بازدید 3803

فروش اینترنتی دارو در داروخانه‌ها غیرقانونی است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بربرخورد با فروش غیرقانونی دارو به شکل اینترنتی در داروخانه ها،گفت: مسئولان سازمان غذا ودارو در دوره جدید تدابیر ویژه ای برای مقابله با تخلفات دارویی درنظربگیرند.
کد خبر: ۷۲۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 02 September 2017
رسول خضری در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، درخصوص فروش اینترنتی دارو در داروخانه ها،گفت: فروش دارو به شکل اینترنتی تنها برای داروهای گران قیمتی ممکن است که نیاز به تائید سازمان های بیمه گر دارد، به طوری که برای صرفه جویی در زمان و رسیدن دارو به دست بیمار درمدت زمان کوتاه مسئول داروخانه به طورآنلاین با سازمان بیمه گر مربوطه برای تائید دارو  ارتباط برقرار می کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه فروش داروهای معمولی در داروخانه به شکل اینترنتی غیرقانونی است، افزود: فروش دارو بدون نسخه و حضور بیمار در داروخانه و از طریق فضای مجازی و اینترنت غیرقانونی است، البته برای فروش محصولات و مواد آرایشی استفاده از اینترنت مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه فروش دارو با اصل نسخه پزشک در داروخانه ها امکان پذیر است،تصریح کرد: بخشی از وظیفه داروساز درداروخانه این است که برای بیمار نوع دارو ، عوارض و اثرات مثبت آن را توضیح دهد؛ این در حالی است که فروش دارو به شکل اینترنتی این امکان را از داروساز و بیمار سلب می کند؛ ضمن اینکه با این روش دیگر نیازی به حضور پزشک درمراکز درمانی و مطب ها برای ویزیت بیمار نیست.

خضری با تاکید بر اینکه ارتباط کلامی میان پزشک ، بیمار و داروساز ، روند درمانی و سیر بهبودی درمدت زمان کوتاه تری امکان پذیر می شود،گفت: سه ضلع  اصلی حوزه بهداشت و درمان داروساز، پزشک و بیماراست که دارو درمیان این 3 ضلعی قرار دارد، بنابراین با اینترنت نمی توان به هدف اصلی دردرمان بیمار دست پیدا کرد، اما فروش اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی مشکلی نداشته و در اکثر کشورهای دنیا فروش محصولات آرایشی درفروشگاه ها انجام می شود؛ این درحالی است که درجامعه ما مواد آرایشی در داروخانه ها به فروش می رسد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه سازمان غذا و دارو در دوره جدید به طورحتم باید مقابله با تخلفات دارویی را در اولویت قرار دهد، افزود: البته دردوره مدیریتی گذشته این سازمان نیز اقدامات قابل توجهی دررفع مشکلات انجام شد، بنابراین دردوره جدید نیز باید نسبت به مسائلی چون فروش داروهای بدون نسخه و به شکل غیرقانونی اقدامات موثری را انجام داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه فروش داروهای بدون نسخه در دنیا سیر نزولی دارد، تصریح کرد: استفاه از اینگونه داروها بدون هدف برای بیمار ایجاد مشکلات کبدی و کلیوی می کند، بنابراین انتظار می رود که سازمان غذا و دارو تحولات قابل قبولی را درحوزه مصرف دارو ایجادکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل