بازدید 3378

تغییر ذائقه و فرهنگ مردم ضروری است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است به دلیل نبود فرهنگ کتابخوانی در جامعه، مردم از نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌ها چندان استفاده نمی کنند و به چرخیدن‌های بی‌هدف در فضای مجازی مشغول هستند.
کد خبر: ۷۲۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 04 September 2017
حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دلایل سرانه پایین مطالعه در ایران، گفت: اگرچه کتب دیجیتالی در ایران رشد بسیار خوبی داشته‌اند و مردم می‌توانند در گوشی‌های تلفن‌های همراه خود از این امکان به منظور کتابخوانی استفاده کنند اما هنوز این اتفاق به دلیل نبود فرهنگ کتابخوانی در ایران رخ نداده است و مردم تمایلی به این کار نشان نمی‌دهند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی بیان اینکه فرهنگسازی برای افزایش مطالعه در کشور ضروری است، ادامه داد: مردم باید عادت چرخیدن‌های بی‌هدف در فضای مجازی را ترک کرده و از فضای مجازی، تکنولوژی‌های جدید و حتی گوشی‌های تلفن همراه خود برای مطالعه کتاب استفاده کنند.   

وی  اضافه کرد: وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه های عمومی به ویژه رسانه ملی و آموزش و پرورش در تغییر ذائقه و فرهنگ مردم و افزایش گرایش آن‌ها به کتاب و کتابخوانی نقش بسیار تاثیرگذاری دارند به همین دلیل باید برای این مهم برنامه ریزی طولانی مدت کرده و اعتبار در نظر بگیرند.

میرزاده با بیان اینکه مطالعه عمومی باید در مدارس جای باز کند و حتی برای  دانش‌آموزانی که مطالعه غیردرسی دارند به میزان مطالعه و کیفیت آن نمره تشویقی در نظر گرفته شود، افزود: باید تلاش شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف، سرانه مطالعه کتاب را افزایش دهیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت کتاب و ارائه تسهیلاتی مانند بن کتاب به صورت مستمر به نیروهای دستگاه های دولتی و اداری نیز می‌تواند در افزایش سرانه مطالعه تاثیر مناسبی داشته باشد، اضافه کرد: زمانی که کتاب در سبد خرید خانوارهای ایرانی قرار بگیرد می‌توان انتظار داشت سرانه مطالعه افزایش یابد و انس بیشتری میان مردم و کتاب شکل بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس