بازدید 6394

طرح جامع ساماندهی دستفروشان کشور تدوین شود

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران بر لزوم تدوین طرح جامع ساماندهی دستفروشان کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۷۲۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ 04 September 2017
فریده اولادقباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ساماندهی دستفروشان تهران با تاکید بر اینکه برای ساماندهی تمامی دستفروشان کشور باید طرح جامع ساماندهی تهیه و تدوین شود، گفت: متاسفانه دستفروشان با بساط گستری در پیاده روها مشکلاتی را برای شهروندان فراهم و چهره شهر را تخریب کرده اند بنابراین نیاز است نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دستفروشان از سرناچاری و تنها برای تامین معیشت و زنده ماندن به دستفروشی روی آورده اند، افزود: هر چند ممکن است برخی از دستفروشان زمینه آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی را در جامعه فراهم کنند اما می طلبد ساماندهی آنها در دستور کار قرار گیرد  زیرا با ساماندهی شرایط و وضعیت شغلی آنها مشخص و از آسیب ها نیز پیشگیری می شود.

وی ادامه داد: برخی دستفروشان هیچ منبع درآمدی نداشته و تنها از طریق دستفروشی تامین معیشت می کنند؛ برخی دیگر نیز به صورت فصلی به این کار روی می آورند البته دستفروشی برای برخی دیگر نیز به شغل کاذب تبدیل شده و اقدام به فروش اجناس غیرضرور می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه تعداد دستفروشان مترو در حال افزایش است، تصریح کرد: برخی دستفروشان زن سرپرست خانوار بوده و از سرناچاری به دستفروشی روی آورده اند بنابراین نیاز است به جای جمع آوری، ساماندهی آنها در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید فضاهای مشخصی را به دستفروشان اختصاص دهد، گفت: متناسب با شرایط کاری دستفروشان باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد؛ برای ساماندهی دستفروشان خلاء قانونی نداریم و اگر شهرداری احساس می کند در این رابطه خلاء قانونی دیده می شود بهتر است تعاملی را با کمیته اجتماعی مجمع نمایندگان استان داشته باشد و به طور قطع مجمع نمایندگان این موضوع را پیگیری و همکاری لازم را خواهد داشت.

نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: می طلبد شورای شهر و شهرداری تهران با همکاری دستگاه های ذی ربط به موضوع ساماندهی دستفروشان سطح شهر و مترو ورودی جدی داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار