بازدید 3543

مودی تهدید کرد رتبه اعتباری آمریکا را به طور دائم کاهش می‌دهد

مجمع نمایندگان آمریکا به رهبری جمهوری‌خواهان، سنا و کاخ سفید ممکن است شاهد کاهش دائمی رتبه اعتباری دولت فدرال آمریکا توسط یکی از ۳ ارائه دهنده بزرگ خدمات رتبه بندی در جهان باشند.
کد خبر: ۷۲۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 06 September 2017
مجمع نمایندگان آمریکا به رهبری جمهوری‌خواهان، سنا و کاخ سفید ممکن است شاهد کاهش دائمی رتبه اعتباری دولت فدرال آمریکا توسط یکی از ۳ ارائه دهنده بزرگ خدمات رتبه بندی در جهان باشند.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، مجمع نمایندگان آمریکا به رهبری جمهوری‌خواهان، سنا و کاخ سفید ممکن است شاهد کاهش دائمی رتبه اعتباری دولت فدرال آمریکا توسط یکی از ۳ ارائه دهنده بزرگ خدمات رتبه بندی در جهان باشند.

سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد درصورتی که دولت آمریکا نتواند سقف بدهی خود را که مقدار توانایی دولت برای قرض گرفتن را محدود می‌کند، افزایش دهد، و متعاقب آن نتواند یک از وام‌های خود را پرداخت کند، رتبه بسیار خوب آن نه تنها توسط خدمات سرمایه‌گذاری مودی کاهش می یابد، بلکه ممکن است برای همیشه در آن رتبه پایین‌تر باقی بماند.

تیم تحلیل‌گران مودی در گزارشی که دیروز منتشر شد نتیجه گرفتند: تا وقتی که تعیین سقف بدهی و فضای سیاسی به همین شکل باقی بماند و باعث به وجود آمدن شرایطی شود که یکی از بازپرداخت‌های بدهی آمریکا به تعویق بیافتد، ارتقای مجدد رتبه آمریکا به AAA  که استاندارد طلایی در رتبه‌بندی اعتبار و سرمایه است ممکن نخواهد بود.

قبلا در سال ۲۰۱۱، در واکنش به تعطیلی فعالیت‌های دولت در نتیجه بحران بودجه، موسسه «اس اند پی»  بر آن شد تا رتبه اعتبار آمریکا را از AAA به AA+ کاهش دهد. در آن زمان این موسسه رتبه‌دهی در توضیح این کار گفت که میزان ثبات، موثر بودن، و قابل پیش‌بینی بودن سیاست‌گذاران آمریکا و نهادهای سیاسی تضعیف شده است و چالش‌های اقتصادی و بودجه‌ای بیش از درجه‌ای بوده است که ما به آن رتبه داده بودیم.

طبق گزارش بلومبرگ انگلیسی، درنظر گرفتن این حقیقت که برخی قانون‌گذاران آمریکا تمایل داشتند شاهد این باشند که دولت یکی از بازپرداخت‌های بدهی خود را سر موعد پرداخت نکند، حتی با وجود این که دولت توانایی بی شک و شبهه‌ای برای پرداخت بدهی داشت، موسسه اس‌اندپی را تشویق کرد که رتبه اعتباری دولت را کاهش دهد.

طبق آمار انجمن روابط خارجه آمریکا، از سال ۲۰۱۳ «اس‌اندپی» و «مودی» ۸۰ درصد خدمات رتبه‌دهی بازار را تحت پوشش خود دارند و موسسه فیچ هم ۱۵ درصد رتبه‌دهی بازار را انجام می‌دهد.

طبق گفته وزیر خزانه‌داری، استیون منوچین، دولت تا ۲۹ سپتامبر فرصت دارد که سقف بدهی خود را افزایش دهد.

اقتصاددان ارشد جی‌پی مورگان، میشل فرولی می‌گوید: در برخی از موارد توانایی بازپرداخت بدهی مورد سوال قرار نگرفته است بلکه این توانایی با مانورهای سیاسی تضعیف شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر