بازدید 8409

استان هایی با بیشترین میزان خرید گندم مازاد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از مرز 9میلیون تن در سال زراعی جاری گذشت و براساس پیش بینی ها امسال نیز خودکفایی در تولید گندم تکرار می شود.
کد خبر: ۷۲۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 08 September 2017
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از مرز 9میلیون تن در سال زراعی جاری گذشت و براساس پیش بینی ها امسال نیز خودکفایی در تولید گندم تکرار می شود.

عباس کشاورز روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت: ارزش ریالی این میزان گندم خریداری شده افزون بر 115 میلیارد ریال است که به گفته مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران حدود 70درصد مطالبات کشاورزان تاکنون پرداخت شده است.

وی ادامه داد که تاکنون استان های خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه و کردستان به ترتیب بیشترین میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را داشته اند.

وی به سایر اقدام ها و دستاوردهای دولت به ویژه در افزایش میزان بهره وری محصولات زراعی در کشور اشاره کرد و گفت: از سال 92 تاکنون سالانه 6درصد به میزان افزایش بهره وری آب اضافه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال 92 از هر میزان متر مکعب آب یک کیلوگرم محصول تولید می شد که ظرف چهار سال گذشته این میزان به حدود یک کیلو و 250 گرم به ازای هر مترمکب آب رسیده است.

وی ابراز داشت: این در حالی است که میزان سطح زیرکشت محصولات کشاورزی از 2 میلیون و 470 هزار هکتار سطح زیر کشت به 2 میلیون و 100 هزار هکتار کاهش یافته است.

کشاورز بیان کرد: این امر نشان دهنده توجه ویژه دولت به موضوع افزایش میزان بهره وری و مدیریت بحران آب در کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یکی از راهبردها و برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم را خودکفایی در تولید شکر دانست.

وی گفت: هم اینک میزان تولید این محصول به بالای 75 درصد در کشور رسیده که ظرف سه سال آینده مشکل کمبود شکر در کشور به طور کامل رفع و کشور در این زمینه خودکفا خواهد شد.

وی افزود: با برنامه ریزی و بهره وری اصولی سطح کشت چغندر قند در کشور که در سال 85 حدود 180 هزار، سال 92 حدود 190 هزار هکتار بود و در سال زراعی گذشته به 110 هزار هکتار کاهش یافت.

وی مزان تولید سالانه محصولات زراعی در کشور را افزون بر 83 میلیون تن ذکر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل