بازدید 4160

حمله ائتلاف آمریکا به داعش در شرق سوریه

ائتلاف آمریکا می‌گوید به افراد جدا شده از کاروان داعش در شرق سوریه حمله کرده است؛ قرار بود این کاروان براساس توافق به عمل آمده با حزب‌الله، به شهر بوکمال سوریه منتقل شود.
کد خبر: ۷۲۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ 09 September 2017
ائتلاف آمریکا می‌گوید به افراد جدا شده از کاروان داعش در شرق سوریه حمله کرده است؛ قرار بود این کاروان براساس توافق به عمل آمده با حزب‌الله، به شهر بوکمال سوریه منتقل شود.

به گزارش فارس، سخنگوی این ائتلاف بین‌المللی در جریان نشست خبری خود در شهر بغداد، پایتخت عراق گفت که جنگنده‌های ائتلاف با حمله به عناصر و افراد جدا شده از این کاروان در شرق سوریه حمله کرده است.

ائتلاف آمریکا در حالی خبر از حمله به کاروان داعش می‌دهد که حزب‌الله پیشتر در خصوص حمله حملات ائتلاف به این کاروان هشدار داده بود؛ چرا که در این کاروان کودکان و زنان باردار حضور دارند.

به گزارش العربیه، وی مدعی شد که در این حمله دو سرکرده میدانی داعش کشته شدند.

سخنگوی ائتلاف همچنین گفت که کاراوان داعش همچنان در مناطق تحت کنترل ارتش سوریه هست.

وی در مورد عملیات ائتلاف در استان دیرالزور نیر گفت که نمی‌توان اخبار منتشر شده در خصوص حضور نیروهای زمینی وابسته به ائتلاف در نزدیکی دیرالزور را تأیید کرد.

سخنگوی ائتلاف ادامه داد: در مقطع کنونی تمرکز ما بر حمایت از متحدان خود در دیرالزور است همانگونه که از متحدان خود در رقه حمایت کردیم.

گروه تروریستی داعش بعد از حملات مداوم ارتش سوریه و حزب‌الله از سمت غرب این کشور و حملات ارتش لبنان در داخل خاک این کشور، مجبور شد سلاح خود را بر زمین گذاشته و تسلیم نیروهای مقاومت شود.

براساس توافق آتش‌بس، عناصر داعش به همراه خانواده‌هایشان که تعداد آن‌ها نزدیک به 700 نفر بودند، در مقابل تحویل پیکرهای مقاومت حزب‌الله و آزادی اسرای مقاومت و همچنین تعیین سرنوشت سربازان لبنانی ربوده شده به دست این گروه تروریستی، به شرق سوریه منتقل شدند.

ولی ائتلاف آمریکا از همان ابتدا با اعلام مخالفت با این توافق که یک طرف آن حزب‌الله بود، تأکید کرد که به کاروان داعش حمله خواهد کرد.

ائتلاف آمریکا در روز دوم با حمله به مسیر حرکت کاروان داعش، مانع از انتقال آن به شهر بوکمال شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی