بازدید 3353

ترامپ مخفیانه با برجام کنار آمده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر برجام را بر هم زنند، برجام باقی می‌ماند و آمریکایی‌ها در قبال ایران منزوی‌تر می‌شوند.
کد خبر: ۷۳۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 16 September 2017
حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص امضای تمدید تعلیق تحریم‌های برجامی ایران از سوی ترامپ، اظهار داشت: نوع رفتاری که ترامپ در یک سال گذشته با برجام داشته نشان می‌دهد که برجام یک توافقنامه بین المللی است، تندروهای آمریکایی و ترامپ دوست دارند که برجام را برهم زنند ولی برجام تبدیل به موافقت نامه‌ای بین المللی شده و به همین دلیل امکان رسیدن به این هدف خود یعنی برهم زدن برجام را ندارند.

وزیر خارجه آمریکا در کمیته ویژه بررسی برجام حضور ندارد

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایامی که ترامپ 2 بار تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کرده، برای بار سوم هیاتی را مشخص کرده که از مخالفان صد در صدی برجام تشکیل شده است، بیان کرد: ترامپ، تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که منتقد سرسخت برجام است را به این هیات راه نداده و کمتر در تاریخ آمریکا سابقه دارد که در یک موضوع سیاست خارجی کمیته‌ای ویژه‌ای تشکیل شود ولی وزیر خارجه عضو آن هیات نباشد.

پایبندی ایران به برجام در گزارش آمانو به شورای حکام تایید شد

وی با بیان اینکه وظیفه این تیم پیدا کردن بهانه لازم برای شکستن برجام بوده است، افزود: آمانو و آژانس از سوی آمریکایی‌ها به شدت تحت فشار بودند ولی در نهایت آخرین گزارش آژانس و گزارش هشتم آمانو به شورای حکام تاکید شد که ایران کاملا به تعهدات خود پایبند بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعهدات ایران در قالب تعهدات NPT و تعهدات برجام بوده است، گفت: تعهدات برجامی علاوه بر تعهداتی NPT ، نظارت‌های مبتنی بر پروتکل الحاقی را نیز شامل می‌شود.

آمریکا به دنبال بازگشایی پروند PMD یا ابعاد نظامی احتمالی هسته‌ای ایران بود

فلاحت پیشه متذکر شد: آمریکایی‌ها خواسته نامعقولی داشتند؛ یعنی می‌خواستند موضوع PMD یا ابعاد نظامی احتمالی هسته‌ای را دوباره باز کنند ولی آژانس بین المللی انرژی اتمی زیر بار این موضوع نرفت.

تاثیر اظهارات صدراعظم آلمان در خصوص تمدید تعلیق تحریم‌های برجام از سوی ترامپ

وی با بیان اینکه در این زمینه، اقدامات سیاسی نیز رخ داد مانند موضع‌گیری خانم مرکل صدراعظم آلمان که در قبال کره‌شمالی اعلام کرد که باید از رژیم توافقی برجام در خصوص کره شمالی نیز استفاده کنیم، ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که برجام به عنوان یک رژیم بین‌المللی نقش ایفا می‌کند و باعث شد در عمل ترامپ تعلیق 120 روزه تحریم‌های علیه ایران را تمدید کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ به صورت یواشکی با برجام کنار آمده است، اظهار داشت: ترامپ به رغم همه سیاست‌های افراطی که در پیش گرفته است، مجبور شده است که برجام را بپذیرد، اما زمانی که می‌خواهد تمدید تعلیق تحریم‌ها را امضا کند، یک سری تحریم‌های جدید را وضع می‌کند تا نشان دهد با روند کلی تعلیق تحریم‌های ایران مخالف است.

چرا آمریکا در برجام می‌ماند؟

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو بیان کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر برجام را بر هم زنند، برجام باقی می‌ماند و آمریکایی‌ها در قبال ایران منزوی‌تر می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ می‌خواهد ایران را در فضای تحریمی حفظ کند و کماکان شرکت‌های بین المللی برای نزدیک شدن به ایران را دست به عصا نگه دارد، گفت: همزمان با تمدید تعلیق تحریم‌ها، یک سری از شرکت‌ها و افراد ایرانی از سوی آمریکا تحریم می‌شوند تا شرکت های خارجی به سمت ایران تمایل نشان ندهند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان