بازدید 18249

اشتباه سه پزشک در مرگ زن جوان باردار

کد خبر: ۷۳۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 19 September 2017
پزشکان معالج زن جوانی که پس از عمل سزارین دچار حمله قلبی شده و به کما رفته بود پس از ماه‌ها در دادسرای نظام پزشکی 33 درصد مقصر شناخته شده و به پرداخت دیه محکوم شدند.

به گزارش روزنامه ایران، اول مرداد سال گذشته زن جوان بارداری به نام «خدیجه» به همراه همسر و خانواده‌اش به بیمارستانی در تهران رفت. خدیجه که برای دیدار پسر دوست داشتنی‌اش لحظه‌شماری می‌کرد، خوشحال بود اما نگرانی از بیهوشی او را کمی مضطرب نشان می‌داد. همه چیز خوب بود و همه خوشحال بودند که زن جوان پس از اقدامات قبل از عمل و خداحافظی با خانواده‌اش راهی اتاق عمل شد. لحظات انتظار برای خانواده خدیجه به کندی می‌گذشت تا اینکه سرانجام در اتاق باز شد و پرستار که نوزادی هم درآغوش داشت با مژده تولد پسر کوچولو، از سلامت کامل مادر و کودک خبر داد.

دقایقی بعد، زن جوان که هنوز آثار بیهوشی در وجودش بود به بخش منتقل شد و سراغ نوزادش را گرفت. پسرک سالم و قوی بود و همه از دیدنش خوشحال بودند. خدیجه که درد زیادی در ناحیه کمر داشت کودک را در آغوش گرفت و به او شیر داد. 3 ساعت پس از عمل درد غیرقابل تحمل شده بود. خانواده خدیجه که ناآرامی‌های او را می‌دیدند بی‌تاب شده بودند اما هیچ راهی برای آرام کردنش نداشتند. این شرایط سخت ادامه داشت تا اینکه حال خدیجه رو به وخامت گذاشت و پرستاران او را به بخش سی‌سی‌یو منتقل کردند.

متخصص بیهوشی و پزشک معالج که پس از عمل بیمارستان را ترک کرده بودند، خیلی سریع بر بالین بیمار حاضر شدند. شوهر خدیجه که از این شرایط به خشم آمده بود و پاسخ درستی از وضعیت همسرش نمی‌شنید، شروع به داد و فریاد کرد. مسئولان بیمارستان که شرایط را ناآرام می‌دیدند اعلام کردند که زن جوان باید برای ادامه درمان به بیمارستانی که در نزدیکی همان بیمارستان قرار داشت، انتقال یابد. به این ترتیب خانواده بیمار آمبولانس گرفتند و خدیجه را با یک دستگاه تنفس به بیمارستان دیگری منتقل کردند. در آنجا بود که مسئولان بیمارستان پس از پذیرش بیمار با هزینه میلیونی، اعلام کردند زن جوان علائم حیاتی ندارد و تنها با دستگاه نفس می‌کشد. با اعلام این موضوع و تماس خانواده خدیجه با پزشک معالج، اقدامات لازم برای انتقال بیمار به بیمارستان دیگری انجام و سرانجام ساعت 12 شب مرگ زن جوان اعلام شد.

با شکایت همسر این زن از پزشکان و تشکیل پرونده در دادسرای نظام پزشکی، پس از چند ماه بررسی مدارک و تشکیل کمیسیون پزشکی مشخص شد پزشکان بیمارستان در تشخیص و مدیریت درمانی مشکل حاد قلبی بیمار پس از عمل سزارین دچار اشتباه شده‌اند. اما با وجود این نتیجه، پزشک معالج به علت تأخیر و مدیریت اشتباه در ارزیابی وضعیت بد بیمار 17 درصد دیه کامل انسان، پزشک دوم به علت اهمال در انتقال بیمار از اتاق عمل به بخش عادی به میزان 11 درصد دیه کامل و پزشک سوم به خاطر تشخیص و درمان ناصحیح بیمار 5 درصد مقصر شناخته شدند.
 
 
 
امیر - همسر خدیجه 23 ساله - که چند هفته قبل تولد یک سالگی پسرش را بدون همسرش جشن گرفته بود، گفت: «با اینکه بیش از یک سال است که همسرم را از دست داده‌ام اما هنوز نمی‌توانم آرام بگیرم. همسرم در سلامت کامل به اتاق عمل رفت و بعد از مرگش با وجود تلاش پزشکان برای توجیه علت مرگ او هرگز نتوانستند مشکل جسمانی همسرم را ثابت کنند.

در این مدت هر گاه پسر یکساله‌ام را می‌بینم جگرم آتش می‌گیرد. چرا او باید به خاطر بی‌مبالاتی پزشکان یک عمر از نعمت داشتن مادر بی‌نصیب بماند. امیدوار بودم بتوانم حق همسر و فرزندم را با شکایت در دادسرای نظام پزشکی بگیرم اما پس از ماه‌ها دوندگی، حکم پرونده در حالی صادر شده که سه پزشک خاطی تنها 33 درصد مقصر شناخته شده‌اند. من به این حکم اعتراض دارم. پرونده‌های پزشکی همسرم تا پیش از زایمانش موجود است و هیچ کدام بیماری‌ای را نشان نمی‌دهد. متأسفانه صدایم به هیچ جا نمی‌رسد. فقط امیدوارم خون همسرم پایمال نشود و متخلفان به سزای عملشان برسند.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۷
بابا جامعه اسلاميه اعتراضت به چيه بايد بري اونو (بلاد کفر) تازه اونجا اسلام واقعي رو ميبيني
مطمئن باش خون همسرت پایمال می شود. حق همیشه با زورداران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
دقیقا . اگر جایی دیدی که پزشکی رو به خاطر اهمال مجازات کردن تعجب کن!!!!
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
وقتی کسایی که معدل های بالا دارن پزشکی نمی آورن و عزیزانی که سهمیه دارند با معدل های ناچیزشان پزشکی قبول میشن میخواستین از این بهتر بشه ؟ بعدشم بنا بر تجربه عرض میکنم دکترای خوب همه رفتن که خوب کاریم کردن هر چی دکتر مونده دو هزار نمی ارزه تموم.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
وقتی بیشتر آمار قبولی ها سهمیه ای هستند مشخص هست که همینطور میشه
اونی که باید پزشک بشه میشه مکانیک. و اونی که باید مکانیک بشه با سهمیه باباش میشه دکتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
به امید اینکه همین بلا سر مسئولان این بیمارستان و مسئولایه بالاتر بیاید.
اون ها هستنذکه باعث این بدبختی ها میشن
مادر بيگناه را كشته اند 33 درصد مقصرند آن هم سه نفري. به اين پدر داغديده توصيه ميكنم از تبليغ دائم عليه اين سه دكتر خودداري نكند اينها بزرگترين تنبيه برايشان آگاه كردن مريض ها است.
کی قراره این قصورات پزشکی تموم بشه. خداکار آدمی رو به بیمارستان نکشه همه ی دکترا و پرستارا جواب دادن رو کسر شان می دونن آخه دکتر بوووووق من از تو نپرسم از کی بپرسم ؟ کسی نیست که این موارد رو ندیده باشه ولی هرگز بهش رسیدگی نمیشه
لابد 67 درصد هم دیوارهای بیمارستان و شوهرش مقصر بوده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
67 درصد تقصیر بچه بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
تسلیت به این خانواده واژه کوچکی است در مقابل اندوه بزرگ از دست دادن مادر
از طرفی با وجود شرایط بد کمبود پزشک متخصص ، نمی توان مستقیما پزشکان را مورد بازخواست و بازداشت و ... قرار داد . به هر حال پزشکی که با قصور خود باعث مرگ این مادر جوان شده است ، همان پزشکی است که روزانه به ده ها نفر دیگر زندگی می بخشد و نمی توان او را بازداشت نمود و یا از کار برکنار کرد . همین پزشکان بودند که سال قبل کودک این خانواده را سالم به دنیا آوردند .
بنظر من بهتر است در این موارد ، علاوه بر جریمه پزشکان طبق همین آراء صادر شده در دادگاه ، مابقی تقصیر را سازمان نظام پزشکی بپذیرد و دیه قربانیان را بصورت 100 درصد پرداخت نمایند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اگر سیستم تنبیهی به شکلی باشه که بعد از 3 خطای این شکلی، کلاً مدرک و مجوز کار پزشک مقصر برای همیشه لغو بشه، این خطاها کم میشه.

در مورد کمبود پزشک هم باید اشکال کار رو در سیستم صهیونیستی-اسرائیلی پذیرش و آموزش پزشکان جدید جستجو کرد. چرا در همه رشته ها کلی دانشجو و فارغ التحصیل داریم اما در زیرمجموعه های پزشکی همیشه پذیرش محدود بوده و پزشک نداریم؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
اینقدر متخصص زیاده تا چند سال پیش صادر میکردیم مناطق عقب افتاده
چقدر دردناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
وقتی وجدان و انصراف بشه پول وقتی کارانه میلیونی باشه و... میشه مافیای پزشکی
تابناک عزیز یک موقع به ساحت قدسی پزشکان خدوم وطن مالوف جسارتی نشه با اینهمه دستاوردی که دارند!! بالاخره پزشکان مردمی زحمت میکشند با اخذ وجوه نجومی افراد را به شفای ابدی میرسونند.
دکترهای بیسواد
خدا لعت کنه اون انسان نماهای بی وجدان و بی تعهدی همچین جاهای دارن کار میکنن.
پزشکان فقط بفکر پولن وبس.
نظام پزشکی درموردخطا نظر میده که چون درکنترل خود پزشکهاست دراکثر موارد بنفع پزشکها رای میده
یه سوال ایا تا حالا یک مورد فقط یک مورد شده که همون کمسیون شما در نظام پزشکی خطای فاحشی (که میدونید و میدونیم که کم هم نبوده ) رو تشخیص داده باشه که منجر به ابطال پروانه پزشکی شده باشه؟
یعنی نداشتیم اصلا؟
معلومه دید صنفی دارن جون ادم رو هم مثل همه چیز با پول میسنجن میگن دیه دادیم
خطای فاحش به نظر من علاوه بر دیه حتما باید منجر به ابطال کامل پروانه بشه
در تمام اصناف داریم پروانه وکالت باطل میشه قاضی اخراج میشه مهندس سلب صلاحیت میشه و الی اخر فقط پزشکان خطا نمیکنن خدا رو شکر
مسخره تر از این نداریم
بابا درد مردم را دریابید قبل از اینکه فوران کند. به جز عده ای معدود (واقعا معدود) پزشک حاذق که خود آنها هم در فشار شرایط موجودند اکثر کادر بیمارستانها را پزشکان نالایق پولپرست و بی سواد تشکیل داده. یک زمانی پزشکی ما زبانزد دنیا بود اما حالا. من الان 10 روز است در خانه بستریم 7 روز در بیمارستان بودم دیدم یکی از بهترین بیمارستانهای ایران به چه وضعی در امده است چه کادر پزکیش که شدیدا همه چیز برایشان پول شده چه پرستارانی که باور نمیتوانم بکنم دوره پرستاری دیده باشند فقط خدمات که انهم در حال بیمار تاثیری ندارد. خدا به فریاد این مردم برسد. فقط خدا با این وضع درمانی بیماذستانها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
خیلی ها پزشک نیستند به لطف سهمیه شدند پزشک
واکنون به این راحتی جان مردم را می گیرند واکنون هم خیلی ها فغان دارند از این سهمیه ها
پزشک معالج به علت تأخیر و مدیریت اشتباه در ارزیابی وضعیت بد بیمار 17 درصد دیه کامل انسان، پزشک دوم به علت اهمال در انتقال بیمار از اتاق عمل به بخش عادی به میزان 11 درصد دیه کامل و پزشک سوم به خاطر تشخیص و درمان ناصحیح بیمار 5 درصد مقصر شناخته شدند.
درمجموع 33 درصد جان انسان چند بی سوادی تعهد
بعد انقلاب روی درمغازه ها نوشته بود اگر اطاق اصناف نیست انصاف هست متاسفانه قدر نعمت را ندانستیم هر دو را ازدست دادیم
دادسراى نظام پزشكى چقدر راحت درباره مرگ يك انسان بخاطر اشتباه همكارانشون درصد تعيين مى‌كنند تا با پرداخت نقدى فاجعه فراموش بشه. شرم آوره
بايد اين پزشكان شناخته بشن تا بعدن خود بيماران تصميم بگيرند پيش اين افراد مراجعه كنند يا خير.
پزشکان باید قصاص شوند و در همان شرایط قرار بگیرند اگر حق بین ما حکم می کند
مافیای پزشکی با کارامه های میلیونی
دعاي ختم نادعلي....
این پزشکان مقصر و ناکارآمد و نا لایق را به همه معرفی کنید تا مردم بدانند و جان خود را به آنها نسپارند.
شما هایی که این همه اظهار نظر بر علیه پزشکان میکنید یه عده ای عقده ای هستید،وگرنه اگر خودتان پزشک شوید یا فرزندتان پزشک شود این حرفها را نمیزنید.
سلام
وزیر بهداشت که برای بعضی ها وثیقه چند ده میلیاردی میگذارد به داد افراد بدون نفوذ هم برسد!!!!!!
ای کاش این ظلمی که در همین قصورها به بیماران میشود را هم پیگیری کنند.
لطفا" تعريف كنيد ظلم و بي عدالتي يعني چه ؟
از مشخصات جامعه مظلوم وبي عداليت چيست ؟
قضاوت نا عادلانه يعني چه ؟

هركه درست تعريف كند 1000دلار جايزه دارد .!!!!!!!!!
سازمان نظام پزشکی بدون بررسی فقط از پزشکان حتی اگر خاطی باشند حمایت می کند .
مردم بی پناه و مظلوم باید به کجا پناه ببرند .

هل من ناصر ینصرنی
پس 67 درصد بقیه رو کی مقصره؟ لابد خود بیمار!!!!
برای من تجربه شده هر وقت از دستگاه پزشکی شکایت کنید هیچوقت به نتیجه نمی رسید
33 درصد پزشکان مقصر بودند
مرگی و حکمی مرموز و مشکوک

خداوند به همه خانواده های داغدار صبر عطا بفرماید

امیدوارم همسر این مادر مرحوم هر چه زودتر به آرامش برسد و زندگی شاد و سعادت بخشی را به همراه فرزند نازنینش آغاز نماید.
وقتی که اکثر پزشکان بیماران را به چشم تراول میبینند
دوستان عزیز شما هیچ سر رشته ای از پزشکی و بیماریها ندارید.لطفا در مورد چیزی که هیچ اطلاعی از اون ندارید قضاوت نکنید.با ناسزا گویی به پزشکان و از بین بردن اعتماد مردم به پزشکان، تنها خود بیماران ضرر میکنند.شما از کجا میدونید علت سکته این فرد خطای پزشکی بوده که راحت حکم صادر میکنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل