بازدید 3563

دیوان‌سالاری کشور نیاز به اصلاح دارد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت:باید به احزاب شخصیت بدهیم تا فقط احزاب بتوانند برای پارلمان ملی و انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا معرفی کنند.
کد خبر: ۷۳۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 19 September 2017
ابوالفضل ابوترابی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص فعالیت خانه احزاب، اظهار داشت: نیاز کشور ما در بُعد ملی این است که به سمت تحزب پیش برود که این موضوع به دو بُعد منطقه‌ای و ملی تقسیم می‌شود، در بُعد منطقه‌ای یعنی پارلمان محلی با تقویت شوراهای عالی استان‌ها و مدیریت شهرها با درآمد و هزینه بر اساس آمایش می‌توان اقدامات مناسبی را انجام داد، از سوی دیگر پارلمان ملی نیز در بخش دیگر این موضوع باید فعالیت داشته باشد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیوان‌سالاری کشور را باید اصلاح کنیم، بیان کرد: بزرگترین معضل و مانع در مسیر توسعه و سرمایه گذاری در کشور عدم اصلاح بروکراسی و دیوانسالاری کشور است که سبب می شود منابع به هدر رود.

وی با بیان اینکه باید پارلمان محلی و ملی داشته باشیم و به احزاب شخصیت بدهیم تا فقط احزاب بتوانند برای پارلمان ملی و انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا معرفی کنند، افزود: در پارلمان های محلی نیز افراد با صلاحیت به عنوان کاندیدا حضور پیدا کنند.

ابوترابی با بیان اینکه برای شخصیت حقوقی مستقل دادن به احزاب و اینکه دارای جایگاه خاصی اشوند باید قانون احزاب را ملاک قرار دهیم، متذکر شد: متاسفانه شاهدیم در زمان انتخابات مجلس و ریاست جمهوری انبوه ثبت نام‌ها انجام می شود که شورای نگهبان نیز به تبع آن؛ انبوه رد صلاحیت‌ها را انجام می‌دهد که این موضوع در بُعد ‌بین‌المللی بسیار برای جمهوری اسلامی ایران هزینه آور است و زیبنده کشور نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید یک مکانیزم را تهیه کنیم که شخصیت حقوقی احزاب بتواند کاندیدا برای مجلس و ریاست جمهوری معرفی کند، ادامه داد: با قانون احزابی که در مجلس نهم مصوب شده، 10 الی 15 حزب با شرایط مندرج در قانون می‌توانند فعالیت موثر داشته باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمام دنیا یک به این گونه است که چند حزب اسم و رسم‌دار با منابع مالی، روزنامه، کانال و صدا و سیمای مشخص هستند که فعالیت موثری دارند، گفت: ما نیز باید این کار را انجام دهیم تا هزینه‌های شفاف و رسانه‌های مشخص برای احزاب داشته باشیم و احزاب بتوانند برای پارلمان ملی و انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا معرفی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها