بازدید 3677

شفاف سازی در بودجه شهرداری تهران لازمه مقابله با فساد

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان تهران راه های مقابله با فساد در شهرداری تهران را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۳۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 20 September 2017
محمدجواد فتحی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص تاثیر ابلاغ بخشنامه‌ شهرداری برای مقابله با فساد در شهرداری مبنی برممنوعیت در صدور هرگونه هولوگرام جدید درکاهش تراکم فروشی، گفت: هرگونه تراکم فروشی باید با رای  ونظرمردم باید انجام شود،حال طرح فروش تراکم به نام هولوگرام فروشی زمانی قابل قبول است که هیچ منبعی در اختیار شهرداری نباشد؛ اما درحال حاضر که منابع مالی متعددی در اختیار شهرداری قرار دارد این موضوع هیچ توجیهی ندارد.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: شهرداری درمقاطعی منابع مالی کافی نداشت، اما درطی چند سال اخیر شرایط مالی شهرداری قابل قبول بود؛ البته مشکل اصلی تهران آلودگی هوا، ترافیک،حمل و نقل و آسیب های اجتماعی است، مردم انتظار دارند که شهرداری به رفع این مشکلات بپردازد؛ نه اینکه بلندمرتبه سازی، تراکم فروشی و یا منطقه ای مانند 22 تهران را ایجاد کند که  از نظر معماری اسلامی و زندگی شهری برای تهران مناسب نیست.

وی افزود: تراکم فروشی ترکیب جمعیتی شهر، نوع ساختمان و معماری شهر تهران را نیز با خطر روبه رو می کند، ضمن اینکه دلالی در شهرداری نیز افزایش پیدا می کند؛ بنابراین این بخشنامه قابل قبول بوده و باید به نوعی با تراکم فروشی مقابله کرد.

فتحی با بیان اینکه تهران به نقشه جامع دقیق با هدف رفع مشکلات نیاز دارد، تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری باید این موضوع را در دستور کار قرار دهند، یعنی نسبت به احداث ساختمان های بلند مرتبه در مناطقی مانند 22 که ورودی غربی تهران است به طور حتم باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود؛ موارد این چنینی بسیار تخصصی بوده و شورای شهر و شهرداری باید با اولویت به آنها بپردازند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با تاکید بر تشکیل کمیته بحران با سقف زمانی مشخص برای تصمیم گیری درموارد کلیدی و با اهمیت تهران، گفت: شهرداری درحال حاضر هیچ نیازی به تراکم فروشی برای ایجاد منابع ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید با فوریت مسائل و معضلات تهران را حل کند،گفت: برای رهایی از فساد در شهرداری باید دربودجه این نهاد شفاف سازی شود، محل عوارض پرداختی مردم به شهرداری باید مشخص شود؛ ضمن اینکه عوارض باید درمحل های قانونی مورد مصرف قرارگیرد، همچنین اصلاح ساختار درشهرداری بایدانجام شود.

فتحی با انتقاد از ساختار عریض و طویل در شهرداری تهران، افزود: ساختار شهرداری درسطح چند وزارتخانه ارتقاء پیدا کرده  و این موضوع هیچ توجیح قانونی ندارد، ساختار معیوب و مریض درشهرداری به طور حتم فساد ایجاد کرده و غیرقابل کنترل است؛ شهرهای به بزرگی تهران دردنیا درحال حاضر با چه ساختاری اداره می شوند، آیا تشکیلات آنها نیز مانند شهرداری تهران عریض و طویل است.

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا خیلی از وظایف سازمان های دیگر دراختیار شهرداری قرار دارد، اما آن ها ساختار عریض و طویل این چنینی ندارند؛ چرا برای حل یک مشکل درشهر تهران هر روز یک اداره، معاونت و سازمان درشهرداری تاسیس شده است، این موارد به طور قطع فساد ایجاد می کند؛ اگر رفراندومی درخصوص عملکرد شهرداری تهران انجام شود، به هیچ عنوان شهرداری نمره قابل قبولی کسب نمی کند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران، با اشاره به اینکه بازرسی دقیق برعملکرد کارمندان شهرداری درجلوگیری ازفساد تاثیردارد، گفت: تعداد کارمندان شهرداری بسیار زیاد است که این تعداد کارمند با هیچ استاندارد و معیاری سازگار نیست،ضمن اینکه هیچ نظارت دقیقی برعملکرد کارمندان وجود ندارد؛ کارکنان شهرداری به درخواست و نیازهای مردم به موقع پاسخ نمی دهند،بنابراین شهرداری و شورای شهر باید نسبت به نوع عملکرد کارمندان بازرسی دقیق کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی