بازدید 38731
از اشاره به تفکرات قرون وسطایی تا تسلیت به مردم آمریکا؛

ترامپ علیه ایران چه گفت و مسئولان کشورمان چه پاسخی دادند؟!

سخنرانی ترامپ در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیرامون مسائلی نظیر وضعیتی داخلی آمریکا پس از رسیدن او به مقام ریاست جمهوری، اقدامات کره شمالی و تلاشی که آمریکایی ها برای کنترل آن خواهند کرد، مساله تروریسم، لزوم مقابله با جمهوری اسلامی و مسائل خاورمیانه از جمله مشکلات عراق و سوریه بود. البته سخنان ترامپ در مورد ایران با واکنش جدی مقامات کشورمان مواجه شد.
کد خبر: ۷۳۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 20 September 2017
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اولین بار پس از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری در ایالات متحده در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. سخنرانی ترامپ در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیرامون مسائلی نظیر وضعیتی داخلی آمریکا پس از رسیدن او به مقام ریاست جمهوری، اقدامات کره شمالی و تلاشی که آمریکایی ها برای کنترل آن خواهند کرد، مساله تروریسم، لزوم مقابله با جمهوری اسلامی و مسائل خاورمیانه از جمله مشکلات عراق و سوریه بود. البته سخنان ترامپ در مورد ایران با واکنش جدی مقامات کشورمان مواجه شد.

به گزارش «تابناک»، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اش در هفتاد و دومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده که در برابر دولتی که مرگ بر آمریکا و نابودی اسرائیل را شعار می دهد، ایستاد، مدعی شد که قربانیان حکومت ایران مردمش هستند.

سخنان ترامپ علیه جمهوری اسلامی

ترامپ با طرح این ادعا که منابع نفتی ایران برای حزب الله و حمله به همسایگان عرب و اسرائیل صرف می شود، ادامه داد: ما نمی توانیم در برابر حکومتی که با بی ثباتی با ساخت موشکش ادامه می دهد ساکت بمانیم.

او همچنین برجام را مایه شرم آمریکا دانست و تأکید کرد که دیگر تکرار نخواهد شد. رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: از همه می خواهیم برای پایان دادن به اقدامات حکومت ایران و آزادی زندانیان در این کشور همکاری کنند.

ترامپ در حالی این سخنان را مطرح کرد که بسیاری از سیاسیون و کارشناسان آمریکایی از اظهارات او در خصوص مسائل مختلف شگفت زده هستند و اخیرا هم تلاشی برای استیضاح او توسط کنگره آمریکا انجام شده است. او در حالی قربانیان اقدامات جمهوری اسلامی را مردمش می خواند که گویا خبر ندارد وضعیت جنایات در آمریکا تقریبا بالاتر از هر کشور دیگری قرار دارد و از طرفی چه تعداد از سربازان این کشور در جنگ های بی دلیل و قدرت طلبانه آمریکایی ها در کشورهایی نظیر ویتنام، عراق، افغانستان و ... کشته و قربانی سیاست های نادرست این کشور شده اند.

رئیس جمهور آمریکا از طرفی مدعی شده که ایران با ساخت موشک به دنبال ایجاد بی ثباتی است. حتما هم او و هم سران بسیاری از کشورها می دانند که دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه بر اساس سیاست های تهاجمی و جنگ طلبانه بلکه دارای سیاست تدافعی و صلح طلبانه است. بر همین اساس جمهوری اسلامی با ساخت موشک توانسته است قدرت بازدارندگی خود در مقابل کشورهای جنگ طلبی از جمله آمریکا را افزایش دهد.

موشک‌های ایرانی برای صلح و ثبات؛ موشک‌های آمریکایی برای کشتار مردم مظلوم

وقتی رئیس جمهور آمریکا و برخی مقامات تندروی آمریکایی به صراحت می گویند به دنبال انجام اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند؛ چطور ایران نباید قدرت دفاعی خود را افزایش دهد؟ این در حالی است که تاکنون جمهوری اسلامی هیچگاه از توان موشکی خود علیه کشور دیگری بهره نبرده است و همواره اعلام کرده که موشک های ایرانی برای افزایش صلح و ثبات در منطقه بکار گرفته خواهند شد که نمونه آن را همین اخیرا مشاهده کردیم؛ جایی که 6 موشک ایرانی به سمت مواضع تروریست ها در سوریه پرتاب شده تا منطقه از شر تروریسم در امان باشد.

ترامپ علیه ایران چه گفت و مسئولان کشورمان چه پاسخی دادند؟! 

البته حتما هم آمریکایی ها و هم بسیاری از مردم دنیا می دانند که آمریکا یکی از بزرگترین تولید کننده گان سلاح از جمله موشک در جهان است و آنها نیز بزرگترین کشور دارای بیشترین سلاح اتمی هستند که یک بار هم از این سلاح برای کشتار مردم هیروشیما در ژاپن بهره برده اند که هنوز هم آثار آن برای مردم این نطقه از کشور ژاپن ماندگار است و آسیب های آن را تحمل می کنند. از طرفی بسیاری از سلاح ها و موشک هایی که علیه مردم مظلوم یمن به کار گرفته می شود و بسیاری از سلاح هایی که تروریست ها در خاورمیانه از آن بهره می برند، ساخت امریکایی هاست و این واقعیتی است که بر کسی پوشیده نیست.

البته مقامات ارشد جمهوری اسلامی پاسخ قاطعانه ای به اظهارات رئیس جمهور آمریکا دادند و حتما رئیس جمهور در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل پاسخ محکم تری به «دونالد ترامپ» خواهد داد.

رهبر معظم انقلاب: ملت ایران زیر بار زور نمی‌رود

اگرچه رهبر معظم انقلاب پس از سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نکرده اند، اما 3 روز قبل در جریان بازدید از دانشگاه علوم انتظامی پاسخ روشنی به زورگویی ها علیه ملت ایران دادند. حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: مسئولان کشور به این نتیجه رسیدند که مذاکره کنند و از بخشی از حق خود نیز صرف‌نظر کنند تا تحریم‌ها برداشته شود اما امروز می‌بینیم علی‌رغم همه قرارها و تعهدها و بحث‌های فراوان در مذاکرات، برخورد آمریکا با این مذاکرات و نتیجه آن، کاملاً ظالمانه، قلدرمآبانه و زورگویانه است.

فرمانده معظم کل قوا تصریح کردند: ملت ایران محکم ایستاده است و هر حرکت غلط نظام سلطه در قضیه برجام، با عکس العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

ایشان با طرح این سؤال که «ملت ایران و مسئولان در مقابل این حرکت خصمانه دشمن، چه اقدامی باید انجام دهند؟» تأکید کردند: مسئولان باید به سردمداران فاسدِ رژیم ایالات متحده آمریکا اثبات کنند که به مردم خود متکی هستند و ملت ایران که ملتی مقتدر است، به برکت اسلام، زیر بار زور نمی رود و کُرنش نخواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آمریکایی‌ها بدانند ملت ایران بر مواضع شرافتمندانه و قدرتمندانه خود خواهد ایستاد و در مسائل مهمِ مربوط به منافع ملی، عقب‌نشینی در قاموس جمهوری اسلامی معنی ندارد و پیش خواهد رفت.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دشمن بداند، اگر زورگویی و قلدرمآبی در نقاط دیگر جهان جواب می‌دهد، در جمهوری اسلامی، جواب نخواهد داد و این نظام، راست‌قامت و مقتدر ایستاده است.

رئیس‌جمهور: ضرر خروج آمریکا از برجام 100 درصد متوجه این کشور است

رئیس جمهور هم در جمع مدیران ارشد و نخبگان رسانه های آمریکا که پیش از سخنرانی ترامپ بود، افزود: اگر بنا شد توافقات بین‌المللی بر مبنای خوشآیند یک فرد زیر پا گذاشته شود پس به قول ما ایرانی‌ها سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. یعنی هیچ‌کس دیگر هیچ راهی را برای حل مشکلات از طریق دیپلماسی نمی‌بیند. این به معنای دعوت دنیا به هرج و مرج، زورآزمایی و قدرت نظامی است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه هیچ یک از طرف‌های توافق برجام تخلف نکنند و برجام را زیر پا نگذارند، گفت: اینکه اگر آمریکا از تعهد خارج شود، ایران چه خواهد کرد، در زمان مشخص خودش، آن وقت خواهیم گفت چه خواهد کرد. طرق مختلفی وجود دارد نسبت به آن طرق مختلف در کشور بحث کردیم. در برخی از موارد تصمیم‌گیری کردیم.

«حجت الاسلام حسن روحانی» اضافه کرد: راه‌حل هایی پیش پای ما وجود دارد و نگران هیچ چیزی نیستیم، به دلیل اینکه همواره اتکای ما بر مردم بوده و در این زمینه اتفاقاً همه مردم متحد خواهند بود. آمریکا امروز کشوری است که با خروجش از این پیمان، کل ملت ایران را کاملاً متحد می‌کند و همه جهانیان خواهند دید، آن کسی که تعهد، قانون بین‌المللی و اخلاق را زیر پا گذاشته، چه کسی خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین هیچ ضرری نخواهیم کرد و این ضرر ۱۰۰ درصد متوجه آمریکاست و ما برای هر شرایطی خودمان را آماده کردیم و مشکلی نخواهیم داشت.

واکنش وزیر امور خارجه به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا: سخنان ترامپ سخیف و بی‌محتوا بود

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، اظهارات ترامپ را «سخیف، شعاری و بی محتوا» خواند و گفت: این سخنان ارزش پاسخ ندارد.

« محمد جواد ظریف» که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد در نیویورک بسر می برد، در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در این نشست اظهار کرد: سخنان وی به ویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت، چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد.

ظریف همچنین اظهار داشت: سخنان وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه ایشان را نشان می دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروه های تروریستی حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

ظریف همچنین در توییتر نوشت؛ «سخنان نفرت پراکنانه و جاهلانه ترامپ که به قرون وسطی تعلق دارد، نه سازمان ملل در قرن بیست و یکم، ارزش پاسخگویی ندارد. همدلی ساختگی با مردم ایران هیچ کس را فریب نمی دهد».

محسن رضایی: نطق ترامپ را نتانیاهو نوشته بود

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به صحبت های روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتر نوشت: «ظاهرا پیش‌نویس نطق ترامپ را نتانیاهو نوشته است! این، دولت آمریکا را از آنچه هست، بدنام‌تر و منزوی‌تر می‌کند.»

شمخانی: درک ترامپ از توافق‌های بین‌المللی ضعیف است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به سخنان ترامپ گفت: این اظهارات ناشی از درک ضعیف رئیس جمهورآمریکا از توافق‌های بین‌المللی است و از نگاه جامعه جهانی بی‌اهمیت تلقی می‌شود.

«علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در مصاحبه ای در خصوص مواضع اخیر رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، این اظهارات را نمایانگر روحیه جنگ طلبانه، خصمانه و ضد صلح آنان دانست.

وی با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه برجام قراردادی برای سرپوش گذاشتن در ساخت سلاح هسته‌ای ایران است و یکی از بدترین قراردادهای آمریکا بوده است، اظهار داشت: این اظهارات ناشی از درک ضعیف رئیس جمهور آمریکا از توافقات بین المللی و مبانی حقوقی آن بوده و از نگاه جامعه جهانی بی اهمیت تلقی می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا هنوز از فضای انتخاباتی این کشور و استفاده از حملات لفظی به رقبا برای جلب آرا خارج نشده و لازم است مشاوران وی به او یادآوری کنند که رفتارهای تبلیغاتی و نمایشی تاثیری در تغییر اراده و رفتار کشورها ندارد.

شمخانی با تاکید بر عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی برای استیفای کامل حقوق مشروع و قانونی خود و عدم تاثیرپذیری از هیاهوهای هالیوودی افزود: هیچ یک از طرفهای امضاءکننده برجام حق ندارند از سازوکارهای پذیرفته شده در این توافقنامه بین المللی با طرح بهانه های واهی و غیرحقوقی سرباز زنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی ۷ نوبت پس از برجام پایبندی کامل ایران به تعهداتش و ماهیت و روند صلح آمیز فعالیت های هسته ای کشور ما را تایید کرده است و هرگونه فضاسازی رسانه ای طرف مقابل و اتهام زنی واهی که با هدف عملیات روانی صورت می گیرد، فاقد ارزش و اعتبار است.

نماینده مقام معظم رهبری گفت: رویکرد آمریکا در قبال برجام به معنای تمسخر مسیر مذاکره و عدم پایبندی این کشور به قواعد دیپلماسی بوده و پیامی به جز بی اعتبارسازی مجامع بین المللی به جهان منتقل نمی کند.

وی با تقبیح رویکرد ساده لوحانه و تلاش نافرجام رییس جمهور آمریکا که با طرح موضوعات غیر واقعی بدنبال تاثیر گذاری مخرب برجامعه ایران است افزود: مردم مسلمان، انقلابی و سلحشور ایران اسلامی با درک واقعی از تهدیدات و منافع ملی کشور در جریان انتخابات های متعدد اعتقاد، حمایت و علاقه خود به نظام جمهوری اسلامی ایران را درفرایندی آزاد و مشارکت جویانه در معرض نگاه جهانیان قرار داده اند و بهتر است رییس جمهور امریکا به جای این گونه اظهارات، فکری برای جلوگیری از نزول تصاعدی جایگاه خود نزد افکار عمومی آمریکا و جامعه جهانی کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا مدعی نقش ایران در توسعه جنگ در یمن شده است تصریح کرد: در حالی که رژیم سعودی با حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا ضمن بمباران گسترده مردم بی دفاع و فقیر یمن و بکار گیری سلاح های ممنوعه و بمب های خوشه ای، مجموعه زیر ساختهای حیاتی این کشور را از بین برده و موجب شکل گیری فاجعه انسانی در یمن شده است، رییس جمهور آمریکا برای انحراف اذهان عمومی سیاست فرار به جلو را اتخاذ کرده وبه خیال پردازیهای غیر واقعی ادامه می دهد.

شمخانی خاطر نشان کرد: اسناد و مدارک متقن و اعترافات مهم برخی عناصر دستگیر شده مرتبط با رئیس جمهور مستعفی یمن نشان دهنده همکاری گسترده آمریکا با القاعده در یمن و استفاده ابزاری این کشور از تروریسم برای سرکوب مردم انقلابی و مظلوم یمن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها گناه مردم یمن را دموکراسی خواهی و حق تعیین سرنوشت دانست و رفتار آمریکا و دخالت نظامی آنها را سرکوب حق طبیعی مردم و نسل کشی توصیف کرد.

وی رئیس جمهوری آمریکا را فردی دروغگو و حامی گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه معرفی و تاکید کرد: ترامپ، اوباما را ایجاد کننده داعش می دانست اما طی ماههای اخیر وبا دستور او نظامیان این کشور بارها نیروهای تروریست در محاصره را فراری داده و آن ها را در پوششهای مختلف از مرز کشورها جابجا کرده اند.

سرلشکر فیروزآبادی: به ملت آمریکا به خاطر داشتن چنین رئیس‌جمهوری تسلیت عرض می‌کنم

مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا در واکنش به اظهارات ترامپ در سازمان ملل گفت: این شرم‌آورترین و بی‌محتواترین سخنرانی خطابه در سازمان ملل بود.

«سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی» مشاور عالی نظامی فرماندهی معظم کل قوا در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور آمریکا پیرامون ایران در سازمان ملل، یادداشتی منتشر کرد که در آن آمده است:

مرگ بر دونالد ترامپ، قسم به محبتی که خدا بر بشریت دارد. پروردگار عالم بر حضرت داود نبی علیه اسلام فرمود اگر بندگان من می‌دانستند که من در کمین آنها هستم که به آنها نیکی کنم، اینگونه از من روی برنمی‌گرداندند.

آقای ترامپ از خدا روی برگردانده است و با بشریت دشمنی می‌کند، او در مجمع عمومی سازمان ملل در مثل اعلای شیطان بزرگ ظاهر شد به نمایندگان کشورهای جهان که مخاطب او بودند بد کرد، همچنان که به مردم آمریکا بدی می‌کند.

حقایق را وارونه جلوه داد، ملت‌های انقلابی جهان را تهدید به نابودی و هلاکت کرد. عرف سازمان ملل را رعایت نکرد، علیه صلح سخن گفت، رسما اعلام کرد که عهدشکنی می‌کند و خود را در کنار فریب کاران و جنگ طلبان و تروریست‌ها قرار داد و فدائیان مردم و صلح و آزادی را تروریست خواند.

این شرم‌آورترین و بی‌محتواترین سخنرانی خطابه در سازمان ملل بود. من به ملت آمریکا به خاطر داشتن چنین رئیس‌جمهوری تسلیت عرض می‌کنم و برای بشریت آزادی از شر شیطان بزرگ مظهر استکبار جهانی را خواهانم و برای تمامی ملت‌های آزاده و مردم معترض ایالات متحده از خدای بزرگ آرزوی پیروزی می‌کنم.

باهنر: یک سبک مغز بی‌ادب علیه مردمی بزرگ سخن گفت

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: سبک مغز بی ادبی در سازمان ملل علیه مردمی بزرگ سخن گفته است.

محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پیامی توئیتری در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشت:«سبک مغز بی ادبی در سازمان ملل علیه مردمی بزرگ سخن گفت؛ یک دروغگو، فاسد و حامی تروریسم ملت ما را متهم کرد. این است واقعیت شیطان بزرگی که امام می شناخت.»

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور: ترامپ از درک تفاوت سخنرانی درسازمان ملل و فوتبال آمریکایی عاجز است

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور به صحبت های روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

«حمید ابوطالبی» توییتر نوشت: «کسی که با عوام فریبی و رفتار غیردموکراتیک رئیس جمهور شود، از درک تفاوت میان سخنرانی در سازمان ملل و بازی خشن فوتبال آمریکایی عاجز است».

دبیر کمیسیون امنیت ملی: تفکرات ترامپ افراطی و ناشی از بی‌تجربگی است

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در صحبت های ترامپ، از این شاخه به آن شاخه پریدن بسیار دیده می شد که نشانه عدم تجربه کافی وی در امور سیاسی و دیپلماتیک است.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی» افزود: ترامپ اگرچه تلاش کرد که رژیم آمریکا را دوستدار مردم جهان معرفی کند، اما با تهدیداتی که نسبت به خیلی از کشورها از جمله جمهوری اسلامی مطرح کرد، نشان داد که همه اعمال و افکار او منبعث از تفکرات افراطی درون آمریکاست.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جالب است که تناقضات عجیبی هم در سخنان ترامپ دیده می شد؛ از جمله اینکه گفت حاضریم مذاکره و تفاهم جدیدی با ایران داشته باشیم و نسبت به آن متعهد بمانیم، در حالی که ترامپ نسبت به تعهدات آمریکا در برجام که در دوره اوباما ایجاد شده، چندان متعهد نمانده و معلوم نیست رئیس جمهور بعدی آمریکا نیز نسبت به تعهدات ترامپ وفادار بماند.

جمالی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بازیچه دست آمریکا نمی شود، خاطرنشان کرد: اسلاف ترامپ از جمله بوش پدر و پسر از این تهدیدات زیاد مطرح می کردند، بنابراین تهدیدهای آمریکایی ها چیز جدیدی نیست که از آن به خود بلرزیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۰
دنیا می داند که سرکرده تروریستهای جهان خود استکبار آمریکا است!
اولاجواب های ،هوی است وثانیا کلوخ انداز را پاداش سنگ بود .
فکر کنم هنوز ملت بزرگ ایران رو نشناخته.
هيچكس نظر مردم رو نه ميپرسه نه لحاظ ميكنه .
ملت در چندين انتخابات نظر خود را صريح اعلام كردند .
اينكه حالا يكي مثل باهنر يا حداد عادل از جانب ملت ايران حرف ميزنه خوب از عجايب اين كشوره
ترامپ نشان داده که مهمترین اولویتش ایجاد اشتغال و افزایش درآمد آمریکا به هر قیمتی است
لطفاً كتاب نبرد من هيتلر را بخوانيد
خود آمریکا بیشترین جنایات را با تحریم های ظالمانه در حق مردم ایران مرتکب شده است،خدا لعنتشان کند.
به نظر من ترامپ يك ابله بي سياست بيش نيست
اون از پخش زنده شبکه خبر اینهم از رسانه های اینترنتی مثل شما!
ضرر خروج آمریکا از برجام 100 درصد متوجه این کشور است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر