بازدید 2370
۲

ولید معلم: تنها عراق یکپارچه را به رسمیت می‌شناسیم

وزیر امورخارجه سوریه اعلام کرد که دمشق تنها عراق یکپارچه را به رسمیت می‌شناسد.
کد خبر: ۷۳۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 25 September 2017
وزیر امورخارجه سوریه اعلام کرد که دمشق تنها عراق یکپارچه را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، ولید معلم ، وزیر امور خارجه سوریه  تاکید کرد که هر نشستی در خصوص سوریه که دولت سوریه به نمایندگی از ملتش در آن حضور نداشته باشد، توطئه علیه دمشق است و آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی در گفت‌وگو مطبوعاتی خود در نیویورک اعلام کرد که مذاکرات آستانه به لطف تلاش‌های روسیه و ایران گامی مثبت و سازنده بود و منجر به توافق میان ضامنان جهت ایجاد مناطق کاهش تنش در استان ادلب شد.

ولید معلم همچنین تصریح کرد که این اقدام گامی رو به جلو جهت جلوگیری از ریختن خون ملت سوریه و بازگشت این منطقه به آغوش وطن است.

وزیر امور خارجه سوریه درباره ائتلاف ضد داعش آمریکا گفت که حملات این ائتلاف در مناطق سوریه منجر به کشته شدن ده‌ها غیر نظامی بی‌گناه ازجمله زنان و کودکان و تخریب زیرساخت‌های اقتصادی سوریه شد.

وی در ادامه افزود، این حملات سازمان تروریستی را هدف قرار نمی‌دهد بلکه اهداف و نیت‌های این ائتلاف بسیار مبهم است و سوال‌های زیادی در این خصوص پیش آمده است.

ولید معلم در خصوص برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق که امروز در حال برگزاری است تاکید کرد که دمشق عراق یکپارچه و متحد را به رسمیت می‌شناسد و هر چیزی که باعث تجزیه عراق شود را نمی‌پذیرد و با آن مخالف است.

وی همچنین اظهار داشت که برگزاری همه‌پرسی گامی است که ما آن را رد می‌کنیم و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و این موضعمان را به وزیر امور خارجه عراق ابلاغ کردیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
كي تو رو به رسميت ميشناسه
اول ببین کشور سوریه رو‌کی‌به رسمیت می شناسه بعد از این حرفها بزن .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل