بازدید 37284
گزارش «تابناک» از یک تجارت پررونق؛

درآمد میلیاردی سلبریتی‌ها از سکونت در ویلاهای شمال ایران

اکنون شمار سلبریتی‌هایی که این گونه یک شبه صاحب درآمدی میلیاردی می‌شوند، دو رقمی شده و بر خلاف گذشته، این تجارت محدود به انگشتان یک دست نیست. هم اکنون بسیاری از سلبریتی‌ها برای چنین ویلاهایی، اساساً رقمی پرداخت نمی‌کنند و کاملاً رایگان ویلا به نامشان سند می‌خورد
کد خبر: ۷۳۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 27 September 2017
درآمد میلیاردی سلبریتی‌ها در ویلاهای شمال ایران
شماری از سلبریتی‌ها و چهره‌های پرطرفدار سینمایی و ورزشی، از شکل گیری یک بازار جدید در شمال تهران، درآمدی بسیار کلان تر از فعالیت‌های مرسومشان به دست آورده‌اند و صرفاً با سکونت گاه به گاهی در یک ویلای تفریحی، صاحب آن ویلای میلیاردی شده‌اند؛ رویکردی که ظاهراً با پیشنهاد برخی انبوه سازان در مناطق شمالی ایران آغاز و اکنون مرسوم شده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ سلبریتی‌های ایران توانسته‌اند در سال‌های اخیر، برخی درآمدهای مشابه سلبریتی‌های سایر کشورها را فعال کنند و اکنون شمار بازیگران، ورزشکاران و سلبریتی‌های اینترنتی ـ که از طریق تبلیغ یک کالا، درآمدهای قابل توجهی کسب می‌کنند ـ رو به فزونی گذاشته و این بازار رو گسترش و در حال توسعه است.
 
البته سلبریتی‌ها روش‌های دیگری که چهره‌های مشهور غربی به کار می‌برند، نیز برای کسب درآمد به کار گرفته‌اند و از تبلیغ پزشک، دندان پزشک، مزون و کافه و... که می‌روند نیز برای کسب درآمد و یا صفر شدن هزینه‌ها بهره‌برداری می‌کنند و بدین ترتیب، هنرمندان می‌توانند با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ـ که محدودیتی برای چنین تبلیغاتی ندارد ـ برای چندصد هزار تا چند میلیون مخاطب‌شان این تبلیغات مستقیم یا غیرمستقیم را عرضه نمایند.
 
در این میان؛ اما روش‌های عجیبی نیز برای کسب درآمد در حال گسترش است که بیش از آنکه ابتکار عمل سلبریتی‌ها باشد، مدل‌های تجاری صاحبان برخی کسب و کارها بوده است. عجیب‌ترین روش، واگذاری ویلا با سلبریتی‌ها برای ارزش مضاعف یافتن مجموعه‌های ویلا در مناطق مختلف شمال کشور است؛ رویکردی که در گذشته نیز وجود داشت اما اکنون دامنه وسیع‌تری یافته است.
 
درآمد میلیاردی سلبریتی‌ها در ویلاهای شمال ایران
عکس تزیینی است
 
از گذشته، برخی صاحبان ویلا برای ارزش بخشیدن به یک مجموعه ویلا و حتی فروختن به قیمتی بالاتر از حد معمول، یکی از ویلاها را به قیمتی بسیار نازل به یکی از ستاره‌های مطرح فوتبال ایران یا یکی از بازیگران مطرح می‌فروختند. با توجه به رفت و آمد این چهره‌ها، بازارگرمی صاحب مجموعه ویلا برای فروش سایر ویلاها نتیجه می‌داد و عرضه مجموعه ویلا در کمال شگفتی با استقبال خریداران روبرو می‌شد.
 
اکنون شمار سلبریتی‌هایی که این گونه یک شبه صاحب درآمدی میلیاردی می‌شوند، دو رقمی شده و بر خلاف گذشته این تجارت محدود به انگشتان یک دست نمی شود. هم اکنون بسیاری از سلبریتی‌ها، برای چنین ویلاهایی اساساً رقمی پرداخت نمی‌کنند و کاملاً رایگان ویلا به نامشان سند می‌خورد و صاحب یک یا چند ملک میلیاردی در شمال ایران می‌شوند.
 
البته عدم حضور مکرر این چهره‌ها در ویلاهای واگذار شده و یا فروش سریع این ویلاها، باعث شده تا برخی ویلاسازان نیز دست به کار شوند و تمهیدات و تعهدات حقوقی در قبال واگذاری ویلا در نظر بگیرند. از جمله این تعهدات، عدم امکان واگذاری ویلا برای یک دوره زمانی مشخص (دو تا پنج سال) توسط سلبریتی به غیر و تعهد به بهره برداری مستمر از ویلاست.
 
تخمین زده می‌شود، یکی از بازیگران که در این زمینه جزو اولین‌ها بوده، درآمدش در چند سال اخیر از این طریق و با مالکیت تعداد قابل توجهی ویلا در نقاط مختلف شمال کشور، از مجموعه دستمزدهایش در سینما و سایر شاخه‌های هنری که فعال بوده، بیشتر بوده است؛ هرچند به دلیل عدم شفافیت درآمدهای چهره‌ها در ایران و عدم علاقه مندی صاحبان کسب و کارها به علنی شدن جزئیات این توافق‌های مالی، نمی‌توان ارزیابی دقیقی داشت.
 
هرچند طیف وسیعی از چهره‌های ورزشی و هنری ایران از دستیابی به چنین درآمدهای محروم هستند، برخی چهره‌ها که لزوماً بازی درخشانی ندارند، به چنین درآمدهای کلانی دست می‌یابند که جزو مزیت‌های برخورداری از طرفداران میلیونی و محبوبیت و نه الزاماً به منزله موفقیت حرفه‌ای است. دور از انتظار نیست که چنین روش‌های کسب درآمد بیش از اینها گسترش یابد.
 
این فضا البته بسترساز حواشی نیز شده و برخی برای ارزش بخشیدن با املاکشان، بخشی از املاک و یا املاک جنبی را در مالکیت چهره‌های سیاسی، فرهنگی یا ورزشی می‌خوانند و در واقع بدون بخشیدن ویلا سعی می‌کنند از مزایای تبلیغاتی بهره برداری کنند که در مواردی ـ به ویژه درباره سیاسیون ـ منجر به حواشی و دردسرهایی برای صاحبان املاک که چنین شایعاتی به راه انداخته بودند، شده است؛ بنابراین، اگر قصد خرید ویلا در همسایگی فلان بازیگر زن یا مرد سینمای ایران را دارید، ابتدا مطمئن شوید که واقعاً او صاحب ویلاست و سالی یک بار سری به ویلا می‌زند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۲
تو درس برزویه طبیب یادمه داشتیم: " و قوی تر سببی ترک دنیا را مشارکت این مشتی دون عاجزست که بدان گرفتار آمده اند"... از اینکه کسی با زحمت و حلال خوردن و در حالی که فایده ای برای جامعه داره صاحب ثروت خیلی زیاد بشه، من یکی که خوشحال میشم. اما وقتی می بینم یه عده هستند که اینطوری به یه سری چیزا می رسند، احساس می کنم که واقعا چیز باارزشی نیست این سبک زندگیهای بیمصرف. هر روز هم می بینیشون تو یه کافه و یه مزون نشستن دور همی. واقعا به چه چیز این بساط بیهودگی میشه نازید من نمی دونم.
وقتی خریداران اینقدر ... و ... هستن که حاضرن برای همسایه شدن با یک آدم دیگه میلیاردی پول خرج کنن ، خب حقشونه که ...
آقااینانبایدمالیات پرداخت کنن فقطباید کارمندهاوکارگرامالیات بدن خیلی سخته مالیات ازقشرمرفه گرفتن آقامیلیاردی پول میگیره اونوقت اداره دارایی ماخواب تشریف دارن ازهمین پولدرای مااگه مالیات درست بگیرن فکرنکنم به نفت احتیاج داشته باشیم اداره دارایی فقط یخه افرادضعیف ومیگیره ولی زورش به این سلبریتیها نمیرسه..............................
آغا نوش جونشون فقط مالیاتشو بدن!
تو خارج اگر سلبریتی ها این کار و میکنن ولی پنچاه درصد درآمدشو به عنوان مالیات بر میگردونن.
دولت از یک کارمند با شفاف بودن درامدش بلافاصله مالیات می گیرد ولی این افراد درامدشان مشخص نیست و مالیاتی هم نمی پردازند.
برین همه درخت های شمال را قطع کنید جاش خونه بسازین.بنده در سال ۸۱ رفتم کلاردشت و سال ۹۳ هم یه بار دیگه رفتم.برام غیر قابل باور بود که این همون کلاردشته.همه جنگل ها از بین رفته بود و جاش رو زمین های قطعه بندی شده گرفته بود.جاده عباس اباد به کلاردشت تبدیل به زباله دانی شده بود.حالا هم سلبریتی ها؟!!!! ببخشید کدوم یک از اینا سلبریتی هستن؟!!!!سلبریتی به هنرپیشه هایی در حد تام کروز و لیام نسون و ... میگن. به اینا با این فیلم های ابدوغ خیاری میگین سلبریتی؟!!!!!خدا رو شکر که چندرغازی خدای بزرگ بهمون داده که همه تعطیلات رو بریم خارج و مجبور نشیم بریم اقصی نقاط این کشور و از بی آبی،بی فرهنگی و از بین رفتن منابع طبیعی خون گریه کنیم
شمال ایران روزی وارد کننده خاک خواهد شد با این خراب کاری و این جنگل زدایی
الان هدف از این مقاله چی بوده؟

آموزش ترفندهای فروش؟
برند سازی؟

رپورتاژ آگهی؟

تبلیغ سرمایه داری؟

مزمت سرمایه داری؟

...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
خبره برادر. مگه هر خبری باید پشتش هدف باشه؟! این خبر برای اطلاع عمومی درباره یک کاسبی جدیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
حالت خوبه؟ خبره دیگه
اینگونه تجارت ،و یا هرچیزی اسمش را بگذارید ،از ضعف دولت ،ودولتمردان کشور است ،همهٔ مسولین ،،، دولت میبایست بر اساس یک طرح صحیح ،وشفاف ،از هرکسی ،که هرگونه امکانات زندگی که لازم است ،اگر ،دو برابر داشت ،مالیات مضاعف بگیرد ،، مثلا ، مسکن ،هر فردی بیش از یک واحد بنام خود ،وخانوادهٔ تحت تکفل آن داشت ،مشمول مالیات مضاعف ،نماید ،و یا خودرو ،همچنین ،ویلاهای شخصی را دولت باید علاوه بر مالیات مصاعف ،ومالیاتی مانند بنگاههای تجاری ،ویاهتل آپارتمان ،دریافت نماید ،دولت باید بر زیور آلات ،وارزهای خارجی ،مالیاتی برابر با تورم ،واقعی دریافت کند ،تا سرمایهٔ کشور بصورت ،طلا ،وارز ،خارجی در خانه های مردم ،انبار ،وابهتکار نگردد ،همه؟ این موارد ،اول باید از خود مسولین آغاز شود ،وسپس به کل مردم ایران تسریع داده شود ،فقط با این کار میتوان ،با تهدید ،خارجی ،وتحریم ،وبیکاری ،رکود ،و ،تورم ،مقابله نمود ، در غیر اینصورت ایران مانند اطاق شیشه ای آسیب پذیر است ،خیلب هم آسیب پذیر ،،،،؟ باید اول تخم دروغگویی ،ریاکاری ،متظاهر ،و ثروت پرستی را در کشور خشکاند ،و همهٔ مردم را صاحب حق دانست ،واز زنجیر خرافات ،وتعصبات ،بیهوده ،رهایی یافت ،و بجای تقلید باید تلاش نمود ،وبجای دلالی باید کار تولید کرد ،و بجای رفاهدنسبی باید رفاه اجتماعی را گسترش داد ،که اینهم به فداکاری ،و میهن پرستی ،نیاز دارد ،؟ والا،،،،،،،،آخر،،،،،،،،
زمینهای جنگلی که جز بیت الماله چطور دست ویلا سازها می افته؟ از آسمون نازل میشه؟ یا از جیب مسئولین شهری! می فهمید دارید چه میکنید؟! با از بین بردن جنگل و پوشش گیاهی بالا دست بارون میاد پایین دست سیل تو این فصل رفتید شمال؟ من سالها می رفتم اما امسال خشکی درختان فاجعه بار بود شیرگاه که اون همه سر سبز بود به یک بیابون تبدیل شده، این تقصیر کیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر