بازدید 5722
۱

پکن دستور به توقف فعالیت شرکت های کره شمالی در چین داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از یک مقام غیر رسمی چینی، تمام شرکت های کره شمالی موظف شده اند تا کسب و کار خود را در چین متوقف کنند. پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل متحد دو هفته پیش تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد، وزارت بازرگانی چین می گوید که شرکت های کره شمالی و سرمایه گذاری های مشترک در چین، ظرف ۱۲۰ روز آینده بسته خواهند شد.
کد خبر: ۷۳۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 28 September 2017
پکن دستور به توقف فعالیت شرکت های کره شمالی در چین دادبه گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از یک مقام غیر رسمی چینی، تمام شرکت های کره شمالی موظف شده اند تا کسب و کار خود را در چین متوقف کنند. پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل متحد دو هفته پیش تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد، وزارت بازرگانی چین می گوید که شرکت های کره شمالی و سرمایه گذاری های مشترک در چین، ظرف ۱۲۰ روز آینده بسته خواهند شد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، در پی ششمین و بزرگترین آزمایش هسته ای کره شمالی در ماه جاری، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا رای به گسترش تحریم ها علیه پیونگ یانگ داده اند. این امر موجب شده است تا صادرات تولیدات نساجی این کشور متوقف و منابع سوختی این کشور محدود شود.

پکن دستور به توقف فعالیت شرکت های کره شمالی در چین داد

از سال ۲۰۰۶، این نهمین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم کره شمالی به خاطر موشک های بالستیک و برنامه های هسته ای این کشور است.

هفته گذشته بانک مرکزی چین به وام دهندگان کشورش گفت که به اجرای تحریم های سازمان ملل متحد علیه کره شمالی قویاً پایبند باشند. آنها موظف شده اند تا ارائه ی خدمات مالی به مشتریان جدید کره شمالی را متوقف کنند و به مروز خدمات خود را به مشتریان فعلی کاهش دهند. بانک های چینی متهم به دریافت و انتقال وجه به پیونگ یانگ شده اند.

منابع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته اند که به بانک ها در مورد زیان های اقتصادی و امکان بدنامی شان، در صورت عدم پایبندی به قطعنامه، هشدار داده شده است.

روز سه شنبه، ایالات متحده آمریکا از اعمال تحریم های جدید علیه هشت بانک کره شمالی و ۲۶ فرد خاص خبر داد. اقدامات تنبیهی جدید، دستورالعمل اجرایی رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، را دنبال می کند که دسترسی کره شمالی به سیستم بانکی بین المللی را هدف قرار داده است.

واشنگتن بارها از نگرانی اش مبنی بر عدم سختگیری کافی پکن به آزمایشات هسته ای پیونگ یانگ، سخن گفته است و اعلام کرده  که هر تهدیدی از سوی کره شمالی با واکنش "شدید" روبه رو خواهد شد.

رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، به ترامپ اطمینان داده است که پکن همچنان متعهد به خلع سلاح هسته ای کره شمالی است و همچنان بر آروزی خوی مبنی بر حل این مشکل از طریق گفتگو هایی که منجر به خاتمه یافتن مسالمت آمیز قضیه شود، استوار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ﭘﻜﻦ ﻣﻮﺯﻱ و ﺫﻳﻨﻔﻊ ﻫﺴﺖ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر