بازدید 9596
خوانده می‌شوید؛

به نظر شما، میزان خشونت در جامعه افزایش یافته یا خیر؟

آیا به نظرتان میزان خشونت در جامعه مان افزایش یافته است یا خیر؟ دلیل رقم خوردن جنایات عجیب و دردناک اخیر چیست و چگونه می‌توان از تکرارشان جلوگیری کرد؟ نقش گروه های تروریستی و منازعات منطقه و جهان در اینجا چیست؟ آیا خشونتی که توسط این گروه های تروریستی تولید و نشر شده، اثر مخربی بر جوامع مختلف از جمله کشورمان نگذاشته؟
کد خبر: ۷۳۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 05 October 2017
از مرگ خشونت بار ستایش به دست یک نوجوان تا پرونده بنیتا و آتنا و چندین و چند قتل خشونت آمیز دیگر که به تازگی رقم خورده‌اند؛ مدتی است که صفحات حوادث روزنامه ها و دیگر رسانه ها، شاهد حوادثی است که در این میزان خشونت، کم مثال هستند.

خشونت هایی که هرچند شاید میزانشان از نظر آماری افزایش نیافته باشد، شدتشان کم سابقه یا بی سابقه است و این باور را تقویت می‌کند که جامعه مان رو به خشن شدن نهاده است؛ خشونت هایی که نقش آفرینانش بعضا نوجوانان و جوانانی هستند که از شدت جنایتشان همگان میخکوب می‌شوند.

مثل حکایت تلاش نوجوان قاتل ستایش برای معدوم کردن جنازه دختر خردسال یا قتلی که روز گذشته خبرش رسانه‌ای شد و حکایت از سلفی گرفتن قاتلان جوان و نوجوان با پیکر مشتعل مقتول داشت. اخباری به شدت دردناک که به نظر می‌رسد، چندان بی ارتباط با افزایش خشونت و ترور در منطقه و جهان نیست.

بر این اساس از شما می‌پرسیم؛

* آیا به نظرتان میزان خشونت در جامعه مان افزایش یافته است یا خیر؟

* دلیل رقم خوردن جنایات عجیب و دردناک اخیر چیست و چگونه می‌توان از تکرارشان جلوگیری کرد؟

* نقش گروه های تروریستی و منازعات منطقه و جهان در این چیست؟

* آیا خشونتی که توسط این گروه های تروریستی تولید و نشر شده، اثر مخربی بر جوامع مختلف از جمله کشورمان نگذاشته؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۲۷
وضع روحی روانی مملکت خیلی خرابه ،معلوم نیست تا کجا پیش میره...
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
کار تابناک اشتباهه! مگه از روی احساسات می شه تعیین کرد که خشونت زیاد شده یا نه؟ کار علمی در کشور جایگاهی ندارد و به جای بحث علمی باید یک سایت از خوانندگانش بخواهد تا بگویند که خشونت زیاد شده است یا نه! بعد می گن چرا هیچی در کشورمان سرجایش نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
این بنذه خدایی مه تو چین نوشته و همیشه ساز مخالف میزنه را خیلی دوست دارم بشناسمنش چون من سالهای سال چین زندگی کردم و کسی به این بی منطفی ندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
چرا جو الکی مدی ما اگه هیچی نداریم به جاش امنیت داریم چرا زحمات پلیس وقضاترا به چالش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
بخشی اش بخاطر گسترش رسانه های مجازیه ولی بخش عمده ای بخاطر زیاد شدن جنایته
این حوادث همیشه بوده و بسیاری هم رسانه ای نمیشد منتها در دوران جدید فضای مجازی شدت و سرعت خبررسانی را چندصد برابر کرده و حتی رسانه های رسمی و حکومتی هم از شبکه های اجتماعی جامیمانند.البته ناهنجاریهای رفتاری ناشی از بحرانهای اجتماعی و روانپریشی درجای خودش عامل اصلی این خشونتهاست
پاسخ ها
جواد
| Switzerland |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
اول اینکه این حوادث همیشه نبوده است میتوانید از بزرگسالان سوال کنید و متوجه شوید که به مرور زمان این حوادث افزایش یافته است
دوم اینکه ربطی به فضای مجازی ندارد فضای مجازی خارج از کشور هم هست چرا خارج از ایران پرخاشگری و ناهنجاری های اجتماعی شبیه داخل ایران نیست ریشه این مسائل به آموزش کودکان از دوران کودکی بستگی دارد
عیان است تابی جون
چه حاجت به بیان است

ریشه یابی کنید به جای موندن در سطح...به ربشه کن شدن کمک کنید نه اینکه
مردم رو با این اظهارنظر گرفتن ها مشغول نگه می دارید...اینم یه راهشه
سخنگوی نیروی انتظامی گفت ۷ درصد کمتر شده من به شخصه قبول ندارم حرب ایشون رو
نمیتوان جنایتهای بهت آور در ایران را خشونت نامید
این چه سئوالیه ؟ چیزی که عیان است ..... به خدا وقتی با بچه ام میرم بیرون مدام نگرانم که یه بلایی سر بچه ام نیاد. نا امنی یعنی این دیگه .
صد در صد افزایش پیدا کرده ، ریششم والا بنده اظهار نظر نمیکنم میسپرم به کارشناسها ولی به عنوان یه شهروند چیزی که بیشتر مشهوده وضعیت اقتصادی و مهمتر از اون فرهنگه جامعمونه نمیدونم حالا به خاطر اینهمه ممانعتی که از بعضی چیزها هست یا فرهنگی که به طرف غرب سوق پیدا کرده که هر چند به نظر حقیر سوق منفیه چون فرهنگ غرب هم اینجوری نیست اینو از افراد و دوستان ترکیه ای که دارم دیدم ...
به امید خبرهای خوب روزهای بهتر ...
وقتی جوان این کشور درخیابان با انواع و اقسام پلیس و گشت ارشاد و ژن خوب و از ما بهتران و اقازاده ها و ... مواجه و برخوردهایی که گاها بین این جوانان با نیروهای انتظامی پیش می اید طبیعی است که یک حالت سرخوردگی و عصیان و قانون شکنی در افراد بروز کند و به ناگاه این سرخوردگی ها به مانند یک کش جمع شده ناگهان رها میشود.
جامعه ای که تا چند سال پیش بسیار بسته مدیریت میشده که حتی صندوق عقب ماشینو یرای پیدا کردن ویدیو یا داشبورد رو برای پیدا کردن نوار کاست میگشتن حالا با اومدن شبکه های اجتماعی و عصر ارتباطات که نمی تونن تو صندوق عقب و داشبور پیداش کنن اینجوری منفجر میشه جالبه که تمام این فجایع هم مربوط به نسل بعد از انقلابه!!
وضع فاجعه باره... مسئولین هم آمار ها رو فقط تکذیب میکنند و میکن مغرضانست اما به عینه مرگ پسر مهابادیه میزان خشونت تا سطح نوجوانان رو نشون داد.
پس انتظار دارید کاهش پیدا کرده باشه !!!!!!!!!!! مردم ایران سرخورده شدن ... این مشکلات حتما منشایی داره و جامعه شناسان و روان شناسان باید طرحی برای کاهش این معضل پیدا کنند .. وگرنه چند سال دیگه ایران تبدیل به تگزاس دوم میشه
این که خشونت در جامعه ما بالا رفته خیلی مشهوده ، بنده به واسطه کاری که دارم در طول روز در سطح شهر زیاد رفت و آمد میکنم به همین دلیل روزانه شاهد دعوای بین راننده ها که خیلی وقت به کتک و کتک کاری میکشه هستم ، آستانه تحمل مردم خیلی پایین اومده ، فشار اقتصادی واسه کسی اعصاب نذاشته ، مثلا به خاطر یه بوق ساده به قصد کشت هم رو میزنن اونم جلوی زن و بچه که آدم می مونه چی بگه والا ، مساله دوم که باعث شده این خشونت در جامعه نمود بیشتری داشته باشه شبکه های اجتماعی هست که مثلا خبری که قبلا یه هفته بعد یا چند روز بعد با سانسور و ملاحضه های خاص تو روزنامه چاپ میشد حالا بدون سانسور و بدون واسطه در کسری از ثانیه توی کانال های خبری دست به دست میشه و جامعه به یه سطح بالاتری از آگاهی رسیده و کسی هم نمیتونه منکر این قضیه باشه که این حجم از خشونت برای هر جامعه ای خطرناکه ، به قول یکی از دوستان که در سوئد زندگی میکنه اونجا به قدری زندگی آروم و کسل کننده است که آدم یه وقتهایی دلش هوای دعوا و سر و صدای وطن رو میکنه . به هر صورت خشونت بالاتر رفته اما این خشونت قبلا به صورت پنهان بود و در لایه های بی خبری پنهان بود اما الان دیگه کسی نمی تونه این خبرها رو سانسور کنه . آسیب اصلی جامعه ما فقر است و فقر است و فقر . طبق آماری که سایت خود شما داده بود ، بخش بزرگی از جامعه ما بیمار روانی هستن که یا از این قضیه اطلاع دارن یا ندارن . ایشالا خدا خودش درست کنه . از دست همه در رفته . خانه از پای بست ویران است .
همه چي آرومه ، يعني امن و غارت .
اولا جنایات فاجعه بار آنهم در بین اقشار نوجوان و جوان جامعه را نمیتوان خشونت نامید ثانیا رشد جنایتهای طراحی شده
در محیط خانواده و جامعه ایران تاسف آور شده و باید کاری کنند که فردا بعضیها نگویند .....
شک نکنید که بیشتر شده. وقتی انواع جنایت ها از سر بریدن تا خشونت های شدید رفتاری خیلی راحت تو فضای مجازی پخش میشه و بزرگ و کوچک میبینن دیگه این مسائل عادی میشه براشون و کافیه با کوچکترین عصبانیتی این موارد نمود پیدا کنه. آستانه تحمل مردم به شدت پایین اومده که بیشتر بدلیل مشکلات مالی و اجتماعی افراده. مسئولین محترم که فقط شعار میدن.
تا زمانی که فرهنگ جامعه متولی با سواذی برای ندارد این گونه رفتار هانهتنها ادامه بلکه بیشتر خواهد شد رفتار سیاسی در اجرای قوانین اجتماعی نتیجه اش همین است به نظر تشکیل سازمانهای مردمنهاد برای ارتباط بامجریان دولتی و توصیه های اصلاحی برای تغیرات رفتاری مردم مثلا رعایت قوانین رانندگی تداوم نداشتن اجرای قانون شما با گشت در خیابان های اهواز در چند ساعت هزاران خلاف رانندگی می بینید دریغ از یک تذکر شفاهی غیر ازاین کافی است یکروز درسطح شهر از کوچه تا ادارات بگردی اگر کار های اجتماعی صحیح ده درصد بود امید به بهبودی داشته باشید که نیست متاسفانه تا وقتی که جای ارزش وضد ارزش با یکدیگر عوض شده اند نتیجه همین است
اگر منظورتان خشونتهای کلامی است ، صدها درصد بیشتر شده ، اما اگر منظور از خشونت ، قتل و جنایت و فساد و فحشا است ، آمارش را از ما بهتران می دانند!
فقر فقر فقر
نداشتن شادی های دسته جمعی / ندیدن و.ارتباط نداشتن با توریست ها و یا دانشجویان و.کارمندان خارجی چون محیطمون هم بین المللی نیس. باعث میشه اصول ارتباط سالم یاد گرفته نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
استدلال خوبی فرمودید ولی اونجایی که 60 نفر کشته شدن 250 نفر زخمی لاس وگاس بود نه ایران
از این هفته تا اون هفته
دیگه کار از دست در رفته

همه تو صف بنزینن
ولی دعوا سر نفت
به نظر من خشونتها تازه شروع شده
وقتی یه جوان میبینه که هیچ آینده روشنی برای زندگی جلوش نیست وقتی به آخر خط برسه جنایتهای بدتر از این هم خواهد کرد
این جنایتها نه ربطی به غرب داره نه به اسراییل و منافقین و .... خلاصه تقصیر دشمن نندازین
ربطی به اینترنت و ماهواره هم نداره اونم الکی نگید وای فضای مجازی!
اگر این فضای مجازی نبود الان از تو هر کوچه باید ۱۰ تا جنازه جمع میکردید
حداقل چزخیدن تو اینترنت بهتر از بیکاریه
ولی
مقصر شما هستین و سیستم آموزشی شما
منتها در اخر همه اینا بر میگرده به اقتصاد
حالا شما چه نتیجه ای میخوای بگیری از این نظر خواهی نمیدونم ولی بدون حدود ۲۴ میلیون نفر الان جوان حساب میشن
۱۸ تا ۳۰
با این سوالها فقط نسل ما میره زیر سوالای دیگه
که جوان معتاد است - جوان دشمن است - جوان منافق است - جوان بیکار است - الانم میگین جوان قاتل است - جوان دیوانه اس - جوان غرب زده است - جوان ...
بعد نتیجه همین حرف های قشنگ شما میشه یه قتل خوشگل و طولانی
که ۲ سال یارو نقشه میکشه میزنه ۴۰ نفر رو میکشه یهو
خلاصه
جوان = بدبخت
بای
نه به نظرم نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش محسوسی هم داشته. من در طول سی سال مسیولیتم و با داشتم فقط دو محافظ هیچ وقت مورد سرقت و زورگیری قرار نگرفته ام و همه چی آرومه. اینها القا رسانه های غربی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
یک یخچال داشتیم چهار پنج تا محافظ براش گذاشتیم اما باز هم مورد دستبرد واقع شد.خوش بحالت چه جوری با دو محافظ تا الآن دست نخورده موندی؟
فارغ از اینکه افزایش داشته واقعا یا فقط به لطف فن آوری های نو بیشتر بازتاب پیدا میکنه این دست مطالب چیزی که قابل کتمان نیست دو گانگی بسیار بارز رفتاری اکثر ما ایرانی هاست. وقتی بین آنچه هستیم و آنچه که حکومت تبلیغ می کند فاصله زیادی هست اکثر ما از همون کودکی می آموزیم که در مدرسه اجتماع سر کار و ... باید نقابی به چهره بزنیم و خود واقعی مان نباشیم. اضافه کنید مشکلات اقتصادی، رابطه تیره و تار با قدرت های دنیا در حالی که همسایگان ما به لطف روابط و سیاست های درست به شدت در حال پیشرفت هستن، فساد گسترده و غیر قابل باور و ... تا به این نتیجه برسید که افزایش میزان مشکلات روحی و روانی در بستر چنین اجتماعی چندان هم جای تعجب ندارد.
میگن به بچه ها کاکائو زیاد ندید بخورن چون انرژیشون زیاد میشه سرکش میشن

به بزرگترها میگن کوکایین ندید چون سرکش میشن

هر چی میکشیم از این ساز ناکوک کوک و کوکا و کاکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
کو کا کیک و کوکا بخور کوکایین هم مصرف نکن اینها را بگی.
* آیا به نظرتان میزان خشونت در جامعه مان افزایش یافته است یا خیر؟
پاسخ : قطعا افزایش یافته ـ مشاهدات روزمره ، آمارهای داخلی و بین المللی همگی تایید میکنه که خشونت افزایش وحشتناکی پیدا کرده ...

به نظر شما دلیل رقم خوردن جنایت های عجیب و دردناک اخیر چیست و چگونه می‌توان از تکرارشان جلوگیری کرد؟
پاسخ : یکی از دلایل اصلی افزایش خشونت ، احساس سرخوردگی در مردم هست به علت مشاهده تبعیض ها و رانت خواریهای وابستگان به قدرت . اینکه مردم می بینند با تلاش فراوان به هیچ جا نمی رسند اما عده ای با وابستگی به قدرت و داشتن ژن خوب (!!!) از رانتهای متعدد بهره مند میشن .... البته یک عامل بسیار مهم هم بی توجهی مردم به حقوق سایرین هست که هرکسی فقط به فکر منافع خودشه و مثال عینی این موضوع هم در رانندگیهای ما دیده میشه !!!

نقش گروه های تروریستی و منازعات منطقه و جهان در این چیست؟ آیا خشونتی که توسط این گروه های تروریستی تولید و نشر شده، اثر مخربی بر جوامع مختلف از جمله کشورمان نگذاشته؟
پاسخ : قطعا موثر هست اما اثر مخرب بی عدالتی و حق کشی در کشور خودمون ، به مراتب اثرگذارتر خواهد بود ...
روحانی ک توی مناظرات میگفت مردم هر رور و هروز احساس شادی بیشتری میکنن

:)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
حرف نزن
چند نکته ، اول اینکه دوستانی که میگویند اینها نتیجه استرس جنگ هستند، این جوانها دو تا شون به سن قانونی هم نرسیده اند بنابر این به نسل جبهه و جنگ ربطی نداره .به نظر من مشکل تو سیستم آموزشی و فرهنگی ماست .واقعا چقدر در سیستم آموزشی ما در بحثهای روانکاوی و رفتارهای اجتماعی کار میشه ؟انتگرال و مشتق و پرتابه به چه درد نسل امروزی میخوره .باید روی یکسری مسائل کار فرهنگی انجام بشه مانند استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت.چرا اینهمه مردم ایران وقتشون رو توی شبکه های مجازی و اینترنت تلف میکنند؟چرا 50درصد کاربران شبکه تلگرام در ایران فعالیت می کنند مگر مردم کار ندارند ، زندگی ندارند (البته یکیش خودم) .یه بنده خدایی توی مترو میگفت در اروپا مردم اکثر وقتشون رو توی مترو یا تاکسی کتاب مطالعه می کنند ولی تو ایران همگی یا توی تلگرامند یا دارند بازی می کنند.به نظر من مسئولان مملکت باید یه فکری کنند.
سطح توقعاتمون رفته بالا.
گمنامیم ولی دوست داریم دیده بشیم
با کمترین بی توجهی از کوره در میریم
دوست نداریم سختی بکشیم
به راحتی همه رو مسخره میکنیم ولی دلمون میخواد کسی ما رو مسخره نکنه
به راحتی دروغ میگیم ولی وانمود میکنیم که از دروغ بدمون میاد
خیلی بدبین شدیم
به چیزی که احترام نمیذاریم قانون
برای خودمون عرف درست میکنیم اسمشم میذاریم قانون
خلاصه که حسابی داریم از خجالت اجدادمون و آموخته هامون در میایم
نسبت به گذشته با مقدار کمی افزایش داشته است. ولی فرقی که با گذشته داشته در اخبار و سایتها بیشتر به آن پرداخته می شود. بیشتر جرائم و خشونت ها هنوزم به دلایل زیاد رسانه ای نمی شود.
تنها راه حل اینست که همه مدیران به اصطلاح انقلابی تشریف بیارند از میدان شوش و مولوی تا کهریزک زندگی کنند تا از نزدیک متوجه خیلی چیزها بشوند وقتی بچه هاشون تو محله های پایین زندگی کنند شاید بشینند و یک فکری برای این وضع بکنند.
جامعه مملو از بی احترامی شده
وقتی سن جرم و جنایت تا این حد پایین اومده یعنی فاجعه که اگر مسوولین زودتر اقدام نکنند دیگه هیچ وقت نمیشه جلوش را گرفت و ناامنی همه گیر میشه
عامل خوشنت.1.فرهنگ مبتذل که. واردایران شده2.فاصله طبقاتی 3. بی عدالتی فاحش توسط مسئولین4.ضعیف شدن اعتقادات مردم. 5.بی اعتمادی به مسئولین 6.دروغگفتن مکرر مسئولین 7لذت طلبی مسولین 8.نبودن الگوی مناسب برای جوانان.9. نبودن قاطعیت در قانون.10 مشکل در قانون.
آرامش روحی و فکری در جامعه رو به نزول است مشکلات اقتصادی باعث می شود ارتباطات خانواده ها به حداقل برسد و در نتیجه مشکلات جامعه بیشتر شود متاسفانه دولتمردان هم شعار می دهند و این مشکلات لاینحل می شود
١. بيكاري
٢. نداشتن ژن خوب
٣. درگيريهاي سياسي
٤. اقتصاد نامطلوب
٥. تراكم جمعيت در شهرهاي بزرگ
٦. ترافيك سنگين و عدم وجود حمل ونقل عمومي
٧. نداشتن چشم انداز خوب و اميد به آينده
اينها عوامل افزايش خشونت هستند
نه تنها خشونت رواج پیدا کرده ، بلکه اخلاقیات به رحمت خدا رفته . وقتی در خیابان آزادی نداشته باشی ( یکی به رنگ تی شرتت گیر بده یکی به بلندی و کوتاهی مو ، یکی به پاچه شلوار ، ...... ) محفل های خانگی بوجود میاد که دیگه قابل کنترل نیست . سختگیری های افراطی عاقبتش همین است .
چون بد آید ، هر چه آید بد شود ؛ یک بلا ده گردد و ده ، صد شود .
گرمی از آتش فتد ، مهر از فروغ ؛ فلسفه باطل شود ، منطق دروغ
این جامعه یه جامعه کاملا افسردس و آدمای افسرده هر کاری ازشون بر میاد یا میخوان از جامعه انتقام بگیرن یا میخوان خودشون رو راحت کنن خودکشی میکنن یا . . .
بله خیلی افزایش یافته و صدا و سیما هم مقصر هستش چون همیشه از قتل و خونریزی صحبت میکنه و تصاویر خوبی هم نشون نمیده.با روح و روان مردم دارند بازی میکنند.مثلا توی سوئد از این خبرها نیست
خبردرگذشت حامد هاکان درسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
آره عزیزم
خدا رحمتش کنه
راحت شد از دست این دنیای خشن
در حد انفجار
باید میپرسیدید ریشه این خشونت ها کجاست؟ چرا مردم روانی شدن؟ اونم از جامعه شناس و روانشناس . چرا هیچ جا مصاحبه ای در این مورد نمیبینم؟!
به خدا ما بچه که بودیم از صبح تا شب تو کوچه بودیم و پدر و مادرمون نگران نمیشدن ، الان خودمون با بچمون با ترس و لرز میریم بیرون
روز عاشورای امسال می خواستم با ماشین دور بزنم. بعد از توقف حدود سی ثانیه و زدن راهنما شروع به پیچیدن کردم که یک باره یک موتورسوار کم سن (و بدون کلاه ایمنی) که معلوم بود به احتمال زیاد گواهینامه هم ندارد کنار من در آمده و با فحاشی معترض بود که چرا راهنما نزده ام و ... و دور ماشین من می گشت و دنبال دردسرسازی و خشونت بود. چیزی به او نگفتم چون شنیده بودم در موارد مشابه ماشین یا خود آدم را ناکار می کنند و در می روند. ولی این وضع نشد. باید با موارد مشابه برخورد شود.
ناامنی که به ان اهمیت داده نمیشود عامل جنایت های آینده است

وقتی فحاشی و توهین در خیابان هیچ عاقبتی ندارد و فرد تجربه میکند که کسی باهاش کاری نداشته میره مرحله بعدی !

دفعه بعد دعوا و ضرب و شتم خیابانی را امتحان میکند و باز مبیند کسی کاریش نداره میره مرحله بعدی !

دفعه بعدی زورگیری و جرم های دیگر را انجام میدهد و متوجه میشود کلید واژه تمام این خلاف ها یک کلمه است اگر گیر نیوفتادی که هرکاری دلت خواست کردی اگر هم گیرافتادی بازم برخورد قاطعی نیست و باز هم راه فرار داری ...

نهایتا این افراد تا جنایت هم پیش میرن که به تجربه فهمیدن فقط باید گیر نیوفتن ...


متاسفانه اگر در همان ناامنی های اولیه که جدی نمیگیریم برای فحاشی طرف را به مشاوره معرفی میکردیم و اجبارا در کلاس های اموزشی و تربیتی و اصلاحی شرکت میدادیم به همین سادگی در جرم و جنایت جلو نمی رفت ...
تابناک نمیدونم هدفت چیه!!! میخوای طرز فکر مردم دستت بیاد یا واقعا میخوای ببینی افزایش خشونت داریم؟!!!!
خودتم میدونی برای گرفتن آمار مرکز امارگیری وجود داره و میشه گفت اگه (( معیار های امارگیری درست رعایت بشه )) خشونت به لحاظ درصدی زیاد هم تغییری نداشته ولی خب این روزها بیشتر به چشم میاد چون همه دیگه دسترسی به اینترنت و فضای مجازی رو دارن
بیشتر مردم چون از آمار و معیارهاش سر رشته ای ندارن اصولا نمیتونن تشخیص بدن زیاد شده یا کم
به امید روزی که خدا عدالت رو بر روی زمین اجرا کنه
اللهم عجل لولیک الفرج
هر چي كه هست حس نا امني به شدت افزايش پيدا كرده . يك لحظه جرات نمي كني چشم از بچه ات برداري . من يكي از دلايل نا امن شدن جامعه و افزايش خشونت را افسرده شدن جامعه ايراني ميبينم . اميد به آينده خوب در خيلي از لايه ها به كلي از بين رفته . شاد بودن از زندگي مردم رخت بر بسته و اين ها كم كم دارن اثر خودشون رو نشون ميدن . تنگ نظري برخي مسئولان فشار زيادي رو به جامعه تحميل كرده و ادامه اين روند بحران هاي روحي و جسمي اساسي ايجاد خواهد كرد .
نمایش عریان خشونت درصدا و سیما و اوضاع خراب اقتصادی و رانت و فساد های کلان و بی حد و حساب و سرکوب جامعه که هر روز خدا تهدید میشود که از همین یک کانال نیمه فیلتر شده تلگرام هم محروم شود و عدم پاسخ گو بودن مسولین رده بالاو فساد گسترده در بانکها و شهرداری ها وووو همه اینها هم برای نسل بعد از انقلاب . خداوند کمک ما کند.
بستگی داره چه نوع حشونتی منظورتون باشه. خشونت ها ی خیلی شدید و فجیع از نوعی که نام بردید به دلیل ظهور مواد مثل شیشه بیشتر شده.
اما در قدیم انواع و اقسام خشونت روزمره علیه کودکان و زنان و حیوان های زبان بسته اعمال می شد که به نظرشان طبیعی به نظر می رسید. این نوع خشونت ها به دلیل تغییر دیدگاه مردم بسیار کمتر شده. آن نوع خشونتی که در گذشته نه چندان دور طبیعی می نمود اکنون ناهنجاری می نماید.
شما سریال های "خانه سبز" و " پدر سالار" و "در پناه تو" را به مردم امروز نشان دهید از میزان خشونت خانگی در آن بهت زده می شوند. در حالی که 20 سال پیش خیلی باصفا هم به نظر می رسیدند!
متاسفانه برمیگرده به حذف جایگاه جوان از جامعه . و نداشتن شور و نشاط در جامعه . که به نظر من 5 سال دیگه این خشونت ها فوران میکنه و افزایش پیدا میکنه
آموزش خيلي وضعش خرابه، الگوها ماورايي هستند و كارايي ندارند، جوانها از كجا بياموزند؟ رسانه تصويري ملي؟!! با او سريالهاي مضخرفش يا آموزش و پرورش كه خود معلمين بسياريشون نياز به آموزش و كنترل دارند! نتيجه همينه ( ژن خوب و ذغال خوبم بي تأثير نيست البته ها!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
مزخرف !
حسن
| Germany |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
ای بابا! اون کسی که پیگیر ذغال خوبه حال خشونت نداره داداش!!! خشونت مال کساییه که از برکات ذغال خوب خبر ندارند!
خشونت کلامی درون خانواده ها از تیکه انداختن به هم سر کوچکترین مسایل
خشونت کلامی بازاریان
خشونت کلامی رانندگان تاکسی
خشونت کلامی مردم عادی با خود مغازه دارها
و حالا خشونت های برآمده از احساسات فروخورده یه نسل . چون تفریح واقعی در کار نیست

خشونت تو بتن جامعه ما خیلی وقته هست فقط نمیخوایم قبول کنیم. بهبود شرایط مردم میتونه زمینه های فرهنگ سازی رو برای از بین بردن این خشونت بوجود بیاره اما متاسفانه.. اگه وضع اقتصادی و امید مردم به بهبود شرایط بدتر شه این خشونت روز به روز بیشتر به سطح جامعه میاد و شاهد این خواهیم بود که تو روز روشن مردم به هم حمله بیشتری بکنن.
با توجه به افزایش آمار بیکاری در جامعه و در پی آن افزایش افسردگی مسلما آمار خشونت رو به رشد خواهد بود
یکی از دلایلش همین وب سایت شماست همین اخبار امروزتون رو نگاه کنید حداقل ۷۵% اون در مورد جنگ قتل بدبختب خشونت می باشد
البته واقعیت رو دارید میگید شما هم صحنه جوامع تو خاورمیانه همینه
بله افزایش یافته
بیکاری
نه. اين چه حرفيه؟
كجا خشونت افزايش پيدا كرده؟ نمي بيني مردم چقدر با هم مهربون هستن؟! خود من هر روز دنيا رو صورتي و پر از بادكنكهاي سرگردان رنگي ميبينم. پروانه ها رو ميبينم كه دور سرم ميچرخن
اين هم شد سؤال؟ خشونت از سر و روي جامعه ميباره. بچه تو خونه كتك كاري پدر و مادرو ميبينه. تو مدرسه دعواي بچه ها. تو محل قمه كشي اوباش. تو تلويزيون شاخ و شونه كشيدن و فرياد زدن مسوولان عليه همديگه. تو گوشي سر بريدن و تجاوز. ديگه ميخواي چي ازش باقي بمونه؟؟
الان یعنی این سواله آخه؟؟کورین نمیبینین؟؟؟
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
گر با ادب و تمیز باشی
نزد مامانت عزیز باشی
حضرت علی خطاب به پسرش محمد حنفیه :
اى فرزند من از تهیدستى بر تو هراسناکم، از فقر به خدا پناه ببر، که همانا فقر، دین انسان را ناقص و عقل را سرگردان و عامل دشمنى است!!!

باید از حضرات محترم اختلاس گر و کاسبان تحریم که اتفاقا اسلام اسلام و علی علی از دهان مبارکشون نمیوفته پرسید که چرا با فقیر کردن جامعه و نابود کردن آینده ی نسل جوان ، اینگونه خشونت و نفرت و دشمنی رو در جامعه گسترش دادن و میدن
متاسفانه جامعه بیمار شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
بيماريش هم متاسفانه ، سرطانه
خشونت در جامعه زیاد نشده بلکه دیگه همه چیز از دست رفته من که دیگه آینده ی برای این کشور متصور نیستم.
بخدا یادم نمیره
در تمام عمرم یه بار دیروقت اومدم خونه. ساعت 12 شب
بابای خدابیامرزم همچین کشیده خوابوند زیر گوشم که دیگه یاد ندارم دیرتر از 7 خونه باشم

الان پدرها سرشون توی گوشیه دلشونم خوش که به بچه شون یه زنگ میزنن: عزیزم جیگلم کجایی؟ خواستی بیای تنها نیا!!
آژانس بگیر!!! قبونش بشم جیجل بابا

امنیت در حد تصور
عصبانيتر كه شديم
به نظر شما نيافته؟ تجاوز هاي ممشهد و اصفهان و قتل رفيق توسط رفقا و سلفي با بدن درحال اتش گرفتنش انداختن قبلا يك خفاش شب بود چند سال همه دربهت بوديم الان الا ماشاللا هرروز دوسه تا جنايت دلخراش و فجيع صورت ميگيره توسط همون نسلي كه خيلي قرار بود منزه بار بيان راهيان نور
خیلی جالب بود!
خشونت بعد از تحریم های شوری امنیت بطرز وحشتناکی رو به رشد نهاد و هنوز هم متوقف نشده است
جنگ جنگ تا پيروزي
سلام
تا زمانیکه شادی رو بهر دلیل برای جوانان محدود میکنید نتیجه اش افزایش سطح خشونت در جامعه ست.
امیدوارم یک روز تیتر بزنید آیا میزان شادی در جامعه افزایش یافته است یا خیر؟
نه . خشونت زیاد که نشده کم هم شده است .
آخ سرم یخ زد زیر این برفها . کی این برفها رو ریخته اینجا ؟
وضعیت سلامت روان مردم خرابه! من خودم از تحصیلات خوب و یه درآمد در حد نیاز بهره مندم ولی رفتارها در سطح جامعه و ارگانهای مختلف انقدر زشته که بسیاری اوقات از خشم منفجر میشم.
متاسفانه طی سالهای اخیر حجم زیاد فعالیتهای دولتهای وقت ایران به مسائل تحریم و سیاست خارجی معطوف شده و مقوله هایی همچون فرهنگ و آموزش بسیار کمرنگ شده است...
خشونت کجا بود بابا اینا همش شایعس . میخوان ما رو خراب کنن .
( چکیده گفته های مسئولین در مورد وضعیت اجتماعی کشور )
تغییری نکرده ولی به واسطه وجود شبکه های اجتماعی همه از کوچکترین اتفاقی در اون ور دنیا اگاه میشن .
مطمئنا چند ده سال پیش اگر اتفاقاتی مثل اتنا و یا جوانان مهابادی می افتاد مردم تهران ، اصفهان و ... به هیچوجه خبردار نمیشدند و اعصابشان خورد نمیشد .کما اینکه همانموقع هم مشابه این اتفاقات در خیلی از شهرها و روستاها افتاده
وقتی شما سوالات سوم و چهارم را در دنباله سوالات اول و دوم مطرح می کنید,بیش از نظرسنجی به دنبال شنیدن جواب های هدایت شده می گردید.
درست است که همیشه از صدا و سیما انتظار این نحوه نظرسنجی وجود دارد,اما انصافا از تابناک انتظار بیشتری می رفت!
مردم دیگه به هیچ عنوان ظرفیت بار و فشار اضافه رو ندارند تا جاییکه اون عاطفه معروف ایرانی ها هم در حال از بین رفتنه.. به نظر می رسه مسوولین به هیچ عنوان متوجه سنگینی فشاری که داره از هر نظر اقتصادی، اجتماعی، نبود تفریحات سالم و عمومی و ... به مردم وارد میشه نیستند یا هستند و براشون مهم نیست و سالهاست صرفا شعار میدهند چون خودشون در آسایش هستند. یک انسان چقدر گنجایش داره و تا چه سقفی قادره فشار رو تحمل کنه.. قراره بیشتر از این تا کجا سقوط کنیم؟ در زمینه آموزشی فرهنگی هم که متاسفانه به شدت ضعیف هستیم... حدیثی داریم از حضرت علی (ع) که می فرمایند: "از دری که فقر وارد بشه از در دیگه ایمان خارج میشه"
عاقبت و نتیجه تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواره ای که مروج اصلی خشونت در جامعه هستند همین است
چه سوال خنده داري !!! اخه مگه ميخواين انتخابات كنين كه نظر سنجي ميكنيد مگر تو اين مملكت امار نيست ؟
متاسفانه همه مون بیمار اعصاب و روان شدیم.فشار روانی در کشور بالاست.
اگر تو جامعه خشونت نبود الان هرکسی برای خودش سه جاتا محافظ قل جماق نمیگرفت عزیزم
ایران = دار المجانین بزرگ
نه تنها افزایش یافته بلکه فرهنگ و نگاه مردم به این موضوع هم در مسیر نادرستی قرار گرفته مردم خشونت رو راهی برای احقاق حقوق خودشون میدونن و به کسی که اعمال خشونت میکنه ناچارا و اجبارا احترام میزارن به نظر بنده ریشه خشم در آموزش های اجتماعی ما فاصله های طبقاتی و سیستم آموزشی ما شکل میگیره و به سمتی میره که واقعا در حال عادی شدن و غیر قابل کنترل شدن هست طرز کلام اکثریت رو در مقابل واکنش های عصبی در سطح جامعه ببینید واقعا سطح تحمل در حد صفر و فراتر از اون تنزل کرده فرهنگ و ادبیات گفتاری جای خودش رو به بی ادبی میده و ما شاهد رفتارهای ناهنجار گفتاری و فیزیکی روزافزون در سطح جامعه هستیم
متاسفام
کار مردم خیلی وقته از خشونت گذشته...
وحشتناک
با توجه به اینکه صدا و سیما فقط اخبار منفی و تصادفات و جنایات و جنگها را پوشش میدهد وجامعه را بجای آرامش به طرف ناآرامی سوق میدهد و در اخبار یا گزارشات از جشن ها یا.....استفاده نمی کند در نتیجه جوانان بطرف خشونت هدایت میشوند
یعنی چی این نظر سنجی؟؟؟؟!!!!
آمار و کار کارشناسی می خواد.
اینجا هموطنان بخاطر فضای به وجود اومده از سر احساسات جریحه دار شده نظر می دن، هیچ کس با سند و مدرک حرف نمی زنه. این باعث افزایش حس ناامنی تو جامعه میشه.
ما نمی دونیم خشونت کم شده یا زیاد و یا کیفیتش چه تغییری کرده، این جوابیه که پلیس و آمار باید بدن اما اینو می دونیم که خبر رسانی افزایش خیره کننده ای داشته و اتفاقات دیگه پنهان نمی مونه.
جامعه و خانوادها همه افسرده و دچار بیماری همه گیر روانی شده اند
علت ان شاید:
بحران اقتصادی و فشار بر جوانان
بیکاری
ناشاد بودن جامعه
یه روز شاد داشتیم تو این سالها ؟
جامعه دچار تغییرات منفی زیادی شده، مثلا داخل اتوبوس و مترو دیگه کسی به سالمند احترام نمیذاره، تو مترو یه آقایی پای راستش تو گچ بود و ندیدم کسی واسش بلند بشه ، گذشت کلا از بین رفته در کل همه تشنه به خون هم شده ایم!
* آیا به نظرتان میزان خشونت در جامعه مان افزایش یافته است یا خیر؟ خشونت همیشه بوده ولی چون قبلا رسانه های اجتماعی نبوده خیلی بازتاب نداشته. البته بدترشدن شرایط اقتصادی و فرهنگی تا حدی باعث افزایش خشونت شده، ولی تا یادم میاد همیشه جنگ و دعوا بوده. یکی از عواملی که هیچ کس بهش توجه نمیکنه عوامل جغرافیاییه. علاوه بر شرایط سخت اقتصادی، شرایط سخت طبیعی هم در افزایش خشونت موثره. اگه یه نگاه به نقشه دنیا بندازید میبینید از شمال غرب افریقا تا شمال چین و مغولستان یکپارچه مناطق خشک و گرم یا خشک و سرد قرار گرفته. از قضا خشن ترین مردم زمین هم مردم همین ناحیه هستن. برعکس، مردمی که در مناطق خوش آب و هوا هستن کمتر دچار خشم میشن.
ما همه دیکتاتور کوچولوهایی هستیم که دنبال قدرتنمایی به دیگران ولو در موقعیتهای ساده اجتماعی هستیم. وقتی سوار پراید میشیم خود را مالک جاده ها میدونیم و این میشه وضع رانندگی ما. وقتی طبیعت میریم آشغال میریزیم این میشه وضع محیط زیست. با کوچکترین بگو مگو سریع دست به قفل فرمون میبریم. بچه هامون را هم مثل خودمون دیکتاتور کوچولو بار میاریم. همه خود را علامه دهر میدانیم البته بدون مطالعه.
افزایش یافته
به دلیل کاهش قدرت قانون و خردگرایی به ویژه در تلویزیون و آموزش و پرورش که باید آموزش های اخلاق اجتماعی و کنترل خشم و قانون پذیری از جمله قوانین ترافیکی رو ارائه بدهند اما فقط به پراکندن اخبار سیاسی و مذهبی مشعول هستند.
تصاویر خشونت های داعش در کاستن از قبح شرارت ها کاسته.
تاثیر داشته.
با توجه به مشاهدات صورت گرفته، جان و ارزش انسان ها به دلیل منافع فردی برای بسیاری از هموطنان از پاگذاشتن بر روی یک مورچه آسان تر است و این هیچ ربطی به دیگر گروه های تروریستی و کشورها ندارد.

دلیل اینکه جوانترها به راحتی مرتکب جرم می شوند، الگوپذیری از بزرگترهای خود و جامعه است و بعلت خام بودن بیشتر گرفتار می شوند.
در بیمارستان ها، در کلانتری ها در تمامی مراکز که مراجعه می شود نسبت به انسانیت و ارزش گذاشتن و تکریم انسان ها نه بی تفاوت، بلکه در بسیاری از مواقع در عمل تحقیر می نمایند.
علت آن ریا، فساد اخلاقی و اقتصادی در جامعه و بسیاری از مسئولین است. انسان ها در جامعه به هم وصل هستند. البته تا خود فرد اصلاح نگردد، جامعه اصلاح نمی شود و تا جامعه دارای هدف و آرمان مشخص و آشکار نباشد، فرد به سختی اصلاح می گردد.
دیگه تو صورت هم نمیشه نگاه کرد اینقدر عصبانیت می باره... ملت عصبی ان میخوان مثل سگ پاره پاره کنن...
قاطعانه بگم بله که بیشتر شده. اول از همه تغییر سبک زندگی. مشکلات اقتصادی. جامعه غم زده و افسرده. مبهم بودن آینده. بالا رفتن سن ازدواج بواسطه مشکلات مالی همه اینها در کنار پخش سریالها بی محتوی و مزخرف صدا و سیما و خبرها از جنایات در منطقه و تهدید دایمی جنگ سبب سرخوردگي و نهایتا به پوچی رسیدن میشود. پوچی یعنی آخر خط. یعنی بودن و نبودن براش یکی. پس به راحتی مرتکب قتل و جنایت میشود
به نظرم مهمترینش رسانه هاست.
حالا میخواد صدا و سیمای خودمون باشه یا بیگانه.
وقتی تمام برنامه ها و اخبار تلویزیون نشان دهنده خشونت و جنایته خب خود بخود تو روح مردم هم تاثیر میذاره دیگه.
خشونت زیاد وآستانه تحملمان کم شده
خشونت در هر جامعه ای وجود دارد اما خبر این خشونت ها بعلت پیشرفت تکنولوژی در دسترس اکثر مردم میباشد و بسرعت فراگیر میشود و همین باعث میشود خیلی افراد فکر کنند که جامعه اسیب پذیر شده است .اما میشود از همین تکنولوژی برای فراگیر کردن جامعه ای شاد و گسترش فرهنگ انسان دوستی کمک گرفت
پدرجواني دركرج دوفرزندخردسال وخودرابه قتل ميرساند،مادري درفسا كودك دوياسه ساله خودراسرمي بردوخودنيزخودكشي ميكند،جوان مهابادي و...اينها همه حكايت ازاين دارد كه انديشمندان ما يا بفكر نسل جامعه نيستند
صدا سیما شده منبع تزریق خشونت به مردم
نخاستینم تایید نکنین
برای اینکه خشونت در ایران را مثلا با امریکا مقایسه کنیم باید توجه کنیم که تقریبا برابر تعداد افراد جامعه در این کشور سلاح مجاز در اختیار مردم است . حالا فقط شما فرض کنید که حدود هشتاد میلیون اسلحه مجاز در اختیار مردم ایران قرار گیرد . تازه خواهیم فهمید که خشونت در ایران چگونه بیداد خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
امریکا یک کشور باز و مهاجر پذیره که هفتاد و دو ملت در کنار هم زندگی می کنند .خیلی فرق داره با ایران که جامعه یک دست تر و بسته ای داره
* آیا به نظرتان میزان خشونت در جامعه مان افزایش یافته است یا خیر؟
بله افزايش يافته است.

* دلیل رقم خوردن جنایات عجیب و دردناک اخیر چیست و چگونه می‌توان از تکرارشان جلوگیری کرد؟
بي فرهنگي و عدم اموزش درست مردم از بچگي.راه حل : تغيير بنيادين در آموزش و پرورش و اموزش آداب اجتماعي نحوه برخورد با ديگران و اموزش قوانين راهنمايي و رانندگي به بچه ها از دبستان.

* نقش گروه های تروریستی و منازعات منطقه و جهان در این چیست؟
هيچ. ما مردم بي فرهنگي شده ايم كه از آنها وحشي تريم.
خشونت آنقدر زياده كه انسانها كه سهله حيوانات هم از دست ما ها بي نصيب نموندند.
خشونت کلامی و توهین های عصبی که در بسیاری موارد منجر به درگیری میشود زیاد وزیادتر میشود...کشور یکپارچه عصبانیت واسترس است.....معلوم است که اگر علاج نشود ...شدیدتر وشدید تر خواهد شد......گروهی برای بررسی کشورهای شاد به شمال اروپا بروند ونتیجه را در صدا وسیما اعلام کنند
جاهاعوض شدن ازتخصص ودانش استفاده نمیشه
اگه خشونت در یک فرد یا جامعه مدیریت شود آن فرد یا جامعه خوشبخت است...مدیریت خشونت بالاترین هنر و والاترین حکمت است...
بنظر من خشونت در سالهای گذشته بوده، اما به دلیل عدم پوشش خبری و عدم گسترش فضای مجازی، آشکارسازی نمی شد.
خیلی زیاد شده خصوصا خشونت شوهر علیه زن
نیاز به علاج واقعی است......هر کس فکر کند که به من چه......روزی پای خودش هم گیر میافتد .تازه خشونتهای کلامی اول کار است....مردم روز به روز از هم دور ودورتر میشوند....واین مربوت به کشورهای خارجی ودشمن خیالی نیست......خوب فکر کنید.....موضوع داخلی است
معلوم که کاهش یافته . درستتون درد نکنه اصلا راضی نبودیم اینقدر زحمت بکشید خخخخخخخخخ
از لحاظ روانشناسی می گویند دیدن بعضی از صحنه ها از جمله خون روان انسان را متشنج می کند چیزی که به وفور در تلویزیون و تابلوهای شهری ما بر خلاف کشورهای متمدن دیده می شود
حال ادمها بستگی به محیط زندگی وافکار انها دارد
فقر منبع تمام فسادها و خشونت است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار