بازدید 15614

عصای سفید به منزله تابلو ایست است

کد خبر: ۷۳۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ 07 October 2017
رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه قانونگذار برای رانندگانی که قانون عصای سفید رارعایت نمی کنند ۱۰۰هزارتومان جریمه در نظر گرفته است، گفت: معلولان ویلچری وعصای سفید به منزله عابرپیاده هستند.

به گزارش مهر، سردار تقی مهری در حاشیه مراسم بهار دانش و اجرایی شدن قانون عصای سفید در مدرسه نابینایان موفقیان، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از خلاءهایی که در سال های گذشته وجود داشت برای افراد معلولی بود که به دلیل عدم توانایی مناسب از ویلچر استفاده می کردند. حق این افراد در هنگام وقوع تصادفات راهنمایی و رانندگی ضایع می شد از این رو با بازبینی قوانین مربوط به تصادفات و راهنمایی و رانندگی موفق به الحاق قانونی شدیم که از این پس افراد ناتوان و دارای ویلچر و همچنین افرادی که از عصای سفید استفاده می کنند به عنوان عابر پیاده محسوب می شوند و در تصادفات حقوقی برای آنها در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه قانون مربوط به معمولان و افراد کم توان در مقررات راهنمایی و رانندگی وجود داشت اما کمتر به آن پرداخته می شد، افزود: با پیشنهاد پلیس راهور و عنایت ویژه کمیسیون اجتماعی مجلس و همچنین هیات وزیران خوشبختانه قانون الحاقی تصویب شد و از این پس افراد معلول دارای ویلچر و همچنین نابینایان دارای عصای سفید به عنوان عابر پیاده محسوب می شوند و عصای سفید به منزله تابلوی ایست برای رانندگان است به صورتی که اگر نابینایی عصای خود را به صورت افقی نشان دهد راننده موظف به توقف و اعطای حق تقدم عبور به فرد نابینا است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه برای رانندگانی که این حق را رعایت نکنند از سوی قانون ۱۰۰ هزارتومان جریمه در نظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر این قانون ابلاغ شده و اجرا می شود ما به دنبال تشدید جرایم برای افرادی هستیم که این مهم را رعایت نمی کنند. برابر مقرراتی که از سوی راهور برای معمولان و افراد نابینا و همچنین کم توان درنظر گرفته شده است از این پس این افراد در صورت حادثه دیدن در حوادث راهنمایی و رانندگی به اندازه یک فرد سالم شناخته شده و به آنها برابر قانون دیه قانونی تعلق می گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان