بازدید 3565

فضای کشور به پختگی سیاسی رسیده است

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: مردم و مسئولین به این نتیجه رسیده‌اند که کشور نیاز به ثبات و آرامش دارد و فضای کشور اکنون به پختگی سیاسی رسیده‌ است.
کد خبر: ۷۳۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 09 October 2017
احمد همتی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از فضای سیاسی کشور و این که تا حدودی از تنش‌ها و اظهار نظرات منجر به سیاه نمایی کاسته شده، آیا به معنای سکوت سیاسی یا آرامش سیاسی است؟ اظهار داشت: به نظر می‌رسد این فضا به نوعی پختگی سیاسی است که هم مردم و هم مسئولین به این نتیجه رسیده‌اند که کشور نیاز به ثبات و آرامش دارد و بعد از نزدیک به ۴ دهه تنش‌هایی که بخشی را دشمنان تحمیل کردند و بخشی را خودمان دامن زدیم اکنون به پختگی سیاسی رسیده‌ایم.

وی افزود: اما در این پختگی سیاسی گاهی رگه‌هایی وجود دارد که مسئولین غیر رسمی و یا افراد غیر رسمی به این قضیه دامن می‌زنند، امیدواریم این مسائل پیش نیاید و کماکان ملت در یک فضای آرام و با ثبات بتوانند برنامه‌ریزی‌های درست، علمی و اجرایی برای کشور داشته باشند.

نماینده مردم سمنان در مجلس با تاکید بر این که قطعا فضای با ثبات و آرامش باعث می‌شود رویکرد کشورهای دیگر نسبت به ما بهتر شود، بیان کرد: اگر  این پختگی سیاسی ادامه داشته باشد اندک افرادی که در  هر جناحی ممکن است وجود داشته و افراطی عمل کنند آن‌ها مانند کف روی آب از بین خواهند رفت و به تدریج جامعه متوجه خواهد شد که نباید اطراف افراد یا گروه‌هایی که دیدگاه‌های افراطی دارند بروند، زیرا این‌ها به خودی طرد خواهند شد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که در چند انتخابات اخیر این اتفاق افتاده و رویکرد مردم، یک رویکرد اعتدالی، متعادل و بدون افراط و تفریط بوده است.

همتی درباره این که آیا عقلای جناح‌های سیاسی توانسته‌اند نیروهای خود را قانع کنند که از افراط و تفریط بپرهیزند؟ گفت: به نظر می‌رسد مردم آن ها را قانع کرده‌اند، عملا مردم نشان داده‌اند که گروه‌های افراطی را نمی‌پذیرند، در واقع مردم بهترین عامل و سبب برای مهار و کنترل این گونه نیروها هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر