بازدید 16705
۱

پایان پرداخت وام ضربتی ازدواج

کد خبر: ۷۳۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 09 October 2017
با شروع اجرای طرح ضربتی وام ازدواج که از اوایل مرداد آغاز شد بانک مرکزی امیدوار بود که با اجرای این طرح، تعداد افراد در صف به حداقل ممکن برسد و از طرفی صف دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کاهش چشمگیری پیدا کند.

به گزارش میزان، از اوایل مردادماه سال جاری بانک مرکزی با همکاری 11 بانک دولتی و خصوصی طرح ضربتی اعطای وام ازدواج را کلید زد و قرار براین بود که پس از دوماه به پایان برسد.

پس از آن با توجه به اینکه برخی متقاضیان تعیین شعبه شده در این مدت نسبت به تکمیل مدارک خود در شعب بانک‌ها اقدام نکرده‌ بودند، بنابراین بانک مرکزی، طرح ضربتی اعطای وام ازدواج را به مدت دو هفته و تا تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۶ تمدید کرد.

در این طرح قرار شد تا بانک‌های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان هر کدام سهمیه ای در اعطای تسهیلات ازدواج قبول کنند تا صف 400 هزار تا 500 هزار نفری متقاضی وام ازدواج به حدود 50 هزار نفر کاهش پیدا کند.

در این میان برخی از بانک ها، گزارش عملکرد خود را در این زمینه منتشر کردند و بانک مرکزی امیدوار بود که با اجرای این طرح، تعداد افراد در صف به حداقل ممکن برسد و از طرفی صف دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج کاهش چشمگیری پیدا کند.

بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد که در راستای طرح ضربتی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در کشور تا تاریخ ۱۵ مهرماه سال ۹۶ بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۳۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج یکصد میلیون ریالی به زوجین پرداخت کرده است.

در اجــرای طـــرح ضـربتـی اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و بر اساس تفاهمنامه انجام شده بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک مرکزی، مقرر شده بود طی ۶۰ روز کاری (مرداد و شهریور ماه) ۱۵هزار و سیصد فقره وام ازدواج و جهیزیه به زوج های جوان پرداخت شود که در این راستا ۱۰۰ درصد متقاضیان موفق به دریافت وام قرض الحسنه ازدواج شده اند.

همچنین در اجرای دستورالعمل بانک مرکزی و طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج، شعب بانک رفاه در سراسر کشور از اول مردادماه تا نیمه مهر ماه بالغ بر ۳۷ هزار و ۴۴۹ فقره تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت کرده‌اند.

در این میان بانک مسکن در اوایل مهر ماه امسال در گزارشی اعلام کرد که در راستای اجرای طرح ضربتی بانک مرکزی برای پاسخ به تقاضای تسهیلات ازدواج، موفق شد به همه ثبت‌نام‌کننده‌ها، تسهیلات پرداخت کند.

معاون اعتباری و نظارت بر مصارف بانک ملی ایران نیز گفته است: این بانک از ابتدای سال جاری تا ۲۵ شهریور ماه ۱۲۳ هزار و ۳۶۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده است که رقم آن بیش از ۱۲ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال بوده است.

در این طرح از زمان ثبت نام تا اعطای تسهیلات حداکثر یک ماه زمان نیاز است و بانک‌ها ملزم شده بودند تا شرایط ارائه این وام را تسهیل کنند به گونه‌ای که تعیین هشت گزینه برای ضامن و همچنین الزام برای دریافت تنها یک ضامن معتبر از مهم‌ترین تاکیدات بانک مرکزی به شبکه بانکی بوده است.

در طرح ضربتی وام ازدواج اولویت پرداخت با مناطق محروم و کم درآمد بوده و بعد از آن افرادی قرار می‌گرفتند که در صف وجود داشتند. طبق آخرین آماری که در شهریور ماه منتشر شد حدود ۴۰۰ هزار فقره تسهیلات ۱۰ میلیونی وام ازدواج پرداخت شده بود که این امر سبب شد صف افراد متقاضی کاهش پیدا کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا به این زودی ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر