بازدید 58898

عذر بدتر از گناه آقای شهردار؛ ببخشید، من نمونه نیستم و اشتباه شده!

پس از انتشار نامه ای عجیب از سرپرست سابق شهرداری رشت که بر خلاف رویه های قانونی وی به خود نامه نوشت و یکی از خانه های سازمانی شهرداری را در اختیار گرفت، اکنون از این شهرداری نامه دیگری منتشر شده که نه تنها عجیب است، بلکه این گمانه را مطرح می کند که این شهرداری با مجموعه ای از تخلفات مالی و اداری رو به روست!
کد خبر: ۷۳۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 12 October 2017
ببخشید حواسم نبود، من کارمند نمونه نیستم!پس از انتشار نامه ای عجیب از سرپرست سابق شهرداری رشت که بر خلاف رویه های قانونی وی به خود نامه نوشت و یکی از خانه های سازمانی شهرداری را در اختیار گرفت، اکنون از این شهرداری نامه دیگری منتشر شده که نه تنها عجیب است، بلکه این گمانه را مطرح می کند که این شهرداری با مجموعه ای از تخلفات مالی و اداری  رو به روست!
 
به گزارش «تابناک»، محمد پورناصرانی، شهردار منطقه یک شهرداری رشت ـ که دو سال پیش در قالب نامه ای رسمی خود را به عنوان کارمند نمونه به مدیر اداری شهرداری معرفی کرد و به احتمال زیاد از مزایای این اقدام نیز بهره برد ـ اکنون که تصویر نامه مکتوب و رسمی اش رسانه ای شده است، در اقدامی قابل تأمل ضمن تأیید اصل ماجرا از مردم شهر رشت به خاطر این نامه عذرخواهی کرد و مطالبی را بر زبان آورد که مصداق بارز عذر بدتر از گناه است.

در این نامه که در شهریور ماه سال 1394 و با سربرگ رسمی شهرداری به امضای ناصرانی شهردار منطقه یک رسید، خطاب به علیرضا دانش، مدیر امور اداری آمد: احتراماً آقایان محمد پورناصرانی به عنوان مدیر نمونه و باقر قنبری به عنوان کارمند نمونه معرفی می گردند.

انتشار این نامه در روزهای گذشته، موجی از تعجب و اعتراض را در میان افکار عمومی به ویژه شهروندان رشتی ایجاد و این مقام مسئول را به واکنش وادار کرد؛ واکنشی که خود حاوی ابهام های فراوانی است و به نظر می رسد، این مقام مسئول به خاطر این واکنش نیز بهتر است از مردم عذرخواهی کند.

شهردار منطقه یک شهرداری رشت، در این باره به رسانه ها گفت: ماهیانه بیش از ۹۰۰۰ نامه از کارتابل مدیر منطقه ارجاع و ارسال می گردد و از آن جایی که با توجه به کثرت جلسات، تعدد برنامه و مشغله های کاری موجود در منطقه امکان رسیدگی به همه نامه ها (با توجه به اهمیت آنها) از سوی شهردار میسر نیست، بسیاری از نامه های دریافتی توسط ریاست دفتر ایشان بررسی و جواب داده می شود.

وی افزود: در سال ۹۴ پس از دریافت نامه منتشره مبنی بر معرفی مدیر و کارمند نمونه جهت تقدیر در مراسم روز کارمند، مدیر اداری وقت منطقه اقدام به تهیه پیش نویس نامه کرده و آن را جهت تأیید به کارتابل شهردار ارسال می کند و از آن جایی که رئیس دفتر وقت شهردار به تمامی نامه ها دسترسی داشته، بدون هماهنگی با مهندس پورناصرانی نامه را ثبت و صدور می نماید.

عذر بدتر از گناه آقای شهردار؛ ببخشید، من نمونه نیستم و اشتباه شده!

پور ناصرانی با تأکید بر این مهم که در جریان ارسال این نامه، وی هیچ پاداشی نگرفته است، اضافه کرد: از آن جایی که باید به عنوان شهردار منطقه یک به همه نامه ها اشراف داشته باشم و هر ثبت و صدوری نباید بدون اطلاع من انجام شود، لذا برخود لازم دانستم، بابت غفلت فوق از سوی خود از افکار عمومی و شهروندان شریف شهر رشت عذرخواهی کنم.

واکنش شهردار منطقه یک شهرداری رشت که همراه با تأکید اصل نامه ثبت و ارسال آن را به رئیس دفتر و مسئول امور اداری دفترش حواله می دهد ـ  هرچند پذیرفته نیست ـ اگر اتفاق به همین شکلی که روایت می شود، رخ داده باشد، باید پرسید، آیا رئیس دفتر و مسئول امور اداری برای اداره مدیریت شهرداری منطقه یک توانا و شایسته تر نیستند؟ و اگر این افراد امور مهمی چون نامه نگاری را بر عهده دارند، دیگر چه نیازی به حضور شهردار در این مجموعه است؟

موضوع دیگر اینکه گفته شده در ماه چیزی حدود 9هزار نامه در کاتابل این مقام مسئول ثبت می شود و او فرصت رسیدگی و خواندن همه نامه ها را ندارد و بسیاری از نامه ها را دیگران ثبت، صدور و یا پاسخ می دهند؛ بنابراین، چه تضمینی است که هزاران نامه پرحاشیه و مسأله دار دیگر در کارتابل اداری این مجموعه به گردش درنیامده باشد؟

بنابر این اگر شهردار منطقه یک خودش نویسنده نامه مذکور بوده باشد ـ که اقدامش واقعاً عجیب و مصداق بارز سوء استفاده از موقعیت اداری و حقوقی است ـ و اگر آنچنان که خود تأکید دارد در جریان صدور این نامه نبوده باشد، باید نگران بود و پرسید در شرایطی که شهردار به نامه های با امضای خود اهمیت نمی دهد، چه مکاتبات پر حاشیه دیگری در این مجموعه به ثبت رسیده است؟!

مقامات مسئول نیاز است به این عذرخواهی اکتفا نکرده و با بررسی دقیق بایگانی اداره مذکور از جزئیات نامه های دیگری که بدون اطلاع صاحب امضا صادر شده اند، اطلاع حاصل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۲۸
سلام تابناک عزیز.. ما بیشتر خواهان این هستیم که حکومت اعلان کنه کدوم اداره و ارگان با مجموعه ای از تخلفات مالی و اداری روبرو نیست تا کمی دلمون خوش باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
خواهان باش تا صبح دولتت بدمد
در هر حال ایشون مسئولیت اشتباه صورت گرفته در این نامه رو به عهده گرفتن و عذرخواهی کردن. مسلما اگر موارد دیگری پیدا بشه باید پاسخگو باشن. اما تیتر شما به نوعی عذرخواهی شهردار رو هم اشتباه میدونه. ممکنه بگین به نظر نویسنده شهردار باید چه عکس العملی نشون میدادن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
ولله انتظار هم نداریم جلو دوربین سپوکو کنه ولی حداقل یه عذرخواهی خفن تر بکنه
با توجه به اینکه در مملکت ما فساد و خلاف و اختلاس جایی ندارد برای از بینبردن چنین رویه هایی بنظرتون اعدام چطوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر آنچه هست گیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
نه
خوب نیس
فقط کار اجباری
اونوقت دیگه آمار بیکاری به صفر میرسه
عجبا
هر دم از این باغ بری میرسد .
خلاصه مردم چی فرض کرده که این کار ها رو می کنه .اگر ایشون کمترین واهمه از باز خواست شدن داشتن این کارو نمی کردند .با این کارها ادم فکر می کنه که مردم این قدر در رفاه هستند که راحت میشه سوء استفاده کرد
کودک کارهای والدینش را تکرار می کند حالا کودک که ایشونه والد کیه
من مطمعن هستم که آیندگان اصلا نمی توانند این داستان ها رو باور کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
اتفاقا اون موقع میگن

یادش بخیر
اون قدیما اختلاس ها هزار میلیاردی بود حالا بیلیون و بیلیاردی میدزدن هیشکی هم صداش در نمیاد
چه عذرخواهی!!
انگاری یه شوت زده شیشه همسایه رو شکسته
حق زویرانه ما بیرون است ..بلکه در چاه عدم وارون است
ما که کلی خندیدیم باین میگن پیشرفت مطایق زمان ..\
باور کنید یا نکنید، قبول کنید یا نکنید، در ایران با این فساد گسترده اداری و مالی، تنها سیستمی که جوابگو خواهد بود، سیستم قضایی کشور چین است

هر مقام مسئولی که مرتکب فساد بشه، بی بروبرگرد اعدام میشه.

تنها در اینصورته که افراد صالح مقام های دولتی و حکومتی را قبول می کنند، چون مفسدین میدونن که اگر منصب بگیرن و فساد داشته باشن، قطعا اعدام میشن
اينكار در برخي ادارات معمول است كه مدير علاوه بر معرفي خود بعنوان كارمند نمونه ، براي مخفي كاري بيشتر مسئول كارگزيني را هم بعنوان نمونه‌ معرفي‌مي كند تا كسي‌ پي‌ نبرد و از‌ مزاياي آن بهره مند شوند.
چه کشور خوبی. خدایا ممنون بابت این کشور که با ما عطا کرده ای
تو سازمان ما که رپیس بلیط هوایی درجه یک به فرانسه برای خودش می گرفت و میگفت کمرم درد میکنه و نمیتوانم با درجه اکونومی برم و هر سال چند بار میرفت البته اگر هوا خوب بود خانواده هم همراهیش می کردند.
عزیز من فقط شهرداری رشت نیست که تو کل کشور و ادارات وضعیت همینه!!! اگه این افراد رو بشناسی تعجب می کنی چرا فلان کس نمونه شد یا نخبه شد یا ...
این مورد که که کسی خودش را کارمند ثمونه معرفی کند من خودم در شرکت مس شاهد بودم
شاید عده ای بگن که اعدام موثر نیست
ولی ؛
کشور چین با اعدام کردن مفسدین اقتصادی که خیلی عالی هم جواب نمونه خوبی است که نشان می دهد
حداقل در مبارزه با فساد اقتصادی اعدام اثرگذار است.

البته به شرطی که هر مفسد اقتصادی ای در هر منصب و مقامی اعدام شود .
اینهاهمه نتیجه عدم نظارت صحیح وهرکی هرکی بودنه
من با اعدام این چنین افرادی مخالفم چون با این کار خیلیها اعدام میشوند و کارها رو زمین می ماند
احسنت به تابناک. دست تابناک را می بوسم.
من فقط اینو میدونم که : حتی یک ریال پول و مال ناحق و حرام، (هرچی میخواد باشه، مثلا خانه سازمانی یا پاداش یا اختلاس یا رشوه یا هرچی)، خانمان سوزتر از اعتیاد هست و خانواده رو بدبخت و ویران می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
" من فقط اینو میدونم که : حتی یک ریال پول و مال ناحق و حرام، (هرچی میخواد باشه، مثلا خانه سازمانی یا پاداش یا اختلاس یا رشوه یا هرچی)، خانمان سوزتر از اعتیاد هست و خانواده رو بدبخت و ویران می کن"
و سپس با جای مهر بر پیشانی به سادگی وارد کازینویی در کانادا می شود و ژتون میخرد.
مگه اتفاق خاصی افتاده؟

گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آن که هست گیرند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل