بازدید 16821
خوانده می شوید؛

اگر شما به جای مقامات ایران بودید، چه واکنشی به ترامپ نشان می دادید؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به رغم اینکه در محافل رسانه ای به غیر قابل پیش بینی بودن، مشهور شده است، در چند ماه دوران ریاست جمهوری اش نشان داد، روی دو ویژگی عمده اش قابل پیش بینی است. شما اگر به جای مقامات ایران بودید، چه واکنشی به سیاست های ترامپ در مقابل کشورتان نشان می دادید؟ به نظر شما چگونه می توان با آمریکای دوران ترامپ تعامل کرد؟
کد خبر: ۷۳۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 13 October 2017
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به رغم اینکه در محافل رسانه ای به غیر قابل پیش بینی بودن، مشهور شده است، در چند ماه دوران ریاست جمهوری اش نشان داد، روی دو ویژگی عمده اش قابل پیش بینی است.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ حتی در برخورد با متحدانش از کانادا و مکزیک در بیخ گوش آمریکا گرفته تا ژاپن و چین در شرق دور، تا عربستان و قطر و امارات در خاورمیانه و فرانسه و آلمان در اروپا، صراحتا گفته است باید هزینه دوستی با آمریکا را بپردازند، باید هزینه اشتغال آمریکایی ها را بپردازند، باید کارخانه هایشان را در آمریکا و برای نیروی کار آمریکا به خدمت بگیرند؛ ترامپ خیلی رک می گوید نقد حساب می کند و اهل نسیه نیست.

دومین خاصیت ثابت ترامپ، استفاده از حربه دیوانگی اش است. او به صراحت به مقامات دولتش می گوید در مذاکره با کشورها بگویند که رئیس جمهور قابل پیش بینی نیست (بخوانید دیوانه است) لذا امتیازات مورد نظر او را بدهید تا اتفاق بدتری رخ نداده است!

نقد حساب کردن با متحدان و استفاده از تاکتیک قابل پیش بینی نبودن رئیس جمهور آمریکا، دو ویژگی عمده و البته ثابت، مدیریت چند ماهه وی در آمریکاست. در مورد ایران رئیس جمهوری  آمریکا به برجام رسیده و مستقیم و غیر مستقیم از این دو حربه اش استفاده می کند؛ او بیش از آنکه بگوید توافق هسته ای، ایران را هسته ای تر کرده است، می گوید چیزی گیر آمریکا نیامده است. او از توافق هسته ای هم امتیاز ملموس مادی می خواهد و ایران را از دیوانگی اش می ترساند!

* شما اگر به جای مقامات ایران بودید، چه واکنشی به سیاست های ترامپ در مقابل کشورتان نشان می دادید؟
* به نظر شما چگونه می توان با آمریکای دوران ترامپ تعامل کرد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۴۲۱
واکنش بسیار شدیدی نشون نمیدادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ایول اصلشم همینه ترامپ منتظر واکنش شدید ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
یعنی همیشه توسری خور باقی بمونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
خودت به خودت میای میگی ایول؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
حالا جون من یه واکنش کوچولو نشون بده ببینیم
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ترامپ یک فرد با سیاستهای افراطی هستش,لذا باید از هر گونه واکنش افراطی دوری کرد , چون اگر افراطی واکنش نشان دهیم فرق ما با ترامپ دیوانه چیست...1آگاهانه و هوشمندانه با تواضع و صبوری باید بهترین جواب را برای بستن دهان ترامپ برگزید....صبورانه و قدرتمند...1
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مردم با پایکوبی بعد از تایید برجام جواب ترامپ را داده اند
علی
| Germany |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
بعضی وقتها سخت ترین کار اینه که هیچ کاری انجام ندی
تیریون لنیستر - بازی تاج و تخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
می اومدیم توی خیابونا و با رقص و ... میگفتیم
I love USA
من اگر جای مسولین بودم اصولا کاری نمیکردم که کار به اینجا بکشه .. تا جایی که بیایم اس 300 رو گدایی کنیم بعد روس برادر عزیزمون بیاد اس 400 رو دو دستی با کارخونش بده ترکیه و عربستان . اول منافع ملت باید در نظر گرفته شود تمام .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
حرف بی ربطی زدی. اقدام عملی اعلام کن. این مزخرفات چیه
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آسمون به ریسمون نباف و آدرس غلط نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اتفاقا خیلی حرف باربط و حسابی هم هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مهم اینه که بدونیم با کرنش کردن در مقابل امریکا وضعمون بدتر میشه که بهتر نمیشه. امریکا مثل یه سگ هار میمونه که اگه ازش بترسی و فرار کنی بدتر دنبالت میزاره
اظهار عجز پیش ستمگر ز ابلهی است* اشک کباب باعث طغیان آتش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
حرف حق جواب نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
برای افرادی مثل ایشون ما باید سرمون رو جلو آمریکا خم می کردیم و از آمریکاییها گدایی می کردیم و می گفتیم بیا خونه ما . اینم کلید خونه ، هرکاری می خواهی بکنی بکن . مثل دوره شاه یه کاپیتولاسیون دیگه قبول می کردیم
اسماعیل زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
درسته
من اگر جای مقامات ایران بودم ائتلافم را با اروپا ادامه میدادم. وضعیتی که ایران در تعامل با اروپایی ها داره ممکنه الان خیلی برای ایران به صورت ملموس منفعت نداشته باشه آما حتما در آینده درها رو به سمت ایران باز می کنه
پاسخ ها
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اروپا رابطه با آمریکا رو بر ایران ترجیح میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
نباید سر به سر ترامپ گذاشت و عصبانیش کرد. من اگه جای مقامات ایران بودم ، برای ترامپ پیغام میفرستادم که بیایید بشینیم مذاکره کنیم ببینیم مشکل چیه و مشکل رو حل کنیم. بالاخره باید ببینیم چی میگن و چی میخوان. اگه ترامپ قبول کنه که مذاکره کنیم شاید بشه بخشی از مشکلات رو حل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
برو عموی ساده دل. دلت خوشه
ترامپ میاد میگه سپاه قدس را جمع کنید، موشکهاتون را جمع کنیدآ زا سوریه بیاین بیرون
فکر کردی وقتی اینکارها رو بکنیم چی میشه؟ حمله میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ترامپ اعصاب معصاب نداره ، اگه عصبانیش کنیم میزنه شل و پلمون میکنه. باید مقامات ایران از این به بعد حواسشون بیشتر به حرف هایی که میزنن و کارهایی که میکنن باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آمریکا فقط یک چیز را می پسندد، عوض شدن حکومت ایران و سیاست های آنان در قبال اسرائیل
1- عبور هواپیماهای مسافربری آمریکایی از فضای هوایی ایران را تحریم اعلام می کردم.
2- وزرای دفاع، رییس سازمان سیا، ژنرال های آمریکایی و عده زیادی از مقامات سیاسی این کشور را تروریست اعلام کرده و برای دستگیری آنها جایزه تعیین می کردم
3- تمامی محصولات کمپانی های معتبر آمریکایی از جمله اپل، دل، مایکروسافت و ... را به علت کمک به رژیم صهیونیستی، تحریم کرده و مانع ورودشان به کشور می شدم
4- در دادگاه های بین المللی علیه سردمداران آمریکا با سند و مدرک به علت حمایت از تروریسم اعلام جرم می کردم

قبلا هم گفتم، شاید اقدامات ما در برابر آمریکا ناچیز باشه، ولی همینقدر که هیبت آنها شکسته بشه، سهام شرکتهاشون حتی در حد یک صدم درصد کاهش پیدا کنه، اسامی دولتمردانشون به عنوان حامی تروریسم اعلام بشه، برای اونها بار منفی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
هیبت آمریکا شکسته نمیشه -اقتصاد ایران یک درصد اقتصاد آمریکاست و فقط به ملت پابرهنه فشار میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
منظور این نیست که اقتصادش ضربه بخوره. بار روانی که این کار داره مهمه
همین که یک کشوری که ادعای آقایی جهان را داره، توسط یک کشور کوچکتر، دولتمردانش تروریست معرفی بشن و درخواست دستگیری آنها مطرح بشه، هر چند عملی نباشه، برای اونها خیلی سنگینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
منظورت اینه که ملت پابرهنه اگر آیفون نداشته باشند بهشون فشار میاد؟؟؟
ممکنه بگی کدوم پابرهنه ای آیفون داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
یعنی منظورت اینکه خودمون خودمونو تحریم کنیم.
تحریم میکروسافت، بوئینگ و ..... جالب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ناشناس 13:12
متاسفانه منظور مطلبو نگرفتی
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آقایی که فکر میکنی آیفون داشتن یک کار لوکس هست بهت بگم پول آیفون ایکس در آمریکا برابر درآمد یک هفته یک خانواده متوسط هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آقای 13:36
مزخرف نگو. خودم میدونم تو آمریکا آیفون داشتن یعنی چی. ما تو ایران زندگی میکنیم، نه توی ثروتمندترین کشور
پس بهتره شما آیفون دوستان، اینقدر سنگشو به سینه نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اینطور که پیداست، یکی از بزرگترین دغدغه های ملت رنج دیده ایران، از دست دادن امکان خرید گوشی آیفونه
واقعا که
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اینا رو بهش میگن تف سربالا. همین کاری که دارن میکنن بنظرم بهترین کاره. محل ندادن تا حد ممکن. و جواب متعادل و عقلانی دادن تا اونا بیشتر بنظر دیوانه بیان
یادتون رفته همین چند سال پیش رییس جمهور ما شده بود نماد دیوانگی
محمد
| Netherlands |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
داداش چی میگی؟؟؟ چند چند با خودت؟؟ مهده کودکه
مگه؟ بار روانی کیلو چنده؟ اقتصاد و معیشته ما داره نابود میشه .شما میگی به لحاظ روانی روشون تاثیر بذاریم؟؟؟؟؟؟ برفرض محال امپراطوری رسانه ای اونا که چندین برابر از بقیه چیزلشون قوی تره بیکار نشست و ما تونستیم یه ضربه روانی که اونم جایه کلی بحث داره وارد کردیم..خب تهش چی؟؟ اینکه تحریمیم و ملت بیکارو بیدارو و فقیرن چی؟؟؟ اونو چکار کنیم؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آقا محمد 15:20
ملت فقیر، دغدغه خرید آیفون و نوت 8 و اینجور چیزها ندارن
شما هم بجای استفاده از فیلتر شکن برا یورود به سایتهای مستهجن، برو فکر کار باش
ترامپ یه تهدید میکنه بازار ارز بهم میریزه مقامات بهتره با مردم رو راست باشن و تا دیر نشده صدای مردمو بشنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
باز هم یه چرت و پرت دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مردم حرفشون را در انتخابات زدن و خواهان رابطه با دنیا هستند نه به دنبال توهمات
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آره مردم با حرفشون تو انتخابات گفتند ما به کسی رای میدهیم که تز ارشد و رساله دکتریش کپی برداری و تقلب هست و دوست داریم همچین آدم متقلبی امور کشورمون رو بچرخونه
شهرام
| - |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آمریکا هم کم گدا و گشنه نداره . این همه اعتراض برا چیه ؟ جنبش 99درصدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
احسنت .
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
سید جواد
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اگه جای مسئولین بودم تحریم داخلی ده ها هزاران متقاضی کسب و کار قانونی که پشت دیوار مجوزهای عجیب و غریب هستند را بر می داشتم. انحصار در کشور که در بخشهای زیادی مثل پزشکی، وکالت و غیره است را بر می داشتم. یک اقتصاد قوی هرگز قابل تحریم نیست.
من به آمریکا اعلام جنگ می کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
بعد با گرین کارت فرار میکنی آمریکا
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
گرین کارتی ها فرار نمی کنن با آرامش میرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
تو جنگ هم همین نظر رو داشتن، ولی وقتی دو تا ناومون غرق شد و یک سکوی نفتیمون نابود شد فهمیدن نظرشون اشتباه بوده
اشکان
| - |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
چرت نگو . انگار ما این 40سال همش با دنیا جنگ میکردیم . توی انتخابات روحانی رغیب نداشت منم از مجبوری رای بش دادم
ارشیا
| - |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
چرت نگو . انگار ما این 40سال همش با دنیا جنگ میکردیم . توی انتخابات روحانی رغیب نداشت منم از مجبوری رای بش دادم
ناشناس
| - |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
واقعن مسخره ای . مگه امریکا دنیاست؟؟؟؟؟؟؟؟
مرشدحسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
جمهوریخواهان فقط مایلند اوضاع را متشنج کنند و در این میان ، اگر کشور موردنظر اشتباه کند ، به ان حمله کنند. بنابراین بهترین کار ، عدم تندروی و حفظ گفتگوی دیپلماتیک با سایر کشورهاست. ضمنا نباید اجازه داد با معلق نگه داشتن کشور ، از نظر اقتصاد به ان ضربه بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
میگفتم آقای ترامپ شما منطقه خودت را دریاب که مشکلاتش کم نیست. خاور میانه را به حال خود رها کن.
دخالت در امور کشورهای دیگر فقط از استعمارگرانی مثل شما برمیاد و ما دخالتی در امور دیگر کشورها نداریم و نخواهیم داشت. چرا نباید کشورهای خاورمیانه با هم متحد باشند ودنبال این باشند که همدیگر را به دخالت در امور و یا تروریست بودن متهم کنند؟! متحد شدن کشورهای منطقه نه محکمی به امریکا در مورد دخالت در امور خاور میانه خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اینا رو که داریم صبح تا شب میگیم تاثیر خاصی هم نداره
این فقط یک سیاست هست که گفته می شود ترامپ باید خود را به دیوانگی بزند چون ترامپ در عمل هم یک دیوانه حقیقی و واقعی هست و دوم اینکه بر عکس اوباما ترامپ یک کافر پیشه هست چون اعتقادی به اسلام و دین پیامبر خاتم ندارد و سوم با افرادی مثل صالحی و ظریف و امثالهم که در برابر طاغوت خاضع هستند هرگز نمیخواهیم جای آنها باشیم تا نیاز به بازگو کردن نوع واکنشمان باشد
اولا نمی گذاشتم به اینجا برسه که این همه تحریم بشیم بعد هم واکنش تندی نشون نمیدادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
راه حلت منو کشته!
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
نبوغ سیاسی در حد مافوق ظریف
ترامپمی خواهد ایران را عصبی کند و باید مواظب باشیم در دام انها نیفتیم.
8بار تایید آژانس خیلی مهمه و همین باعث دیوونگی ترامپ شده.
بها دادن به دانشگاه، و برآورده کردن نیازها از دانشگاه به جای گدایی از غرب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
دانشگاهها چه گلی به سر این مملکت زدن جز تقلب
بدردنخور برای افزایش مرتبه علمی isi علمی و مقاله
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
وقتی فردی که نمیتونه دیپلم بگیره میره دانشگاه و با فوق لیسانس بیرون میاد. همین میشه.
راه اصلاح کشور فقط و فقط اصلاح دانشگاه هاست
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
سر سپور خیابان ما هم فوق لیسانس داره قربون
ما نباید دشمنی خودمون رو به آمریکا نشون بدیم. آمریکا بیشتر از ژاپن و ویتنام به ما ضربه نزده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
برو پی کارت بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آقای برو پی کارت بابا : همین کارها رو کردی که پراید سواری
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
البته ایشون اگر پراید سوار بودن که این حرفا رو نمیزدن . به قول معروف منم اگر سوییچ مازراتی تو یک جیبم و گرین کارت تو جیب دیگم بود از لزوم مبارزه با امریکای ستمگر جهانخوار براتون میگفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
نه محمد جان. من نه خودم نه پدرم به عمرمون حتی موتور هم نداشتیم. چه برسه به پراید
ولی خدا را شکر. باز هم راضی هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ژاپن؟ ویتنام؟ اعراب و روسیه رو میگفتی حداقل با عقل جور در بیاد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
جنابعالی دچار زوال عقل میباشید
من جای مسئولین بودم دسته جمعی استعفا می دادیم به خاطر این جایگاهی که برای ایران درست کردیم. البته می دونم منتشر نمی کنی تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
قراره سال 1404 با چوب جادوگری همه چی درست شه شما صبر کن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
بقول پلویز: بهترین راه حل
با سلام
با توجه به اینکه ما درکشور خودمان دنبال منافع خودمان هستیم و بهتربگویم اگر این نمونه را کمی توسعه اش بدهید در ایجاد منافع اگر از خانواده درجه اول درحد فرزند و همسر شروع کنیم می بینم که بعد از انها لایه های بعدی که شروع می شود بهر نحوی طرفین دنبال منافع خود هستند. پس داشتن منافع به نفع خود اگر در حد زیاده خواهی نباشد یک امر معقول و مورد پذیرش در دنیا می شود که لازم است حد ان مشخص و هر کسی هم به مقدار ان قانع باشد.
پس اگر ترامپ اعلام میکند ما چیزی از برجام بر نداشته این شاید درست میگوید حال اگر این را به این نوع به زبان می اورد که خود جای بحث دارد وشاید نتواند از منظر سیاسی انرا طور ی دیگری بیان کند ولی بر داشت ما این است که در این زمانه بر جام چی نصیب انها شده است . هر چند که شاید نیاز به همکاری با ما نداشته یگباشند ولی بهر حال بحرانی مالی می تواند در کشور امریکا هم باشد همچنان که هست .پس گفته ترامپ درست است چون المان . فرانسه . ایتالیا . روسیه و چین بهر نحوی با این در رابطه هستند و از این منابع به نفع خود استفاده میکنند.
اگر نظر من را بخواهید با امریکا رابطه بر قرار میکردم با هدف و برنامه درست و انتخاب معامله برد برد . از سوی اگر ما به نوعی داریم یا کشورهای دیگر کار می کنیم به طور قطع به یقین امریکا هم سود می برد ولی ما نبیشتر هزینه میکنیم چون هر چه باشد این لوازمات و.... به نوعی از امریکا به اروپا و بعد از انجا به ایران می اید
چرا بطور مستقیم با انها کار نکنیم
انگاه مسایل مورد اختلاف را هم در بازه زمانی مناسب حل و فصل میکنیم چون اگر یک دولت اشتباه کرده نباید تمام اشتباههاتش به نام کشور امریکا و یا هر دولت بعدی نوشته شود
سلام؛
حتما انتظار دارین بگم یه کف گرگی بهش میزدم!!!!
مشکل ما ترامپ نیست ...(اون برای مملکت خودش داره میجنگه)
مشکل ما سازماندهی هوشمندانه و مناسب داخلی در بسیاری از امورست
سازماندهی حتی بسیار فراتر از آنچه که در سایر کشورها میبینیم
این نیاز اصلی ماست...آدمهای هوشمند با کمترین توقع!!!!
.یا حق.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
نه. از شما چنین انتظاری نداریم
شما چاییتو بخور
لازم نیست هیچ کاری انجام بدهیم فقط بی اعتنا باشیم و کار خودمان را انجام دهیم.مشگلاتی هم که ما داریم امثال ترامپ‌بوجود نیاورده اند که کلید حل آن در دست ایشان باشد تا وقتی سو مدیریت و پوپولیسم بر اقتصاد ما حاکم باشد وضع همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
دست روی دست گذاشتن اشتباهه
ما هم باید اقدام سنجیده و مؤثر انجام دهیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
نه که ترامپ پوپولیست نیست
به یک دگرگونی نیاز داریم.جای کسی مثل محاتیر محمدمالزی در ایران خالیه.ما باید یاد بگیریم مثل مالزی با همه دنیا کارکنیم بدون اینکه سرسپرده شون بشیم.قبلا سرسپرده آمریکا بودیم حالا شدیم سرسپرده روس وچین.انگلیس هم که در همه موارد معرکه گردون اوضاع هست.باید تعامل با همه دنیا رو یاد بگیریم.کاری که زبان میکنه تیز ترین شمشیرها هم نمیکنن.
۱ را کنار میگذاشتم و به همکاری با ۵ ادامه میدادم ،ترامپ داره از کنفرانس پاریس و یونسکو و.... داره خارج میشه ما که نباید در زمین این روانی بازی کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
یک آلمانه داری اشتباه میزنی داداش اول برو یاد بگیر بعد بیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
بدونه آن یک .تحریمی برداشته نمی شه وما همه ی داشته هایمان را داده ایم کسی که چیزی نداشته باشه آبرویی تو نظام بین المللی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ناشناس داشته های ما اون نخبگانی بودند که بی لیاقتی مسئولان از کشور فراری داد نه یک فناوری که ضررش برای ما چندین برابر سودش بود.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
هرچند میدونم انتشار نمیدی ولی
فشار ایمیلیمو زیاد میکردم.
درخواست مذاکره دوباره از مسولین محترم امریکا میکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
خخخخ
جوک خوبی بود
تنها چیزی که واضح است راه تقابل با امریکا اگر به نابودی نینجامد به کره شمالی منتهی می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
نه. کره شمالی به علت این اینقدر محدوده، چون تو سر همسایه هاش هم بمب اتم نشونه گرفته
به نظرم بهترین راه مبارزه با ترامپ یا هر آدم دیوانه . متظاهر به دیوانه حفظ خونسردی است. به علاوه افزایش تعاملات با کشورهای دنیا جهت جلوگیری انزوای ایران، افزایش تحرکات دیپلماتیک است. آنچه که تاکنون اهمیت دارد انزوای امریکا در
برخورد با ایران است می بایست این انزوا حفظ شود.
مشکل ما داخل مملکت خودمونه. اگر تحریم باشه یا نباشه تا زمانیکه این همه بدمدیریتی، فساد مالی، پارتی بازی و امثال اینها هست به جایی نمی رسیم. باور کنید تا زمانی که افراد فاسد در سطوح مختلف مدیریتی کشور وجود دارند و تأثیرشان نیز فراوان هست، حتی اگر امریکا به ما بگوید تمام تحریم ها لغو می کنیم و نوکری عملی ما را بکنند باز هم وضع ما تغییری نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اابته این هم حرفیه . مشکلات درونی ما کم از مشکلات برونی نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
بهترین کامنت تا به این لحظه بود برم باقی رو بخونم
دست از لجبازی بر می داشتم و برای تأمین منافع نسل های فعلی و آینده کشورم و پایان دادن به این دعوای ناتمام، ریشه تمام مشکلات و درگیری ها، یعنی عدم به رسمیت شناسی اسرائیل رو پایان داده و با آمریکا هم صلح می کردم.
به نظرم با ابرقدرتی مثل آمریکا نمیشه مقابله کرد.تحریم شرکتهای آمریکایی مثل اپل هم تاثیری به اقتصاد امریکا نداره.نتیجش میشه قاچاق مصولات اپل . و هموطنان ما با چند برابر قیمت باید اون محصولات را خریداری کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
با تشکر از دوست عزیزی که بشدت منتظر ورود آیفون ایکس هست و تنها دغدغه زندگیش همینه که آیفون دستش باشه!
پول ملت بدبخت و در داخل کشور هزینه کنیم از همه بهتر هست
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
امریکا در کل دنیا دارد خرج می کند همین طور تمام کشورهای منطقه بعد ما مثل بز بشینیم به نق های امثال شما گوش بدهیم؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ناشناس 13:34 امریکا کجا اقتصاد دچار رکود تورمی ایران کجا؟
بعد هم اگه متن بالا رو خوانده باشی امریکا به ازای خرج هاش سود می بره یعنی یه دلار تو ژاپن خرج می کنه انتظار داره دو دلار درآمد داشته باشه نه مثل ما که یک ریال خرج کردیم حالا برای حفظ یک ریال باید دو ریال دیگه هم خرج کنیم
نظر ما چه اهمیتی داره؟ مگر مسئولین به حرف ما گوش می دهند. زمان رای گرفتن هزار قول می دهند و ما براساس حرف هایشان به انها اعتماد می کنم اما ضمن عمل به ده درصد حرف های خود هم پایبند نیستند. پس نظر ما چه فایده ای دارد؟
به این حرفها توجه نمی کردم باهاش وارد بیزینس می شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مثلا چی بهش میفروختی؟
آنچه که واضح است خیلی از اقدامات ترامپ تحت تاثیر و فشار صهیونیست هاست . بنابراین بهتر است دست از تهدید علنی و مکرر یک کشور خاص برداریم چون این کار حمل بر جنگ طلبی و تعرض ما می شود . کما اینکه کشور های دیگر از جمله هند و پاکستان هم سیستم دفاعی مشابه ما دارند ولی چون از طرف این ها تهدیدی انجام نمی شود جامعه بین الملل با این کشور ها مشکلی ندارد .
اول تمام دزدان و اختلاس گران داخلی را اعدام . وبعد به آمریکای جنایت کار حمله میکردم و باخاک یکسانش می کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ماشالا به شما. تفسیر کار شما یعنی اعدام اکثریت قریب به اتفاق مسئولین و بعد حمله به کشور خارجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
اگر جاى مقامات بودم محبت مى كردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
یعنی میرفتی روی گل ترامپو میبوسیدی؟
ملانیا رو چطور؟
من هم تصمیم گیری درباره برجام را به مجلس واگذار میکردم
شش ماه طولش میدادم و تبلیغ میکردم
کالاهای امریکایی مثل اپل را تحریم میکردم.
هزینه ورد اشخاص آمریکایی به ایران را صد برابر میکردم و..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مجلس؟؟؟
به نظرت از این مجلس تا حالا برای ما آبی گرم شده؟
من اگه بودم اسرائیل رو به رسمیت میشناختم فلسطینم ول میکردم میچسبیدم به مردم کشور خودم و سعی میکردم یه رابطه معقول بر اساس منافع ملی و بدور از هرگونه ایدئولوژی با دنیا داشته باشم
هربدبختی میکشیم از ایدئولوژی حاکمیه که بدبختانه حتی اکثریت مردم هم قبولش ندارن
به نظر من به تناسب اقدامات تحریمی آنها ما هم دست به فعالیتهای هسته ای بزنیم. و دسترسی آنها را محدودتر کنیم.
سیاست را باید به سیاست دان واگذار کرد. عیب ما ملت اینه که خیلی سیاسی هستیم در حالی که اطلاعاتی نداریم.
اساس دنیا روی سیاست می چرخه امروز هسته ای فردا یک موضوع دیگه.
مملکت هم خوابیده تا ببینیم چی میشه: این عین بدبختی و بلا است که سر ملت و مملکت خراب شده.
مردم کار کنید و تلاش کنید ولی انصافا دزدی و کم کاری و کم فروشی و دروغ را کنار بگذارید, خوشبخت می شوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
دومین کامنت خوبی که خوندم تا به این جا
ثانین دنبال منافع ملی می بودم نه یک سری شعار تو خالی
روسیه بعد از کلی التماس به ما اس 300 داد اما به رقبای منطقه ای ما اس 400 تو این کار ی پیامی هست به اسم منافع ملی روسیه
اولا هم اینکه مشکل ما از خارج کشور نیست از ناشایستگی مسئولان داخل کشوره که ی جزء سواد ندارن و از کشورداری چیزی حالیشون نیست
تا وقتی امثال عارف، حداد عادل و... تو این کشور مسئولیتی دارن همین آشه و همین کاسه
من بودم میزدم همه پایگاهاشو با خاک یکسان میکردم ببینم بازم حرف یامفت میزنه، دوستانی که میگن کوتاه بیایم تو این ۵ سال روحانی مگه کم کوتاه اومد و پاپس کشید نتیجه اش شد هار شدن آمریکا و کشورهای دسته چندمی تا جایی کا جیبوتی هم برامون خط و نشون کشید و ۱۰۰ عجب که روحانی همچنان میخندید و مملکت رو ۴ سال واگذاشت به خاطر برجام ، پول هتلشون از پول برجام بیشتر در اومد، حالا اگر پا پس بکشیم این سگ هار نه تنها عقب نمیره وحشی تر هم میشه سزاش ۱ ضرب شصته که حساب کار دستش بیاد، ملت ، سگ به شما حمله میکنه چوب برداری دنبالش کنی فرار میکنه اما اگه فرار کنی دنبالت میدوه امریکا هم همینه ، اروپا که دوستان، فقط براش مهمه که جلوی آخرش پر باشه حالا چه از ما باشه چه آمریکا فرقی براش نداره، پس روی اونها اصلا حساب نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آقای با غیرت بودجه نظامی امسال آمریکا حدود 800 میلیارد دلار هست .یعنی برای کشتن هر ایرانی یک یک موشک 10000 دلاری خرج کنه ایران رو با خاک یکسان میکنه. در ضمن اونها خودشون رو برای جنگ با روسیه چین آماده کردند نه ما. در ضمن آخرش ما چه منفعتی از این جنگ میبریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
روحانی، همه امنیت ممکلت را به فنا داد. به اقتصاد هم هیچ کمکی نکرد. حقیقت محض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آقای باهوش، برجام بلایی رو بر سر آمریکا آورد که میشه گفت چوب دو سر طلا. هر کاری کنه الان به نفع ما تموم میشه. ولی دلواپسان نمیفهمند.
هوشمندانه ترین کاری که ترامپ میتونه بکنه اینکه توافق را از درون بی اعتبار کنه بعد منتظر واکنش احساسی ایران باشه. اتفاقا از دل این ماجرا ایران به راحتی میتونه اروپاییهارو با خودش همراه کنه و در دنیا مظلوم نمایی کنه. این بهترین سیاست ممکن است.
به یاری خداوند بزرگ قطعا تا الان 10 ~ 12 تا بمب هسته ای ساخته بودیم اینی که گفتم قطعیه و ردخور نداره و اولین موشک قاره پیما با قابلیت حمل چند کلاهک هسته ای ساخته بودیم و بردی معادل پوشش سرتاسر خاک ایالات متحده اسمشم می گذاشتم کنگره به خاطر مرکز اقدامات خسمانه علیه ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
از سیاست تهاجمیت خوشم اومد. بی تعارف میگم
ولی دیکته شما میشه: 19

خصمانه صحیحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اونوقت آمریکا هم بیکار می نشست و به شما خوش آمد می گفت . نه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اصلاً چطوره بریم آمریکا رو اشغال کنیم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
افرادی با بهره هوشی شما حاکمیت کره شمالی رو در دست دارند و میتونید ببینید که به بدبختی مطلق مردم ختم شده.
با اینکه من از مخالفین برجام بودم و اعتقاد دارم برجام سود و منفعت انچنانی برای ما نداشت و اما اکنون بهترین موقع برای استفاده سیاسی از برجام هست و وزارت خارجه باید از این موقعیت استفاده کند و حسن نیت ایران را به دنیا نشان بدهد و خود را به اتحادیه اروپا نزدیکتر کند و ترامپ در اذهان عمومی منفورتر کند
سعی می کردم از این فرصت استفاده کنم و مخالفین داخلی را به کل سرکوب کنم و حالت فوق العاده اعلام می کردم. در بعد خارجی هم فقط با تضمین مشخص با غربی ها ادامه می دادم. و اگر تضمینی برای همکاری نبود، سعی می کردم بمب اتم بخرم (از کره، پاکستان یا هند) و بازدارندگی ایجاد کنم. حالا ببینین همین کار را می کنند یا نه.
هر چند می دونم انتشار نمی دین، ولی نوشتم که بعدا ببینین چقدر بصیرت داشتم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
این بصیرتته که منو کشته !
بایستی همانند خودشان رفتار کرد در برابر تهدید وتحرم انها ماهم تهدید وتحرم کنیم وسازمان انهار راکه با اسراییل ارتباط دارند تریسم بدانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آفرین . به به .
ناشناس
| Spain |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
آفرین
من هم موافقم. ایران باید آمریکا رو از زعفران و فرش و پسته تحریم کنه و اجازه نده دیگه از هیچ خونه ای توی آمریکا صدای زودپز که توش قرمه سبزی بار گذاشتن دربیاد. همین کار و بکنیم بعد یکماه میوفتن به التماس که تورو خدا ما رو تحریم نکنید ما الان یه ماهه شله زرد و با زرچوبه درست میکنیم!
باید تجربه سالهای84تا92راتکرار نکنیم.به امید چین و روسیه تصمیم عجولانه نگیریم.منافع چین و روسیه در تحریم ایران است بنابراین انها در ظاهر خود را مخالف تحریم نشان می دهند ولی در عمل استقبال می کنند.
متاسفانه بااین دولت ترسو که فقط فکرماندن درقدرته اگه همه پنج کشورهم ازبرجام خارج شوند بازهم باهمه شرایط برجام رااجرامیکنه حتی اگه کلا تحریم بشیم بهرحال خودمان ترسوهاراانتخاب کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
میدونی چرا میترسن؟
چون فرزندانشون تابعیت اونجا رو دارن و در حال تحصیل در آنجا هستند
مقامات ما زمان را از دست داده اند . دیگری فرصتی به آنها برای برگرداندن اعتماد عمومی داده نخواهد شد .
متاسفانه قویترین و برنده ترین سلاحشان که از هر بمب اتمی هم قویتر بود (اعتماد عمومی ) از دست رفته است.
من میرفتم به ترامپ میگفتم:

ما از نوادگان کوروش هستیم. ما دارای یک پیشینه تاریخی کهن هستیم. دلیلی نداره با ما س جنگ داشته باشی.

بعد دعوتش میکردم تخت جمشید. شام هم بهش کلم پلوی شیرازی میدادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
خخخخخ
خییییییلی باحال بود
ما از همون اول اشتباه کردیم که بر سر دستاوردهای علم هسته ایمون (تاکید می کنم؛ علم هسته ای) با آمریکا مذاکره کردیم. این یه حرف زور بود و ما متاسفانه بهش تن دادیم!! حالا هم دیر نشده، این مردیکه مزخرف هر زری می زنه بزنه، ما باید فقط به اعتبار ملی و ایرانیمون فکر کنیم و بس. ترامپ میخواد بزنه زیر برجام، بزنه. ما باید با تمام قدرت علم هسته ایمون رو تکمیل کنیم چون اگه این کار رو نکنیم، باید در آینده نزدیک اون رو از دنیا گدایی کنیم. یادتون باشه ترامپ یک تاجره و تاجرها علی رغم اینکه خیلی بازارگرمی می کنن، خیلی هم محتاطن! آمریکایی ها جایی که منافع مادیشون در خطر باشه و احساس خطر بکنن، مثل ... پا پس می کشن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
علم هسته ای تاریخ انقضا داره. در نیم قرن آینده چیزی از اورانیوم باقی نمیمونه. همون نتیجه ای که ژاپن و فرانسه بهش رسیدن و دارن نیروگاه هاشون رو جمع میکنند. ولی شما با قدرت به فناوری ای ادامه بدید که نه آینده داره و باعث شده چندین سال عقبگرد داشته باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
بنده یکبار نظرم را در اغاز روی کار امدن در همین سایت مطرح کردم وان این بود که از اولویت او خارج شویم وبا توجه به ماهیتش او خود را درگیر مسائلی مثل کره شمالی،چین،روسیه،مخالفان داخلی و...خواهد کرد.همانطور که میبینید روسیه این را رعایت میکند وبرخلاف دوران اوباما سعی میکند تا از رویارویی مستقیم با ترامپ خود داری کندبا وجودی که کارهایی که در دوره ترامپ انجام شد درتحقیر روسیه بیشتر از زمان اوبامااست.مساله دوم تاجر بودن ترامپ است وهر عملی از نظر او اگر نفع مادی داشته باشد درست ودر غیر اینصورت نادرست است ومیتوان با این دانش قدم بعدی او را محاسبه کرد.او میخواهد به هزینه مکزیک دیوار بکشد ومسلما به هزینه کشورهای عربی میخواهد به ایران ضربه بزند.راه حل در کنار گذاشتن اختلافات با کشورهای عربی منطقه است که حاضرند هزینه های مادی مد نظر ترامپ را تامین کنند.مطمئن باشید ترامپ هرگز حاضر نمیشود از جیب مردم امریکا برای ضربه به ایران خرج کند واین با اصول سیاستهای تاجر مابانه او سازگار نیست.پس کشورهای همسایه عرب را دریابیم واختلافاتمان را با انها کم کنیم.
داداش یه بمب هسته ای با هیدروژنی رو میکردم و با این بمب ها یه آزمایش فوق خفن راه مینداختم و اسرائیل رو به معنای واقعی کلمه تهدید میکردم که نتانیاهو و رفقاش از ترس شلوارشون رو خیس کنن.در ضمن احمدی نژاد رو علم میکردم واسه ریاست جمهوری 1400 و قول میدادم که رئیس جمهور بشه.یک جایزه یک میلیارد دلاری واسه سر نتانیاهو و ترامپ و مایک پمپئو میداشتم که واسه همیشه توی دنیا برای تمام آدمهایی که دوست دارن یک شبه پولدار بشن و برای تمام سازمان های تروریستی و غیر تروریستی این سه نفر هدف بشن.با برنامه ای که ارائه دادم خدمتتون مطمئن باشید نه ترامپ، پدر ترامپ هم به گوه خوری میوفته.امتحانش کاملا بی ضرره!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
دمت گرم که بزدل نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مشکل شما اینه که درک نداری بلایی که احمدی نژاد و اصول گراها بر سر مملکت اوردن بمب اتمی آمریکا نمیتونست بر سر ما بیاره.
تا زمانی که مملکت اینطوری که الان اداره میشه کار خواصی نمیشه کرد
باید قدر اقتصادی داشت تا کاری کرد
اقتصاد با ماشین پراید 20 میلیونی که به مردم خودمون بفروشیم که بعضی ها بیکار میشن و سودی به جیبشون میره حل نمیشه
با این همه دزدی و اختلاس نمیشه اقتصاد خوبی داشت با سیاسی کاری و تعیین مدیران نالایق نمیشه کشور خوبی داشت و ...
به نظرم وقت و هزینه کنن تا از هر چیزی بهترین رو درست کنیم تا بتونیم صادر کنیم نه بدترین چیز رو درست کنیم و به خود مردممون بفروشیم
الانم باید طوری رفتار کنیم که به جز آمریکا بقیه رو راضی نگه داریم از برجام هم اونا سود میبرن هم ما
برجام نباشه ما غنی سازی 20 درصد و بالاتررو انجام بدیم باز اونا تحریم و تورم 40 درصد و گرونی هر روز دلار و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
کار خاص
ای بیسواد
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اول شما را در کلاس نهضت سواد آموزی ثبت نام می کرد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آخر ونتیجه کار ببینبد ژاپنی ها 70 سال پیش با شیطان جنگیدند نهایت با سلاح هسته ای نابود شدند در طول این سالها بدون ارتش با شعور اقتصادی دومین اقصاد جهان شدند اگه ادامه می دادند حالا کشوری مردمی بنام ژاپن نبود بس باید درس گرفتمشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
سعي ميكردم رفع مانع كنم تا دچار اين گرفتاريها نشيم.
به نظر شما وقتي به آمريكا براي برجام نياز داريم منطقيه كه همش شعار بديم "مرگ بر آمريكا"؟
لازم نيست مراوده داشته باشيم. ولي بهتره اينقدر بهانه به دستشون نديم.
پاسخ ها
كامي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
کمتر در مسایل کشور های همسایه دخالت میکردم و با کشورهای همسایه بجز اسراییل تعامل سازنده برقرار می کردم تا دوستانم از دشمنانم بیشتر شوند و دست امریکا بسته تر شود
از قدیم گفته اند : با دوستان مروت با دشمنان مدارا
من نمیخواهم جای مقامات کشور باشم ولی توصیه میکنم:
1 - تلاش کنند بند بند برجام را آنطور که توافقنامه میگوید اجرا کنند.
2 - نیروی دفاعی کشور را تاکید میکنم نیروی دفاعی کشور را تقویت کنند. البته بدون ایجاد حساسیت، ضرورتی ندارد روی موشک پرتاب شده مطالب حساسیت زا نوشته شود. همه ما آرزومند روزی هستیم که ریشه ظلم و تعدی در دنیا از جمله فلسطین بخشکد. برای اینکار آنچه مقامات بسیار ارشد کشور میگویند و گفته اند عمل شود و روی آن اصرار بورزیم و آن هم رفراندم همه اهالی فلسطین اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان برای تعیین حکومت خود، این روش نه حساسیت زا ست بلکه دنیا پسند است.
3- عمل به قانون اساسی و احترام به حقوق شهروندی و ایجاد فضایی که همه شهروندان که منتقد هستند بتوانند نظرات خود را بیان کنند مطمئنا اگر این چنین فضایی ایجاد شود جلوی همه ندانم کاری ها و فساد هایی که هر روز شاهد آن هستیم گرفته میشود.
به امید روزی که تمامی مسئولان منافع کشور را بر منافع جناحی و یا شخصی ترجیح دهند.
ان شاالله
به نظر من باید از فرصت استفاده کرد تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد امریکا پول خوبی از عربستان سعودی بابت خرید سلاح و از اسراییل بابت سرکار آوردن ترامپ نصیبش شده و چاره ای نداره تا جواب سعودی و اسراییل را نده باید ما با طرح اشتباهات آمریکا در شورای امنیت و کمسیون برجام ابتدا رای محکومیت آمریکا را بگیرم و از فرصت استفاده کرده با ایجاد بازار مشترک بین ایران و عراق و سوریه و ترکیه هم منافع را با همسایگان تقسیم کنیم هم حامیان سیاسی واقتصادی منطقه ای بدست بیاریم والبته عوارض تحریم ها را بدین صورت کم میشه و با حمایت وساماندهی مخالفان سیاست های ترامپ از درون امریکا به ترامپ ضربه بزنیم
تابناک. الان که داری نظراتو منتشر میکنی برو نظرات در صف انتشار بزرگداشت کوروش هم منتشر کن لطزفا. درست نیست نظرات ما این همه معطل بمونه
خدا خیرت بده
باید راهی را انتخاب کرد که بازهم یک دهه دیگر ملت ایران بار تحریم ها و سختی ها و تورم و...را به دوش نکشند.تنها راه همین است
من جلوی ذزدی و اختلاس رو تو مملکت می گرفتم که آسیبش از ترامپ هم بیشتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
جاسوسی را یادت رفت . اپشن جدیده
همون کاری رو که اول باس میکردن.
پاسخ ها
سه چرخه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
باس چیکار میکردن باس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
باس نه بایست !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
باس سوار بنز باراباس میشدن
کشورهای اروپایی ، شوروری ، چین ، کره شمالی ، حزب الله ، کوبا ، سیاهپوستان امریکا و هیلاری کلینتون و هوادارانش هیچکدام دل خوشی از ترامپ ندارند باید با کمک آنان توپ را به زمین این دیوانه عاقل نما انداخت تا مانند اسب عصاری آنقدر دور خودش بچرخد تا سرسام بگیرد و نفهمد در کدام جبهه بجنگد
دیگه با چین و روسیه حرف نمی زدم تا دل ترامپ را بدست بیارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آخی. دلشو یه طور دیگه هم میتونی بدست بیاریا
گوشتو بیار جلو تا بهت بگم
سلام من فقط اگر کسی چپ چپ به سپاه نگاه کند. چشمش را کور می کنم
شخصی که آلت دست سعودیها و نتانیاهو شده باید با ادبیات در خودش عمل کرد.
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
ادبیات در خودش چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
منظورش در خور بود
چه در خصوص مقابله با ترامپ و چه در مورد بقیه مشکلات عمده کشور: در ایران ۱ مشکل بزرگ وجود دارد.
اینکه مردان با قدرت ایران بایستی هزار ها نفر رو که نصف ونیمه قدرتی دارند رو خلع قدرت کنند. و قدرت کلان در دستان یک گروه باشد. این دیکتاتوری نیست . بلکه پایان دادن به هرج و مرج در تصمیم گیری ها خواهد بود. من شخصا ٬ نظامیان رو صادق تر و عملگرا تر و شجاع تر از سیاسیون میبینم. رییس جمهور فعلی و قبل از ایشان مصداق واضح٬ نا کار امدی و نبود صداقت هستند
تنها راه یه تماس تلفنی همین امروز از شخص اول مملکت با آمریکا و تامین منافع اونا فعلا بعد مذاکره و کم کم سر فرصت تصمیم عاقلانه تر میگرفتم.
به نظر بنده تهدید خارجی به خودی خود تاثیرگذار نبوده ونیست.درسراسرتاریخ مشاهده کرده ایم که امپراطوریهای بزرگ به خاطر فساد گسترده وهرج ومرج داخل ضعیف شده اند وبعد بایک تهدید وحمله ناچیز خارجی فروریخته اند.سخنرانی ترامپ درسازمان ملل هوشمندانه وبرنامه ریزی شده توسط صهیونیست بودزیرا ترامپ خودرا درآن سخنرانی ناجی مردم ایران معرفی کرد این خطرناک است
بسپارید به این ناشناس که برای همه چیز جواب داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
خودتم که ناشناسی اینجا مگه شناس هم داریم؟
راهیه که رفتیم ( درست یا غلط ) و برگشت از اون عین شکسته . منتها باید برای ادامۀ این مسیر باهوش تر باشیم . اول از همه هم باید یک فکر اساسی برای وضع اقتصاد فاسد کشورمون کنیم که هم تشدید کنندۀ اثر تحریم ها است و هم ترمزی در برابر پیشرفت کشور .
الان این پول هم بگیریم فرضا چی تغییر میکنه هیچی تغییر نمیکنه فقط الان پول میخواهیم برای خرج کردن تو سوریه که اگر خرج نکنیم همین روسیه سوریه و از چنگ ما در میاره حالا تایید یا عدم تایید ترامپ چه فرقی می کنه
من اگه جاي دولتمردان ايران بوده صنعت موشك سازي وهسته اي را با كمك خود امريكا ادامه ميدادم واز روسيه فاصله ميگرفتم فلسطين ولبنان و سوريه ويمن را راهاميكردم واسراييل را به عنوان يك كشور به رسميت مي شناختم ودر نهايت عضو ناتو ميشدم . چراكه تهديد و شاخ وشونه كشيدن عاقبتي جز وضعيت كنوني ايران وكره شمالي ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
هه هه هه
با کمک آمریکا
ادغام ارتش و سپاه در قالب نیروی دفاع ملی ایران
واگذاری دارایی های سپاه به دولت و بخش خصوصی.
پاسخ ها
مشدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
تنها راه نجات تکیه بر ملت استفاده از توان همه ملت ایران بدون تبعیض میباشد چون هم امریکا نهایتا تغییر نظام است همه انها بهانه است اجرای طرح خاورمیانه بزرگ
به احمدی نژاد و رحیم مشایی میگفتم ، مخ ترامپ را بزنند!
جنگ بین دو تا حکومته و ربطی هم به مردم نداره که بخواند نظر بدند . نه سر پیازیم نه ته پیاز . نه ژن خوبیم نه حقوق نجومی بگیر . نه رانت خواریم نه اختلاسگر . نه آقاییم نه آقازاده . جزو یقه سفیدها هم نیستیم . بنابراین اصل سوال بی ربطه . چون هرگز نمی تونیم خودمونو جای مقامات کشور بذاریم .
ناشناس۱۲:۴۱عزیز مطمئنی راه حلی که دادی برای مقابله با ترامپه نه نابودی ایران؟کلیپی در تلگرام هست که سهم هر ایرانی از فروش نفت رو ۱۳۵هزار تومن محاسبه میکنه ودولت فعلی در یارانه۴۵تومن هر نفر مونده.اصلا یادم نمیره احمدی نژاد روزهای اخر اصرار داشت که یارانه نفری۲۰۰هزار تومن رو تصویب کنه. فکر کن دولت بعدی مسلما نمیتونست اون یارانه روبده وتصور کن وضع مملکت رو در صورت اجرای اون خواسته احمدی نژاد.بقیه راه حلهات هم مثل همین بیشتر بنظر جنگ داخلی وسوریه شدن ایران رو در نظر داره.
تا الان دولت ایران و بویژه وزارت امور خارجه به رهبری آقای ظریف به خوبی عمل کرده اند. اگر ارکان دیگر حاکمیت و بویژه مخالفین برجام سنگ اندازی نکنند، این بهترین فرصت برای ایران است تا به جهان نشان دهد مشکل ایران نیست بلکه امریکاست.
در ثانی با توجه به سالها زندگی در امریکا و تعقیب امور سیاسی امریکا از نزدیک برای تقریبا دو دهه بسیار بعید میدانم که ترامپ بتواند در مقام خود تا آخر دوره اول دوام بیاورد. پس باید با صبر و حوصله و سیاستهای سنجیده با شرایط جدید روبرو شد. فراموش نکنیم که اکنون توپ در زمین حریف است و ما مشغول بازی با یک گوریل هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
خععلی خوب عمل کردن! برو بندهای برجامو بخون تا بفهمیم چه کلاهی سرشون رفته
سیاست‌های منطقه‌ای ما دارای مهمترین اشکال است ، به آذربایجان ، عربستان ، بحرین ، و سایر دولت‌ها نگاه کنید با ایران دارای مشکل هستند ، چرا؟ چون نظام درک صحیحی از روابط بین‌الملل ندارد. ۲- اشکال بعدی این است که ما زبان دیپلماسی را بلد نیستیم، شما به عربستان نگاه کنید به امارات عربی‌ پول را بلد هستند کجا خرج کنند ولی‌ ما چی‌؟ رفتیم دادیم به حماس ، رفتیم دادیم به فلان گروه، آقایان متوجه نیستند در نظام بین‌الملل این کارهای هیئتی جواب نمیدهد. فرض کنید اگر فردا همین حزبالله رفت با سعودی ساخت مثل حماس ما چه گونه میتونیم از او بازخواست کنیم. ۴۰ سال است میگیم مرگ بر آمریکا ولی‌ همین آمریکا بدون شعر ما را ذلیل کرد ما را خفت داد، یک روز آقایان رفته اند به فردگهای بین‌المللی ببیند با پاسپورت ایرانی‌ چه گونه برخورد میشود؟ ما باید زمان آقای اوباما با آمریکا می‌ساختیم نه الان که متجاوزین سعودی پشت این ابرهه جم هستند و آرزوی تجزیه ایران را دارند . به نظر من الان باید کسانی‌ که محرک این شیر خفته هستند پاسخگو باشند. یادم است یکی‌ از این آقایان آمد و گفت هر وقت اتفاقی‌ افتاد ما پاسخ گوی هستیم خوب بفرمایید راهکار بدید ، این دست پخت خودتان هست ما که مدال نگرفتیم .فکر نمیکنم این نظرم پخش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
موافقم عدم شناخت ديپلماسي و تعامل سازنده با كشورهاي ديگر نتيجه اش همين كه هست .
گسیل کماندوهای انتحاری برای ضربه زدن به منافع آمریکا در همه دنیا ، بشرطی که به مردم عادی لطمه ای نخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
هر کماندو هزاران دلار برای هر کشور هزینه برمیداره. اون انتحاری های که شما میگی یک سری جوان های بدبخت و شست و شوی مغزی داده شده هستند. باید به شما نشان طلایی تروریسم داد.
مردم قشنگ جواب تابناک را دادن
مشکل ایران ترامپ های داخلی هستن
اگر قراره ایران بعنوان کشوری مهم و تاثیر گذار در منطقه ایفای نقش کنه و از لحاظ اقتصادی و سطح زندگی مردم پیشرفت کنه باید اعتماد جهانی را جلب کنه و سیاست مدون و یکدستی را اعلام کنه و از شعارهای سلیقه ای توسط افراد غیر مسیول و غیر متخصص مانند مداحین و امامان جمعه و...که هزینه های سنگینی را روی دوش ملت تحمیل میکند جلوگیری کنند
اگر قراره ایران بعنوان کشوری مهم و تاثیر گذار در منطقه ایفای نقش کنه و از لحاظ اقتصادی و سطح زندگی مردم پیشرفت کنه باید اعتماد جهانی را جلب کنه و سیاست مدون و یکدستی را اعلام کنه و از شعارهای سلیقه ای توسط افراد غیر مسیول و غیر متخصص مانند مداحین و امامان جمعه و...که هزینه های سنگینی را روی دوش ملت تحمیل میکند جلوگیری کنند
چقدر احتمال می دید همه اینها جزو برجام باشه؟
ایران باید تا حد امکان زمان بخره و در این مدت با سرعت هر چه تمامتر قدرت دفاعی و نظامی خودش رو بالا ببره تا خواب از چشم آمریکایی ها بپره و هوس حمله به کشور به سرشون نزنه . وگرنه این غول بی شاخ ودم از طرح حمله و تشکیل اسرائیل بزرگ دست بردار نیست . اینکه ما تصور کنیم آمریکایی ها طرحهای بلند مدت تهیه شده توسط اتاق فکرهای صهیونیستی را با مذاکره و اینطور چیزها کنار خواهند گذاشت ساده لوحی است . اساس طرح جهان بلعی آمریکا بر تلاشی خاورمیانه و بخصوص ایران است برای همین است که سالها برای اسلام و مسلمان هراسی هزینه کرده اند و در همین راستا به لیبی و عراق و افغانستان و ... حمله کرده اند اگر خوب دقت کنید می بینید نقشه آنها بخوبی پیش رفته است ممکن است گاهی به دلیل شرایط موقتا از طرح جهان بلعی خود دست بردارند ولی تا زمانی که اسرائیل وجود دارد مطمئنا خطر در کمین است البته در دوران پسا اسرائیل هم بعید است که نژاد مهاجم و حریصی انگل ساکسونها دست از جاه طلبی و انگلیسی سازی جهان بردارند مگر زمانی که خود از میان رفته باشند . هرچند امام اسرائیل را به غده سرطانی تشبیه کرد ولی به نظر من این انگل ستان است که اصل غده را در خود جای داده و تا کنون کشورها و اقوام بسیاری را انگلیسی (بخوانید سرطانی ) کرده است و بسیار بدخیم و فوق العاده مهاجم است البته همه می دانیم که غدد سرطانی محکوم به مرگ هستند چه با کشتن میزبان چه با درمان و حذف غده .
تابناک خواهشا نظرات پست راجع به کوروش را منتشر کن
پاسخ ها
مشدی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
با کدام پول و از کدام کشور اسلحه مدرن بگیریم در مقابل امریکا عزیز من در جنگ کلاسیک با شیطان ما شکست می خوریم هرچه داریم با این نابسامان از دست میدیم بهترین راه باز نگری در رفتارهای مان است انچه ترکیه پاکستان هند و سایر دول جهان با امریکا دارند ماهم ناچار باید انرا انتخاب کنیم بزارید اگه تمام ملل جهان ترسو باشند ماهم ترسو باشیم به این مردم نجیب رحم کنید این کشور بهدوره قبل از صفویه باز نگردانید این ارزوی عربهای سوسمار خور است
من اگه جای مسئولین بودم کار خاصی از دستم بر نمیومد، مقصر نه ترامپه نه آمریکا نه اسرائیل
من اگه جای مسئولین بودم میگشتم دنبال علت و صادقانه و شجاعانه علت رو برطرف میکردم
تاکید میکنم مقصر استکبار جهانی و هیچ نیروی خارجی نیست
سلام،
از کره شمالی مخفیانه بمب هیدروژنی می خریدم تا گزینه نظامی امریکا از بین بره. سعی می کردم اقتصاد مقاومتی را گسترش بدم و در مقابل تحریم ها مصون باشم. سعی می کردم مثل امریکایی ها فقط ظاهر توافق هسته ای رو حفظ کنم تا جایی که امکان داشت فعالیت های مخفیانه هسته ای رو گسترش می دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اگر ایران تا بحال کلاهک هسته ای نخریده باشه، بزرگترین اشتباه را مرتکب شده
باس غنی سازی ۲۱٪ باس شروع بشه هرچه سریعتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اطاعت میشه قربان
آخجون الان دلار گرون میشه من ۳۹۰۰ خرید دارم بیشتر هم میخرم و سود میکنم به من چه که ترامپ میخواد چی کار کنه من فقط فکر منافع خویش هستم
پاسخ ها
شهاب
| United States of America |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
متاسفم واست
صراف
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
یه ۱۰۰ دلاری از ما خریدی این همه پز میدی .؟؟!!
نرمش قهرمانانه چی شد؟ فراموش شد؟ ظریف و همکاران سر خود برجام را امضا کردن یا از مقامات بلندپایه نظام دستور داشتن؟ توافقی که دلواپسان میگفتن تقریبا هیچ، چرا الان همگی به دست و پا افتادن که امریکا عهد شکنی نکنه؟ چرا روزنامه کیهان شبیه اسراییل موضع ضد برجام داره؟ چه کسی مسئول میلیاردها دلار هزینه انرژی هسته ای است؟ به گفته رییس جمهور ما از سال شصت و یک دنبال انرژی هسته ای بودیم. در اوج جنگ با عراق انرژی صلح امیز هسته ای به چه دردمون میخورد؟ اصلا صلح آمیز بود یا چیز دیگه؟ چرا الان کره شمالی قبله آمال ما شده؟ چون با امریکا مخالفت داره؟ راستی دین مردم و رهبر کره شمالی چیه؟ کافرن؟ قاعده نفی سبیل چی میشه؟ جرات درج نظرم را داری تابناک؟
به همکاری با اروپایی ها به صورت مشروط ادامه بدیم از طرفی در مقابل اقدامات آمریکا کارهای تحقیق و توسعه که طبق بر جام قانونی هست با قدرت ادامه بدیم
همین رویه خوبه چون کار داره به جایی میرسه که اروپا هم میگه ما نظرمون به چین و روسیه نزدیک شده،همین که دارن میفهمن بخاطر امریکا هزینه هاشون داره میره بالا و جون صهیونیست ها داره در میاد که نمیتونن ترامپ رو به راحتی راضی کنن که تایید نکنه یعنی داریم درست قدم بر میداریم،البته بالا بردن برد و تعداد موشک ها و دقتشون هم در دستور کار قرار میدادم،چون تنها ابزار بازدارندگیمونه وگرنه بلایی که سر کشورای همسایه آوردن سر ما هم میارن شک نکنید
وضعیت کره شمالی را با سایر کشورهای شرق اسیا مثل مالزی و سنگاپور و کره جنوبی و ژاپن مقایسه کنید بعد رجز خوانی و هارت پورت و شعار توخالی بدهید
تنها راه نجات کشور اجرای قانون از کجا آورده ای ومجازات خودی های غارتگرودزد وبیوطن هست وبس
من اگه جای روحانی بودم پیشنهاد مذاکره دوباره برجام یا هر موضوع دیگه ای رو با آمریکا و فقط امریکا تنها با یک شرط قبول می کردم... شرط این بود: نماینده آمریکا خود ترامپ باشه .... نماینده ایران هم احمدی نژاد باشه! بهتون قول میدم کار به جلسه دوم نمی کشید و ترامپ می گفت همون برجام لعنتی رو بیارین امضا کنم ولی دیگه با احمدی نژاد طرف نشم!
ترامپ داره شو بازی می کنه، و دنبال یه چیز دیگست اون فرد زیرکیه فریبش رو نخورید حواستون باشه درحالی که نشون می ده از در اصلی وارد میشه درواقع از در پشتی وارد می شه.
بهترین عکس العمل اینه که دل مردم خودمون رو بدست بیاریم تا مردم با حکومت دوست باشن.با این کارهایی که الان انجام میشه در جهت عکس حرکت میکنیم.
بیایم فکر کنیم چه ضعفهایی داریم ویا نشون دادیم که ترامپ فکر میکنه با تحریم کوتاه میایم . مهم ترین نقطه ضعف ما نظام نابسامان مدیریت کشور در سطوح مختلف است. ضربه ای که دزد خانگی میزنه صد پله بدتر از راهزن بیرونیه. در این برهه ابدا نباید زیر بار حرف زور این دیوانه برویم و لذا با اعتماد به دستگاه دیپلماسی و اتکال به نیروهای مسلح و البته انسجام ملی در عرصه خارجی اقتدار و در عرصه داخلی انسجام را سر لوحه قرار دهیم وهمزمان اصلاحات واقعی را شروع کنیم: قدم اول تشکیل NGO های فعال در زمینه اصلاح سیستم اداری ناکارآمد و تصفیه افراد نالایق در تمام ادارات با اولویت قوه قضاییه است. قدم دوم تقویت نظام صنفی و تنقیح درونی کلیه صنوف اعم از مدیران،قضات، اساتید، پزشکان ، مهندسان و ..... و تشکیل بانک اطلاعات مهارت ملی توسط هر صنف به منظور ارزیابی فنی افراد مختلف است. یادمان باشد اگر مردم مملکت را مال خود ببینند و بدانند، فارغ از نوع اعتقادشان برایش هزینه میدهند ولی اگر عده.ای را سرگرم چپاول و عده ای را بی کفایت در بالای سر خود ببینند به اشتباه دل در رفع شر توسط بیگانه می بندند و دشمنان میوه درخت اختلاف را مثل همیشه به دندان خواهند کشید. باید به اصول واقعی انقلاب که همانا برادری و برابری و مبارزه با زورگویان داخل وخارج بود برگردیم.
من اگه جای مسئولین بودم اولین اولویتم بالا بردن قدرت اقتصادی و فرهنگی بود . چون وقتی رضایت عمومی وجود داشته باشه تمام دنیاهم که متحد بشند نمی تونند کاری از پیش ببرند در حالیکه قدرتمندترین نظامها با وجود داشتن هزاران هزار موشک پیشرفته فقط بخاطر اقتصاد ضعیف و فسادهای گسترده و نارضایتی شدید عمومی ، تنها با یک تلنگر مردم سرنگون شدند . و آمریکا هم حالا روی همین نارضایتی عمومی مردم ایران داره سرمایه گذاری می کنه . اقتصاد قوی ، رفاه و رضایت عمومی و فرهنگ قوی تنها ضامن بقای حکومتها هستند .
خانه از پای بست ویران است ، تابی در فکر نقش ایوان است!
از عرب پرستی دست بر میداشتم وازدخالت در امور سوریه لبنان فلسطین عراق یمن بحرین ودیگران دست بر کی داشتم واین همه پول این ملت بدبخت را خرج توسعه ایران می کردم واز نفرت افکنی دست برمیداشتم ومنافع مردم را در نظر می گرفتم نه اعراب را انوقت کسی به خود اجازه دخالت نمیداد. وقتیدر امور همه دخالت می کنند انتظار هر چیزی را باید داشته باشند در ثانی جلوی فعالیت نظامیان را در سیاست واقتصاد می گرفتم
منطقه خاورمیانه از منظر استراتژیک و تاریخی برای آمریکا و اروپا اهمیت فراوانی داره اونم در اصل به خاطر منابع انرژی یعنی نفت و گاز ، این اهمیت به دلیل پیشرفت های اقتصادی چین و جهش اقتصادی هند با بیش از دو میلیارد جمعیت و شرایط اقتصادی ژاپن ، کره جنوبی و اخیرا سنگاپور ، مالزی و به مرور ویتنام و فیلیپین اقتصاد آینده جهان رو به آسیا متصل کرده و منبع تامین انرژی این کشورها خاورمیانه است . آنچه الان شاهدشیم اتخاذ سیاست ایجاد موازنه وحشت در خاورمیانه است تا امکان تامین منابع این تحولات اقتصادی در دست آمریکا و در سطحی پایین تر اروپا باشه . این همه سایه جنگ و تجزیه طلبی و عقب نگهداشتن شرایط اقتصادی در منطقه صرفا به دلیل عدم امکان ایجاد دولت های قوی و یا هرگونه همکاری های سازنده بین این کشورها در منطقه می باشد در این میان رویکردهای ایران در طول 40 سال بهترین بهانه بود تا آمریکا با نامیدن ایران به عنوان محور شرارت شرایطی را رقم زند که ایران هراسی شرایط استقرار پایگاهها نظامی ، فروش تسلیحات میلیارد دلاری به کشورهای عربی و جلوگیری از رسوخ روسیه در منطقه را دنبال کند و این سیاست نیز موفق بوده است . سوژه ایران برای ترامپ و دولتمردان آمریکا یک برگ برنده سیاسی و اقتصادی است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت
به نظر من اگر ترامپ از برجام خارج بشه این بهترین فرصت برای از سرگیری فعالیت های هسته ای اون هم بدون هجمه جهانی علیه ایرانه چون با این کار ترامپ آریکا قدری در جهان سیاست منزوی میشه البته کار دیگه ای هم ک میشه کرد اینه که ایران به جای از سرگیری فعالیت هسته ای اروپا رو تحت فشار قرار بده که درصورت رفع نکردن موانع بانکی و تجاری، ایران دوباره فعالیت های هسته ایش رو از سر میگیره که این میتونه گره از کار اقتصاد باز کنه
باید بپذیریم که ماهم یه خانواده از دهکده جهانی هستیم و باید همرنگ جماعت بود و نظر اکثریت خانواده رو ترجیح داد، بغیر این مثل توپ بازی میشیم که فقط لازمه بازی (مالی سیاسی)بازیگرانیم. باید با درک وخرد برتر ایرانی همه را شیفته خود کنیم، چون تبار ایران وشیران حقش سلطانی دنیاست چه بر دلها چه بر مغزها.
من توی دهن ترامپ. میزدم!
به کشتی های امریکا در خلیج حمله انتحاری میکردم.
همه نمایندگان کنگره امریکا را در لیست تروریستی میآوردم
امریکا را تحریم میکردم
با چین و هند وروسیه معامله میکردم
وضد انقلااب داخلی را شدیدا مثل سوریه سرکوب میکردم
و راه بهشت را هموار.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
یه دیشلمه بزن خستگیت در بره ، پهلوون
سلام؛ نظر من این است که؛
1- أول به حرف دل مردم کشور خودم توجه می کردم.
2- تمام مدیران و مسولین فاسد و جناحی موجود رو بی تعارف و بدون ترس از هر گونه افشاگری بر کنار محاکمه و از سیستم نظام حکومتی خارج و اموال و امکانات آن ها را به نفع کشور مصادره می کردم.
3- افراد برخاسته از مردم ولی مدیر و مدبر و پاکدست را منصوب می کردم.
4- مجلس فعلی را منحل و انتخابات مجلس را بر اساس رای واقعی مردم بدون دخالت شورا نگهبان برگزار می کردم.
5- تلاش تمام توان نظام و حکومت را بر اساس رفع مشکلات مردم در کوتاه مدت و برنامه ریزی برای رشد و توسعه همه جانبه کشاورزی صنایع و خدمات را پایه گذاری می کردم.
6- از سیاست مداخله در امور دیگر کشور ها با صراحت و سرعت فعلی جدا خودداری می کردم.
7- به جای مقابله با قدرت های عمدتا غربی؛روی موارد مشترک با توجه به منافع ملی مذاکره و معامله می کردم.
8- از خروج منابع اصلی کشور یعنی فرار مغزها با ایجاد شرایط مناسب برای آنها جلوگیری می کردم.
9- تغییرات مهم در قانون اساسی برای تسهیل اصلاحات بنیادی کشور ایجاد می کردم.
10- از منصب دادن مکرر به مقامات بیش از یک یا دو دوره جدا خودداری می کردم.
11- برای ایجاد نیروی نظامی واحد؛ ارتش و سپاه را در یک دیگر ادغام می کردم.
12- تمام سازمان های موازی و بدون کارایی یا ضعیف را ادغام یا منحل می کردم.
یاد جورج بوش و صدام افتادم. جورج هر روز یه بهانه ای میگرفت و در نهایت صدام کارش تموم بشد. اینها همش یک برنامه بلند مدته
یک راهشم اینه که قضیه رو فیصله بدیم به ناو امریکا تو خلیج فارس حمله کنیم ببینیم چی میشه بالاخره یا اینور میشیم یا اون ور تو برزخ نمی مونیم
جمهوری خواهان مخالف برجام سعی دارند کاری کنند که ایران از برجام خارج بشه و نشون بدن ایرانی ها قابل مذاکره نیستند !
تا اینجا سیاست های دولت خوب بوده و ترامپ عملا در سیاست خارجی علیه ایران تنها مونده
ما باید با حفظ همین رویه از یک سو، و تقویت مشارکت تجاری با بقیه کشور های عضو شورای امنیت ضمن حفظ برجام ترامپ رو منزوی کنیم.
یادمون نره اولین اصل اتحاد در سیاست خارجی وجود منافع اقتصادی مشترک است !!
انگلستان همانطور که از نامش هم پیداست منبع انگل جهانی و انگلی کردن سایر کشورهاست انگل + ستان
اسرائیل هم که یک غده سرطانی هست
عربستان هم منبع صدور تروریست وهابی ( سفیانیون ) و خراب کردن نام اسلام هست
آمریکا هم که شیطان بزرگ و دجال اکبر هست
باید دعا کرد که اینها یا هدایت بشن یا اگه قابل هدایت نیستن نابود بشن
رمز نجات دنیا و مردم دنیا فقط در همین هست و لاغیر
یه موشک بزرگتر میساختم روش مینوشتم مرگ بر اسراییل بعد میرفتیم سازمان ملل از صلح حرف میزدیم.ترامپ دنبال منافع خودشه چه اقدامی میشه کرد؟سعی میکردم مردم رو از سختی بیرون بیارم
من اگر جای مسئولین بودم نظر مستقیم مردم را میخواستم. با یک رفراندوم.
اگر جای مسولان بودم جای حمایت از لبنان و فلسطین و سوریه و عراق رفیق آمریکا میشدم و ثروت مملکتو خرج خود مردم میکردم تا اعراب
تنها راهی که برای ایران باقی مانده است حفظ ارامش و بی اهمیت تلقی کردن تصمیمات امریکا و در مرحله بعد می توان بحران را مدیریت کرد
تنها راهی که برای ایران باقی مانده است حفظ ارامش و بی اهمیت تلقی کردن تصمیمات امریکا و در مرحله بعد می توان بحران را مدیریت کرد
من از بیگانگان هرگز ننالم ... که با من هر چه کرد از آشنا کرد

مشکل اصلی ما ایرانی ها ، دیوانه هایی مثل ترامپ و نتانیاهو نیست بلکه مشکل اصلی اینه که یاد نگرفتیم که به منافع جمعی و ملی احترام بذاریم و بین منافع خودمون و دیگر گروه ها و عقاید ، تعادل ایجاد کنیم و منافع شخصی و گروهی رو به قیمت شکستن اتحاد ملی ، به منافع ملی و اتحاد ملی ترجیح دادیم و میدیم ...
و بطور خلاصه ، مشکل اصلی ، خودخواهی ذاتی ما ایرانی هاست

شما به دعواهای بی پایان مسوولین در ۳ دهه ی گذشته بعد از جنگ نگاه کنید .. در این جنجال ها و دعواهای شخصی و گروهی فقط منافع ملی و اتحاد ملی و نخبگان قربانی میشن
با این وضعیت چگونه میشه توقع یک صدایی و اتحاد در داخل و احترام و عزت در خارج رو داشت ؟؟؟
تا وقتی این دعواها ادامه داره ، دیوانه هایی مثل بوش و ترامپ و نتانیاهو با تهدید به حمله نظامی، برای ملت ایران خط و نشون میکشن و ناامنی روانی ایجاد میکنن و مانع از پیشرفت اقتصادی ایران و فرار نخبگان میشن و از طرف دیگه ، موذی هایی مثل کلینتون و اوباما ، با چاقوی تیز تحریم ها ، سر ملت رو میبرن

من توقع اقدام از مسوولین ندارم چون با این وضعیت فعلی ، هر اقدامی بکنن فقط نشات گرفته از غرور و لجاجته و دودش توی چشم مردم میره همونطور که مردم و اقتصاد نحیف ایران قربانی لجاجت ها و بی خردی های دولت احمدی نژاد شدن !! ....
توقع من از مسوولین اینه که به این وضع خاتمه بدن و با شجاعت این رویه مدیریتی رو تغییر بدن تا در دنیا و آخرت رو سفید باشن... همین
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
که با من هر چه کرد آن آشنا کرد ، صحیح است ، مسئولین صحیح است ، مسوولین نیست!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
مسوؤلین درسته نه مسئولین، پایه ی همزه بر اساس تلفظ آن تعیین می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
مسؤولین
1- برای مقابله با یک استراتژی باید پیش زمینه ها و اهداف اصلی رو شناسایی کرد
2- اهداف ترامپ به طور خلاصه دو تا هستند : اول اتحاد جامعه آمریکا پشت سر خود و افزایش محبوبیت با ایجاد تهدیدهای ساختگی، دوم پیشبرد جنگ اقتصادی با اتحادیه اروپا، چین و روسیه
3- ایران "به هیچ عنوان" نباید در دام تحریک ترامپ بیافته
4- "پرهیز کامل " از تقابل نظامی با آمریکا
5- پایبندی صادقانه به برجام همانند قبل
6- تقویت قراردادهای صنعتی و اقتصادی با شرکایی اروپایی، چین و روسیه
7- مطمئن باشید ترامپ به اهداف ابلهانش نخواهد رسید. آین دلقک عقب افتاده سیستم هوشیار سیاسی کشور رو به دام نخواهد انداحت. ان شاالله برادرهای سپاه هم با هو شیاری و سعه صدری که دارند همچنان در فضای آرام و بدون تشنج همچنان مثل قبل به صورت آرام و حتی الامکان نامحسوس از امنیت کشور پاسداری خواهند کرد.
شعار مرگ بر آمریکا و آتش زدن پرچم آمریکا را از سیاست ایران حذف میکردم و صادقانه و با شخصیت منطقی و با حفظ منافع ملی با انها وارد مذاکرات میشدم. ما الان مدافع حزب الله لبنان / سوریه / عراق /افغانستان / یمن/ کره شمالی هستیم در صورتی که جوانها ی ما مشکل بیکاری دارند و اختلاس در سراسر ایران بیداد میکند
ایران ابتدا می بایست تمام اقدامات امریکا را بی اهمیت تلقی کند و ارامش خود را حفظ کند و در مرحله بعد مدیریت بحران را اعمال کند تا انجا که امریکا را کاملا منزوی کند و عملا سیاستهای امریکا بی اهمیت و بی اثر شود
باید هرروز جبهه جدیدی از اقدامات غیر جنگی رو به روی آمریکا باز کنیم تا هر روز به دنبال اون بوده و سرش گرم باشه.پیشرفت علمی ، مالی ، تسلیحاتی ، جلب منافع متقابل با همسایگان و در کل افزایش قدرت تنها راه است.
بله اینکه نظرمارو میخان بپرسن نشون میده که تا به الان یه عده بی سواد بالا نشستن و پول ملتو بالا میکشن الان که میبینن وضع خراب و مخشون کار نمیکنه اومدین از مردم نظر خواهی میکنن.
بعدش بگن سیاست ما بود فلان کارو کردیم!
هر اتفاقی بیوفته حق تونه.
اگر قرار بود ما به نوع اقدام فکر کنیم پس چرا رای دادیم و چرا مقامات حقوق میگیرن. تنها کار اونها رو ما باید انجام بدیم.
وقتی کسی به نظر ماها توجهی نمیکنه وحرف حرف از ما بهتران است نظر دادن هم بیخود است وگرنه هر بچه هم میداند راه حل چیست
من سرمایه کشور رو صرف توسعه انرژی های پاک توسعه تکنولوژی استخراج و پتروشیمی میکردم. هزینه هنگفتی رو که روسیه میدیم برای سمبل کردن نیروگاه رو صرف حمایت از نیروی کار جوان و خلاق و توسعه شرکتهای دانش بنیان میکردم. صرف توسعه توریسم میکردم صرف وسعه صنعت الکترونیک میکردم . .... ولی خوب متاسفانه یا خوشبختانه کاره ای نمیشیم ...
اجازه واردات هر چیزی که حتی یک درصد جنس آمریکایی یا تکنولوژی آمریکایی درش وجود دارد را نمی دادم.
مشکل ما از درون خود کشورمونه وگرنه صد ترامپ نمیتونن ایران رو تهدید کنند چهل سال گذشته از انقلاب اما هنوز در همه زمینه ها وابسته به خارجیم شاید قرنها بگذرد بااین شیوه و تفکر بتونیم به استقلال محدود برسیم
در مقابل ترامپ ظریف کارساز نیست باید یک نفر قوی و سفت و سخت سرکار بیاید
آمریکا را آزاد می کردم و به صاحبان اصلی اش یعنی سرخ پوستها بر می گردوندم!!
من جاى مسؤولين بودم. به توافق حماس وفتح نگاه ميكردم به تامل وتوافق كشورهاى مسلمان با جهان نگاه ميكردم به كشور هاى همسايه كه با دنيا دارن زندگى ميكنند نگاه ميكردم به كشور روسيه كه فقط دنبال منافع ملى هست نگاه ميكردم،،به امارهاى دهشتناك فرهنگى واقتصادى نگاه ميكردم. بباييد با هم انسانهاى فرزانه وحكيم را جايگزين مديران سست عنصر را براى نجات كشور انتخاب كنيم وبه حرفها انها تمسك كنيم
باید بیش از پیش قدرت اقتصادی و سیاسی و نظامی کشور را تقویت نمود تا دشمن به خود جرات چرت و پرت گویی ندهد.
این استراتژی در بلندمدت سبب می شود نظیر روسیه و چین به یک قدرت قابل قبول برسیم و آنها هم عملا مجبور به مذاکره با توازن قدرت خواهند بود.
کشور با مشکلات فراوانی روبرو است و چالشهای بزرگی داریم من اگر جای مسولین بودم تنشها را به حداقل رساندم و تمام هم خود را می گذاشتم روی حل مشکلات داخلی وقتی فقط دوازده میلیون زوج آماده به ازدواج داریم خود گویای خیلی از مشکلات است که کار به ایجا کشیده شده نباید احساسی عمل کرد عقل چنین حکم می کند
بر اساس عقل ومنطق ومنافع ملی باید بر خورد کرد نه بر اساس احساس و حرف مرد یکی است ملا نصرالدینی که مثل معروف هم پیاز بخوریم هم شلاق را بخوریم و هم پول بدهیم سیاست ملانصرالدينی را باید کنار گذاشت چون روسیه هر کجا به نفع اش باشد صدر خیانت می کند باید با طناب روسیه داخل چاه نشویم
موشک قاره پیما می ساختم روش با ۱۰ زبان زنده دنیا می نوشتم آمریکا باید از صحنه روزگار محو شود.
باید تا جای ممکن استراتژی موفق دولت یعنی دادن تصویر خوب از ایران ادامه پیدا کنه. علاوه بر این اقدامات تحریک کننده کم شه یا حداقل بی سروصدا شه.
در خصوص برجام هم باید بهرصورت ولو با خروج امریکا حفظش کنیم تا با اومدن رییس جمهور بعدی امریکا اوضاع تغییر کنه.
من اگه جای مقامات ایران بودم وضع اقتصادی و معشیت مردم و همچنین مردم سالاری رو بهبود میبخشیدم و این کارها ایران رو از بیرون و درون واکسینه میکنه
واقعا بعد 40 سال از انقلاب امروز نباید این سوال رو خودمان بپرسیم که ما داریم اشتباه حرکت می کنیم.واقعا روز به روز این احساس می شود که ایران ضعیف تر شده. و هر جا براساس مذهب سرمایه گذاری کرده در اخر به نفع عربستان تمام شده.ما کشور ضعیف از لحاظ اقتصاد و تکنولوژی هستیم و اصلا همیشه در هر بحث اقتصادی در حاشیه بودم.چرا ما در کل دینا جز عراق و سوریه و یمن با کشوری دیگری رابطه نداریم.
اگر بخواهیم در یک جمله برای این وضعیت نسخه بپیچیم بهترین حالت تغییر فکرمان است.به جای صادرات تفکرات مذهبی به کشورهای دیگه،تکنولوژی صادر کنیم.هر چند این سخته است ولی نقطه اغاز است.کاری که کره جنوبی کرد و امروز جزء هشت اقتصاد بدتر دینا است.ما هم همچنان در پازل سرمایه گذاری مذهبی در عراق و سوریه و یمن و لبنان گیر کردیم.و مطمن باشید با این شرایطی که حاکم است در این 6 ماه اینده سفر مردم به اندزه کافی کوچک شده نسبت به پارسال 2 برابر کوچک تر میشه.
ترامپ یک دیوونه است ما باید هر چه بیشتر سعی کنیم اونو مشغول کشورهای دیگه مثل کره شمالی یا روسیه نگه داریم و حداقل خودمون تحریکش نکنیم تا این چهار سال بگذره و شرش کم بشه
ایران هیچ کاری نباید بکنه فقط با صبر و حوصله برنامه هاش رو پیش بره تو منطقه و البته هزینه حضور امریکا در منطقه رو بالا ببره
غنی سازی اورانیوم را شروه میکردن این دفعه با غنای بالاتر از 20درصد
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
شروه نکن ، ولش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
آفرین
شروه کن
عدم کفایت رئیس جمهور رو توسط مجلس اعلام میکردیم و بعد یک فرد ارزشی مثل جلیلی رو رئیس جمهور میکردیم و تا میتونستیم شجاعانه مقاومت میکردیم و در مقابل تحریم های غربی ها تا آخر می ایستادیم ببینیم تا کجا میتونیم مقاومت کنیم؟ به نظر من از آنجا که ایران از نظر اقتصادی، نظامی و وجاهت بین المللی از غرب ضعیف تر است در نهایت مثل ژاپن تسلیم میشیم. فقط باید دعا کرد که در اون حالت تمامیت ارضی ایران حفظ شده باشه و ایرانی باقی مانده باشه.
پاسخ ها
شهاب
| United States of America |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
خوب یهو بگو شما خودتون رو ریس جمهور کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
اول میگی جلیلی بیاد مقابل امریکا وایسه
بعد میگی ایران از نظر اقتصادی و نظامی ضعیفه و نمیتونه مقاومت کنه
بالاخره مقاومت یا تسلیم؟
ما چرا باید با امریکا دشمن باشم تا کی تا کی به روسیه باج بدیم ازمون در مقابله امریکا حمایت کنه که نمیکنه چرا کشور های مسلمان با ما دشمن باشن مام سنگ اونارو به سینه بزنیم و بگیم اسرائیل باید از بین بره و چوبشو هم بخوریم نمیشه یه بار هم به جای روسیه و چین دوستی با امریکا رو امتحان کنیم شاید دوستی با امریکا خوب شد برا ایران عزیز مانند همه کشورهایی که با امریکا روابط دارن و وضعشون خوبه کره جونوبی عربستان امارات کانادا و... چرا باید مانند کره شمالی سوریه صدام کوبا و.... با روسیه و چین باشیم تا مانند اونا باشیم راه حل سادس دوستی و نزدیکی با گل دنیا به جای چند تا کشور به نظر من
بیشتر میگفتم مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل
چندتا کامیون پرچم آمریکا و اسراییل هم از چین میاوردم توی یه محوطه بزرگ میریختم و چند صدتا دلواپس هم جمع میکردم تا پرچم آتیش بزنن و شعار بدن و از این اقدام شجاعانه !!! و مدبرانه !!! هم فیلمبرداری و در سایت های اشتراک ویدیویی به اشتراک میذاشتم ... البته از دعوت از دهها خبرنگار خارجی با هزینه ی بیت المال برای به تصویر کشیدن این اقدام شجاعانه و مدبرانه !!! ، غافل نمیشدم
به وزارت راه دستور میدادم که دهها کشتی عظیم نفت خام به چین بفرستن و بجاش رنگ بیارن و تمام‌ جاده ها و خیابون ها و پیاده روها و کف سرویس های بهداشتی رو منقش به پرچم آمریکا و اسراییل بکنن البته یادم نمیرفت که به ملت ۳۲۰ میلیونی آمریکا هم پیغام بدم که ما با شما مشکلی نداریم و اگه به پرچم ملی تون که احتمالا مثل پرچم ملی هر ملتی ، برای شما هم تقدس داره ، توهین میکنیم دلیل بر این نیست که از شما متنفریم بلکه ما فقط با دولت شما مشکل داریم و از اعماق قلبمون عاشق شما ۳۲۰ میلیون آمریکایی هستیم !!!

از ماست که بر ماست

ای کاش مسوولین رده بالای کشور با درس گرفتن از رویه ی ۴۰ ساله ی گذشته و نتایج مصیبت بار آن برای ایران و ایرانی ، شجاعانه مثل چینی ها ، رویه ی بی فایده ی گذشته رو کنار میذاشتن ولی حیف که حفظ غرورشون براشون از منافع ملی و ملت خسته و فرسوده و درمانده ی ایران اهمیت بیشتری داره و تا کشور رو به سرنوشت عراق و سوریه دچار نکنن دست از لجاجت برنمیدارن
من به ظریف افرین می گفتم که کاری کرده که هرچی ترامپ به خودش میپیچه نمیدونه چه جوری بزنه زیرش
کشور باید روی مردم تکیه کند و البته با مردم روراست باشند. دولتی که مردم پشت آن باشند به یقین قوی خواهد بود. اقتصاد داخلی را باید تقویت کرد و جلو دزدی های های هزار میلیاردی در هر رده و مقام گرفت و به شدت مجازات نمود.
وقتی اقتصاد ما در داخل قوی باشد و مردم هم به رفاه نسبی برسند و ببینند مسئولین با دل و جان برای کشور تلاش می کنند به یقین پشتوانه خوبی برای دولت خواهند بود و هیچ ابرقدرتی نخواهد توانست ایران را به زانو درآورد. نباید به امید چین و روسیه و اروپایی های ریاکار ماند چون تجربه تاریخی نشان می دهد آنها برای منافع خود پشت ایران را خالی خواهند کرد. به مردم خود اعتماد کنیم و پشتیبانی کنیم و مشکلات اقتصادی را با توکل بر خداوند حل کنیم. اگر گوش شنوایی در میان سه قوه باشد. که متاسفانه نیست یا انگشت شمارند و مشغول کوبیدن همدیگه!!
خداوند نگهدار ایران زمین باشد.
اگه عربستان بمب اتممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم پیدا کنه یه جای چه شود ؟؟؟؟!!!!خدای راحت می ندازه تو ایران هیشکی هم کار بهش نداره!!
من صحبت های ترامپ رو گوش کردم، اونطوری که رسانه های ایران منتشر کردند درست نیست، من جایی ندیدم که به مردم ایران توهینی کرده باشه و علیه مردم ایران حرف زده باشه،
همان طور که حساب مردم امریکا رو از مردم امریکا جدا می کنیم حساب مردم ایران رو از حکومتش باید جدا کرد
یک هواپیما از مسولین ترسو رو میفرستادم خدمت ترامپ دست بوسی!!!
سعی در جلب حمایت کشورهای قدرتمند اروپایی می کردم و روابط رو با اونها تحکیم می کردم و از اقدامات تحریک آمیز خودداری می کردم و حتی در صدد نزدیکی بیشتر با کشورهای منطقه و عربی بر میامدم. ایران باید با اعتدال و میانه روی سیاست های جنگ طلبانه آمریکا و اسرائیل رو به شکست بکشونه.
تاریخ نشان داده که اماربالای ایجاد جنگ توسط جمهوری خواهان رخ داده
پس
عاقلانه برخورد می کردم که
چرا امریکا به ما گیر می ده؟
وازما چه می خواد؟
سپاه و هسته ای و...بهانه است
باید اصل موضوع مشخص بشه

که به نظر من شایدبه رسمیت شناختن اسراییل باشه
اگر این حل شد همه چیز حل می شود
مسئولین باید مسائل فرا برجامی که او بی جهت به برجام گره زده مقابله با آن را از درون برجام جستجو نکنند . و به نقض برجام مرتبط نکنند . چرا که متاسفانه در درون عده ای آنرا بی اعتبار خواهند کرد و این بی اعتباری به نفع ما نیست .
هر مقوله ای را به تفکیک و از جنس خود جهت گیری نمایند .
با ادبیات نظامی فاصله بگیرند .
خدایا ظهور آقا امام زمان برسان همین
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
خدایا ظهور آقا امام زمان برسان همین
سگی که بیشتر پارس میکنه کمتر حمله میکنه
باید به صورت محرمانه برای ترامپ پیغام بفرستن كه حاضریم در بخش اقتصادی موقعیت هایی به شما در ایران بدیم، ترامپ صدرصد به دنبال منافع هست و احتمالا استقبال میكنه
باید ازبرجام خارج شد تاتحریم های سابق که به قول آقا برکت زیادی برایمان داشت دوباره شروع شود.بیشتر کسبه و وارد کنندگان موافق برگشت تحریم ها هستند چون اجناس شون چند برابر می شه.
بايد همكاري با اروپا را تقويت كرد
همچنين دغدغه هاي اروپايي ها را نيز درك كرد تا خيالشان از ايران در صورتي كه قصد فريبكاري نداشته باشند راحت باشد
برای یکبار هم که شده به حرف رهبر عالیقدرمون گوش میدادم و نظرات ایشان را اجرا می کردم. تا کنون بعد از رهبری ایشان حتی یک رییس جمهور که مطیع محض ایشان بوده باشد را نداشته ایم.
كم كردن دخالت بيجا در كشور هاي منطقه ،، يكم به فكر بد بختي ها داخلي مي افتادم ،،، تا كي بايد همه چيز رو دشمن ديد !؟ تا كي بايد مردم ما چوب حمايت از كساني رو بخورند كه اگه بدبختي شون تمام بشه ارزشي هم براي ما قائل نخواهند بود ؟ تا وقتي خودمون تو كشور هاي ديگه نيرو ميفرستيم و بهانه دست بقيه ميديم و بدون ديدن رنج مردم خودمون تحريم رو كاغذ پاره مي دانيم و اندك پول كشور براي اختلاس يا بازسازي سوريه و لبنانه ،، همين وضع ما خواهد بود
از رهبر انقلاب کسب تکلیف می کردم و بدون هر گونه ادعای منم منم, عینا مطابق دستور ایشان اقدام می کردم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
جمهوری اسلامی فقط بلد هست تظاهرات راه بیندازد همه دیوارهارا پرکند از جمله آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.ولی با یک جمله رییس جمهور امریکا اقتصاد ایران بلرزد و دلار چند صدتومان گرانتر بشود.ما در برابر امریکا عددی نیستیم.دلخوش به وعده روسیه نباشید که شمارا مفت میفروشه.در حکومت داری شعور باید باشد شعار برای نمازجمعه اس.حالا شعار بدین
١- به مردم كشورم دروغ نمي گفتم
٢- به مردم كشورم بيش از هر كشور و ملت ديگري اعتماد و خدمت مي كردم.
بنظر من باید بصورت مستقیم با امریکا وارد جنگ بشیم اینطوری هر کی خواست میره بهشت مرگ یکبار شیون یکبار
بررسی استراتژی آبکی ترامپ دیوانه چه ارزشی داره که برای اظهار نظر به آن وقت می گذارید . مهمترین مشکل کشورمان ، حل معضلات اقتصادی از طریق جلوگیری صد در صد از اختلاس ، پرداخت مالیات توسط همه شرکت های دولتی و غیر دولتی بدون حساب سازی و صرف آن در توسعه و رشد اقتصادی و کنار زدن صادرات مواد خام از جمله نفت و معادن از بهتریت راه حل ها برای مقابله با آمریکا است . امریکا به اندازه کافی از نیروی نظامی ایران در منطقه وحشت دارد که به تکاپو افتاده است و عقب نشینی از آن به صلاح مملکت نیست
به ترامپ کاری نداشتم فقط بیشتر ملتمو میچاپیدم
به ترامپ کاری نداشتم فقط بیشتر ملتمو میچاپیدم
دولتهای غربی از برجام انتظار داشتند که باعث رفتار نرمتر ایران در منطقه بشه و ایران از این فرصت برای بازگشت به جهان استفاده کند. اما فشارهای داخلی مانع رفتار نرمتر ایران شد و این فرصت از دست ایران رفت. ایران به عنوان کشوری قلمداد شد که دولت در آن هیچکاره است زیرا موشکهایی با شعارهایی پرتاب شد، فشار بر دگراندیشان شدیدتر شد، شهروندان دیگر کشورها در آن زندانی شدند، دخالتهایش در تمامی جنگهای منطقه فزونی گرفت، دولت منتخب مردم در آن بشدت زیر حمله داخلی قرار گرفت و من حیث المجموع با رهایی از فشار بین المللی ناشی از برجام، به رفتارهای خارج از قواعد، به زعم کشورهای امضا کننده برجام، سرعت بخشید.
حال آمریکا به نمایندگی از سوی تمامی غرب و حتی روسیه، و با همراهی سکوت و رضایت آنان، تقابل شدیدی را با ایران به عمل خواهد آورد تا جایی که ایران را دوباره بر سر میز مذاکره برگردانند و اینبار هرچه میخواهند را خواهند گرفت.
سئوال درست این نیست که ما در مقابله چه کنیم؟ این که چه کنیم، در دست ما نیست. ما همیشه رفتارمان واکنشی بوده است و نه کنشی. ما منتظر میمانیم تا برایمان تعیین تکلیف کنند و شرایط به شدت ضعیف داخلی نیز به این سناریو کمک می کند.
اول جلو فساد رو ک نهادینه شده بطور سیستماتیک میگرفتم. دوم همون طور ک عربستان سعودی با اسراییل رابطه برقرار کرده رابطه بر قرار میکردم.بعد بقیه چیزا خودش توی ریل قرار میگیره و کم کم درست میشه وضع اقتصادی مردمم خوب میشه و مردم راضی خواهند بود وپشتوانه خوبی برا نظام میشد.چگونه ارتباط برقرار کردن رابطه با اسراییلم به خود مقامات مربوطه چون خودشون میدونن چجوری همه چی رو راستو ریست کنن.پای منافع ایران باشه باید هر کاری کرد تا مملکت حفظ بشه.(تابناک من به کسی توهین نکردم پس فیلتر نکن لطفا. فقط نظرمو دادم)
ب نظر من ب امریکا حمله کنیم بعدشم دوباره روحیه زمان جنگ درمون ظاهر میشه و شکست میخوریم ولی خوب پیشرفتم میکنیم
من اگر بودم اسراییل را به رسمیت میشناختم تا مرزهای ۱۹۶۰ .با امریکا مذاکره میکردم.مجبورش میکردم عینا تحریم هارا بردارد.سفارت باز میکردم.روسیه به تقلا می افتاد که عقب نماند.با قیمت ارزان ارتش و صنعت برق کشور را بروز میکردم.باقرار داد های خوب نفتی با کمک غربی ها نفت و گاز را سامان میدادم به هند و چین گاز میدادم.کشور اباد میشد.فعلا مشکل کشور ما دشمنی با کشوری است که تا قبل از انقلاب دوست ما بود.با ما مرز ندارد چرا باید بخاطر هیچ و پوچ اینهمه هزینه بدهیم؟؟نقشه کشیدن برای نابودی اسراییل با نابودی خودمان شروع میشود با ویرانی کل منطقه تمام میشود.خود فلسطین اسراییل را رسما قبول دارد ما کجای ماجرا هستیم به ماچه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
شما حالت خوش نیست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
ترامپ به سگ دیوانه معروف است به عربستان آمد، پارس کرد لقمه ای بهش دادند دمش راتکانداد سرش را انداخت پایین وخوشحال رفت در مقابل چین ،کره و ژاپن هم پارس کرد بهمین منوال با اوبرخورد کردند البته برخی قول لقمه به او دادند، در مقابل کره شمالی پارس کرد آنهاهم سنگ بدست گرفته و ربروی او ایستادند در حال حاضر این سگ ایستاده ومدام پارس میکند تا زمانیکه کره شمالی سنگ در دست ایستاده است جرعت پیشروی ندارد، به سمت ایران آمد وپارس کرد متاسفانه موضع منفعلانه در مقابل او گرفتند وبعضا سنگ پرانی کردند طبیعت سگ اینه که اگر موضع تهاجمی گرفت وسنگ پرانی کردی ولی هدف گیریت درست نبود ول کن نیست مگر اینکه پاچه تو را بگیرد.
اکنون ایران با ترامپ دیوانه در مقابل هم قرار گرفتند، تقویت کننده این سگ دیوانه کشورهای عربی منطقه اسراییل و تندروهای ضدبرجام در آمریکا، گروه چهار برجام هم تماشاچی و برای هردو طرف میدان کف میزنند.
دراینجا وظیفه ایران اینه که باید بدرستی میدان داری کند سنگ را در دست بگیرد عقب نشینی نکند و در این ایستادگی هرگز ضعف از خود نشان ندهد بهر طریق ممکن مقاومت وموضع تهاجمی بگیرد هرگز فرا موش نکنید که خدا باماست ملت در صحنه ایران اسلامی در پیروزی انقلاب و بعد از آن وزمان جنگ تحمیلی همیشه امداد های پروردگار را در شرایط دشوار بدرستی دیده وهرگز فراموش نخواهند کرد .انشالله پیروزی با ملت مسلمان ایران است امام زمان یاریتان باد
با سلام...
اکثر نظرات بالا احساسی است..موقعیت ایران به گونه ای است که بایستی همیشه درگیری داخلی و خارجی داشته باشد..
نفت و گاز موجود در خلیج فارس,, قابل چشم پوشی نیست..همانطور که طلا و الماس آفریقا همیشه در حال چپاول کشورهای زالو صفت بوده است..در حال حاضر تعامل با ایران به جز از دست دادن بازار اسلحه و نفت
نتیجه ای برای آمریکا و اسراییل ندارد..
از نظر آمریکا و اسراییل دولتهای گفتگو محور بسیار خطرناک هستند .حال انکه دولتهای ستیزه جو بسیار خوب و در جهت تامین منافع این دو کشور می باشند..لذا به صورت غیر مستقیم حمایت خواهند شد..
به نرخ نفت در دولت اصلاحات..دولت احمدی نژاد و دولت روحانی نگاه بیاندازید..متوجه خیلی از واقعیات میشوید..
باید با آرامش و به طور دیپلماتیک همانطور که همه میدانند یدعهدی آمریکا را به همه یادآوری کرد و به اونها گفت که ما تلاشمون را کردیم ولی دیگه بدقولی از طرف شما بود که دبه در آوردید و بعدش هم از برجام خارج شد چون در آینده اروپا در نهایت تجارت چند تریلیون دلاری خودش با آمریکا را به تجارت با ایران ترجیج داده و از توافق خارج میشود و به ایران میگوید که خب الان آمریکا داره زور میگه و خیلی باید ما را ببخشید، معذور هستیم. در ثانی، اینها در آینده حتی برای اینکه یک امتیاز کوچک هم به ما بدهند، پول و امتیازات سنگین و طولانی مدت از ما خواهند گرفت و در نهایت شخص دیگری را در ایران علم میکنند که مجددا به فکر معامله ی جدید با کدخدا بیفتد که البته در نهایت مجبور خواهد شد که کشور را حراج کند و فاتحه ی ایران را باید خواند.
ما باید سلاح هسته ای تولید کنیم و خیلی هم محکم روی این کار بایستیم. ما به اندازه ی کافی منابع مالی و طبیعی و انسانی در داخل کشور داریم که حتی اگر دور تا دور کشور را محاصره کنند بتوانیم دوام بیاوریم. اینها تنها زبان زور را میفهمند. البته در داخل هم باید با اجرای دقیق قانون اساسی و ارتقای سیستم محاکمه ی مفسدین اقتصادی، شرایط را برای دوام آوردن در شرایط تحریم شدید آماده کرد به نحوی که با منابع داخلی بتوانیم کشور را اداره کنیم. در نهایت هم بعد از اینکه از لحاظ نظامی به اونها این مطلب را فهماندیم که هیچ غلطی نمیتوانند بکنند، خودشون میان و التماس میکنند که باهاشون کنار بیایم.
هسته ای شدن خاور میانه غیرقابل اجتناب هست و یه میل بسیار شدید بین این کشورها وجود داره که همه سلاح هسته ای میخوان و این توافق احمقانه فقط به ما ضرر زد و ما را عقب نگه داشت که عربها و سایرین فاصله شون را با ما کم کنند
یه حقوق نجومی با گرین کارت برام تهیه کن تا بهت بگم چیکار کن !
خووووب آفرین
در کاخ سفید بمب می گذاشتم یا عملیات انتحاری در خانه ترامپ انجام می دادم و تمام خانواده اش را می کشتم
از برجام خارج بشیم درصورت نقض مجدد از طرف انها
اگه من جای مقامات بودم اول از همه کسانی رو که دارن اینجا نظر میدن که بعداز این همه بلا که امریکا سر ما آورده هنوزهم میگن باش کنار بیایم رو تابعیت ایرانی شون رو لغو میکردم بعدم اخراجشون میکردم به کشور محبوبشون امریکای کثافت
باید از برجام بی خاصیت و بدبختی و بی آبرویی آور خارج بشیم . ضمنن نظرات وطن فروشانه هم کم نیستن
هنو نفهمیدین ترامپ یه دلقک هیچکاره س که حتی متن سخنرانی هاشو مینویسن میدن دستش میگن اینو باس بگی، تصمیم گیرنده یه لابی کوچیک فوق العاده قدرتمنده ،از ایران هم واسه این ناراحتن که اگه لازم بشه کار خودشو میکنه و تونسته که اینکارو بکنه، جمهوری اسلامی اگه فقط یه قدم تاکید میکنم فقط یه قدم عقب بشینه که آمریکا پاشو بزاره لای در ،دخلش اومدس ، نه همین الان یه ده سال دیگه بعد استحاله ، چپش میکنن. باس شجاع باشه نگاه به درون داشته باشه و ضعفهای عدیده داخلی خودشو برطرف کنه و بدونه که این شلوغ بازیهای ترامپ تو همون مایه های ترومپته، اما ضعفهای داخلی مث فساد سیستمی دخل جمهری اسلامی رو میارن وگرنه ده تا مث ترامپ هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه
از برجام خارج بشیم و از صفر اقتصاد مقاومتی رو شروع کنیم. مسئولین وطن فروش رو اعدام کنیم و مردمی که انقدر عاشق آمریکای جانی هستن رو کوچ اجباری بدیم آمریکا
ما باید اول تکلیف خود را مشخص کنیم یا روی اصول انقلابی خود پایدار بمانیم یا در مقابل انها تسلیم بشویم شاید انروز در قضیه هسته ای با فشار تحریم عقب نشستیم امروز نیز به این فکر افتادند که با همان ابزار سر مسایل دیگر نیز ما ررا به عقب نشینی وا دراند پس دیگر عقب نشتن کافیست اگر به همین منوال عقب بروزم روزی خواهد رسید که امریکا با تمام پوررویی خواهد گفت که باید نظام سیاسی ایران عوض بشوه وکسانی را که ما می خواهیم باید عهده دار حکومت باشند والا شما را تحریم و یا به شما حمله نظامی می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
غلطه ما باید تکلیفمون مشخص بشه و این رو هم باید مردم تصمیم بگیرن که میخوایم ابرقدرت شیعی بشیم که این چیزیکه که نظام دنبالشه و بخاطر همین از اقلیت شیعه تو کشورهای مختلف حمایت میکنه و دنبال تقویتشونه که روزی قدرت بگیرن حتی به قیمت دشمن شدن تمام کشورای عرب با ما و اینکه سیاست خارجیمون براساس منافعمون باشه یا ایدئولوژیمون

الان باید ببینیم مردم چی میخوان یا اولی رو انتخاب میکنیم که باید تحریم ، فقر و احتمال جنگ و ... رو تحمیل کنیم یا اینکه خیلی ساده اسرائیل رو به رسمیت بشناسیم ، دست از حمایت از حزب الله لبنان برداریم و اینقدر دخالت نکنیم تو کار کشورهای عرب منطقه و موضوعات داخلیشون بعدش بشینیم با امریکا مذاکره کنیم و مجبورشون کنیم عذرخواهی کنن بخاطر کارایی که علیه ما انجام دادن و بعدش یه رابطه معقول با دنیا برقرار کنیم
الان نظام ما خودش بدون اینکه از مردم سوال بپرسه راه اول رو انتخاب کرده و این غلطه
ما از هزاران خطر و تهدید جان سالم بدر برده ایم , خدایا ما را از بزرگ ترین خطر که همانا دروغ و خشکسالی و جدیدا بی اعتمادی است نگه دار.
به نظر من قبل از هر اقدام عاجلی از نظر مردمم به نحوی در مورد این سوالات کلیدی نظر میخواستم که:
ارمان میخواهند یا اقتصاد
ایستادگی میخواهند یا همرنگ ...الان تو این شرایط ما به اخر خط دوگانگی رسیدیم..دیگه نمیشه ما هم خدارو بخوایم هم کدخدا رو...
برای اعلام نظر هم، راهی جز نظر های اعلام شده کنونی پیدا میکردم....که بفهمم مرگ بر امریکای مردمم ارزوی مرگ امریکاست یا صرفا یک ابزار برای ارضای یک نیلز یا حس..
1. ایران اعلام کند که از برجام خارج می شود.
2. ایران اعلام کند با شرایط جدید حاضر به مذاکره با 1-5 (یعنی بدون امریکا) است شرایط جدید و بهتر به نفع ایران.
3. یک بیانیه رسمی خطاب به کره شمالی می دادم که با آمریکا اصلا وارد مذاکره نشود چون اعتباری به نتایج آن مذاکره نیست.
4. اتحاد داخلی را حتما حفظ می کردم و سر هر چیزی با هم اختلاف نمی کردم و لااقل به سطح جامعه نمی کشاندم
5. تحقیقات علمی در هر زمینه ایی حتی هسته ای باید با قدرت تمام ادامه یاید چون از قدیم گفته اند برو قوی شو اگر استراحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پا مال است
6. یک سری از مسئولان ناامید که در این شرایط بغرنج کشور به فکر مطامع شخصی خودشان هستند و به فکر بخور بخور در ملا عام عین قاتل آتنا اعدام می کردم چون این افراد ضررشان بشتر از آن جانی معدوم است
بعضیا واقعن وطن فروشن. همین کوتاه آمدن ترامپ بخاطر تهدیدی بود که سردار جعفری به پادگان های آمریکا کرد و ظریف منفعل رو هم کنار خودش گذاشت و بش آبرو داد
ببینید ترامپ فقط با یک جمله، الان حدود چند هفته هست که همه مملکت ما را درگیر خودش کرده. اقتصاد را فلج کرده. باز تو در و دیوار زدیم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند!!!!!!!!!
من از این در حیرتم!!!!!!!!!
موضع گیری سیاستمداران ایران تا این زمان خوب .عاقلانه . و هوشیارانه بو ده است. نباید فرموش کرد که یک عده ای در امریکا معتقد هستند که انها ثقل زمین هستند و دیگر ممالک روی زمین باید طابع ومطیع باشند. من مدت ۳۵ سال است در المان زندگی می کنم. ایران با سیاست پر هزینه و سخت .این تفکر و ایده را کم کم به المان و در اروپا هم می دهد تا اینکه خود شان از اقایی و فشار توهین امیز امریکا کم و یا خلاس کنند. اگر کسی در ایران مخالف این نوع سیاست ایران باشد. البته ازاد می باشد.ولی به نظر من. یا سیاست را خوب نفهمیده .ویا مرض خاصی دارد. به امید موفقیت برای سیاست مداران ایران دوست.و شرمندگی برای دودوزه بازان .که همیشه بوده اند و خواهند بود.
ایران باید بشینه با گفتگو تمام مسائلش رو با آمریکا حل و فصل کنه. با این تشنجی که درست شده ضررش برای ماست و استفادش برای کشورهای دیگه. با این سیستم نمیشه مملکت رو اداره کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
نظرات بالا رو خوندم به غیر از چند نظریه مابقی همه جیز به شوخی گرفته بودند.ما عادت کردیم تو کارهایی که تو تخصص ما نیست نظر بدیم.باید نظرخواهی از سیاسیون با تجربه و دنیا دیده که در حاشیه هستند میشد نه مردم عادی.مثل اینکه به مردم بگیم در مورد فلان کار پزشکی نظر بدید؟سیاست هم یه کار تخصصی هست.ضمنا از هیچی نترسید چون بالاخره روزی از این دنیا خواهیم رفت
تنها راه تو دهنی زدن و منزوی کردن امریکا گسترش روابط اقتصادی با سایر کشورها است بطوریکه بتوانیم منافع آنها را به منافع و امنیت خود گره بزنیم.
به نظر من بهتر مسولان حتما به فکر معیشت مردم باشن نه کل کل با امریکا و به کل دنیا نشون بدن ما مردم جنگ طلبی نیستیم و فقط میخواهیم ارامش داشته باشیم بهتر قید انرزی اتمی رو بزنیم و گزک دست دشمن ندیم
به نظرم ساخت بمب اتم لازمه %
اگه اهل تشیع موردی دارن خب بسپرنش به سنی های ایران
مشکل شرعی هم نداریم
هر وقت تابناک نظرخواهی میذاره با نیم کیلو تخمه میام نظرات را میخونم و میخندم. مخصوصا اونهایی که جواب همدیگرو میدن خیلی با حالن
من اگر بجای مسولین بودم بجای تعصبات کورکورانه اندکی به خود آمده و به دنبال راه حلی برای مشکل اقتصادی مردم بودم بی جام یا باجام نهادها و گروهها و احزاب سیاسی و نظامی نفع خودشون رو میبرند به خصوص با لغو برجام..مطمئنم که نشر نمیشه آقای سانسور
ببینید ترامپ کار خودش را در قبال برجام به درستی انجام داده است. حسابی با برجام مخالف کرده و بارهها تهدید به خروج از برجام گرفته و با این کارش حسابی ذهن ها و افکار طرفین درگیر در برجام را آماده کرده تا در صورت خروج از برجام، طرف ها شوکه نشوند. الانم برجام را کم کم و در اینده به طور کامل داره به آن 5 کشور می سپاره تا ایران را در ید کنترل خودشون در بیارند. در واقع ایران را خلع هسته ای کرده و کت بسته تحویل اروپا و روسیه و چین داده تا ازش مراقبت کنند تا ترامپ خودش این وسط با خیال اسوده و بدون هیچ نگرانی از واکنش ها مبنی بر نقض برجام توسط خودش کاسته تا در حوزه های دیگر مانند برنامه موشکی- حمایت از تروریسم و .... ایران را تحریم کرده یا پای میز مذاکره بیاورد.
گور بابای مردم ترامپ کیلو چنده جیب آقازادها پر باشه اینبارم کوتاه میایم تا مردما بدوشیم تحریم که اثر نگرد
ایران هیچ واکنشی را نمی تواند نشون بدهد. زیرا تنها گزینه ایران خروج از برجام هست که اونم یعنی بازگشت همه تحریم ها علیه ایران به دست خودش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کم کم ترامپ از توافق خارج می شود و برجام را به اتحادیه اروپا و چین و روسیه می سپارد. در این صورت ایرانم مجبور هست در برجام بماند زیرا راهی جز این ندارد. زیرا در صورت مثلا گزینه خروج از برجام، اون وقت با در برابر 5 کشور چین و روسیه و المان و بریتانیا و فرانسه قرار میگیرد و اتومات همه تحریم ها این بار به دست خود ایران علیه خودش اعمال می شود. اینجا فقط دست امریکا بازه برای تحریم بیشتر در حوزه دفاع موشکی و ...............
ما اگه داخلو درست میکردیم نیاز به این کارا نبود
ترس از خروج برجام بدلیل ضعف داخلیه
خودرو سازی
واردات هر نوع کالایی که میشه تو ایران ساخت
چرا ترامپ بتونه بگه تو امریکا بسازیم
ما چرا نتونیم اینو اجرایی کنیم؟
چون سود تو وارداته؟
دوستانی که از قدرت آمریکا بقیه را می ترسانند بدانند که در قرآن سپاهیان طالوت مقابل جالوت نیز همین وضع را داشتند و خود را از پیش باخته می دانستند اما سنگی که معمارانش ساخته بودند و خودشون هم اعتقادی به موثر بودن آن در مقابل جالوت و تجهیزات او نداشتند سنگ سر زاویه شده بود چون خدا اراده کرده بود که در مقابل جالوت آنها رو یاری کند و پیروز هم شدند
راه برخورد با آمریکا مذاکره مجدد و بستن معاهده جدید نیست آنطور که رئیس جمهور با تفسیر به رای و استناد به آیه ای از قرآن از سوره انفال این نتیجه را گرفته بود که می بایست دوباره مذاکره کرد و معاهده بست که البته با هوشیاری طلاب و اساتید و دانشجویان قم این تفسیر غلط و اشتباه به شدت محکوم گردید بلکه راه حل مقابله کردن با آمریکا و ایادی و اذناب اوست تا آنجا که شکست خورده و بینی آنها به خاک مالیده شده و ناامید و دست از پا درازتر به خانه خود برگردند
اصلا لازم نیست کاری بکنم... چونکه قبلا مشت محکم زدیم دهان امریکا و استکبار جهانی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
چند تا موشک بالستیک به ناوهای آمریکا در خلیج فارس یا مقرشون درسوریه پرتاب می کردم ببينم عکس العملشون جیه؟
رو راستی مسئولین با مردم ، زمینه تمام برخورد های موثر با امریکا و هر زورگوی دیگه ایه ، مسئولین بیان وضع جوونا رو از نظر تحصیل و کار و ازدواج درست کنند اونموقع انرژی هسته ایه واقعی رو داریم ، مسئولین دارن بیراه میرن ، پیامبر گرامی هم به دشمنان زورگو که قوی بودن باج اسلامی بنام مولفه القلوب میداد تا کاری با مسلمونا نداشته باشند
به نظرم در کوتاهترین زمان ممکن باید بمب اتمی را بسازیم و یک آزمایش درست و حسابی هم بکنیم تا ماستها کیسه شوند. سپس با غرش سرتاسری مردم همه ی مسئولین بی کفایت را وادار به استعفا نماییم و با رای گیری صادقانه کشور داری جدیدی ایجاد کنیم که مردم این قدر روز به روز بدبختر نشوند و همش حسرت آرامش را نخورند.
اگر همه 5+1 از برجام خارج شوند ما خارج نمی شویم تا خدای ناکرده جام احلاق را اقلا از ما نگیرند!!!!!!!!!!!
بمب اتمی رو درست کن و خیال جد و آباد همه رو راحت کن - آمریکا هیچ وقت حمله نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
اینجانب،
-اول اعلام میکردم با امریکای ترامپ در هیچ مسئله ای مذاکره نخواهیم کرد و ترامپ باید برود.
-دو به همکاری با ۵ عضو دیگری که در برجام هستند ادامه میدادم.
-سوم توان تحاجمی نیروهای مسلح رو افزایش میدادیم.
-چهارم عبور کشتی های جنگی از تنگه هرمز را محدود بهداشتن اجازه از کشورهای این دریا میکردم (این شامل عربستان و بحرین که با ما مخالف هستند هم میشود).
-پنجم، تجارت با دلار را محدود کرده و قسمتی از نفت را با پول ملی خودمان میفروختم.
-ششم، مالیات را بر شرکت های خارجی که با امریکا رابطه دارند دو برابر می کردم.
-هفتم، توان رسانه ای ودیپلماسی را برای تخریب و تقبیح چهره ٲمریکا افزایش میدادم.
-هشتم واحد هوافضا را در ارتش تاسیس میکردم.
-نهم، تجارت منطقه ای با پول ملی هر کشور را گسترش میدادم.
-دهم، کشتار مردم با هواپیمای بدون سرنشین توسط امریکا را تروریستی اعلام میکردم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
من نمی دانم در جنگ جهانی سوم از چه سلاح هایی استفاده خواهد شد، ولی در جنگ جهانی چهارم مردم با چماق و سنگ با یکدیگر خواهند جنگید.

آلبرت انیشتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
با کیم جونگ اون متحد بشیم و آمریکا را از صفحه روزگار محو کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
چومونگ را با شمشیر نشاندار می فرستادم پیش خان عمو ترامپ
اول باید به اوضاع داخلی کشور سر و سامان داد وقتی ما نتوانیم جلو چندتا دزد بایستبم نخواهیم توانست با غارتگران بجنگیم
پاسخ ها
علی بیات
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
با نظرتون موافقم.....یک اصل کلی برای مذاکرات سیاسی در همه جای دنیا وجود دارد...قدرت نظامی یک کشور و قدرت اقتصادی یک کشور....ما تو مذاکرات از سمت قدرت اقتصادی پاشنه اشیل داشیم....هر چه قدر اقتصاد ما از داخل قویتر و محکمتر باشه اونها مجبورن در ازای گرفتن امتیاز از ما امتیازهای بیشتر و مفید تری بدن
مرگ بر آمریکا
بي محلي كامل
همین الان این مرد تیکه به خلیج فارس گفت خلیج عربی
من فقط میدونم اقتصاد ایران دیگر تحمل فشار بیشتر ندارد با تحریم بیشتر اقتصاد ایران فرو خواهد ریخت و مردم فقیر تر خواهند شد پس تصمیم عاقلانه آنست که این اتفاق نیفتد
آمریکا در طی دوره انقلاب به این سو بارها و بارها ثابت کرده اهل تعامل نیست.
فقط یه چیز دستکش مخملی روی دستان چدنی ۲ سال پیش حضرت اقا گفتن حالا ببینید
به نظر من مشکل ما با آمریکا فقط و فقط سیاسی هست باید ما از ماجراجوئیهای بیجا که منافع ما رو تهدید میکنه دست بکشیم سیاستی مثل لااقل کشور مالزی داشته باشیم اگر غیر از این باشد متاسفانه همینه که هست.
لطفا فراموش نکنید که
ترامپ یا میلیاردر پیره که تمام لذت های دنیا رو تجربه کرده و الان دنبال هیجان و جنگ و سیاست بازیه.
یعنی هرچقدر اوباما جنگ گریز بود ترامپ به شدت جنگ طلبه.


تنها راهی که باقی مونده ایران باید از کره شمالی بمب اتم بخره. هیچ راه دیگه ای نیست.
اینم اخر و عاقبت حق مسلم ماست.بهتر دوستان که میگفتن حق مسلم ماست دسته جمعی استعفا بکونن برن
هشیار باشیم و اماده باشیم برای هر اتفاقی
شرط لازم برای ابرقدرت بودن قدرت اقتصادی هست بنابراین ایران نباید مثل آمریکا دنبال قدرت طلبی و دخالت در کشورهای دیگر باشد، همانگونه که ما دوست نداریم کشورهایی مثل سوریه و عراق و ... در امور کشورمون دخالت کنند ما هم نباید در امور اون کشورها دخالت کنیم، ما نباید بگیم چرا آمریکا دخالت میکنه پس ما هم باید دخالت کنیم، آمریکا داره اشتباه میکنه ما چرا باید اشتباه اونو تکرار کنیم؟!!
سلام
فکر کنم تا حدی سر کاریم. کلید حل مشکل اصلاح یا حذف مدیران ناکارآمد وروشهای ناکارامدشون هست.وگر نه نه دوستی صرف و نه دشمنی تمام با آمریکا درست نیست.
من اگر جای سیاستمداران بودم صبر میکردم
من اگر جای سیاستمداران بودم صبر میکردم
برو تو خیابون
جلو هر کی میخوای
2 تا فحش بهش بده
ببین چه بلایی سرت میاره

این همه وقت داریم فحش میدیم
حالا بعد این همه مدت ، یکی مثل خودمون نشسته اونطرف و جواب میده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
احسنت زدي به هدف
این آمریکا و تحریم ها نیست که کشور رو فلج کرده بلکه فساد همه جانبه است که داره ما رو نابود میکنه
باید قدرت نظامی ایران را به عربستان و یا اسراییل نشان بدهیم تا ترامپ حساب کار دستش بیاید وگرنه کار اقتصاد تمام است
بر جد و آباد رهبر کره شمالی باید درود فرستاد خوب شناخته روش حکومتو
اولابرجام یک توافق شش جانبه اس . اگه آلمان به جای آمریکا چنین واکنش نشون می داد چکار می کردیم؟ آمریکا رو بزرگش نکنیم و بهانه دست بقیه طرفهای توافق ندیم .
درثانی در یک برنامه منطقی و با حفظ منافع ملی توافقات رو از 5کشور به بیش از صدکشور برسونیم . در این حالت گردنکشی یک کشور مخاطره ای برای ما نخواهد داشت.ژاپن و مالزی و سنگاپور پتانسیل بالایی برای مشارکت اقتصادی با ایران دارند
ثالثا با تمایل بیش از حد به سمت روسیه حساسیت کشورهای رقیب بلوک شرق را برانگیخته نکنیم
رابعا همکاری نظامی با کشورهای آمریکای لاتین را افزایش دهیم تا در صورت استفاده آمریکا از بازوی نظامی در خاک آمریکا جوابشان را بدهیم.
انتقادهای آقای روحانی از سپاه به عنوان بانی اقتصاد تفنگ به دست در کارزارانتخاباتی و پس از آن به امریکا این علامت اشتباه را ارسال کرد که احتمالا دولت با تحریم سپاه مخالفت نخواهد کرد و اتفاقا دولت اینگونه اقتصاد را از سپاه تفنگ به دست میتواند خارج کند.
فکر میکنم بهترین واکنش را ریس جمهوری ایران ،نشان داد ،از این بهتر نمیشود ،اما ای کاش سرمایه داران ،وثروتمندان ،وتجار ،وکسبه ،و مسولین اقتصادی ،عرصه را به ملت ایران تنگ نکنند ،؟
اول برخورد شدید با رانتخواران می کردم مخصوصا کسانی که آقا زاده باشند ویا به کانادا فرار کرده باشند و از ایرانیهای مقیم آنجا میخام آسایش برایشان نگذارند .بعد بودجه دفاعی افزایش میدادم . وهرکشوری که رجز میخوند من هم برایش رجز میخوندم مخصوصا برای امریکاو اصلا تن به ذلت نمی دادم
به نظر من در مذاکرات سیاسی دو فاکتور خیلی مهمه...اولی قدرت نظامی یک کشور دوم انسجام اقتصادی یک کشور.....
در همه جوامع بشری اختلاف عقاید و اختلاف سلایق در موضوعات عمومی بخصوص در مسائل سیاسی وجود داره ولی در کمتر کشوری مردم در یک وضعیت خاص که فایده یا زیان آن دامنگیر عموم هست، مردم به تمسخر و تحقیر همدیگر دست میزنند. نگاهی به کامنتها نشان میده که متاسفانه ما خودمون بیشتر ترامپ دیوانه به هموطنانمان فحاشی کرده و انواع نسبت ها رو بهم دیگه نثار میکنیم در حالیکه الان زمان اتحاد در برابر دشمن بیرونی هست. البته نباید انتظار داشت صد در صد مردم، هم عقیده باشند و صد البته که براساس سیره نبوی به نظرات مخالف باید احترام گذاشت.
سربلند باد ایران
به قبیله سعودی حمله می کردم
فکر می کنم هدف ترامپ اصلاح سیاست های قبلی در برابر ابران است.
انتقادهای آقای ترامپ روبایدپذیرفت
موشک‌های بالستیک را هوا می‌فرستادم و روی آنها به عبری می‌نوشتم که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود
به ترامپ میگفتم برو اول یه فکری برای مردم فقیر و بدبخت آمریکا بکن فکری برای اختلاسها و دزدیهای مسوولین آمریکایی بکن بعد بیا برای ما عربده بکش
اول دزد های بیت المال را میگرفتم
دوم دروغ ریا و فساد را ریشه کن میکردم
به کار فعالیت جوانانمان میرسیدم
فقر و اعتیاد را می خشکاندم
به ازدواج و کار جوانانمان اهمیت میدادم
مدیران نا لایق را برمیداشتم
ومدیران جوان و لایق جایگزین میکردم
صنعت را رونق میدادم
اگر من جای مقامات بودم
از مقام که لایقش نیستم کنار میرفتم
وجایم را به لایقانش میدادم
فقط انجایی که گفت خلیج عرب ..گردنش را خرد می کردم .چون ایرانی هستم .
در ماتريس تصميم گيري وبرنامه ريزي در سطح كلان مملكتي بايد بر روي فراينده ايي كه قابل كنترل است(نقاط قوت وضعف )مثل نيروي جوان داخلي ويا اشتغال زايي وغيره سرمايه گذاري كرد نه برروي عوامل خارجي(فرصت ها وتهديد ها) كه خارج از اراده وتوان است به هر صورت بر جام تهديدي بود كه ميتوانست به فرصت تبديل شود ولي راه نجات از اين بحران وفاق ملي وسرمايه گذاري دولت روي ملت است كه اگر وضعيت اشتغال ومعيشت مردم حل شود اسيب پذيري از ناحيه محيط خارجي به حداقل مي رسد
مذاکره مستقیم با امریکا منافع ما را تامین خواهد کرد .انقدر که ایران به امریکا ضربه زد امریکا نزد .مخالفان داخلی و خارجی همکاری با امریکا منافع خود را بجای منافع کشور قرار میدهند و در صورت درگیری با توجه به چند تابعیتی بودنشان از مملکت میروند و این باز مردم هستند که هزینه میپردازند.
ول کنین بابا . حیف عمر و زندگی مردم
با سلام. تقریبا بعد از انقلاب اسلامی ایران، ایالات متحده هیچگاه رابطه رسمی دیپلماتیک و مبادلات اقتصادی عمده با کشور ما نداشته است. گذشته از اینکه مستاجر کاخ سفید چه کسی باشد و چگونه نحوه برخورد با ایران را ترسیم کند، سیاستهای کلی واشنگتن درباره ایران در تمام 40 سال گذشته بکسان بوده است. تلاش آنها بر مشغول نگه داشتن ایران به مباحث مختلف و جلوگیری از اجرایی شدن توانایی های بی نظیر کشور ما بوده است. گاهی با جنگ، گاهی با دیپلماسی، گاه تحریم هسته‌ای و امروز هم توانایی دفاعی موشکی و نقش بدون انکار دیپلماسی فعال ایران در خاورمیانه.
سیاست اینه دل عربهای پولدار را به دست میاره بعدش م اسلحه ومهمات میفروشه وپول سرازیر میشه به قاره آمریکا ترامپ دیوانه ی پوله خوب میدانه چطور پول در بیاره یک کله شق پول دوست نه سیاستمدار
ميشه گفت كه الان هاله نور افتاده دور ترامپي حالا نوبت رواني خول وچل دوم از آمريكا
سفارت آمریکا رو دوباره باز میکردم. دشمنی با اسراییل رو تموم می کردم. روابطم رو به صورت موازی با فرانسه و انگلیس و ژاپن و آلمان و ایتالیا و سایر کشورهای پیشرفته تقویت می کردم تا در مواقع ضروری ازم حمایت کنن. سعی می کردم با چند تا بانک جهانی کوچک و بزرگ وارد مذاکره و قرارداد بشم. تو مراسمهای مختلف به کل دنیا فحش نمی دادم. از کل دنیا (هر کشوری) سرمایه گذار جذب می کردم تا حمله احتمالی به ایران مخالفان جهانی زیادی داشته باشه. خودم رو از جنگ سوریه و عراق و یمن جدا می کردم. آزادیهای بیشتری در داخل ایجاد می کردم و بهانه های حقوق بشری رو از بین می بردم. هر کسی هم که این وسط مخالفت کرد و احساس ضرر و زیان کرد و شروع به عربده کشی و فریاد می کرد ، با ضد هوایی تیرباران می کردم و مراسم اعدام رو زنده پخش می کردم.
احمدی نژاد رو برای مذاکره میفرستادم آمریکا تا هم به آرزوش برسه و سفرهای سالانه اش به آمریکا متوقف نشه هم به جای نامه نگاری مستقیما با ترامپ که دقیقا شبیه خودشه گفتگو کنه.
هیهات منا الذله
اول اينکه ترامپ ىه ترکه بگير حرفه اى و قمار باز است با شلوغ کارى و خودش را ديوانه نشان دادن مى خواد طرف مقابل را ترسانده وتا جاى ممکن از طرف مقابل باج بگيره مثل عربستان بدبخت. در ضمن اروپاييان هم بدشان نمياد از اين خوان بهره اى ببرند.دولتهاى ماهم اگر ملى فکر ميکردند نه جناهى
فقط و فقط خروج از برجام
باج دادن کافیست
به عقیده من ،باید در مقابل حرکات امریکا مدتی سکوت کرد .{جواب ابلهان خاموشی است}.جواب به جواب گذاشتن کشور را دچار دودستگی می کند ضمن اینکه هیچ ایرانی تمایلی به جنگ ندارد چون کشور را 50 سال به عقب می بره .البته خیلی افراد در کشور منافع هنگفتی را در جنگ بدست اورده ومی اورند.
اینها همه اش بازی سیاسی است.تنها در صورت تصویب در کنگره امکان تغییرات کوچکی است.در ضمن خیلی بعید است که تغییرات در کنگره رای بیاورد.به نظر همان راه قبل را خواهند رفت!
وقتی یه کشور از همه جهات وابسته باشه و حتی روزبه روز این وابستگی بیشتر بشه . وقتی یه کشور خودش به تولید داخلیش ضربه بزنه و با واردات بی رویه اقتصاد داخلی رو فلج کنه . وقتی یه کشور بجای پیدا کردن متحد خودشو منزوی کنه و دشمن تراشی کنه . وقتی یه کشور بجای کمک گرفتن از متحدینش برای واردات تکنولوژی دست به واردات مستقیم سلاح میزنه . وقتی یه کشور از نخبه ها حمایت نمیکنه . وقتی یه کشور نظام آموزشی غلطی داره . وقتی تو یه کشور انتصابات بر اساس روابطه . وقتی یه کشور به وضعیت معیشتیت مردم اهمیت نده و...
هر کشوری جرات پیدا میکنه تا اونو تحقیر کنه
هیچ وقت دوس ندارم جای هیچ کدوم از سیاستمدارا باشم
:))))))))
شرايط را جوري تنظيم مي كردم كه منافع كشورهاي ديگر علي الخصوص اروپايي ها اين باشه كه از ما حمايت كنند.
وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاما...إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِراما 25 /63 و 72
مرگ بر آمریکا
آقای ترامپ یک بیزنسمن هست و از طرفی یک شومن مغرور ، با توجه به پیشه و شخصیت ایشان می بایست با ایشان وارد یک معامله شد .مثلا اینکه ،کردیت بازنگری برجام را به ایشان به عنوان یک رئیس جمهور مقتدر داد و در زمان مذاکرات منافع بالاتری نطیر به رسمیت شناختن مسائل اتمی کشور و سپاه دریافت نمود .
پيشه و نصيحت حكما را در پيش مي گرفتم كه مي گويند :

هرگز با آدم احمق و بي حيا درگير و دهن به دهن نشو چون آدم احمق چيزي براي از دست دادن ندارد و فقط تورا ضايع مي كند .
اول از همه قانوني براي استفاده از تريبونها وضع ميكرد. هر كسي موظف است در حيطه مسئوليتهاي خودش سخنراني نمايد .اين يك اصل است قرار نيست هركسي در هر جايگاهي كه هست درصورت نداشتن متن سخنراني سخنان تحريك آميزي به در و همسايه بگه چراكه كشورهاي اروپايي وامريكا براساس اظهارنظر مسولين وائمه جمعه و افرادي كه عرف سياسي وديپلماسي را بلد نيستند تصميم گيري ميكنند (مانند تكذيب هولوكاست و...)
ایران باید شروع کنه به حرفهای دو پهلو زدن در مورد بمب اتم
تاکی میخاین بنام منافه ازواقعیات فاصله بگریم
من بودم به حرف هیچ کس گوش نمیدادم و مثل چندین سال گذشته کار خودمو میکردم
دريك فيلم راز بقاديدم كه شيرها جهت شكار زرافه به دوگروه تعقيب وگريز وكمين تقسيم شدند گروه تعقيب گوزنها را درجهتى تعقيب ميكردند كه درنهايت دركمند گروه شيرهاى كمين كرده بيفتند وباهم گوزنها رابخورند ترامپ هم ما راتعقيب ميكند تا خودرا دردامان وكمند اروپاييان بيندازيم
تا باهم كشورمارا بخورند من اگر جاى دولت بودم كشورم را به دامان ودام اروپاييان نمى انداختم
د
يادم مياد زمانيكه مردم آفريقاى جنوبي بارهبرى ماندلا و همكارى Desmond TuTu مرد مذهبى ومبارز برأى برچيدن آپارتيت تلاش ميكردن ، غرب به سركردگى انگليس وأمريكا برأى ادامه وحفظ منافع خود سنگ اندازى وتلاش منفى برأى بثمر نرسيدن أين مبارزه تاحدامكان انجام ميدان.تا جاءيكه يكى إز اون روزها Desmond TuTu بلاخره با اعتراض ميگه: "for my part, west can go to Hell" ( بنظرمن، غرب ميتون بره گم شه). اينجا هم مصداق همون داستن است. موافقتى كه در سطح جامعه جهانى وسازمان ملل بدست آمده كسى مثل أين شخص نميتونه سد راه باشه و با در نظر گرفتن شرايط كنونى ميشه أين جمله أقاى TuTu رو تكرار كرد: با درنظر گرفتن احترام به اكثريت مردم خوب امريكا، أقاى ترامپ و اطرافيان جنگ طلبشون can go to Hell.
1 - ورود هر نوع جنسی از امارات بحرین ممنوع.
2 - هر کشوری که با ایران روابط بانکی برقرار نکند حق ورود به خلیج فارس نداشته باشد.
3 - همانطور که اروپایی ها از اب گل الود ماهی می گیرند ما هم در خلیج فارس از بردن نفت و گاز انها جلوگیری کنیم.
با سلام به همه
با نهایت بی طرفی عرض میکنم که مگر رئیس جمهور نگفت آمریکا در مقایسه با اتحادیه اروپا به منزله کدخداست و کافی است با کدخدا کنار آمد و مذاکره کرد چرا حالا کدخدا زیر حرفش زده است و نمیشود با او مذاکره کرد. دوستان اگر خوب به علتش فکر کنید می بینید که وقتی کدخدا چرند و پرند هم بگویند و گزافه گویی کنند اطرافیان پاچه خوار همیشه حرفهای وی را در هر حالتی تأیید می کنند.
ما چه چیز رو قراره که به تمام جهان گسترش بدیم ؟؟؟ آیا این هدف اصلا درخود کشور موفق بوده , تامین شده ؟ چرا تقریبا تمام دنیا ما رو پس میزنند ؟؟؟
به تابناکیان می کفتم پیام مخالف را که در کامنتها است بشنو .مخالف وجود دارد
سیاستمداران بین المللی و حتی آمریکایی در موارد مختلفی عملکرد ایران و آمریکا در قبال مسائل بین المللی و رویارویی های دیپلماتیک را به بازی شطرنج ایران در مقابل فوتبال آمریکایی تشبیه کرده اند. و اگر بخواهیم شفاف تر بگوییم ، دستگاه دیپلماسی ایران در صحنه هاب رویارویی با متانت ، سیاست و تدبیر واقع گرایانه برخورد کرده و مجموعه ی دستگاه دیپلماسی آمریکا بطور احساسی ، قلدرمآبانه ، کله شق و خودخواهانه وارد میدان شده است.
این روزا چقدر جای حسن صباح با فدایی هه و خنجرهای زده در کنار سلطان سنجرهاش خالیه
در جواب تابناک کاپیتالاسیون دادی خبر نداری یه نگاهی به اجناس بنجل چینی بکنید بازارتان را غبضه کرده چنان کاپیتال شدید که کشاورزی و صنعت توان رقابت ندارد خوب مخ بچه های مردم کار گرفتین
پاسخ ابلهان خاموشی است. فقط هیچ گونه مذاکره ای در هیچ موردی از طرف هیچ کشوری پذیرفته نشود.
بهترین پاسخ به تمام یاوه گویان ساختن ایرانی آباد و قدتمند و مستقل است اگه امکانش باشه: 1- مبارزه قاطع با فساد اداری، رشوه 2- جلوگیری از هرگونه تبعیض 3- جلوگیری از فرار مغزها 4- شایسته سالاری در انتخاب مدیران ..... مگه میشه مگه داریم؟
تریبونو به احمدی نژاد میدادین تعارف نداشت ترامپ را می شست پهن میکرد رو طناب (:-
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار