بازدید 3379

الیوت انگل: عدم تایید پایبندی ایران یک قمار است

یکی از قانونگذاران ارشد کنگره با اعلام این‌که «عدم اعلام پایبندی ایران به برجام یک قمار پر از ریسک است»، تاکید کرد که این نخستین گام به سوی خروج از توافق هسته‌ای با ایران است.
کد خبر: ۷۳۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴ 14 October 2017
یکی از قانونگذاران ارشد کنگره با اعلام این‌که «عدم اعلام پایبندی ایران به برجام یک قمار پر از ریسک است»، تاکید کرد که این نخستین گام به سوی خروج از توافق هسته‌ای با ایران است.

به گزارش ایسنا، الیوت انگل عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد بیانیه ترامپ و اعلام عدم پایبندی ایران به برجام گفت: ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. برای تثبیت این موضوع ما باید به شدت توافق را اجرا کنیم و در راستای افزایش بند غروب این توافق تلاش کنیم و نیز با رفتارهای خصمانه مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه رییس‌جمهور در این‌باره منطقی نیست. مذاکره کردن در مورد افزایش برخی شروط و اضافه کردن آن به توافق نیازمند ایجاد یک ائتلاف میان شرکای بین‌المللی و نه اقدام کنگره است. در حالی که ما باید با رفتارهای خصمانه ایران برنامه موشکی، حمایت از تروریسم، و نقض حقوق بشر و نیز حمایت از رژیم اسد مقابله کنیم، کنگره تاکنون علیه ایران در ماه آگوست تحریم‌هایسختی را اعمال کرده است که خود ترامپ نیز آن‌ها را امضا کرد. اما دولت مایل نیست که این قانون جدید را اجرا کند.

انگل افزود: اعلام عدم پایبندی ایران به برجام یک قمار با ریسک بالاست. این نخستین قدم به سوی خروج از توافق است که ایران را از دسترس بمب هسته‌ای منع می‌کند متحدان و دشمنان‌مان این اقدام را به عنوان پیامی با این مضمون که آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست می‌پندارد و باعث می‌شود آمریکا به یک منبع پر از ابهام به جای نیروی حل مسائل جدی تبدیل شود. من باید بپرسم پس از این کدام یک از قدرت های جهانی در مذاکره با کره شمالی با توجه به رفتار ترامپ در مقابل ایران از ما حمایت خواهند کرد.

وی مدعی شد: ایران یک تهدید علیه امنیت جهانی است. ما به یک استراتژی کارآمد نیاز داریم که باعث همکاری ما با شرکای‌مان در جهان شود، اما به جای آن رییس جمهور یک موضع گیج کننده را انتخاب کرده است که باعث ضربه زدن به رهبری آمریکا و نیز ثبات بین‌المللی می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر