بازدید 4380

دمکرات‌های سنا از برجام حمایت می‌کنند

کد خبر: ۷۳۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳ 14 October 2017
رهبر دمکرات های سنای آمریکا ضمن تایید سخنان وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش این کشور در تایید پایبندی ایران به برجام، گفت که دمکرات ها از این توافق هسته ای حمایت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، «چاک شومر» رهبر دمکرات های سنای آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: دمکرات های سنا با متیس وزیر دفاع و ژنرال دانفود موافق هستند. ما اجازه نمی دهیم توافق (هسته ای) ایران از بین برود.
 
جیمز متیس وزیر دفاع ترامپ در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پاسخ به سناتوری که از وی پرسید: 'آیا شما فکر می کنید که ماندن ما در توافق هسته ای با ایران در شرایط کنونی به نفع منافع ملی آمریکا است'، پاسخ داد: بله من اینگونه فکر می کنم.
 
متیس همچنین در پاسخ به پرسشی مشابه درباره توافق هسته ای ایران گفته بود: 'اگر ما متوجه شویم که ایران به توافق پایببند است، اگر ما دریابیم که این توافق در جهت منافع آمریکا است، قطعا باید آن را حفظ کنیم. فکر می کنم که در شرایط کنونی که جایگزینی برای آن (توافق هسته ای) وجود ندارد، رئیس جمهور ترامپ باید موضوع حفظ توافق را بررسی کند.'
 
جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در پاسخ به سوالات کمیته تسلیحات سنای آمریکا گفت: بر اساس اطلاعاتی که تا کنون در اختیار ما قرار داده شده، ایران بطور کامل به همه تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند بوده است.
 
شومر جزو چهار سناتور دمکراتی است که دو سال پیش به برجام رای مخالف داده بودند، اما وی اکنون خواستار حفظ برجام و اعمال کامل آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار