بازدید 4022

کورکر خواستار همکاری آمریکا با اروپا درباره ایران شد

کد خبر: ۷۳۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 17 October 2017
سناتور باب کورکر رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور خواست در موضوع سیاست جدیدش در قبال ایران با متحدان اروپایی واشنگتن همکاری کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کورکر روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: این مساله تنها زمانی عملی می شود که دولت دیپلماسی گسترده ای را به همراه متحدان اروپایی خود اجرا کند.
ترامپ برخلاف خواسته متحدانش روز جمعه از تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای امنتاع کرد و در حین حال تهدید کرده که شاید در نهایت به آن پایان بدهد.
 
کورکر در حال تدوین طرحی است تا در خصوص نقش آمریکا در توافق هسته ای شروط جدیدی را اعمال کند. برای نمونه، از سرگیری تحریم ها در صورتی که تصور شود ایران یک سال با ساخت بمب هسته ای فاصله دارد، می تواند جزو این شرایط جدید باشد.
 
هنوز جزئیات این طرح نهایی نشده است اما کلیات آن این نگرانی را که به وجود آورده است که شاید آمریکا – نه تهران – ناقض این توافق باشد.
 
کورکر اظهار داشت که سناتورهای دموکرات به وی گفته اند که واشنگتن باید با اروپا همکاری کند. جمهوریخواهان اگر چه کنترل کنگره را در دست دارند اما اکثریت ضعیفی برای تصویب این طرح دارند و به آرای دموکرات ها نیز نیاز است.
 
وزاری خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشستی در لوکزامبورگ بر حمایت خود از توافق هسته ای با ایران تاکید کردند و گفتند که ناکامی در حفظ آن می تواند تبعاتی جدی برای صلح منطقه داشته باشد و تلاش ها برای کنترل کردن برنامه هسته ای کره شمالی را هم تضعیف کند.
کورکر گفت که وی سعی کرده است تا مقامات اروپایی را متقاعد کند که خبرهای جدید در مورد ایران چندان بد نیست.
 
وی ادعا کرد: اگر جای آنها بودم به نیمه پر لیوان نگاه می کردم. او (ترامپ) از برجام خارج نشد و این قدم اول است.
 
وی در ادامه ادعاهایش گفت که تلاش های جدید در خصوص برجام فرصتی برای پرداختن به «کاستی های» توافق هسته ای است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل