بازدید 3189
رحیم‌صفوی:

از تجزیه کشورهای اسلامی جلوگیری می‌کنیم

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دوران عربده‌کشی و زورگویی سال‌هاست به پایان رسیده است.
کد خبر: ۷۳۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ 18 October 2017
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دوران عربده‌کشی و زورگویی سال‌هاست به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا، سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه و کنگره ملی شهدای دانشجو در تبریز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهداء، اظهار کرد: در حماسه‌ی مجاهدت نسل اول انقلاب بیش از ۳۵ هزار شهید، جانباز و آزاده از استان آذربایجان‌شرقی فداکاری کردند که نیمی از این افراد متعلق به شهرستان تبریز هستند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که این شهیدان و ایثارگران برای عزت، امنیت و اقتدار ایران اسلامی فداکاری کردند، هم‌اکنون نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی در جبهه‌ی مقاومت اسلامی به دفاع استراتژیک و عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی پرداخته و در مقابل صهیونیست‌هایی که عامل کشتار مردم سوریه و عراق هستند، ناقوس مقاومت را به صدا درآورده‌اند.

وی ادامه داد: استمرار دفاع از بلاد اسلامی و روحیه شهادت‌طلبی، سرکوب تروریست‌های جنایتکار و صهیونیست‌ها، جوانان ما را در مسیر رشد و تکامل معنوی و بالندگی آرمان‌های انقلاب اسلامی تا رسیدن به امنیت پایدار در منطقه و رسیدن به تمدن نوین اسلامی رهنمون ساخته است.

سرلشکر رحیم‌صفوی بیان کرد: روح مبارزه و جهاد علیه ظالمان و تروریست‌ها توسط شهیدان در ملت‌های عراق، سوریه، یمن و سایر کشورهای اسلامی دمیده شده است،  مردم سوریه هفت سال جنگیده‌اند و بیش از ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کرده‌اند، سه میلیون نفر از مردم سوریه آواره شده‌اند و در مجموع ۹ میلیون نفر از مردم عراق، سوریه و یمن از خانه و کاشانه‌ی خود دور افتاده‌اند.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که «راه قدس از کربلا می‌گذرد»، بیان کرد: دیروز شهیدان ما راه کربلا را و مدافعان حرم راه قدس را آزاد کردند.

سرلشکر صفوی با اشاره به وجود ۴۵۰۰ شهید دانشجو در کشور که ۷۸ نفرشان شهدای مدافع حرم هستند، افزود: آذربایجان‌شرقی ۲۳۵ شهید دانشجو دارد که هشت نفر از آنان شهدای دانشجوی مدافع حرم هستند.

وی گفت: پیروزی راهبردی ایران و همکاران منطقه‌ای‌اش در شکست نقشه‌های صهیونیست‌ها در سوریه و عراق، درس عبرتی بود برای ملت‌ها که هر کجا مقاومت، مدیریت جهادی و روحیه فداکاری باشد و هر کجا رهبرانی متقی، پاک و شجاع باشند، ملت‌ها بر دشمن غلبه می‌کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت‌های اسلامی در منطقه بوده و پرچم‌دار وحدت ملت‌های اسلامی و عزت مسلمانان در مقابل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست؛ ایران به دنبال صلح و امنیت پایدار در منطقه است.

سرلشکر صفوی افزود: داعشی‌ها هیچ دین و آیینی نداشته و روحیه و عملکردشان همانند صهیونیست‌ها است، آنان شکم زنان حامله را پاره کرده و نوزاد را کباب می‌کردند.

وی افزود: اگر بتوانیم سیره اخلاقی و عملی شهیدان را با استفاده از نرم‌افزارهای اجتماعی نهادینه کنیم، آن‌وقت فضای مجازی از مهم‌ترین کانال‌های مقابله با اهداف دشمن خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دشمن در فضای مجازی اسیر کردن، استحاله فکری و از بین بردن ریشه‌های فرهنگی ملت ماست، می‌خواهند هویت‌سازی کنند و باورها و ارزش‌های ما را تغییر دهند، باید در مقابل این توطئه‌ها، هویت انسانی، هویت اسلامی و جهان‌بینی و اخلاق خود را از طریق فضای مجازی در سطح منطقه و بلکه در سطح جهانی معرفی کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: همه جوانان و دانشجویان ما باید به این باور برسند که امروز در میدان جهاد کبیر فرهنگی قرار داریم، در این میدان بدون برنامه‌ریزی، بدون علم، بدون نورانیت قلب و بدون به‌کارگیری دانش روز، نمی‌توانیم پیروز شویم.

وی با بیان این‌که جنگ ما جنگ فرهنگی است، افزود: ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور و ۸۰ هزار هیأت علمی صرفاً در وزارت علوم داریم، هر یک از جوانان دانشجوی ما می‌توانند یک افسر فضای مجازی باشند، نسل اول انقلاب با ایثار و حماسه تن در برابر تانک، به دشمن اجازه تصرف سرزمین‌مان را ندادند، اکنون نسل دوم و سوم انقلاب نباید اجازه گرفتن افکار و اذهان را به دشمن بدهد.

وی با بیان این‌که آموزه‌های فرهنگ دفاع مقدس مثل یک دژ مستحکم است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان برای دین‌گریزی جوانان ما، رواج اعتیاد، استحاله‌ی فکری و... سرمایه‌گذاری می‌کنند، استخراج معارف اخلاقی، اسلامی، فرهنگ شهادت و نهادینه‌سازی آن در فضای مجازی می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند.

سرلشکر صفوی افزود: بشارت می‌دهیم که به فضل الهی با تلاش دولت، مردم و تسلط نیروهای حشدالشعبی بر منطقه نفتی کرکوک، توطئه تجزیه عراق با شکست مواجه خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران از تجزیه کشورهای اسلامی جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان چند روز پیش رئیس جمهور آمریکا نیز، افزود: بار دیگر ثابت شد که ترامپ فاقد بینش راهبردی نسبت به مسایل جهانی و به‌ویژه غرب آسیا و ایران است. ترامپ ملت ایران و انقلاب اسلامی را نمی‌شناسد و از قدرت و رهبری خردمند ایران اطلاعی ندارد.

وی بیان کرد: دوران عربده‌کشی و زورگویی سال‌هاست که به پایان رسیده و قدرت آمریکا رو به افول است و با توجهات امام زمان(عج)، اعتبار بین‌المللی ایران در سطح منطقه و جهان رو به افزایش است و این ایران است که حرف اول و آخر را در منطقه می‌زند.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت‌های اروپایی سرنوست سیاسی خود را از آمریکا جدا کنند، ما با همه دنیا بجز برخی‌ها می‌خواهیم ارتباط داشته باشیم.

وی تاکید کرد: سپاه و بسیج از ارکان و مولفه‌های اساسی انقلاب هستند. در سخنان نابخردانه ترامپ، لفظی که در مورد خلیج فارس به کار برده شد همه ملت و حتی ایرانیان خارج از کشور را به قیام، انسجام و اعتراض واداشت.

انتهای پیام

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر