بازدید 1960

مرکل: بزرگترین مانع برگزیت تعهدات مالی بریتانیا به اتحادیه اروپا است

صدراعظم آلمان تاکید کرد که لندن باید اقداماتی را برای خروج مذاکرات برگزیت از بن‌بست صورت دهد.
کد خبر: ۷۴۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 21 October 2017
صدراعظم آلمان تاکید کرد که لندن باید اقداماتی را برای خروج مذاکرات برگزیت از بن‌بست صورت دهد.

به گزارش فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که اتحادیه اروپا فقط باید زمانی با ورود به مرحله بعدی مذاکرات برگزیت در دسامبر آینده موافقت کند که بریتانیا تضمین‌های لازم بدهد که تعهدات مالی خود را به اتحادیه اروپا می‌پردازد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، مرکل گفت که مشخص است که «ترزا می» به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا باید بن‌بست موجود در مذاکرات را بشکند و وارد فاز بعدی مذاکرات برگزیت شود.

وی افزود: «ما امیدواریم که تا دسامبر به اندازه کافی اقدام کرده باشیم تا بتوانیم وارد مرحله بعدی شویم و این موضوع به اقدامات بریتانیا بستگی دارد که انقدر تلاش کند تا ما بتوانیم بگوییم که برای ورود به فاز بعدی مناسب است.»

صدراعظم آلمان بزرگترین مانع در این زمینه را خودداری بریتانیا از اعلام آمادگی برای پرداخت تعهدات مالی این کشور به اتحادیه اروپا دانست. این رقم حدود 60 میلیارد یورو برآورد شده است.

ترزا می سه هفته پیش در یک سخنرانی آشتی‌جویانه در فلورانس با هدف ازسرگیری مذاکرات برگزیت گفت، بریتانیا آماده است از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت کرده و دو سال پس از خروج از اتحادیه در مارس 2019 بدهی خود به صندوق مشترک این اتحادیه را بپردازد.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند،‌ ولز، ایرلندشمالی) سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند.

مذاکرات دوساله خروج بین لندن و بروکسل در ماه مارس 2017 آغاز شد اما تا کنون با وجود برگزاری 5 دوره مذاکره، پیشرفت چندانی حاصل نشده و دو طرف بر سر مسایل متعددی از جمله هزینه مذاکرات و آینده روابط مالی با یکدیگر تفاهم ندارند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل