بازدید 2119

پاکستان: تشکیل کشور مستقل فلسطین تنها تضمین برای صلح جهانی است

سفیر پاکستان در سازمان ملل سازش اخیر سیاسی میان حماس و فتح را مورد استقبال قرار داد و گفت: یک راه حل دائم و همیشگی در فلسطین برای منطقه و همچنین صلح و امنیت جهانی بسیار پر اهمیت است.
کد خبر: ۷۴۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 21 October 2017
سفیر پاکستان در سازمان ملل سازش اخیر سیاسی میان حماس و فتح را مورد استقبال قرار داد و گفت: یک راه حل دائم و همیشگی در فلسطین برای منطقه و همچنین صلح و امنیت جهانی بسیار پر اهمیت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، ملیحه لودهی، سفیر پاکستان در سازمان ملل در جریان سخنرانی در شورای امنیت درباره اوضاع در خاورمیانه گفت، اگرچه وضعیت کنونی در این منطقه پر تنش است، اما در این میان به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌ایم که همان توافق و سازش میان دو گروه حماس و فتح در فلسطین است. یک کشور مستقل و قابل دوام فلسطین برمبنای پارامترهای بین المللی قابل قبول که براساس مرزهای پیش از 1967 و با پایتختی قدس شریف باشد تنها تضمین کننده قابل قبول و دائمی برای صلحی پایدار در خاورمیانه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد، تمایل مردم فلسطین داشتن زندگی آزاد و با شرافت است. به عنوان نخستین گام، محاصره طولانی مدت و  غیرقانونی نوار غزه توسط اسرائیل باید پایان یابد. تلاش‌های یکجانبه اسرائیل برای جایگزینی وضعیت موجود در شهر قدیمی قدس از سوی هیچ از مسلمانان سراسر جهان قابل قبول نیست. ایجاد جایگزین برای حقایق موجود نمی‌تواند واقعیت‌های تاریخی را از میان بردارد و حقوق مردمی را که در اشغال خارجی هستند، نادیده بگیرد.

سفیر پاکستان در سازمان ملل همچنین خواستار همکاری بیشتر میان دولت‌های منطقه‌ای شد تا به این ترتیب وضعیت خاورمیانه بهبود یابد.

وی به جامعه بین الملل تاکید کرد تا راه حل‌هایش را برای از میان برداشتن اشغال نوار غزه بررسی کند.

سفیر پاکستان در سازمان ملل همچنین به مساله عراق نیز پرداخت و بار دیگر به این مساله اشاره کرد که پاکستان از دولت عراق و تمامیت ارضی و یکپارچگی آن حمایت می‌کند و ادامه داد: ما به این نتیجه رسیدیم که راه حل برای مشکلات عراق باید در داخل یک کشور متحد و جامع به دست بیاید که این راه حل به نفع مردم عراق است.

وی همچنین به بحران موجود در سوریه نیز اشاره کرد و گفت که سازش سیاسی در این کشور تنها راه صلحی بادوام است.

سفیر پاکستان در سازمان ملل همچنین گفت: مذاکرات داخلی در سوریه راه حلی برای پایان دادن به بحران کنونی در این کشور است. ما امیدواریم که تمامی طرف های درگیر در بحران کنونی سوریه انعطاف پذیری و همکاری خود را برای از میان برداشتن این اختلاف نظرها نشان دهند.

ملیحه لودهی درباره بحران و جنگ یمن نیز خواستار دیپلماسی و حمایت های بشردوستانه برای میلیون‌ها غیرنظامی شد که در سراسر این کشور جنگ زده نیازمند کمک هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار