بازدید 2089

اعلام زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق امروز (یکشنبه) از تعیین تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی عراق خبر داد.
کد خبر: ۷۴۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 22 October 2017
کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق امروز (یکشنبه) از تعیین تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی عراق خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق امروز تاریخ برگزاری انتخابات چهارمین دوره پارلمان را ۱۲ مه ۲۰۱۸ اعلام کرد.

کاطع الزوبعی، رئیس شورای کمیسیونرها در کمیسیون انتخابات در بیانیه‌ای اعلام کرد، با استناد به ماده (۵۶ /اولا/ ثانیا) قانون اساسی عراق و ماده (هفت/ اولا) قانون انتخابات پارلمان عراق شماره ۴۵ مصوب سال ۲۰۱۳ (که باید انتخابات پارلمانی دست‌کم ۴۵ روز قبل از تاریخ پایان دوره انتخاباتی قبلی برگزار شود) این تصمیم گرفته شد.


وی افزود: با اشاره به بند سوم همین ماده برگزاری انتخابات بنا بر تصمیم کابینه و با هماهنگی با کمیسیون عالی مستقل انتخابات و با تصویب پارلمان است که حکم رئیس‌جمهوری در این باره صادر می‌شود و در رسانه‌ها قبل از موعد برگزاری انتخابات که نباید از ۹۰ روز کمتر باشد، اعلام می‌شود.

این مقام تاکید کرد: برای تکمیل تلاش‌های مربوط به انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۱۸ کمیسیون شورای کمیسیونرها در کمیسیون انتخابات به کابینه پیشنهاد می‌کند روز شنبه ۱۲ مه ۲۰۱۸ زمان برگزاری انتخابات برای دوره چهارم پارلمان باشد.

اکثر مسؤولان عراقی با درخواست‌ها برای تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۸ مخالفت کردند و این امر را خطرناک و آن را در جهت خدمت به کسانی دانستند که برای کشور خیر و صلاح نمی‌خواهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار