بازدید 2356

ارتش آلمان آموزش کردهای عراق را از سر گرفت

ارتش آلمان پس از یک وفقه یک هفته‌ای آموزش نیروهای کرد عراق را از سرگرفته است.
کد خبر: ۷۴۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 23 October 2017
ارتش آلمان پس از یک وفقه یک هفته‌ای آموزش نیروهای کرد عراق را از سرگرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، آغاز به کار ارتش آلمان برای آموزش نیروهای کرد عراق در حالی صورت گرفته که تداوم فعالیت آنها در این کشور به دلیل درگیری‌ها میان دولت منطقه‌ای کردستان عراق با دولت مرکزی در بغداد با تردید روبرو شده است.

ارتش آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که آموزش نیروهای کرد عراقی موسوم به پیشمرگ‌ها را با وجود درگیری سیاسی و تظامی در منطقه خودمختار کردستان عراق و دولت مرکزی از سر گرفته است.

نیروی نظامی آلمان برای مدت سه سال است که به تامین سلاح و آموزش نیروهای پیشمرگ برای مقابله با داعش در عراق می‌پردازند.

ارتش آلمان ۳۲ هزار تفنگ تهاجمی و مسلسل به همراه موشک‌های ضد تانک "MILAN" به ارزش ۹۰ میلیون یورو از سپتامبر ۲۰۱۴ به نیروهای پیشمرگ داده است. ۱۵۰ نیروی نظامی ارتش آلمان نیز در شمال عراق مستقر هستند و واحدهای پیشمرگ نیز در آلمان آموزش می‌بینند.

اما این روند آموزش برای یک هفته پس از آن به حالت تعلیق در آمد که دولت مرکزی در عراق کنترل مناطق مورد مناقشه کردها را که از ژوئن سال ۲۰۱۴ به دست نیروهای کرد افتاده بود، بار دیگر به دست آورد.

آلمان در کنار آمریکا، سازمان ملل و سایر قدرت‌های منطقه‌ای چون ایران و ترکیه نسبت به رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان عراق هشدار داده و دولت مرکزی نیز آن را غیرقانونی خواند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق، پیشمرگ‌ها را اخیرا به استفاده از موشک‌های MILAN آلمانی علیه نیروهای دولت عراق متهم کرد. پیشمرگ‌ها این اتهامات را رد کرده‌اند.

ارتش آلمان از تایید یا رد اینکه این موشک‌ها از سوی پیشمرگ‌ها علیه نیروهای عراقی مورد استفاده قرار گرفته، امتناع کرده و گفته که آلمان این موشک‌های ضد تانک را برای مقابله با داعش در اختیار این نیروها قرار داده است.

اخیرا نیز دولت برلین اعلام کرده بود که به صورت موقت آموزش پیشمرگ‌ها به حالت تعلیق در آورده چون همیشه به دنبال وحدت در عراق است.

زمان هیات آموزش نیروهای پیشمرگ توسط نیروهای آلمانی تا ۳۱ ژانویه سال جاری ۲۰۱۸ است. در آن زمان ارتش و کابینه آلمان باید برای تداوم آموزش‌ها فعالیت این هیات را تمدید کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس