بازدید 11309
۱

اصلاحات لازم در سریال سرزمین مادری انجام شده

کد خبر: ۷۴۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲ 23 October 2017
معاون وزیر کشور در خصوص ابراز نگرانی 4 تن از نمایندگان مجلس از پخش سریال سرزمین مادری گفت: بر اساس اعلام نماینده صدا و سیما، اصلاحات لازم درخصوص این سریال صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، چهار نفر نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس با ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور دیدار و در مورد پخش سریال سرزمین مادری از سیما و پیامدهای آن در بین قوم بختیاری ابراز نگرانی کردند.
 
در این نشست معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور اعلام کرد: قبلاً این موضوع به ریاست سازمان صدا و سیما اعلام که موجب توقف پخش سریال مذکور شد؛ اما بر اساس اعلام نماینده صدا و سیما در شورای امنیت کشور اصلاحات لازم در این سریال برای رفع نگرانی ها صورت گرفته است.
 
 
 
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ذوالفقاری تاکید کرد: چنانچه نظرات کارشناسی متفاوتی با توجه به برداشت مردم از این سریال وجود دارد، ازسوی نمایندگان با مسوولین سازمان صدا و سیما مطرح و پیگیری های لازم صورت پذیرد.
 
3 قسمت از سریال سرزمین مادری به کارگردانی کمال تبریزی دو سال قبل با نام سرزمین کهن روی آنتن رفت را اما به سبب برخی اعتراضات پخش آن متوقف گردید.
 
این سریال تلویزیونی به بررسی وقایع سیاسی، تاریخی و اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ خورشیدی تا انقلاب اسلامی می پردازد.
 
پیرو اعتراضات مردم ایل بختیاری در شهرهای مختلف و اعتراض نمایندگان آنها در مجلس در تاریخ ۲۶ بهمن ۹۲ عزت اله ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیما در نامه‌ای رسمی به معاون سیما تذکر داد و از لرهای بختیاری دلجویی نمود و از رنجش ایجاد شده به خدا پناه برد.
عباس سلیمی نمین مشاور تاریخی این مجموعه بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حالا پخش نشه چی میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر