بازدید 4197

مذاکره عراق با BP برای توسعه میدان نفتی کرکوک

سخنگوی وزارت نفت عراق گفته است که جبار اللعیبی، وزیر نفت این کشور، روز دوشنبه با مدیر اجرایی ارشد BP دیدار کرده است تا در مورد توسعه و تقویت تولید نفت در میدان نفتی کرکوک با یکدیگر گفتگو کنند.
کد خبر: ۷۴۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴ 24 October 2017
مذاکره عراق با BP برای توسعه میدان نفتی کرکوکسخنگوی وزارت نفت عراق گفته است که جبار اللعیبی، وزیر نفت این کشور، روز دوشنبه با مدیر اجرایی ارشد BP دیدار کرده است تا در مورد توسعه و تقویت تولید نفت در میدان نفتی کرکوک با یکدیگر گفتگو کنند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، لعیبی که با رئیس بخش منطقه خاورمیانه BP، مایکل تاونشند، دیدار کرده است، از شرکت بزرگ نفتی بریتانیا خواسته است تا به افزایش تولید نفت خام کرکوک و رساندن آن به بیش از ۷۰۰ هزار بشکه در روز کمک کند.

مذاکره عراق با BP برای توسعه میدان نفتی کرکوک

آسیم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق به رویترز گفت: ”وزیر نفت بسیار علاقمند به بازسازی میدان نفتی کرکوک و افزایش میزان تولید نفت این کشور در اسرع وقت می باشد. ”

جهاد گفت: وزیر نفت درباره از سرگیری دوباره قرادادی که در سال ۲۰۱۳ با BP امضا شده بود، گفتگو کرده است تا میدان نفتی کرکوک در شمال عراق احیا و به بغداد برای جلوگیری از کاهش شدید تولید در کرکوک و افزایش تولید به بالاترین سطح ممکن، کمک شود.

به گفته BP، کرکوک یکی از بزرگترین و قدیمی ترین میدان های نفتی در خاورمیانه است که پیش بینی می شود هنوز حدود ۹  میلیارد بشکه نفت قابل بازیافت در بر داشته باشد.

BP در گذشته به شرکت دولتی نفت شمال عراق، برای بازسازی میدان کرکوک، کمک فنی کرده است.

ورود نیروهای عراقی به منطقه نفت خیز شمال عراق و گرفتن کنترل کرکوک از دست نیروهای کرد موجب شده است که نگرانی ها راجع به صادرات نفت از سوی دومین صادر کننده نفت اوپک افزایش یابد.

با تشدید تنش ها میان بغداد و دولت منطقه ای کردستان (KRG)، عراق روز یکشنبه هفته گذشته عملیات نظامی ای را در منطقه چند قومیتی کرکوک آغاز کرد. این تنش ها از زمانی شروع شد که دولت منطقه ای کردستان، رفراندومی درمورد استقلال این منطقه  در ۲۵ سپتامبر برگزار کرد.

یک منبع آگاه گفته است که از روز یکشنبه، جریان نفت کردستان عراق از طریق بندر مدیترانه ای جیحان واقع در ترکیه بسیار کاهش داشته و بین ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار بشکه در روز دو نوسان بوده است.اما این جریان تا روز دوشنبه، کم کم به ۲۵۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. 

به طور معمول از این خط لوله ۶۰۰ هزار بشکه نفت در روز منتقل می شود.

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق روز شنبه گفت: صادرات نفت از منطقه جنوب بصره، ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد تا کسری عرضه از مناطق شمال کرکوک را جبران کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل