بازدید 4514

تصویب بودجه آمریکا فشار زیادی بر قیمت طلا وارد خواهد کرد

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که تصویب بودجه پیشنهادی دولت آمریکا از سوی سنا می تواند طی روزهای آینده فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.
کد خبر: ۷۴۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸ 24 October 2017
یک تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که تصویب بودجه پیشنهادی دولت آمریکا از سوی سنا می تواند طی روزهای آینده فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، پیتر هاگ از مدیران ارشد کیتکو متال در سخنانی تاکید کرد: تصور می کنم تصویب بودجه آمریکا در سنا می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار شاخص سهام و قیمت کالاهای راهبردی به خصوص نفت و طلا در روزهای آینده داشته باشد. به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر تقویت ارزش دلار با کاهش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش تصویب بودجه آمریکا در حالی است که تازه ترین آمارها نشان می دهد اقتصاد این کشور طی سال مالی گذشته با کسری بودجه 666 میلیارد دلاری روبرو شده است.

البته آدام باتون تحلیلگر ارشد بازار ارز بر این باور است که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان و همین طور تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

بیل باروش تحلیلگر برجسته موسسه بلولاین فیوچرز نیز گفت: پیش بینی من این است که احتمال افت قیمت طلا در کوتاه مدت وجود دارد ولی در بلند مدت روند قیمت این فلز زرد کاملا صعودی خواهد بود. ممکن است قیمت طلا در کوتاه مدت تا 1269 دلار در هر اونس کاهش یابد ولی افزایش قیمت تا 1293 دلار در روزهای آینده دور از دسترس نخواهد بود.

رالف پریستون تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری هریتیج وست نیز گفت: به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده بین 1265 تا 1307 دلار در نوسان خواهد بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تا حد زیادی تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت. جانت یلن به تازگی بر استفاده از سیاست های انبساطی پولی طی ماه های آینده تاکید کرده است.

دوره ریاست یلن بر فدرال رزرو فوریه آینده به پایان خواهد رسید و ترامپ قرار است طی روزهای آینده گزینه مورد نظرش برای جایگزینی یلن را معرفی کند.

پیش بینی می شود روند نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی طی روزهای آینده نیز تاثیر مهمی بر روند قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا باشد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر