بازدید 13702
۷
پیمانه اقتصادی؛

از «بازگشت سکه به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان» تا «عذرخواهی تویوتا از آمریکا برای فروش خودرو به ایران»

این پیمانه تیترهایی همچون نرخ تورم در ایستگاه 8.2 درصدی جای گرفت، قنادی ها موظف به کسر وزن جعبه شیرینی هستند، شاخص کل بورس دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت، سهام آسیا نزدیک به رکودهای اخیر معامله شد، رشد 130 ریالی دلار و افت 108 ریالی یورو در بازار ارز، رشد طلا تحت تأثیر کاهش ارزش دلار آمریکا، افزایش قیمت نفت، افزایش ۴۵ درصد تا سه دهه آینده تقاضا برای نفت را در بر دارد.
کد خبر: ۷۴۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 25 October 2017
از «بازگشت سکه به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان» تا «عذرخواهی تویوتا از آمریکا برای فروش خودرو به ایران»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبر‌ها و رویدادهای جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیترهایی همچون نرخ تورم در ایستگاه 8.2 درصدی جای گرفت، قنادی ها موظف به کسر وزن جعبه شیرینی هستند، شاخص کل بورس دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت، سهام آسیا نزدیک به رکودهای اخیر معامله شد، رشد 130 ریالی دلار و افت 108 ریالی یورو در بازار ارز، رشد طلا تحت تأثیر کاهش ارزش دلار آمریکا، افزایش قیمت نفت، افزایش  ۴۵ درصد تا سه دهه آینده تقاضا برای نفت را در بر دارد.


نرخ تورم در ایستگاه 8.2 درصدی جای گرفت!

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در دوازده ماه منتهی به مهر ماه سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل برای کل کشور 8.2 درصد، مناطق شهری هشت درصد و مناطق روستایی 9.1 درصد است که نسبت به همین اطلاع در شهریور ماه 1396، برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی 0.2 واحد درصد افزایش یافته است. جزئیات بیشتر

قنادی ها موظف به کسر وزن جعبه شیرینی هستند

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان با بیان اینکه قنادی ها موظف به کسر وزن جعبه شیرینی هستند از شهروندان خواست: کم فروشی قنادی ها را اطلاع دهید. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی بهرمند گفت: عده ای از فروشندگان ترازوهایشان را دست کاری می‌کنند تا کالای کمتری را به مشتری تحویل بدهند، عده‌ای وزنه‌های ترازو را کم می‌کنند و عده ای نیز به صورت غیر مستقیم و با تحمیل لوازم بسته بندی کم ارزش مانند نایلون، و مقوا کم فروشی می‌کنند. رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان در باره بخشنامه ای که اردیبهشت امسال به صنف قنادان ابلاغ شد، تا موظف شوند وزن جعبه را کسر کنند، گفت: این معضل در صنوف گوناگون وجود دارد. وقتی به سراغ میوه فروشی می‌رویم، یک سبد پلاستیکی را همراه با میوه وزن می‌کنند و پولش را از ما می‌گیرند. وقتی هم به سراغ قنادی‌ها می‌رویم، مقوایی که کلفتی غیر قابل توجیهی دارد، به عنوان ظرفی برای قرار دادن شیرینی به مصرف کننده تحمیل می‌کنند، این فروشندگان با این کم فروشی سود کلانی به جیب می‌زنند. وی افزود: اکنون قنادی ها مجاز شدند برای فروش شیرینی در جعبه های با ظرفیت 500 گرمی از وزن جعبه حداکثر 70 گرمی، برای فروش شیرینی در جعبه های با ظرفیت 750 گرمی از وزن جعبه حداکثر 100 گرمی، برای جعبه های با ظرفیت یک کیلوگرمی از وزن جعبه حداکثر 125 گرمی، برای جعبه های با ظرفیت 2 کیلو گرمی از وزن جعبه حداکثر 210 گرمی و برای جعبه های با ظرفیت 3 کیلو گرمی از وزن جعبه 260 گرمی استفاده کنند.

شاخص کل بورس دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه 96 با افزایش 183 واحدی معادل 0.21 درصد به رقم 86 هزار و 529 واحد رسید. این رشد شاخص بیشتر تحت تاثیر روند مثبت نماد فولاد در بازار سرمایه رخ داد. تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری هفته شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 58 واحدی به رقم 27 هزار و 769 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 18 واحدی، عدد 17 هزار و 481 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 14 واحدی به رقم 13 هزار و 207 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با بر خلاف روز قبل با رشد 0.20 درصدی معادل 189 واحد به سطح 93 هزار و 560 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 165 واحد افزایش به رقم 60 هزار و 225 واحد رسید و شاخص بازار دوم همانند روز قبل با افزایش 205 واحد معادل 0.11 درصد همراه بود و عدد 190 هزار و 811 واحد را به نمایش گذاشت.

از «بازگشت سکه به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان» تا «رشد ۱۳۰ ریالی دلار با بازگشت تقاضا»

سهام آسیا نزدیک به رکودهای اخیر معامله شد

روز سه‌شنبه سهام آسیایی در فاصله بسیار نزدیکی از بالاترین رکوردهای یک دهه اخیر خود معامله شدند و ارزهای مهم هم در محدوده‌های باریکی بالا و پایین شد. این در حالی بود که دلار نیوزلند پس از این که دولت آینده برآمده از حزب کارگری این کشور اولویت‌های چپ‌گرایانه خود را مطرح کرد، افت کرد. سیاست‌گذاری‌های نام برده شده به نظر می‌رسد دوست‌دار سرمایه‌گذاری خارجی و مهاجرت نیستند، و در حالی‌ که حساب دولت در حال حاضر با کسری روبه رو شده است، تاثیر آنها بر دلار نیوزلند منفی ارزیابی می‌شود. کیوی، یازدهمین ارز پر تبادل دنیا، از الاترین نرخ ۵ ماهه ۰.۶۹۳۲ دلار که در روز دوشنبه به آن دست یافته، بود پایین آمد و در نرخ ۰.۶۹۵۳ دلار معامله شد. در مناطق دیگر آسیا، بازارها به دقت به چین و نوزدهمین کنگره ملی حزب کومونیست تمرکز کرده بودند. گسترده ترین شاخص سهم آسیا اقیانوسیه، ام‌اس‌سی‌آی، با ۰.۱ درصد افزایش به ۵۴۹.۸۲ امتیاز رسید که خیلی از رکورد ده ساله ۵۵۴.۶۳ امتیاز خود که در هفته گذشته به دست آورده بود درور نشده است. نیکی ژاپن در حالی‌که زیرشاخص شرکت‌های بزرگ تکنولوژی چین به بالاترین میزان بیش از دو سال اخیر خود جهش کرد، به رشد متوالی شانزده روزه خود ادامه داد و به بالاترین میزان ۲۱ ساله خود رسید.

بازگشت سکه به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

در جریان معاملات روز سه شنبه بازار تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۶۶۰۰ تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان، طرح قدیم با ۵ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۶۷ هزار تومان، نیم سکه ۶۵۵ هزار تومان، ربع سکه ۳۶۶ هزار و ۷۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۲۵۰ هزار تومان است.

رشد 130 ریالی دلار و افت 108 ریالی یورو در بازار ارز

در پایان معاملات بازار آزاد روز سه شنبه، هر دلار آمریکا با رشد 130 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 40 هزار و 138 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با کاهش 108 ریال مواجه شد و در پایان روز به رقم فروش 47 هزار و 437 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 11 هزار و 13 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، 18 ریال گران تر فروخته شد.

از «بازگشت سکه به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان» تا «رشد ۱۳۰ ریالی دلار با بازگشت تقاضا»

رشد طلا تحت تأثیر کاهش ارزش دلار آمریکا

بهای طلا که روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود در دو هفته اخیر رسیده بود، دیروز بار دیگر با توجه به کاهش ارزش دلار با رشد نسبی روبه رو شد. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا روز سه شنبه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1283 دلار رسید. قیمت طلا روز دوشنبه تا 1271 دلار در هر اونس کاهش یافت که این پایین ترین قیمت طلا از 6 اکتبر بوده است. شاخص ارزش دلار آمریکا با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 93.78 واخد رسیده است. ارزش دلار در برابر ین ژاپن با 0.1 درصد کاهش به 113.35 واخد رسیده است. ارزش دلار روز گذشته به بالاترین سطح خود در 3 ماه اخیر در برابر ین رسیده بود.

افزایش بهای نفت با جدیت عربستان برای تمدید قرارداد کاهش تولید

روز سه شنبه، بهای نفت افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت پیام عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان مبنی بر مصمم بودن این کشور به خاتمه بخشیدن به مازاد عرضه نفت بود. همچنین انتظار می رود که موجودی نفت آمریکا کاهش بیشتری یافته باشد و این امر نیز به تقویت قیمت نفت کمک کرده است. به نقل از رویترز، قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۲۲ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۷.۵۹ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت افزایش، بشکه‌ای ۵۲.۲۴ دلار صورت گرفت.

تا سه دهه آینده تقاضا برای نفت ۴۵ درصد افزایش می‌یابد

خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز سه شنبه گفته است، انتظار می رود به رغم فشار های بین المللی برای استفاده از منابع انرژی  تجدید پذیر، تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۵۰، ۴۵ درصد افزایش یابد. به نقل از رویترز، همچنین خالد الفلیح در کنفرانس سرمایه گذاری ای که در ریاض براگزار شده است، گفت که پادشاهی عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان، از طریق  شرکت دولتی آرامکو عربستان، یکی از مهره های اصلی صنعت جهانی نفت خواهد ماند.

عذرخواهی تویوتا از آمریکا برای فروش خودرو به ایران

شرکت تویوتا موتور ژاپن از ناظر بازار اوراق بهادار آمریکا به علت فروش یک دستگاه خودروی تویوتا به سفارت ایران در هند، توسط شرکت تویوتا کرلوسکار، شعبه این شرکت در هند، عذرخواهی کرد. فروش این خودرو در سال مالی که در 31 مارس 2017 به پایان می رسد، صورت گرفته است. از فوریه 2013، آمریکا شرکت‌های آمریکایی و خارجی فعال در این کشور را از ورود به انجام مبادلات با ایران منع کرده است. این تحریم‌های اقتصادی حتی پس از تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در ماه جولای توسط ترامپ، ادامه یافت. بر اساس بند 13 قانون اوراق بهادار آمریکا، از 6 فوریه 2013 شرکت‌هایی که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور همکاری می‌کنند، باید قراردادها، تراکنش‌ها و قراردادها با نهادهای ایرانی را اعلام کنند. جزئیات بیشتر


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
بايد تويوتا را تحريم كرد . بهتره از جايي خودرو بخريم كه از امريكا عذرخواهي نكنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
اونجوری باید فقط پراید خرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
شما همون پرايدتو بخر
دولت دلار رو به 5000 تومن میرسونه و سکه هم به تناسب بالا میره.
نرخ تورم 8 ماکه احساسش نکردیم
2
ا-ونوقت قنادی ها جعبه ها را یا می فروشند و یا به نرخ شیرینی اضافه می کنند و یا دستگاه ترازو را دستگاری میکنند. بالاخره راهشو پیدا خواهند کرد مثل بقیه اصناف.
- دولت با افزایش دلار سود هنگفتی میکنه.
ژاپن حقشه آمریکا بلاها سرش بیاره. کشور بی اختیار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل