بازدید 27037

اگر توئیتر و تلگرام نبود، ایران یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان بود!

در ایران، عموما سران نظام در جلسات مشترک خوب و سر حال و خندان دیده می شدند. هر روز خبری از کشف داروی جدید یا افتتاح طرح های بی سابقه در تلویزیون دیده می شد. عموم مردم در حال سفر و تفریح و تفرج بودند و گاهی اگر از مشکلی گلایه می کردند، عموما زمان هایی بود که دولتی بر سر کار بود که صدا و سیما با سیاست آن دولت موافق نبود.
کد خبر: ۷۴۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ 25 October 2017

لیلا تیموری-شبکه های اجتماعی بر بستر اینترنت شکل گرفته و ارتباطات را هر روز بیش از دیروز آسان کرده اند، در ایران؛ اما به نظر می رسد، مانع پیشرفت کشور شده و راه ترقی کشور را بسته اند!

به گزارش «تابناک»؛ تا پیش از رواج گسترده شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام یا توئیتر، شهروندان ایرانی هر زمان، رسانه ملی را تماشا می کردند، عمدتا با اخباری نظیر بلاهای آسمانی و جوی و... در اروپا و آمریکا مواجه می شدند؛ خبر اعتراضات در کشورهای اروپایی، ورشکسته شدن صندوق های بازنشستگی، تجمع کارگران در پاریس و اقصی نقاط اروپا، جنایت های هولناک در امریکا و دعوای سیاستمداران در دورترین نقاط جهان نیز از جمله اخباری بود که در رادیو و تلویزیون در کشور ما مشاهده می شد.

در عوض در ایران، عموما سران نظام در جلسات مشترک خوب و سر حال و خندان دیده می شدند. هر روز خبری از کشف داروی جدید یا افتتاح طرح های بی سابقه در تلویزیون دیده می شد. عموم مردم در حال سفر و تفریح و تفرج بودند و گاهی اگر از مشکلی گلایه می کردند. عموما زمان هایی بود که دولتی بر سر کار بود که صدا و سیما با سیاست آن دولت موافق نبود. در غیر این حالات، ایران آرام بود و اگر شبکه های ماهواره ای هم مطلبی را مخابره می کردند، طبیعتا استکبار جهانی در تهیه آن نقش داشت. مسیر پیشرفت کشور ما و بدبختی دیگر کشورها در آن دوران، ادامه داشت تا بناگاه انقلابی در تکنولوژی ارتباطات رخ داد که به صورت همزمان مسیر پیشرفت کشور ما و همچنین روال بدبختی کشورهای دیگر را متوقف کرد.

با رشد تکنولوژی ارتباطات، جریان خبری که پیش از این در اختیار نهادهای رسمی قرار داشت، از دست آنان خارج شد. روایت هایی که یک رسانه انحصاری، از تحولات و اتفاقات داخلی و بین الملل برای مردم قرائت می کرد، بناگاه اعتبارش را از دست داد، چون آن تک روایت هیچگاه بر اساس واقعیات صورت نمی گرفت. رسانه تا آن زمانی تک روایت خود برای مردم ایران را بر اساس دستور و ایدئولوژی قرائت می کرد! اما با رشد تکنولوژی،رسانه های اجتماعی به صورت مختصر و مفید، همه مردم را در همه نقاط جهان و البته ایران، صاحب روایت کرد؛ دیگر از یک واقعه سیاسی و اجتماعی، فقط یک روایت انحصاری مبتنی بر دستور یک مقام مسئول وجود نداشت. در این دوره، روایات مردم که صادقانه و اصیل تر می نمود، روایت رسانه انحصاری را به چالش کشاند و به تدریج مشخص شد نه در کشور ما آنقدر ناز و نعمت و آسایش و رفاه وجود داشته و نه در خارج از ایران آن همه بدبختی و نکبت انباشته شده است!

بدین ترتیب بود که در فضای رسانه ای، مقامات کشور دیدند که به نوعی بحران به وجود آمده است و روایات متعدد از هر واقعه ای، جایی برای پنهان کاری باقی نمی گذاشت، تلاش هایی برای حفظ انحصار، با مقابله با رسانه های جدید پدیدار گشت، ولی سرعت توسعه تکنولوژی از قدرت برخورد با تکنولوژی پیش افتاد.

امروز دیگر نه روایتی که بر پیشرفت غیر واقعی کشور ما دلالت کند، باور می شود و نه بدبختی انباشته دیگران! امروز حتی مقامات هم متوجه شده اند که برای شنیدن صدایشان باید از رسانه رسمی فاصله ای نسبی بگیرند و خود در قالب رسانه های اجتماعی با مردم سخن گویند؛ سخنی که دیگر مونولگ نیست. کافی است مسئولی درباره چیزی سخنی بگوید. بلافاصله با ده ها کامنت موافق و مخالف مواجه می شود که باید به آنان پاسخگو باشد و این است مسیر درست برای توسعه صحیح کشور؛ وجود روایت های گوناگون مردمی از اتفاقات و تحولات کشور، دیده و شنیدن شدن واقعیت آنچه در این کشور می گذرد و پاسخگو بودن مقامات مسئول به مردمی که لحظه به لحظه آنان را رصد می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۴۰
مگه ما الان پیشرفته ترین کشور جهان نیستیم ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
چرا بابا هستیم :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
چه بخواهیم و چه نخواهیم این واقعیت دنیای امروز است ودر ایران هم وجود دارد ولی باید از آموزش و پرورش توسعه فرهنگی را خیلی پیش تر شروع میکردیم. خانواده ها به علت مشغله زیاد تربیت فرزندان خود را رها کرده اند و آن را به آموزش و پرورش با کوهی از مشکلات سپرده اند .پس باید آموزش و پرورش قوی و به روز شده با اندیشه های نو ایجاد کرد و از حالت سنتی و دید مصرفی خارج شد و به اون ارزش واقعی داده شود تا از هر گونه نا هنجاری با تربیت درست عبور کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
تنها تفاوتی که این دوره با دوره قبل کرده این است که قبلا فکر می کردی درست می شنوی لذا هیچگونه استرس و اضطرابی وجود نداشت در حالیکه در حال حاضر هزاران شبکه اجتماعی اخبارهای متعد و متناقضی را تولید می کند که معلوم نیست کدام درست و کدام غلط است لذا همیشه در معرض تشویش و اضطراب قرار دارید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
با این استخدام های بی ضابطه و بی حسابی و کتابی که آموزش و پرورش داره این روزها انجام میده فاتحه پیشرفت رو حداقل واسه 30 سال آینده بخونید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
قبلا فکر میکردیم که امریکا و غرب جایی است که مردمانش در خیابان ها مشغول کارهای منافی عفت اند و با اسلحه دارند همدیگر را تکه تکه میکنند
البته پيشرفته از نظر اختلاس و ژن خوب و دروغ و سر مردم شيره مالي و ...... چون اين شبكه هاي لعنتي بستري شده براي اطلاع رساني سريع . لعنت به اين تكنولوژي ، فيلترش ميكنيم
شما هنوز بزن شبکه 6

فک میکنی تو بهشت زندگس مسکنس و اروپا جهنمه خخخخخخخخخخ
اگر فضای مجازی نبود ما فک میکردیم مث کره شمالی بهترین کشور دنیایم ،البته هنوزم کم نیستند کسایی ک از دور برشون بی خبرند و ب اخبار دروغ تلویزیون اعتماد میکنند
داستان نسازيم شبكه هاي اجتماعي در همه دنيا هستند. همه دنيا هم پيشرفت مي كند
مشكل خود ما هستيم كه دنبال حاشيه ها هستيم نه دنبال واقعيتها
اجسنت. حرف بسیار درستی است..
رحمت خدا بر شیر پاکی که خوردی آقا یا خانم نویسنده. عین حقیقت بود و جسورانه. ممنون تابناک.
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
اصن هم حقیقت نبود ،همه جا امن و امانه و همه این اخبار ساخته اسکتبار جهانی است و اون ور در بلاد کفر همه دارن از بدبختی جون میدن و تو خون خودشون غرق شدن ، اینجا همه چی گل و بلبله . اگه اختلاس هست ما نمی گیم نیست هست در حد یه میلیون و دو میلیون که رسانه ها با اشتباه تایپی مبلغش رو درشت نوشتن . بابک جون هم بدبخت اصن اختلاس نکرده مث مرد زحمت کشیده و عرق ریخته و پول درآورده . اصن تابی خودشم هم حرف من رو قبول داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
الله اکبر
اگه حرف شما درست باشه باید من یه سر بزنم تیمارستان
آفرین گل گفتی
عالی نوشت تابناک خدایش عالی بود
تابناک دمت گرم . عالی بود .
با اینکه در دوران کنونی هم عده ای با تحت سلطه گرفتن رساناهای پر مخاطب سعی بر تاثیر گذاری بر افکار اکثریت را دارند، ولی باز بهتر از دوران گذشته است که اخبار انحصارا و بنا به سلیقه منعکس میشد.
احسنت
مسئولین که به سلامتی درحال خوش گذرونی هستند چیکار دارند مردم تو صفخاتشون چیکار می کنند یا چی می نویسند.چه این صفخات اجتماعی باشه چه نباشه فعلا قساد و فحشا کشور رو گرفته برید امار این چند سال رو ببینید بعد خودتون قضاوت کنید.
لطف کنید و این تحلیل را برای رئیس صدا و سیما هم بفرستید، چون یک حقیقت و یک واقعیت را به رخشان بکشید، شاید سر کبک نشانشان را از زیر برف در آورند. شاید بتوانند تصور کنند ، 10 سال دیگر چه به روز این سازمان عریض و طویل بدون مصرف با ده ها هزار کارمند بی حاصل خواهد آمد
تابناک تو بی نظیری ! این متن باور نکردنی بود .
حرف حق جواب نداره
تبریک میگم تابناک چقدر روشنفکر شدی.همین طور ادامه بده
لایک
تابناك جان عالي بود،دست خوش
تلگرام و اینستا 5 ساله اومدن، چرا اون موقع پیشرفته نبودیم؟؟
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
معلومه كلا نگرفتي منظور نويسنده رو!!!!
ماشاالله
کی نوشته اینو؟؟؟؟
احسنت
عالی عالی ، اولین بار یک تحلیل واقعی از واقعیات حالای ایران رو ارائه کردید.
عالی بود
عالی بود دست مریزاد
چه تحلیل بی مغزی،فضایی که در آن یک نوجوان میتوان با یک خبر جعلی یک موج امنیتی ایجاد کند را بدون نظارت رها کرده اید. حالا سوال اینه شما چه مقدار از رفاه و آزادی و آرامش و پیشرفت میتوانید ایجاد کنید که تمام فضای مجازی به نفع شما شود.تا دیگر کسی معترض نباشد
گل گفتید.
مشکل تلویزیون مخصوصا شبکه خبر این که فکر میکنند تحلیل گران اول جامعه هستند
نه بابا .... تابی جون !!! بعد از چند ماه به خودت اومدیاااااا .... پر طرفدار بودن سایت خبری شما به خاطر بیان واقعیات و همه نظرات بوده. یه چند ماهی بود ناکوک شده بودی. انگار داری یواش یواش به راه خودت برمی گردی. همینطوری ادامه بده. مردم می فهمند. مردم می فهمند. مردم می فهمند.
خوبه اتفاقا
مسئولین قبلا پاسخگوی خبرنگاران بودند
حالا پاسخگوی ملت

واسه همین که بخشی از اینها تابعیت دوگانه دارن تا هر وقت احساس کردند از پس سوالها برنمیان برن از تابعیت دومشون لذت ببرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
هیچوقت پاسخگو نبودن
آفرین ...عالی بود ... بسیار تحلیل جالب و به جایی بود ...
اگر الان هم شبکه های اجتماعی فعال هستند و مردم میخوانند و میدانند هم بخاطر ایه که جلویش را نگرفته اند، تا چند وقت پیش به اپراتورها اجازه نمیدادند سرعت بالا ارائه بدهند. فراموش نکرده ایم که حدود ۶ ماه اس ام اس معمولی هم فیلتر بود. (جریان سال ۸۸). در همین زمان هم شبکه های اجتماعی در خیلی از کشورها مسدود هست. کمی تاریخ بدانیم بد نیست. در تاریخ ایران داشته ایم که سطح رفاه که کمی بالا تر برود مردم ناراضی تر میشوند.
کاملا درسته ولی اینو در نظر داشته باشین گاهی وقتا با آگاهی مردم هم دکان دلالی خیلی ها بسته میشه و این یکی از دلایل سانسور خبری در کشورهاست
راست میگه اگه تلگرام نبود کی میفهمید اینا چیکار میکنند مثلا ژن خوب ما از کجا میخواستیم بفهمیم چی به چیه
این تلگرام و توییتر به همه ثابت کرد که ما قدیمی ها چرا از اولش هم به اینا اعتماد نداشتیم
تابی جان این مطلب خیلی جالب و زیبا بود .
من اخبار جهان را فقط از طریق تابی جون و کانال های تلگرامی دنبال می کنم و امدن تلگرام علاوه بر این که صدا و سیمای ما رو تعطیل کرده ، کار شبکه های اونور اب رو هم کساد کرده مخصوصا" بی بی سی خیانتکار به مردم ایران !
مطالب شما هم جالبه و بیشتر وقت ها از واقعیات جامعه می گویید.
ممنون از شما
دقیقا همین طور است که نوشته اید
بسیار عالی
حرف دل ما رو زدی
فرهنگ هیس دختر ها فریاد نمی زنند ، یعنی لاپوشانی مشکلات و عیب ها ، بزرگترین عامل بدبختی و عقب ماندگی یک کشور است.
برای همین کشورهای پیشرفته خیلی زودتر از ما به این نتیجه رسیدند و با همین ترفند ، یعنی آزادی بیان باعث رفع تدریجی مشکلات کشورشان شده اند .
همان کرسی آزاد اندیشی که رهبر فرمودند اما عمل نشد .
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

تابناک محترم ، پیشنهاد میشود که در ایران اینترانت راه اندازی شود با بیش از میلیاردها اطلاعات مفید در همه زمینه ها چون با این کار اخلاقیات کاملا" حفظ خواهد شد ، چندین کشور دنیا این را دارند مثل چین ، مثل کره شمالی ، به هرحال راه نجات کشور در زمینه فرهنگ منحط غربی همین است . آیا مسئولین جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه نرسیده اند به فکر این حقیر که رسیده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
با اینترانت ملی مخالفم چون دوباره همون انحصار رسانه و بستن سایتهای مخالف و عقیده مخالف و کره شمالی کردن ایران هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
شما امیدوارم یه اندازه همون فامیلیت بلکه بیشتر به راه راست بری
تابناک عالی بود درود بر رسانه شجاع
الان از نظر مردم کره شمالی همینظور است
واقعيت محض
Like
من که اصلا اخبار رسانه ملی را گوش نمیدهم همش آتش سوزی و طوفان وقتل در اروپا و آمریکا رو با آب و تاب میگه و تکراری شده چیز جدیدی نداره.
تعجب میکنم چطور اینقدر راحت قسمتی از واقعییات حاکم بر جامعه رو از زبون مردم گفتید.جای شکرش باقیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
چرا تعجب؟
بالاخره یه مطلب خوب و حق تو یه سایت خبری ایرانی دیدم!
احسنت
پس از مدتها مطلب خوبی در سایتتان خواندم
تابی جون فکر کنم امروز چندتا سیخ جیگر خورده یه کم خون به مغزش رسیده ، قشنگ بود دم نویسنده ش گرم
عالی بود... امیدوارم آقایون دردشون میگیره به بهانه ای (ضد اسلام بودن و... ) برای سایت و عواملش مشکلی ایجاد نکنن
واقعا عالی بود و تشکر
Like" dari valah"
دیشب جواد لاریجانی تو شبکه خبر میگفت مردم اروپا وغرب درتوحش وتندروی وحماقت وبی قانونی غرق هستند !
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
راست میگه ،مگه خبر ندارید بچه رو بردن تو ماشن ول کردن
پایه حقوق در ایران 1 میلیون تومان هست برای 8 ساعت کاری و بعضا بیشتر اخه یک میلیون تومان رو چه کار می شه کرد انصافا یک روز خودتون رو بذارید جای ما بری بهترین دانشگاه لیسانس بگیری زبان انگلیسی بخونی اخرش هم فقط 1 میلیون یک کارگر در خارج از کشور برای یک ساعت 30 هزار تومان حقوق می گیره بنده با لیسانس بهترین دانشگاه ایران برای یک روز 30 هزارتومان حقوق می گیرم یعنی یک کارگر صفر در خارج از کشور تقریبا 8 برابر من لیسانسه حقوق می گیره شما باشی سرکار می ری؟ بعد میگن کار ایرانی خوب کار نمی کنه! اجناس ایرانی کیفیت نداره! از تولید ملی حمایت کنید!!!!! وقتی کارگر ایرانی هزار تا فکر داره که با یک میلیون نمی شه حلش کرد باید جنس با کیفیت تولید کنه به نظر شما؟؟؟؟؟!!!!!!
اگر هم بخواد فکر مشغولش نمی گذاره چرا خودتون رو بخواب زدید
یعنی واقعا براس سال جدید فکری برای افزایش عادلانه دستمزد و پایه حقوق ندارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
سلام، کارگرهای خدماتی که در شرکت ما کار می کنند ماهی 2 میلیون حقوق میگیرند، کجا کار می کنی؟
تابناک اگه حرف درست بزنی مردم این طور حمایتت میکنند به سلامتی پیشرفت فناوری اطلاعات یه لیوان آب میرم بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
اول ثابت کن درسته بعد آب را نوش جان کن
تابناک نویسنده هر متن را هم بنویس تا مردم این نویسنده شجاع و دانا را بشناسند
سلام تابناک جان شما و این حرفها ، سرت به جایی خورده ، خبری در راه است ؟و ...
با عرض پوزش شبكه هاي اجتماعي به هيچ وجه در هدايت شهروندان به مطالبه گري صحيح از مسوولان و احقاق حقوق مسلم خود موفق نبوده و همچنان در لايه هاي زيرين در بر همان پاشنه قبلي ميچرخد اينكه چرا شرايط اينگونه است و راه حل چيست مساله اي پيچيده تري است و از عهده شبكه هاي اجتماعي ساخته نيست. تا زماني كه ما مردم به آگاهيهاي عميق و استوار مجهز نشويم راه صلاح و صحيح خود را نشان نميدهد اگر در برخي كشورها پيشرفت اتفاق افتاده مسلما به دليل شبكه هاي اجتماعي نبوده و در ايران نيز نخواهد بود و حتي بالاتر از آن به نظر بنده شبكه هاي اجتماعي به نوعي و از طريق كاركرد دوگانه آن به ابزار استعماري جديد تبديل شده كه نشانه هاي بسيار خطرناكي از آن در سطح دولت و ملت البته با چشم مسلح قابل مشاهده است
وای بااورم نمیشه بالاخره یه حرف راست و منطقی پخش کردی تابی جون!
چه عجب تابناک ی بخاری ازت بلند شد
در خارج از کشور ایران از شبکه های اجتمایی برای انجام کارها استفاده می شود.
در حالی که در ایران بیش 100 گروه مختلف برای شبکه های اجتمایی در ایران برنامه تولید می کنند.
هر چیزی که انحصاری باشه خوب نیست.
خیلی خوب پیش میری تابناک جان،خدای قصدت خدمت به مردمه یا میخواب خودتو خوب جا بندازی
از آب گل آلود ماهی نگیر
دیگه صحبت ازاین حرف ها گذشته.چه زود دیرمیشه
احسنت. چه تحلیل مختصر و مفیدی
چند سال پیش بود در تابناک رو تخته میکردن
یه خبری هم بود همیشه اخر اخبار پخش میشد به همراه تصاویرش:
کوچ پرندگان مهاجر دیگه خبری نیست ازشون
برای برگشت به قله های موفقیت دوباره باید همه اینها از بیخ و بن فیلتر بشن
بباسلام وعرض ادب،
تحلیل بجا ودرستی فرموده اید،انحصاررسانه ای شکسته شده واین رویداداجتماعی که البته جنبه های فردی فراوانی را بهمراه داشته وخواهدداشت،دارای مزیت هاوبرتری طلبی هایی است که منافع ومضراتی رادارد.ازجمله مزایاهمانکه درمتن اشاره شده یعنی روایتهای صادقانه وکاملی ازاخباروحواشی آن ومواجهه درست وبیطرفانه باآنهاست.اماعزیزان ازآفات آن نیز غافل نشویم،که انتشاراخباردروغ وطراحی شده که گاهی به جریحه دارشدن وجدان عمومی منتج شده و دراین بین موج سواری باآن برای برهم زدن اتحاد وآرامش وامنیت جامعه که ازاهداف اینگونه تحرکات است حاصل میشود.بهوش باشیم
بنده به عنوان یک رسانه ای مطلب فوق را عنین واقعیت دانسته و می بینم ده سال بعد را که سازمان عریض و طول صدا و سیما مانده با دهها هزار کارمند فاقد تخصص و شبکه های بی کیفیت فاقد مخاطب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
ده سال بعد ؟
با حرف شما مواقم ولی نیاز به دو سال دیگر نیست همین الان اوضاع همینه .
من فقط 90 میبینم ولاغیر.
باید رسوا بشن دروغگوها که مردم ساده رو فریب میدند
مرحبا عالی بود ادامه بدید...
فکر نمیکنم مسئولان گوش شنوایی نسبت به این مسائل داشته باشن!
ایول تابی جون ... بازم از این کارا بکن... اینا حرفائیه که مثل بغض تو گلوی همه مونده گوش شنوایی هم براشون نیست. همین الان من بعضی وقتا میزنم اخبار با پررویی تمام یکی از خبراش حتما اینه: رقم بدهی آمریکا و درصد فقر و تیراندازی توی مدرسه هاش...
من نمیدونم صدا و سیمای ما خنگن یا فک میکنن مردم خنگن.. یکی نیست بگه حداقل دروغم میخواید بگید اینقد تابلو نگید
ایول تابی جون ... بازم از این کارا بکن...
افرین بر شجاعت نویسنده ، عالی بود .
تابي جان مثل اينكه طول عرض گيليمت رااشتباه گرفتي حواست به پا باشه ها. داره ميزنه بيرون چشم دل وا پسا دور ديدي
چی شده قرار جنگ بشه و نیاز به حمایت مردم احساس می شه
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳ nasim
دوست عزیر شما پایین پله ها واستادی میخوای همون اول پاتو بذاری رو پله دهم.. اولین پله برای رسیدن به این هدف والایی که جنابعالی فرمودید جلوگیری از خلاف و بی مسئولیتی است که در بین مسئولین ما موج می زند... قدم اول رو بتونیم برداریم بقیشم یکی یکی ایشالله درست می شه ... فراموش نکنید ما توی ایران زندگی می کنیم این خواسته شما فعلا در حد آمال و آرزوست. الان پله اول...
مطلب بسیار مفید و درستی بود. البته باید این نکته رو هم اضافه کرد که هنوز هم خیلی از سایت ها و شبکه های مجازی دسترسی برای عموم مردم آزاد نیست. جالبه که تمام سران نظام در توییتر میتونند پیام بگذارند ولی ما مردم ایران نمیتونیم بریم اونجا و پاسخشون رو بدیم... باید دسترسی آزاد به همه شبکه های مجازی وجود داشته باشه...
گرچه هنوزم اگر یوقت بزنی کانال خبر میبینی سیاست صدا و سیما هیچ تغییری نکرده و با همون آدرس قبلی داره جلو میره. هزار تا اتفاق تو کشور میفته که قطعی و رسمی درست هست ولی صدا و سیمای میلی هنوز داره حرف خودش رو میزنه...
به امید روزی که آزادی بیان و آزادی شنیدن تو این مملکت علنی بشه...
فردا میترسم فیلتر شین خبری شد؟ از این حرفا؟
سلام،
ممکن است که شبکه های اجتماعی باعث پاسخگویی بیشتر مسئولین شده باشند منتها آسیبهایی که از طریق نشر اخبار جعلی و دروغ به کشور وارد می شود بسیار بیشتر از منافع آن است،‌این نوع اطلاع رسانی می تواند اضطراب و استرس را در میان مردم نهادینه کرده و باعث تندخویی، عدم اعتماد، تحمل پائین و دهها آسیب اجتماعی دیگر گردند.
درود بر شرف تمام انسان هایی که حق و حقیقت را انتشار می دن
امیدوارم خداوند همیشه شما رو در دایره محبتش قرار بده ...
تابی جون، تاب برداشتی.
تابناك خوب تابيدي اين دفعه از لاك محافظه كاري داري در مياي
حرف حق بازخورد مثبت
این همه نظر و کامنت همه از بیکاریه
یک نگاه به اخبار و سایتهای خارجی بندازید ببینید چند کامنت دارند؟
ببینید چند خبر در روز تو سایت میزارند؟
شما راست میگید و درستید.
خدا عاقبت همه ما رو ختم بخیر کنه
کار اصلی صدا و سیما ( تلقین ) بود !
که حالا بی اثر شده .
این که صداوسیما اسمشو گذاشته (( رسانه ملی )) خیلی جالبه...نه صرفا ازجنبه خبری واطلاعاتی....بلکه ازین جهت جالبتره که تو فیلمها وسریالهایش برای شخصیتهای منفی از نامهای ایرانی استفاده میکند. درهرفیلمی هرچه دزدو آدمکشو معتاد و آدم فاسد هست اسماشونم داریوش و منوچهر وبهرام وسیاوش وجمشیدو آرش و فریدون و.....است و اسم این تلویزیونم رسانه ملیی ................................................
صدا وسيما كه ول معطله
البته بنظر میرسه الان شبکه های اجتماعی بیشتر توسط دشمنان کشور مدیریت میشه و عمده پیامهایی که جابجا میشه از اونور افتادند و دائما سعی در تلقین این مطلب دارند که ایران بدترین نقطه دنیاست. در همه چیزهای بد رکورد دار است و هیچ امتیاز مثبتی ندارد تا کاری کنند مردم از هویت خودشون بیزار شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
مگه غیر از این هست؟

شما چشمات رو باز کن از خواب بیدار بشو برو بیرون یه دور بزن ببین که چه اوضاعی هست فقط همون قدم بزن یا با ماشین برو بیرون و نگاه کن دیگه نیاز به رفتن جایی و کار خاصی نیست

همین شماها هستین که خودتون رو به خواب زدین فکر میکنید مملکت رو گلستان کردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
وقتی ایران از نظر اکثریت شاخص های قابل محاسبه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... در تمامی لیست ها و روش های محاسبه در ده تا کشور آخر قرار دارد (که محض اطلاع شامل تمامی کشورهای آفریقایی و سوریه و ... نیز هستند) آنوقت نکنه فکر میکنید اینجا گل و بلبل است
تابناک متحول شده یا داره باهامون شوخی میکنه
تابناک پیشرفت کرده نظام پیشرفت کرده هیپ هیپ هورا نشر بده تابی جون لطفا
تحقیقات بسیاری که در دولت قبل انجام می شد اکنون متوقف شده است واقعیت این است
تابناک خیلی خیلی عالی شدی. چند روزه با مطالبت حرف دل چند میلیون ایرانی رو مینویسی ایول همینجوری ادامه بده انشاالله که چوب لا چرخت نکنن بعضی از انحصار طلب ها
فرق صدا و سیما قبل و بعد از تلگرام چی بوده؟؟
"مشخص شد نه در کشور ما آنقدر ناز و نعمت و آسایش و رفاه وجود داشته و نه در خارج از ایران آن همه بدبختی و نکبت انباشته شده است"

نه عزیزم! مشخص شد که در کشور ما بدبختی و نکبت انباشته شده و در خارج از ایران مردمان تلاش می کنند که با فهم علمی از جهان زندگی بهتری داشته باشند!
بسیازی از مطالب منتشره در فضای مجازی دروغ پردازی افراد مختلف است. مثلا یک شعر یا متن را می نویسند و آخرش اسم یک فرد شناخته شده را می گذارند یا حتی به نام یک نفر کانال تلگرامی یا اکانت توئیتری درست می کنند و هر چیزی دوست دارند را در آن قالب به خورد مردم می دهند.
واقعیت همیشه تلخ است ولی راه فراری از پذیرفتن آن نیست.
البته تذکر این نکته هم ضروری است که حرف های مطرح شده در این صفحه مربوط به گذشته نبوده و الان هم است.
مرگ بر اسرائیل و آمریکا که پیشرفتشان از کشور ما بیشتر است
مردمشان در رفاه هستند و ...
چی کاره تلگرام دارین
تابناك مثل اينكه تنت مي خواره براي فيلتر شدن!
درجواب آقای عارف باید گفت که علت اینکه صداوسیما برای شخصیتهای منفی فیلماش ازنامهای ایرانی استفاده میکنه اینه که مسئولانش به علت مشغله کاری فراوان فرصت روزنامه خوندن ندارند والا اگرفقط همون صفحه حوادث روزنامه خودشونم میخوندن میدیدند که دزدا و قاتلا وفاسدا و چاقوکشا و....وچه نوع اسمهایی دارند.
باسلام خدمت نویسنده عزیز
متن زیبایی بودودرست و باب طبع خواننده
امااینکه این متن رو الان چاپ میکنید نشاندهنده سازماندهی افکار خوانندگان برای مرجع شدن خبری وآمادگی برای انتخابات بعدی است
درضمن بنده عضویاطرفدارجناح سیاسی خاصی نیستم که بخوام این نظررو ارائه کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
هر چقدر هم تابناک بخواد برای انتخابات نظرات موافق عموم بنویسد مردم به عملکرد افراد نگاه میکنند
تشکر از تابناک به خاطر مطلب درستی که عنوان کرد متاسفانه صدا و سیما با دست خود خودش را بی اعتبار کرد ، ظاهرا اوضاع این سازمان بر همان پاشنه سابق میچرخه و به هیچ وجه نمیخواد تغییری در خودش ایجاد کنه ،به جای نوآوری و تولید برنامه های مردم پسند فقط شبکه تلویزیونی و رادیوئی زیاد میکنه با برنامه های آبکی و به درد نخور.
عجب معیاری برای پیشرفته بودن گذاشتی بابا دمت گرم......
مثل اینکه یادتون رفت همین چند روزپیش سخنان ترامپ رو چه جوری ترجمه کرد؟؟؟/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
به این کودک نوپا خورده نگیر .کمکم راه می افتد انشاالله
این آقای عارف ظاهرا سنش کمه خیلی چیزارو یادش نمیاد....
اگر دولت خدمتکار مردم و مردم باید از کار های خدمتکارشان با خبر باشند
ولی بسیاری از موفقیت های علمی ایران در دولت قبل در رسانه های معتبر علمی آن زمان بازتاب یافته است. این را دیگر نمی توانید انکار کنید. در حال حاضر کارهای پژوهشی متوقف شده است و دیگر هیچ دستاورد قابل توجه علمی نخواهیم داشت.
با خوندن این مقاله یاد کلیپ مهران مدیری افتادم.
فساد و قتل در آمریکا، بحران اقتصادی و فقر در اروپا، سیل و سونامی در آسیا، گرسنگی و بدبختی آفریقا را فرا گرفته و ما همچنان خوبیم
اگه تلوزیون مخاطب نداره
چطور تبلیغات تلوزیونی انقدر مخاطب داره
مثل کرم حلزون
بله کاملا درست گفتید اگه توئیتروتلگرام و کلا اینترنت نبود ایران یکی ازپیشرفته ترین کشورهای جهان بود به همین خاطراست گه اینهمه زحمت وهزینه میکنند تا اینترنت را محدودکنند ماهواره هم که از بیخ ممنوع است. خوب شده که حداقل تلفن تصویری ممنوعیتش کاملا اجرایی شده وگرنه ازین هم بیشتر عقب میموندیم. اصولا مملکتی که تلویزیونی مثل صداسیما و روزنامه هایی مثل کیهان دارد که احتیاج به این قرتی بازیا نداره....
ولی نکته جالب این است که صداسیمایی که اندک اعتبارخودرابا ظهورتکنولوژیهای جدید دربین مردم ازدست داده نه تنها خودش این واقعیت راکه دیگرتاثیرگذاری سابق راندارد قبول نکرده بلکه هرروز یک شبکه خارجی هم افتتاح میکند وبه این نکته توجه ندارد که وقتی مردم ایران باهمه محدویتهای رسانه های جدید توجهی به این رسانه به اصطلاح ملی ندارند چطورمیشود مردم دیگرکشورهای فرانسوی زبان انگلیسی زبان اسپانیایی زبان و... اخبارشان را ازصداسیما دریافت کنند یا مردم دیگرکشورها بیکار مانده اند که بنشینند وفیلمها وسریالهایش رانگاه کنند..البته صداوسیما که ظاهراتحت هیچ شرایطی حاضربه قبول واقعیت نیست به این دلیل است که خوابیده را میشود بیدارکرد ولی کسی که خودرا به خواب زده وحاضربه بیداری نیست را نمیشود بیدارکرد.
سلام به همگی تابناک عزیز
تحلیل خوبی بود خوشم اومد ولی یادمون نره تکنولوژی شمشیر دولبه است و باید هرچه سریعتر به جوونها اعتماد کرد و توسط نخبگان جوان اون رو بومی سازی کرد. تا عین مثلا رانندگی مون نشه که فقط خودرو وارد کردیم ولی فرهنگ استفاده شو بومی سازی نکردیم. التماس تفکر
صداوسیمای ما افراد سفارشی وغیرحرفه ای در آن مشغول اشتغال هستن بعضا بدون اینکه هنر لازم را داشته باشند طبیعی است از عهده مسوليت بر نیاید و بر حول محور انحصار وتایید خود بوده باشد که هم اینک فضای مجازی رقیب اصلی وی بر میتازد ونباید ترس حاکم باشد دنیا هم اکنون با افکار عمومی ودر صحنه بودن مردم پیشرفت و توسعه میاد وبایی این فضای رقیب جهت تعالی مملکت زنده وپای شود البته نقد سازنده و تخریب نه وابادانی ایران
نوسینده جفنگ نوشته.لابد ناراحیتن از اینکه خیلی از پته ها از طریق شبکه های اجتماعی رو اب ریخته میشه؟کمتر می تونید لاپوشونی کنید.اگر شبکه های اجتمعای نبود بسیاری از حقایق پشت پرده می ماند.بدعت ها زیاد می شد .مثلا اگر شبکه های اجتماعی نبود قرائتی از اقای دوربینی ومردم عذر خواهی می کرد؟
مگه غیرازین اینه؟
ما گلهای خندانیم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل