بازدید 16970
مشاور سابق ترامپ در همایشی که با حمایت سفارت امارات برگزار شد؛

درگیری با قطر به دلیل رابطه با ایران، مهم‌ترین رویارویی جهان است!

بنون که از اصلی‌ترین مخالفان ایران در حلقه اطرافیان ترامپ است، همکاری گسترده‌ای با جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل دارد. بولتون که روز دوشنبه در حال ورود به کاخ سفید دیده شده، ضمن این که توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام را غیرقابل نجات می‌داند، پیشنهاد کرده که دولت ترامپ در گام بعدی گزینه حمله نظامی به ایران به همراهی اسرائیل علیه ایران را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۷۴۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 26 October 2017
استیو بنون استراتژیست سابق دونالد ترامپ، که به تازگی کاخ سفید را ترک کرده است، در همایشی که با نام «مقابله با افراط‌گرایی خشن؛ قطر، ایران و اخوان‌المسلمین» در مؤسسه هودسون برگزار شد، اقدام به رهبری عربستان برای به انزوا کشاندن قطر به دلیل رابطه با ایران و حمایت از تروریسم کرد و آن را مهم‌ترین رویارویی دنیای امروز دانست.

به گزارش «تابناک» به نقل از بلومبرگ، بنون در اظهارات تند خود در این همایش که با حضور سفیر امارات در واشنگتن و کارکنان سفارت عربستان برگزار شد، تحولات در قبال قطر را مهم‌ترین اتفاق حال حاضر دنیا و حتی مهم‌تر از تحولات مربوط به کره شمالی دانست.

بنون سخنرانی ترامپ در جریان سفر ماه ژوئن وی به عربستان سعودی را که به فاصله کوتاهی بعد از آن چهار کشور عربی، تصمیم خود در قبال یمن را علنی کردند، سنگ بنای مهمی در سیاست آمریکا در قبال خاورمیانه دانست.

 
 هرچند گزارش‌های اخیر در خصوص پرداخت‌های چندصد هزار دلاری امارات به مؤسسات وابسته به بنون، بر سخنرانی وی در خصوص روابط کشورهای عربی با قطر سایه افکنده است، نشنال اینترست سخنرانی وی را مهم‌ترین بخش از همایشی دانست که حسین حقانی سفیر سابق پاکستان در آمریکا، مدیریت گفت وگو با بنون را در آن بر عهده داشت و مقامات ارشد سابق و فعلی آمریکا از جمله لئون پانه‌تا وزیر سابق دفاع، ژنرال پترائوس رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و تام کاتن سناتور تندروی جمهوری‌خواه دیگر حاضران و سخنرانان آن بودند.

بنون که از اصلی‌ترین مخالفان ایران در حلقه اطرافیان ترامپ است، همکاری گسترده‌ای با جان بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل دارد. بولتون که روز دوشنبه در حال ورود به کاخ سفید دیده شده، ضمن این که توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام را غیرقابل نجات می‌داند، پیشنهاد کرده که دولت ترامپ در گام بعدی گزینه حمله نظامی به ایران به همراهی اسرائیل علیه ایران را در دستور کار قرار دهد و از جدایی‌طلبی کردها نیز حمایت کند.

بنون در سخنرانی خود، همزبان با تندروترین مخالفان ایران، اظهار داشت که ایران مشغول حرکتی گازانبری در جهان عرب است. بنون در سخنرانی خود بارها از ادبیات جنگ تمدنها، ایجاد هلال شیعه و ایران دارای تمایلات توسعه‌طلبانه سخن گفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر