بازدید 3674

انتقاد امام جمعه خرمشهر از افزایش هزینه زائران

کد خبر: ۷۴۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 27 October 2017
امام جمعه خرمشهر با انتقاد شدید از هزینه‌های دریافتی از زائران اربعین حسینی، گفت: عوارض دریافتی از زائران خرج سفرهای خارجی و سفره‌های رنگین می‌شود و ما به منطقه آزاد اروند برای برداشتن عوارض مهلت ۲۴ ساعته می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان از خرمشهر، حجت الاسلام سید نبی موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان، اظهار کرد: حماسه اربعین حسینی نمایش شور و شعور است که این مطلب از دستاورد‌های مهم این حماسه عظیم است.

وی ادامه داد: در پیاده‌روی اربعین دلهای مومنان به هم نزدیک می‌شود و دشمنان با مشاهده عظمت اربعین حسینی تعظیم می‌کنند.

امام جمعه خرمشهر گفت: اربعین حسینی سرآغاز قیام عمومی برای ریشه کردن یزیدیان زمانه است و در گرو این حماسه میان دو امت و ملت ایران و عراق همبستگی ایجاد می‌شود.

وی افزود: اربعین حسینی صرفا یک پیاده‌روی ساده و معمولی نیست، باید مسؤولان برای زیارت اربعین حسینی که دستاوردهای فردی و اجتماعی زیادی را دارد، خدمت کنند.

موسوی عنوان کرد: امت اسلامی و مسؤولان برای حماسه اربعین نه تنها نباید هزینه بگیرند، بلکه باید خود هزینه کند و باید یک سال قبل از این حماسه آمادگی را در خود ایجاد کرد.

امام جمعه خرمشهر تصریح کرد: برخی از دولتمردان که هزینه گزاف را برای زائران اربعین حسینی ایجاد می‌کنند، باید بدانند که در مسیر استکبار گام بر می‌دارند.

وی افزود: هر ساله هزینه پاسپورت و ویزا افزایش می‌یابد، برای رفتن به کشور ترکیه به قصد گناه نیاز به ویزا نیست، اما برای رفتن کربلا به قصد زیارت ویزا ضروری است.

موسوی با انتقاد از دریافت هزینه‌های مختلف از زائران اربعین حسینی، متذکر شد: نظام مقدس اسلامی برای زیارت اربعین حسینی باید هزینه کرد، اما از این سو از هر زائر ۱۸ هزار تومان بیمه و مبلغی برای هلال احمر گرفته می‌شود.

وی افزود: دولت از مردم خوب خوزستان و عشایر استان که بدون منت خدمت می‌کنند، یاد بگیرد.

امام جمعه خرمشهر با تاکید بر اینکه هزینه گاراژداری، دلال‌بازی و حق‌الزحمه آژانس‌ها را به دیگر هزینه‌ها باید اضافه کرد، گفت: برای نگهداری از خودرو‌های زائران هزینه گرفته می‌شود، در حالی زائران هنگام بازگشت با ماشین‌های آسیب دیده و به سرقت رفته مواجه می‌شوند، ما مردم خرمشهر می‌توانیم از خودرو‌های زائران نگهداری کنیم.

وی عنوان کرد: من منکر برخی از خدمات نیستم، اما برخی از هزینه‌ها به دلیل سوء مدیریت است، برای سفرهای گناه افزایش قیمت بلیط هواپیما و قطار نیست اما برای زیارت افزایش وجود دارد.

موسوی بیان کرد: گرفتن عوارض از زائران توسط منطقه آزاد اروند از دیگر هزینه‌های اربعین حسینی است، این هزینه برای سفرهای غیر ضروری خارجی و سفره‌های رنگین مسؤولان منطقه آزاد اروند هزینه می‌شود.

وی افزود: عوارض اربعین حسینی در مرز شلمچه برای کانادانشینان است، باید این عوارض برداشته شود، این عوارض فقط در مرز شلمچه گرفته می‌شود، اما در مرز چذابه و مهران خبری از آن نیست.

وی تصریح کرد: چشم‌های نظارتی و بازرسی کشور کجا هستید، آیا این مشکلات را نمی‌بینید؟!

امام جمعه خرمشهر هشدار داد: ما مردم خرمشهر هشدار می‌دهیم که منطقه آزاد اروند باید تا ۲۴ آینده این عوارض را بر دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر