بازدید 3982

بهترين پرسپوليس١٠سال اخير درآمار

کد خبر: ۷۴۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 27 October 2017
پرسپولیس در لیگ هفدهم از نظر امتیازگیری بهتر از سه فصل گذشته اش عمل کرده است. قرمزها بعد از برد در دربی 85 توانست رکورد امتیازگیری اش در فصل گذشته را بشکند و این در حالی است که این تیم با این وجود در رتبه دوم جدول قرار دارد.

به گزارش تابناك ورزشي، پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ در لیگ شانزدهم که در نهایت منجر به قهرمانی این تیم شد در پایان هفته نهم 19 امتیاز گرفته بود و البته در صدر جدول رده بندی قرار داشت. امسال اما این تیم در پایان هفته نهم 20 امتیاز گرفته است؛ اما با یک بازی کمتر از پارس جنوبی در رده دوم قرار دارد. پرسپولیس اگر بازی عقب افتاده اش برابر صنعت نفت آبادان را هم با برد پشت سر بگذارد می تواند علاوه بر رسیدن به صدر جدول رکورد یک امتیاز بیشترش را نسبت به فصل گذشته حفظ کند.

کدام پرسپولیس بهتر است؟
برخی از علاقمندان و کارشناسان فوتبال معتقدند که پرسپولیس در فصل قبل و حتی فصل قبل از آن نمایش بهتری داشت؛ اما نگاهی به عملکرد پرسپولیس در امتیازگیری نشان می دهد این تیم در فصل جدید با وجود تمام انتقادها و کمبودهایی که داشته نتایج بهتری گرفته است. پرسپولیس در لیگ شانزدهم و در پایان هفته نهم تنها یازده گل زده بود؛ اما در این فصل و در همین تعداد هفته هفده گل زده است. البته پرسپولیس در پایان هفته نهم لیگ شانزدهم تنها سه گل خورده بود؛ اما اکنون شش گل خورده است. پس نتیجه عملکرد پرسپولیس نشان می دهد که این تیم از نظر هجومی تیم به مراتب بهتری از فصل قبل بوده هرچند از نظر تدافعی افت کرده است. هرچند نباید فراموش کنیم برانکو در این فصل سیدجلال حسینی کاپیتان و ستون اصلی خط دفاعی تیمش را در اکثر بازی ها در اختیار نداشت و این شاید دلیل مهمی برای تعداد گل های خورده این تیم باشد.

آمارهای قبلی سو تفاهم بود
اما پرسپولیس در لیگ پانزدهم و در پایان هفته نهم آماری کاملا متفاوت با امروزش داشت. این تیم در چنین زمانی در لیگ پانزدهم با یازده امتیاز در رده دوازدهم قرارداشت و این درحالی بود که استقلال رقیب همیشگی اش با هجده امتیاز صدرنشین بود. نکته جالب در این جا این است که پرسپولیس امسال نیز از صدرنشین لیگ پانزدهم یعنی استقلال تا اینجای فصل امتیازات بهتر و بیشتری کسب کرده است. استقلال در لیگ پانزدهم و در همین زمان 15 گل زده و 10 گل خورده بود که با توجه به آمار 17 گل زده و 6 گل خورده بازهم پرسپولیس پیروز این مقایسه خواهد بود. در لیگ چهاردهم نیز پرسپولیس در پایان هفته نهم با دوازده امتیاز و با آمار عجیب ده گل زده و یازده گل خورده در رده هشتم جدول قرار داشت. بهترین نتیجه پرسپولیس در سال های اخیر و بعد از دو فصل اخیر در لیگ سیزدهم رقم خورده که این تیم در هفته نهم با هفده امتیاز، 8 گل زده و 3 گل خورده در رده دوم قرار داشت. در لیگ دوازدهم و در پایان هفته نهم نیز پرسپولیس وضعیت خوبی نداشت و با هفت امتیاز، 5 گل زده و 10 گل خورده در رده پانزدهم جدول بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل