بازدید 14519
پیمانه اقتصادی؛

از «علل کاهش اجاره بها در روزهای اخیر» تا «ایران صدرنشین رشد خروج گردشگر»

این پیمانه تیترهایی همچون ارزش سهام آسیایی بالا رفت، اگر در تابستان بیت کوین خریده بودید، پول شما دو برابر شده بود، ضرر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه از قیمت‌ بالاتر، کاهش قیمت طلا در بازار جهانی، سامانه سهام عدالت دوباره فعال شد، دولت اگر نرخ دلار را کنترل نکند، گندم وارداتی به بیش از 2 هزار تومان می‌رسد و کاهش ۲ هزار تومانی نرخ گوشت‌گوسفندی را در بر دارد.
کد خبر: ۷۴۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴ 28 October 2017
از «علل کاهش اجاره بها در روزهای اخیر» تا «ایران صدرنشین رشد خروج گردشگر»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبر‌ها و رویدادهای جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیترهایی همچون ارزش سهام آسیایی بالا رفت، اگر در تابستان بیت کوین خریده بودید، پول شما دو برابر شده بود، ضرر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه از قیمت‌ بالاتر، کاهش قیمت طلا در بازار جهانی، سامانه سهام عدالت دوباره فعال شد، دولت اگر نرخ دلار را کنترل نکند، گندم وارداتی به بیش از 2 هزار تومان می‌رسد و کاهش ۲ هزار تومانی نرخ گوشت‌گوسفندی را در بر دارد.


علل کاهش اجاره بها در روزهای اخیر

گرانی اجاره بهای مسکن در تابستان به حدی بود که برخی واحدهای مسکونی واقع در مناطق گران قیمت در غرب یا شمال تهران تا متری ۲ میلیون تومان از سوی موجر برای اجاره فایل شده بود اما واحدهای با مشخصات مشابه در روزهای اخیر به دلایلی چون زیاد بودن عرضه کنندگان مسکن اجاره ای و کاهش چشمگیر متقاضی، کاهش تب و تاب فصل جابه جایی مستأجران و همچنین فرا رسیدن ایام محرم و صفر، تا متری یک و نیم و بعضا یک میلیون و ۲۰۰ هزار و حتی در مواردی به متری یک میلیون تومان به اجاره گذاشته شده است. ضمن اینکه چشم انداز بازار نیز گویای احتمال بازگشت هیجان به بازار نیست و شواهد بر ادامه رکود و کسادی بازار اجاره مسکن تأکید دارند. به عنوان مثال به گفته یکی از مشاوران املاک محله آریاشهر، یک واحد مسکونی واقع در میدان صادقیه با متراژ ۹۲ متر مربع به صورت رهن کامل به قیمت ۹۵ میلیون تومان فایل شده است. یک کارشناس معاملات مسکن به خبرنگار مهر اظهار داشت: اگرچه در بخش رهن و اجاره بر خلاف فایل های خرید و فروش مسکن، سن ساختمان اثرگذاری چندانی در قیمت ها ندارد اما آنچه سبب می شود تا قیمت ها دچار تغییر شود، بازسازی شده بودن منزل حتی در صورت قدیمی بودن آن است؛ همچنین «محله»، «آسانسور» و «پارکینگ» از مهم ترین فاکتورهای اثرگذار در قیمت رهن و اجاره مسکن است که پارکینگ دار بودن از عواملی است که قیمت اجاره را می تواند تا ۲۰ درصد نسبت به اجاره بهای واحدهای مشابه همان منطقه افزایش دهد.

پس از سود سهام غول‌های تکنولوژی آمریکا؛ ارزش سهام آسیایی بالا رفت

روز جمعه با سود انرژی‌بخش غول‌های تکنولوژی آمریکا، سهام آسیایی بالا رفت درحالی‌که یورو پس از این که بانک مرکزی اروپا برنامه محرک‌های مالی خود را تمدید کرد، نزدیک به کمترین مقادیر سه ماهه خود معامله شد. هرچند بانک مرکزی اروپا حجم خرید اوراق قرضه ماهیانه خود را از ۶۰ میلیارد یورو به ۳۰ میلیارد یورو کاهش داد اما در بیانیه خود از تمدید این برنامه برای چند سال دیگر و همچنین امکان بازگشت آن به وضعیت قبل خبر داد. یورو به کمترین میزان ۳ ماهه خود رسید و نرخ آن برابر با ۱.۱۶۳۱ دلار شد. به نظر می‌رسد سقوط یور باعث بالا رفتن سهام اروپایی شده است و روز جمعه بازارهای اروپایی در مقادیری بالاتر از حد انتظار باز شدند؛ شاخص داکس آلمان ۰.۵ درصد و کاک فرانسه ۰.۶ درصد بالاتر باز شدند. فوتسی انگلستان بدون تغییر باقی ماند. نیکی ژاپن شاهد جهشی ۱.۳ درصدی بود. ام‌اس‌سی‌آی گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه بدون تغییر بود درحالی‌که بازارهای هنگ‌کنگ و کره‌جنوبی ۰.۷ درصد سود به پول محلی خود به دست آوردند. ماتسومی کاگاوا، استراتژیست جهانی ارشد راکوتن سکیوریتیز می‌گوید: سودهای شرکت‌ها در سراسر جهان افزایش یافته و رکورد زده‌اند و آی‌ام‌اف هم به تازگی پیش‌بینی اقتصادی خود را برای آمریکا، چین، اروپا و ژاپن ارتقا داده است. جزئیات بیشتر

افزایش قیمت نفت با جدیّت عربستان برای تمدید قرارداد کاهش تولید نفت

روز جمعه، قیمت نفت تقدریبا ثابت ماند. این در حالی است که اواخر روز پنجشنبه، قیمت نفت افزایش چشمگیری یافت و به بشکه ای 60 دلار نزدیک شد. دلیل افزایش قیمت نفت در روز گذشته، پیام امیدوارکننده ی شاهزاده ی سعودی مبنی بر تمدید قرار داد کاهش تولید اوپک بوده است. به نقل از رویترز، قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  3 سنت (0.05 درصد) افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 59.33 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 3 سنت کاهش (0.06 درصد)، بشکه‌ای 52.61 دلار صورت گرفت. این در حالی است که افزایش موجودی نفت آمریکا مانع از آن شده است که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت به نسبت برنت افزایش قیمت پیدا کند. روز پنجشنبه محمّد بن سلمان، ولیعهد  سعودی، در گفت وگو با رویترز اذعان کرد که عربستان سعودی از ادامه ی کاهش تولید نفت جهت ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا حمایت خواهد کرد.

اگر در تابستان بیت کوین خریده بودید، پول شما دو برابر شده بود

مایکل هیوسون، تحلیلگر ارشد مؤسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس در سخنانی تأکید کرد: پیدایش و گسترش سرمایه گذاری های جایگزین به خصوص انواع ارزهای دیجیتال در بازارهای بین المللی بی شک به ضرر سرمایه گذاری در سایر بازارها به خصوص طلا خواهد بود. بر اساس این گزارش وی در ادامه افزود: با پیشرفت فناوری و ظهور ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران زیادی ترجیح می دهند پول و سرمایه خود را در این بازار سرمایه گذاری کنند. این تحلیلگر ارشد اقتصادی تصریح کرد: البته بازار ارزهای دیجیتال با ریسک های زیادی روبه رو است و سرمایه گذارانی که به دنبال ریسک پایین هستند معمولا بازارهای سهام اوراق قرضه و طلا را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. این در شرایطی است که قیمت جهانی بیت کوین طی هفته های اخیر با رشد فزاینده ای روبرو شده و به 6000 دلار رسیده است. پیش بینی می شود با ظهور ارزهای دیجیتال بیشتر در آینده سرمایه گذاری در سایر بازارها به خصوص طلا و فلزات گرانبها دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. وی افزود: اگر شما در تابستان امسال بیت کوین خریده بودید، پول شما دو برابر شده بود. کسی نمی تواند از این سود چشم پوشی کند. پایین بودن نرخ بهره در کشورهای صنعتی و توسعه یافته نیز بسیاری از سرمایه گذاران را به سوی بازار ارز دیجیتال سوق داده است. این تحلیلگر اقتصادی گفت: اگر ارزهای دیجیتال وجود نداشت، بهترین سرمایه گذاری در شرایط کنونی خرید طلا بود. طلا برای جلب نظر سرمایه گذاران بین المللی کار سخت و دشواری دارد. افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده و رشد فزاینده شاخص سهام در هفته های اخیر موانع بزرگی برای بازار طلا به شمار می رود. جزئیات بیشتر

ضرر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه از قیمت‌ بالاتر

یک مقام آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که هر گونه افزایش در قیمت‌های نفت خام جهانی ممکن است به ضرر تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای باشد زیرا رقیبان آنها را به بالا بردن تولید تشویق می‌کند. به گزارش ایسنا، کیسوکه ساداموری، مدیر بازارهای انرژی و امنیت آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اظهار کرد: تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه ممکن است صادراتشان به آسیا در سال ۲۰۱۸ را به میزان زیادی محدود نکنند زیرا هر گونه رشد قابل توجه قیمت‌های نفت جهانی، موجب سرمایه‌گذاری قوی در پروژه‌های نفتی و ظهور رقابت جدید می‌شود. هر گونه افزایش قیمت‌های نفت خام جهانی در نتیجه محدود نگه داشتن عرضه به آسیا، ممکن است به ضرر تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای باشد زیرا قیمت‌های پایین‌تر یکی از دلایل اصلی تقاضای قوی از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بوده‌ و از سوی دیگر، توقف شماری از پروژه‌های حفاری جدید در سراسر جهان را نیز به همراه داشته است. جزئیات بیتر

کاهش بهای طلا در بازار جهانی

در معاملات روز جمعه بازارجهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا 1265.5 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز گذشته 70 سنت کاهش داشت. قیمت کنونی در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز 16.9 دلار و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن 2.6 دلار پایین‌تر بوده است. نقره نیز 12 سنت ارزان شد و 16.65 دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شد. پلاتین تنها عنصری بود که در بازار افزایش قمیت را تجربه کرد و با یک دلار صعود 916 دلار در هر اونس به فروش رسید. قیمت پالادیم نیز 2 دلار کاهش یافت و 958 دلار در هر اونس قیمت‌گذاری شد.

سامانه سهام عدالت دوباره فعال شد

از یکم آبان ماه جاری به‌مدت ۴ روز سامانه سهام عدالت به‌منظور بروزرسانی سیستم و تغییرات لازم از دسترس عموم مشمولان سهام عدالت خارج شد که با پایان این زمان، از روز جمعه مورخ ۹۶/۸/۵ دوباره امکان ثبت شماره شبای بانکی و مشاهده صورت وضعیت دارایی در قالب نسخه ۴ نسخه جدید سامانه فراهم شد. بر این اساس تمامی مشمولان سهام عدالت و بازماندگان فوت‌شدگان این سهام می‌توانند با وارد کردن اطلاعات هویتی مشمولان در سامانه سهام عدالت، از صورت وضعیت مربوطه آگاه شوند و همچنین در صورتی که تا کنون شماره شبای حساب بانکی به این سامانه اعلام ننموده اند، اقدام به ثبت شماره شبای بانکی خود کنند.

دولت اگر نرخ دلار را کنترل نکند، گندم وارداتی به بیش از دو هزار تومان می‌رسد 

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران با بیان اینکه ۱.۳ میلیون تن در کشور فقط با کاشت گندم امرار معاش می‌کنند گفت: عده‌ای می‌خو اهند اصل موضوع تولید گندم در کشور را از ریشه و بیخ و بن با تبر بزنند. وی گفت: اگر دلار به حال خود گذاشته شود و دولت در نرخ آن دخالتی نداشته باشد، قیمت گندمی که به کشورمان می‌آید بالاتر از 2 هزار تومان خواهد بود.

کاهش دو هزار تومانی نرخ گوشت‌گوسفندی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش هزار و 500 تا  دو هزار تومانی نرخ گوشت طی هفته های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 38 تا 38 هزار و 500 تومان به مغازه دار و 42 تا 43 هزار تومان به مشتری عرضه می شود. وی عرضه مناسب دام و واردات گوشت قرمز را دلیل اصلی روند نزولی قیمت گوشت در بازار اعلام کرد. ملکی با بیان اینکه افزایش نرخ دلار بر واردات گوشت تاثیری نداشته است، افزود: در شرایط کنونی نوسان نرخ دلار خللی در میزان واردات گوشت ایجاد نکرده است. وی با بیان اینکه هیچ‌گونه کمبودی جهت عرضه دام در ایام اربعین حسینی وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی، پیش بینی می‌شود که اتفاق خاصی در عرضه دام به بازار رخ ندهد. ملکی در پاسخ به اینکه نوسان نرخ دلار بر افزایش قیمت گوشت های وارداتی می تواند اثرگذار باشد یا خیر، یادآور شد: امکان پیش بینی قیمت گوشت در بازار وجود ندارد و باید منتظر ماند و دید که عرضه و تقاضا به کدام سمت و سو می رود. /باشگاه خبرنگاران

ایران صدرنشین رشد خروج گردشگر

تازه‌ترین گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) درباره روندهای سفر در قاره کهن نشان می‌دهد، ایران پررشدترین کشور آسیا و اقیانوسیه در فرستادن گردشگران خروجی است. ایران با فرستادن سالانه ۹ میلیون گردشگر به خارج از کشور، تقریبا معادل دو برابر گردشگران ورودی به کشور، توریست به خارج اعزام کرده است. مروری بر گردشگران خروجی ایران در سال‌های پیش حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۴ حدود ۷/ ۷ میلیون گردشگر از کشور خارج شده بود که این میزان در سال ۲۰۱۵ با کاهش ۱۴ درصدی به ۶۲/ ۶ میلیون نفر رسید اما در سال ۲۰۱۶ با رشدی قابل توجه به مقدار کنونی افزایش یافته و حتی می‌تواند در سال ۲۰۱۷ از این مقدار نیز فراتر برود. یکی از دلایل این افزایش، سیاست‌های ارزی ایران است. به باور اقتصاددانان، غیرواقعی بودن نرخ ارز در ایران به نوعی یارانه‌ای را در اختیار گردشگران خروجی قرار می‌دهد و باعث می‌شود هزینه سفر به برخی کشورهای خارجی، به‌ ویژه همسایه‌های ایران، به‌صورت کاذبی ارزان‌تر از هزینه سفرهای داخلی باشد. همین امر موجب شده سالانه بسیاری از گردشگران نسبت به سفر به خارج از کشور ترغیب شوند. به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال، دلایل متعدد دیگری نیز برای این تمایل گسترده وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ضعف زیرساخت‌های گردشگری در ایران و بازاریابی مناسب برخی کشورهای همسایه و همچنین برخی رویدادهای فرهنگی، زیارتی و موارد دیگر اشاره کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
دلیل اصلی آزادیه
نرخهاي خارج از كشور كاذب نيست اين قيمتهاي داخلي است كه گران مي باشد.
در مورد آمار خروج گردشگر دلار 4000 تومان یارانه به حساب میاد؟ علت محدودیتهایی که در داخل برای مردم ایجاد کرده اند نیست؟ هتلهای گران و عمدتا بی کیفیت و سایتهای تاریخی که سالهاست کسی بهشون رسیدگی نکرده و فاقد امکانات رفاهی و تفریحی هستند و ... علت رغبت ایرانیان به سفر به خارج نیست؟ چرا حکومت ما طی چند دهه از این پتانسیل گردشگری استفاده نکرده؟ چرا مردم سواحل ترکیه رو به سواحل خزر و جنوب ترجیح میدن؟
ممنون از خبرای خوبت فقط یه جنگ و یه تجاوز کم داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
و دشمن .
عربستان هم از سیاست های خودش کوتاه اومد. فکر کنم در چند سال آینده جده یکی از رقبای مهم مقاصد گردشگری در آسیا باشه. ولی ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
اولان توریست در کنار آثار دیدنی می‌خواد استراحت وتفریح هم کنه ، خرید هم کنه و از مسافرتش در کنار خانواده لذت ببره ، حالا کدوم شرایط رفاهی و تفریحی در ایران مخصوصا واسه توریست‌های خارجی مهیاست.
نرخ هتل های ایران مخصوصا کلان شهرها از ترکیه دبی و اکثر کشورهای توریستی دنیا گرونتر است. صنعت توریستی درست و اصولی داریم .و حتی در یک کشور خارجی ما ایرانیان به عنوان توریست نمی دونیم به دنبال چی هستیم ،تو فرددگاها به علت عدم مهارت در زبان انگلیسی و.. سردم گم هستیم، به علت عدم حمایت کنسولگری های ایران از شهروندان ، به توریست‌های ایرانی در ترکیه ، ارمنستان ، عراق ، عربستان تاجیکستان،افغانستان .... توهین می‌کنند، تجاوز میکنند.
به علت وجودعدم رقابت در صنعت هتلداری ‌عدم توسعه و ساخت هتلهای جدید و ازدیاد توریست نسبت به سال‌های گذشته نتیجتا قیمت هتلهای کشور سر به فلک زده. در حال حاضر عرضه و ‌تقاضا باهم در تناسب نیستند. و با افزایش توریست‌های خارجی و تعداد معدود و معلوم هتلها قیمت هتلها گرانتر از این هم خواهد شد.
گردشگر تو تبریز خیلی کم شده اجاره ها هم بالا رفته شوهر بدبخت من خیلی گشت ولی نتونست خونه پیدا کنه
یعنی دلار 4 هزار تومانی غیر واقعیه بشه دوبرابر خوبه؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر