بازدید 5789

پیشنهاد ترامپ به امیر قطر برای حل بحران

کد خبر: ۷۴۲۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶ 28 October 2017
«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر جمعه شب در گفت وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس‌، از پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای برگزاری نشستی مشترک با همسایگان عرب قطر در کمپ دیوید با هدف حل اختلاف‌های به وجود آمده خبر داد و گفت که این پیشنهاد مورد موافقت دوحه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، وی که به تازگی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ترامپ دیدار کرده بود، ادامه داد: به رئیس جمهوری آمریکا گفتم که ما کاملا آماده‌ایم و در تمام این مدت خواهان گفت وگو بودیم.
 
امیر قطر افزود: قرار بود که این نشست خیلی زود برگزار شود اما اطلاعی از پاسخ دیگر کشورها ندارم.
 

 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران همسایه مااست ... ما بیش از آن‌ها (کشورهای عربی) با تهران در عرصه سیاست خارجی اختلاف نظر داریم؛ اما بگذارید بگویم زمانی که در محاصره قرار گرفتیم، تنها راه دسترسی ما به غذا و دارو برای مردم کشورمان از طریق ایران بود.
 
امیر قطر ادامه داد: دلیل اصلی محاصره قطر این است که آن‌ها استقلال ما را برنمی‌تابند ... ما خواستار آزادی بیان در منطقه هستیم و آن‌ها این موضوع را تهدیدی برای خود می‌دانند.
وی افزود: استقلال عمل ما، خط قرمز قطراست و دخالت هیچ‌کسی را در این رابطه نمی‌پذیریم ... به همین سبب شبکه خبری الجزیره تعطیل نخواهد شد.
 
عربستان، مصر، امارات و بحرین 15 خرداد 96 با ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابط خود با این کشور را قطع کردند؛ موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.
 
کشورهای تحریم کننده قطر اول تیرماه فهرست شروط 13گانه خود برای از سرگیری روابط با دوحه را از سوی کویت به قطر اعلام کردند اما مقام های دوحه با رد اتهام این کشورها، پیش شرط های آنها برای از سرگیری روابط را مغایر با حاکمیت قطر دانستند.
 
ویدئوی کامل گفت وگوی امیر قطر یکشنبه شب به وقت تهران روی آنتن خواهد رفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل