بازدید 26668
۶
استیو بنن در مصاحبه تفصیلی با «دافنه باراک»:

ترکیه برای ما، بسیار خطرناک‌تر از ایران است / کاری شبیه به انقلاب فرانسه / هیچ گزینه نظامی برای کره شمالی وجود ندارد / جنگ بزرگ بعدی با قطر / نقش بنن در برگزیت

استیو بنن مشاور استراتژیک سابق کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ و همچنین سردبیر نشریه راست‌گرای «بریت بارت» در مصاحبه‌ای تفصیلی با «دافنه باراک» که در نشریه الشرق الاوسط منتشرشده است، در خصوص مسائلی ازجمله موضوع قطر، کره شمالی، چین و برگزیت، سخن گفته است.
کد خبر: ۷۴۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 29 October 2017

استیو بنن مشاور استراتژیک سابق کاخ سفید در دولت دونالد ترامپ و همچنین سردبیر نشریه راست‌گرای «بریت بارت» در مصاحبه‌ای تفصیلی با «دافنه باراک» که در نشریه الشرق الاوسط منتشرشده است، در خصوص مسائلی ازجمله موضوع قطر، کره شمالی، چین و برگزیت، سخن گفته است.

به گزارش «تابناک» وی در این مصاحبه بیان کرده است که مهم‌ترین مأموریت او رقابت با همه نهادهای جمهوری‌خواه است و خواهان واردکردن لرزه بر اندام سیستم جمهوری‌خواهان و رهبران آن است که به شکل موردی از میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای جمهوری‌خواه نام می‌برد. به گفته او این شبیه به انقلاب فرانسه است.

ترکیه برای ما، بسیار خطرناک‌تر از ایران است / کاری شبیه به انقلاب فرانسه / هیچ گزینه نظامی برای کره شمالی وجود ندارد / جنگ بزرگ بعدی با قطر / نقش بنن در برگزیت

حقیقت دردناک در مورد کره شمالی و ترکیه

وی در این مصاحبه به شکلی عجیب بیان کرده است که هیچ گزینه نظامی در خصوص کره شمالی وجود ندارد به‌غیراز آنکه درنهایت در اولین 30 دقیقه از حمله آمریکا، بیش از 10 میلیون نفر در سئول، پایتخت کره جنوبی قتل‌عام شوند.

این مسئله‌ای است که برخی بر این باور هستند که منجر به خروج او از کاخ سفید شده است. وی تأکید می‌کند که هیچ گزینه نظامی

وی در این خصوص طی این مصاحبه بیان کرده است که ترکیه خطر بزرگ‌تری برای ایالات‌متحده است. خطری که حتی ایران هم تا آن اندازه به آن خطر برای آمریکا نزدیک نیست. بااین‌حال بنن بیان کرده است آمریکا به‌درستی و به شکلی دقیق آنچه اکنون در ترکیه و تحت حکومت رجب طیب اردوغان می‌گذرد را مطالعه و رصد نمی‌کند و این موضوعی است که او قصد دارد در روزهای پیش رو به‌شدت به آن بپردازد.

نیاز و ضرورت انزوای قطر

به گفت دافنه باراک بن شخصیتی است که دوست دارد به‌راحتی اعلان‌جنگ کند. درواقع بعد از اخراج از کاخ سفید بنن دو کار را انجام داد: اول به‌عنوان سردبیر بریت بارت مجدداً به رسانه محبوبش بازگشت و دوم در توییتر پیامی منتشر کرد که هشتگ آن #WAR بود!

ظاهراً جنگ بزرگ جهانی بعدی او با قطر است. وی در این مصاحبه بیان کرده است: من در رابطه با اقداماتی که بحرین، عربستان، مصر و امارات متحده عربی در خصوص قطر صورت دادند، دونالد ترامپ و اقدامات او را تائید می‌کنم. انزوا و بایکوت قطر بعد از سفر ترامپ به عربستان سعودی رخ داد.

وی در این مصاحبه نکته‌ای مهم را افشا کرده است و آن این‌که دونالد ترامپ تأکید کرده بود که از مواضع عربستان در برابر قطر حمایت خواهد کرد هرچند در ظاهر و اخیراً بیان کرده که می‌خواهد در این مسئله میانجی‌گری کند. به گفته بنن، قطر به‌اندازه کره شمالی خطرناک است و این دومین موضوعی است که باید موردتوجه قرار بگیرد (بعد از ترکیه).

سوءتفاهم در مورد چین

در این مصاحبه دافنه باراک به موضوع سفر ترامپ به 5 کشور آسیایی ازجمله چین نیز پرداخته است. درحالی‌که ترامپ معتقد است که دوستی و درک و تفاهم خوبی را میان چین و آمریکا ایجاد کرده است، اما استیو بنن کاملاً با این مسئله مخالف است.

بنن می‌گوید: ما در مورد چین یک اشتباه کوچک انجام نداده‌ایم، نه ما یک اشتباه بزرگ استراتژیک در برابر چین داریم. اگر به سخنان اخیر رئیس‌جمهور چین گوش کرده باشید، متوجه می‌شوید که چین قرار نیست در کنار آمریکا تبدیل به یک ابرقدرت شود، نه! چین قرار است هژمونی جدید درصحنه بین‌الملل باشد.

به گفته بنن این اشتباه استراتژیک از دوره بوش و کلینتون آغازشده و آن‌ها تصور کردند که اگر به چین اجازه داخل شدن در سازمان تجارت جهانی را بدهند و با چین با ملاطفت برخورد کنند چین تبدیل به یک کشور لیبرال دموکرات خواهد شد. اما به گفته بنن چین اکنون چین در برابر چشمان آمریکا مشغول بازی در جهت موردنظر خود است.

نقش بنن در برگزیت

استیو بنن در این مصاحبه بیان کرده که «نایجل فاراژ» سیاستمدار انگلیسی که روابط بسیار خوبی با ترامپ دارد، یکی از دوستان نزدیک بنن است. وی گفته: خیلی مفتخرم که روز بعد از پیروزی در انتخابات نایجل بیان کرد: اگر به خاطر بریت بارت لندن نبود، هیچ برگزیتی در کار نبود!

به گفته دافنه باراک، هرچند استیو بنن بیش از این وارد ماجرای ارتباط با برگزیت نشد، اما به نظر می‌رسد که در یک برهه مشخص زمانی دو پیروزی مهم را در دو سوی آتلانتیک به دست آورده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
به نظر میرسه ایشون کمی توهم میزنه
زیاد حرفهایش را جدی نگیرید.
ترکیه و قطر رو خوب اومد
خیلی سخنان جالبی است ترکیه و قطر خطرناک تر از ایران و کره شمالی که کاملا هم درست است.چون ترکیه و قطر در حال دوشیدن آمریکا و تضعیف منافع کوتاه مدت و بلند مدت او به نفع منافع خود هستند در حالی که کره شمالی و ایران فقط هارت و پورت می کنند و ندانسته آب به آسیاب آمریکا می ریزند.
استیو جان مثل اینکه دیگه وقتشه که بازنشسته بشی
كسينجر جديد منتهي از نوع خونخوارتر و افراطي تر. كاش ميشد اي ميل هاشو يك جوري ه ك ميكردند بعضي ها.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل