بازدید 33019

خیز اردوغان برای الحاق مناطقی از شمال سوریه به خاک ترکیه+ نقشه

برخی ناظران بر این باورند که ترکیه ممکن است، اهدافی فراتر از توافق با روسیه و ایران در شمال سوریه دنبال و در پی آن است تا بخش های از استان های ادلب و حلب را به خاک خود ضمیمه کند. در همین زمینه، دولت ترکیه تلاش می کند تا مناطقی از جرابلس تا ادلب حتی تا کوه الزاویه را به نقشه سیاسی خود ضمیمه کند.
کد خبر: ۷۴۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 29 October 2017
کمتر از یک ماه پیش، ترکیه بر اساس توافق آستانه و موافقت روسیه و ایران، عملیات نظامی گسترده ای را در شمال سوریه برای بیرون راندن نیروهای تحریرالشام آغاز کرد؛ عملیاتی که تحلیل های زیادی پیرامون آن ارائه شد که در بیشتر این تحلیل ها، نگرانی از اقدامات و اهداف آنکارا در شمال سوریه برجسته است.

به گزارش «تابناک»، در همین زمینه، برخی ناظران بر این باورند که ترکیه ممکن است اهدافی فراتر از توافق با روسیه و ایران در شمال سوریه دنبال و در پی آن است تا بخش های از استان های ادلب و حلب را به خاک خود ضمیمه کند.

این مسأله نیز به شدت باعث نگرانی دولت سوریه شده و مقامات این کشور با محکومیت ورود نظامیان ترک به ادلب، اعلام کرده اند که دخالت نظامی ترکیه در ادلب در راستای اهداف توسعه طلبانه و اشغال گرایانه اردوغان است.

در همین زمینه، الهام احمد رئیس مشترک مجلس دموکرات سوریه نیز در اظهاراتی با اشاره به حضور نظامی ارتش ترکیه در ادلب عنوان کرده است: دولت ترکیه تلاش می کند تا مناطقی از جرابلس تا ادلب حتی تا کوه الزاویه را به نقشه سیاسی خود ضمیمه کند.

بر اساس گزارش هاوار نیوز، الهام احمد، رئیس مشترک مجلس دموکرات سوریه در اظهاراتی با اشاره به اشغال ادلب توسط ارتش ترکیه تحت عنوان ایجاد مناطق عاری از درگیری عنوان کرده است: ترکیه در تلاش برای ایجاد حاکمیت خود در برخی مناطق شمال سوریه است و تلاش می کند، اشغالی را که در ادلب صورت داده، به عفرین وصل کند. هدف اصلی دولت ترکیه این است که با اشغال عفرین اعزاز را به ادلب متصل کند.

خیز اردوغان برای الحاق مناطقی از شمال سوریه به خاک ترکیه+ نقشه

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: این دومین اقدام اشغالگرایان دولت ترکیه در سوریه است، همان گونه که حتای،  اسکندورن را در گذشته به خاک خود ضمیمه کرده است اکنون نیز تلاش می کند تا مناطقی از جرابلس تا ادلب حتی تا کوه الزاویه را به نقشه سیاسی خود ضمیمه کند.

وی افزود: اشغال ادلب توسط دولت ترکیه نتایج سیاسی و نظامی مختلفی به بار خواهد آورد. در واقع دولت ترکیه در نظر دارد از لحاظ سیاسی در ائتلاف بین المللی، بار دیگر نقش فعالی به دست آورده و از این مسأله به فشار علیه دولت مرکزی سوریه استفاده کند. از لحاظ نظامی نیز با مداخله در امور داخلی سوریه در تلاش است تا به حضور خود در این کشور ادامه دهد.

از سوی دیگر، منابع نظامی ترک از قصد دولت این کشور برای آموزش بیش از پنج هزار تروریست تکفیری فعال در شمال سوریه و استفاده از آنها به عنوان پلیس در مناطق اشغالی استانهای ادلب و حلب خبر داده اند.

گفته می شود، این تروریست ها به زودی در آکادمی پلیس ترکیه آموزش و پس از شش ماه وارد سوریه خواهند شد. اقدامات ارتش و دولت ترکیه در شمال سوریه بر خلاف ادعای آنها مبنی بر سرکوب گروه های تجزیه طلب یا القاعده می باشد و حکایت از قصد و برنامه ریزی بلندمدت اردوغان برای اشغال دائمی خاک سوریه دارد.

همچنین، منابع آگاه نظامی به روزنامه «ینی شفق» گفتند، ارتش ترکیه در صدد است دست کم هشت پایگاه نظامی را در استان شمالی ادلب سوریه ایجاد کند.

به گفته این منابع، تا کنون چهار موقعیت استراتژیک برای ایجاد پایگاه نظامی شناسایی شده که از آن جمله می توان به منطقه راهبردی «شیخ برکت» اشاره کرد.

ارتش ترکیه همچنین قصد دارد، دو پایگاه هوایی «تفتناز» و «ابو الظهور» را به عنوان پایگاه نظامی نیروهای خود به کار گیرد.

روزنامه ینی شفق نوشت: ترکیه قصد ایجاد منطقه امن به عمق 450 کیلومتر در خاک سوریه را دارد.

این رسانه در این خبر خود نوشت: ترکیه در جریان عملیات سپر فرات 110 کیلومتر از مناطق شمالی سوریه را از عناصر داعش و پ.ک.ک پاکسازی کرده و قصد دارد این خط امن مرزی را توسعه دهد.

به نوشته این رسانه، ترکیه می خواهد با نفوذ 130 کیلومتری در عمق خاک سوریه و تا شهر عفرین، عناصر گروه پ.ک.ک را از این منطقه بیرون براند و مجموع مناطق امن در شمال سوریه را به 240 کلومتر افزایش دهد.

به نوشته این رسانه، هدف دیگر نظامیان ترکیه پیشروی به سمت غرب در خاک سوریه تا سواحل دریای مدیترانه و به عمق 450 کیلومتر است تا به این طریق، به تهدید گروه های تروریستی در شمال سوریه به شکل کامل پایان دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۱
ترکها عادت دارن که با کمترین هزینه بیشترین منافع رو کسب کنن
اردوغان شکر خورد
مثل اینکه کله اش بوی قرمه سبزی میده
بچسبه به مملکتش و اینقد ادای سلطان سلیمان رو درنیاره
ناظران خیلی اشتباه فکرمی کنند یاازروی غرض وضد ترک نظرمیدن اگه ترکیه با روسها توافق نمی کرد کردهاباحمایت امریکا درپی اشغال ادلب و رسیدن به ابهای ازادبودن تا کریدور ابی برای خروج از محاصره تشکیل بدن وقتی نقشه امریکا نگرفت شروع به تصرف میادین نفتی وگازی سوریه کردن وحتی اجازه عبور ارتش سوریه از رودفرات رانمیدن اشغالگری اینه که امریکا دوازده پایگاه درسوریه ایجادکرده بدون مجوز سوریه اماترکهابا موافقت روس وایران واردادلب شده
اگر تركيه اين كار رو كرد ، ما ايرانيان شيعه هم خواهان الصاق كربلا و نجف به خاك ايران هستيم!
چقدر گفتیم ترکیه از داعش خطرناک تره و خوی تجاوزگریش از اسراییل بیشتر
ولی همه گول اردوغان را خوردند و پشت رزمنده های کرد و سوری را خالی کردند
تحلیل اشتباهی است ترکیه به دنبال الحاق بخش هایی از سوریه به خاک خود نیست بلکه به شدت نگران قدرت گرفتن گروه های مسلح و تجزیه طلبی چون پ.ک.ک و پ.ی.د است.

الان قرن 21 است و دوران تصرف سرزمین ها از راه قهر و غلبه به سر رسیده
تغییر بافت جمعیتی کرکوک و موصل به ترکمان که هواداران ترکیه هستند و به نوعی اردوغان انها را شهروند ترکیه حساب می کند اشتباهی بزرگ است.تا چند سال اینده خواهان الخاق به ترکیه خواهند شد و ممکن است همه پرسی یکجانبه بنفع ترکیه برگزار شود
مگه شهر هرته ؟ ایران از همین الان باید اقدام کنه
نبايد هيچ كشورى چنين اجازه اى بيابد
الحاق نمیکنه از ترس تروریستها که اتفاقا اونها قصد تعرض و تصرف خاک سوریه دارند منطقه امن ایجاد می کنه
ترکیه همیشه در اینگونه معادلات نقش نفوذی برای اسرائیل و امریکا را بازی می کند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان