بازدید 12265

خطر مصرف زیاد ویتامین‌های محلول در چربی

کد خبر: ۷۴۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ 29 October 2017
مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نسبت به خطر مسمومیت به دنبال مصرف بیش از اندازه ویتامین‌های محلول در چربی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیده رضوی مطالبی را پیرامون انواع مختلف مسمومیت‌ها و اقدامات درمانی مورد نیاز در مواجهه با آنها تشریح کرد و گفت: اولین اقدام در زمان مواجهه با هر مسمومیت، در صورت نداشتن اطلاعات کافی برای نجات فرد مسموم، تماس با تلفن‌های ۱۴۹۰-۱۹۰ و ۱۱۵ است.

رضوی، مسمومیت‌های داروئی را شایع‌ترین نوع مسمومیت دانست و از خانواده‌ها خواست ضمن اینکه از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزند در خصوص نحوه و میزان مصرف دارو خصوصا در کودکان دقت بیشتری داشته باشند و از دادن دارو در دوزهای بیشتر و کمتر از مقادیر توصیه شده توسط پزشک معالج اجتناب کنند.

این کارشناس داروئی در قسمت دیگری از صحبت‌های خود در خصوص مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها توضیحاتی مطرح و توصیه کرد: از مصرف بیش از حد ویتامین‌های محلول در چربی خصوصا ویتامین  D اکیدا خودداری شود.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی تصریح کرد: فقط آزمایش خون می‌تواند میزان نیاز فرد به انواع ویتامین‌ها و مکمل‌ها را تعیین کند و مصرف بیش از حد اینگونه ویتامین‌ها منجر به مسمومیت فرد مصرف کننده می‌شود.

رضوی در ادامه نکاتی را پیرامون مصرف داروهای ضد بارداری متذکر شد و گفت: در مصرف این داروها نیز احتیاط لازم صورت گیرد؛ چرا که این دارو ها منشاء هورمونی دارند و مصرف نابجا و غیر صحیح آنها می‌تواند تاثیرات سوء بر فرد مصرف کننده داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر