بازدید 3163
اقتصاد در گذر زمان

از آغاز بتن ریزی سد دز خوزستان تا اعلام رتبه سوم ایران در زمینه ذخائر نفت خام جهان

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۴۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 31 October 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی نهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

9 آبان 1340، بتن ‌ریزی سد دز در خوزستان آغاز شد.

9 آبان 1343، لایحه دریافت دویست میلیون دلار وام از آمریکا به تصویب رسید.

9 آبان 1350، مبادلات بازرگانی بین ایران و چین آزاد شد.

9 آبان 1353، در مجلس شورای ملی از اتاق اصناف تهران انتقاد شد.

9 آبان 1357، خبرگزاري فرانسه گزارش داد بر اثر اعتصاب در شركت نفت ایران، همه بنادر نفت رساني این کشور تعطيل و بيش از 20 نفتكش بزرگ با ظرفيت بيش از 200 هزار تن در اين بنادر بلاتكليف هستند و صدور گاز طبيعي به اتحاد جماهير شوروي نيز متوقف شده است. همچنین در این روز، با شروع اعتصاب كارگران، كاركنان فني، خلبانان، ميهمانداران و كادر اداري هواپيماي ملي ايران پرواز‌هاي خارجي و داخلي «هما» قطع شد.

9 آبان 1375، «گري سيك» مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا طي سخناني در هفدهمين كنفرانس سالانه «نفت و پول» در لندن گفت سياستهاي آمريكا در مورد تحريم ايران تاكنون نتيجه معكوس داده است.

9 آبان 1384، مركز اطلاعات انرژي آمريكا در گزارشي اعلام كرد ايران پس از عربستان و كانادا داراي سومين ذخائر بزرگ نفت خام در جهان است.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار