بازدید 4634
۱
گزارش

چرا زنان مجلس نشین ایران به تماشای دربی نرفتند؟/پای تلگرام درمیان است!

کد خبر: ۷۴۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 31 October 2017
با گذشت شش روز از مسابقه استقلال و پرسپولیس، ظاهرا بعضی از ماجراهای این مسابقه پنهان مانده است.

به گزارش تابناک ورزشی، یكی از بحث‌های داربی 85احتمال حضور تعدادی از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در ورزشگاه آزادی بود. بدین ترتیب قرار بود طیبه سیاوشی و پروانه سلحشوری دو نماینده مردم تهران و سیده حمیده زرآبادی به عنوان نماینده مردم قزوین با هماهنگی وزارت ورزش این مسابقه را از روی سكوهای ورزشگاه تماشا كنند. با این حال، در داربی پنجشنبه گذشته هیچ‎یك از نمایندگان زن مجلس در استادیوم حضور نداشتند. 

سیده‌حمیده زرآبادی درباره صحت این خبر به همشهری می‌گوید: «بله، صحبت‌هایی انجام شد و كار به مرحله هماهنگی وزارت ورزش هم رسید. قرار بود بنده برای تماشای بازی به ورزشگاه بروم، ولی از این كار منصرف شدم. خودم نخواستم به ورزشگاه بروم و برای این كار دلیل واضحی هم دارم. من به دلیل تبعیضی كه در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال می‌شود، حاضر نشدم بازی استقلال و پرسپولیس را از نزدیك ببینم.» او ادامه می‌دهد: «البته با رفتن به ورزشگاه مشكلی ندارم. اگر همه خانم‌ها بتوانند در ورزشگاه فوتبال ببینند، چرا من این كار را نكنم؟ قبلا یك بار این اتفاق افتاده بود كه بعضی خانم‌ها بتوانند در استادیوم فوتبال ببینند، ولی دیگر تكرار نشد. سوال من این است كه چرا زنان سوری می‌توانند داخل ورزشگاه شوند، ولی خانم‌های معمولی كشور خودم نمی‌توانند این كار را انجام دهند؟»

Related image

از بین این سه نفر سیاوشی با حضور در ورزشگاه آزادی در مسابقه تیم ملی با سوریه چنین تجربه‌ای را پشت سر گذاشته بود. این نماینده مجلس اما جزو تماشاگران بازی استقلال و پرسپولیس نبود. طیبه سیاوشی دیروز به دلیل رأی اعتماد به دو وزیر نیرو و علوم و شلوغی مجلس نتوانست پاسخی به این موضوع دهد. اما پروانه سلحشوری به جزئیات بیشتری درباره حضور نیافتن نماینده‌های زن در ورزشگاه آزادی اشاره می‌كند. او خبر می‌دهد كه ابتدا دبیر فراكسیون‌های مجلس پیشنهاد حضور 5نماینده زن در ورزشگاه آزادی را داده است. خانم سلحشوری نیز پیشنهاد كرده این موضوع در گروه تلگرامی نمایندگان زن مجلس مطرح شود. ظاهرا هر 17نماینده زن حاضر در مجلس دهم در این گروه حضور دارند.

 این نماینده تهران به همشهری می‌گوید: «من به دبیر فراكسیون خودمان(بانوان) گفتم كه در گروه تلگرامی مطرح شود، بهتر است. همین كار هم انجام شد، ولی هیچ‌یك از نماینده‌های زن اعلام حضور نكردند. نه در این مورد حرفی زده شد و نه اسمی مطرح شد. شخص من با این قضیه مشكل داشتم كه چرا تنها 5خانم بتوانند در ورزشگاه حضور پیدا كنند. تا آنجا هم كه من می‌دانم اسم سه نفر مطرح نشده بود.» سلحشور درباره اینكه در گروه تلگرامی به این پیشنهاد واكنشی نشان داده نشد، عنوان می‌كند: «نمی‌خواهم قضاوت كنم، ولی 9نفر از نماینده‌های خانم شهرستانی هستند. شاید با حضور در ورزشگاه مشكلی برای حوزه انتخابی شهر خودشان پیش می‌آمد. تعدادی از نماینده‌ها هم ممكن است این مطلب را در گروه ندیده‌اند. چون برای همه پیش می‌آید كه پستی گذاشته شود و دیده نشود.»
 
منع قانونی نداریم
دو نماینده مردم تهران و قزوین دغدغه ورود بانوان به ورزشگاه‌های فوتبال را دارند. به همین دلیل وقتی از این دغدغه‌ها صحبت به میان می‌آید، هر دو از این مساله می‌گویند كه منع قانونی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد. سلحشوری تاكید می‌كند: «منع قانونی نداریم و معضل ورود بانوان به ورزشگاه از قانونی نانوشته‌ تبعیت می‌كند. به عقیده من، ورود بانوان به ورزشگاه برای همه خانم‌ها باید آزاد شود. اخیرا كمپینی هم برای همین معضل درست شده بود. به نظر من، آقایان نباید برای تماشای بازی به ورزشگاه می‌رفتند. چطور در زمان جنگ و در رویدادهای مهم كشور خانم‌ها از آقایان حمایت می‌كنند؟ الان هم اگر دو بار آقایان به ورزشگاه نروند و پول بلیت ندهند، حساب كار دست مسئولان می‌آید. چرا خانواده‌ها به پارك، سینما و تئاتر می‌روند، ولی به استادیوم نمی‌توانند بروند؟»

زرآبادی نماینده مردم قزوین نیز می‌گوید: «از نظر قانونی مشكلی نیست. ما پیگیری كردیم و گفتند كه شورای تامین موافقت كند، زنان هم می‌توانند به ورزشگاه بروند. به نظر می‌رسد كه مشكل اصلی اینجاست، ولی در هر صورت مشكلات ما در ورود به ورزشگاه برطرف نشده است.» زرآبادی در پایان یادآور می‌شود معضل ورود بانوان به ورزشگاه یكی از سوال‌های اصلی او از مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در زمان حضورش در مجلس خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بالاخره نمایندگان خانم هم ابراز وجود کردند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل