بازدید 10378
مارابه سیاست راه نمی دهند رفتیم سراغ هنر

مصاحبه با علیرضاحیدری درباره حضورش فیلم سینمایی

پيش از اين علاقه‌اي به حضور در سياست نداشتم اما با كارهايي كه كردند و جوي كه درست شده است، حتي اگر بخواهم وارد سياست بشوم راهم نمي‌دهند اما هنر را با سینما شروع کردم ...
کد خبر: ۷۴۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 31 October 2017
هرچند كه پيش از جمشيدي برخي ورزشكاران مثل نيكبخت واحدي و قبل از او نيز علي پروين، حميدرضا استيلي و حتي احمدرضا عابدزاده در فيلم‌هاي سينمايي بازي كرده‌اند اما هيچ‌كدام تجربه موفقي را مثل پژمان جمشيدي نداشتند. آخرين ورزشكاري كه تصميم گرفته حضور در يك فيلم را تجربه كند، عليرضا حيدري است.

به گزارش تابناک ورزشی، قهرمان پيشين كشتي در فيلمي به نام «من يك ايراني‌ام» حضور پيدا كرده است؛ فيلمي كه انتشار تصاويرش در فضاي مجازي اين شايبه را به وجود آورده كه حيدري پس از درخشش در كشتي آزاد، سراغ حضور سينما رفته و بعيد نيست اين راه را ادامه بدهد.
حيدري در نخستين تجربه سينمايي‌اش كه در سرماي 15- درجه سانتيگراد اوكراين فيلمبرداري شد، نقش يك كشتي‌گير را ايفا كرده است. اين موضوع در كنار بي‌نظمي‌هاي ليگ برتر كشتي و غيبت برخي تيم‌ها در مسابقات و حضور برخي ورزشكاران در پست‌هاي سياسي سبب شد تا با عليرضا حيدري تماس بگيريم و گفت‌وگويي با او انجام بدهيم كه در ادامه آن را پي مي‌گيريم.

مصاحبه با علیرضاحیدری درباره حضورش فیلم سینمایی

حضور شما در يك فيلم سينمايي خبرساز شده است. به نظر مي‌رسد شما نيز به جمع بازيگران پيوسته‌ايد.
بازيگر؟ من فقط يك فيلم بازي كرده‌ام و نمي‌توانم بگويم بازيگر شده‌ام.

كمي از داستان اين فيلم بگوييد، چه شد كه راغب شديد در آن بازي كنيد؟
فيلم «من يك ايراني‌ام»، دو سال پيش ضبط شده و درباره كشتي است. بخشي از فيلم در ايران و بخش ديگري از آن در اوكراين فيلمبرداري شد. اين فيلم داستان تجلي يك قطعه از شاهنامه در يك كشتي‌گير است. سپس داستان‌هايي براي اين كشتي‌گير رخ مي‌دهد. بحث‌هاي ملي و بحث‌هاي الگوسازي را در اين فيلم مدنظر قرار داده‌ايم. فيلم يك‌سري قهرمان واقعي دارد و تلاش كرديم فيلم خوبي باشد.

شما در نقش خودتان بازي كرده‌ايد؟
اسم من در فيلم عليرضا نيست ولي درآن كشتي‌گير هستم. اين فيلم بخشي از ماجراي سياوش و فريدون است و اميدواريم ثمره خوبي نيز داشته باشد.

شايعات حاكي از آن است كه شما با اين فيلم وارد عرصه هنر شده‌ايد. آيا اين كار را ادامه خواهيد داد؟
راستش را بخواهيد من اين فيلم را نيز نمي‌خواستم بازي كنم اما منتظرم اين اثر اكران بشود؛ بعد از آن درباره آينده تصميم مي‌گيرم. گاهي اوقات تصميمات زندگي دست خودمان نيست و اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه زندگي‌مان را به سمت ديگري هدايت مي‌كند.

بنابراين شما تصميم نداريد مثل پژمان جمشيدي به صورت ناگهاني وارد حرفه هنرپيشگي بشويد.
من خيلي تعصبي روي ادامه دادن يا ندادن اين كار ندارم. دوست دارم بزرگان درباره ادامه دادن يا ندادن من پاسخ بدهند. ممكن است همين فيلم براي من يادگاري بماند يا اين حرفه را ادامه بدهم.

Related image

شما برخلاف بسياري از همدوره‌اي‌هاي خود تصميم گرفتيد در كشتي بمانيد و هيچ‌گاه به سمت سياست نرفتيد؛ اين در حالي‌است كه برخي پيشكسوتان كشتي مثل عليرضا دبير يا عباس جديدي در شوراي شهر تهران حاضر شدند و تجربه موفقي نيز كسب نكردند.
حقيقتش را بخواهيد من پيش از اين علاقه‌اي به حضور در سياست نداشتم اما با كارهايي كه كردند و جوي كه درست شده است، حتي اگر بخواهم وارد سياست بشوم راهم نمي‌دهند. من خيلي علاقه‌اي به حضور در دنياي سياست ندارم اما بايد بگويم كه شرايطي فراهم شده كه بعيد مي‌دانم به ورزشي‌ها اجازه حضور در سياست داده شود.

اوضاع ليگ كشتي نيز به شدت نامنظم است. برخي تيم‌ها نام‌نويسي كردند و پس از اينكه نام‌شان مطرح شد، كناره‌گيري كردند. همين موضوع سبب شد تا تبليغ مجاني براي آن‌ها صورت بگيرد و انتقاد كارشناسان را در پي داشته باشد.
نمي‌دانم چه بگويم، به نظرم تيمي كه در مسابقات حاضر مي‌شود بايد با كشتي‌گيران قرارداد بلند مدت ببندند تا بتوانند براي آينده برنامه‌ريزي كنند. اگر تيمي به مسابقات مي‌آيد و مي‌رود به دليل آن است كه احساس مي‌كنند در آينده چيزي نصيب‌شان نخواهد شد اما اگر قرارداد بلند مدت ببندند، مي‌توانند روي فروش آن كشتي‌گيرها نيز حساب كنند و از اين راه كسب درآمدي داشته باشند. در حال حاضر شرايط به شكلي است كه برخي اسپانسرها فقط بايد به فكر تبليغات براي خود باشند و براي آينده‌شان هيچ برنامه‌اي نداشته باشند. آن‌ها مي‌آيند و نام‌شان را مطرح مي‌كنند؛ بنابراين چيزي وجود ندارد كه در آينده بتوانند به آن برسند. يك حامي مالي فقط به دنبال مطرح شدن است و وقتي نامش مطرح مي‌شود، انگيزه‌اي ندارد كه ادامه بدهد و همين موضوع سبب مي‌شود تا قيد ادامه حضور در ليگ را بزند.

جردن باروز از كشتي‌گيران مطرح آمريكايي بود كه در روزهاي گذشته مذاكراتي را با باشگاه بيمه‌رازي انجام داد اما به توافق مالي نرسيد. حضور كشتي‌گيران مطرح خارجي را در ليگ برتر چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
بدون شك حضورشان مفيد است. بسياري از كشتي‌گيران ما فقط در قالب تيم‌ملي در برابر اين نوابغ به ميدان مي‌روند اما حضور آن‌ها در ليگ سبب مي‌شود تا كشتي‌گيران درجه دو و سه نيز در مقابل آن‌ها روي تشك بروند و تجربه اندوزي كنند. اين موضوع سبب جهش بزرگي در كشتي ايران خواهد شد و نبايد فراموش كرد كه كشتي ايران بايدبراي پيشرفت روي حضور اين كشتي‌گيران حساب باز كند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر