بازدید 21763
هزار و بیست و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

تفویض یکی از اختیارات رهبری به سران قوا/ناطق‌نوری با چه عنوانی به عرصه سیاست باز می‎گردد؟/استقبال سپاه از طرح گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان/ابطحی: روحانی اقدام مشخصی در رفع حصر نکرده است

رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند:انتقاد یک رسانه اصولگرا از شورای نگهبان/ادعای بدون سند روزنامه جوان: پاسارگاد مقبره کورش نیست و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱ 02 November 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 
 
تفویض اختیار رهبری به سران قوا برای حل مشکل موسسات اعتباری
 
عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت که با تفویض اختیار رهبری برای حل مشکل موسسات اعتباری به سران قوا این موضوع در دو جلسه اخیر سران سه قوه مورد بررسی قرار گرفته است.محمدرضا تابش با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار کرد: قدم هایی برای حل مشکل سپرده گذاران موسسات مالی برداشته شده و کل حاکمیت متوجه این موضوع شده است. رهبری هم از منظر شرعی به سران قوا اختیار دادند که برای حل این مشکل تصمیم بگیرند و این پدیده مبارکی است. ایشان حل شرعی ادای دین نسبت به سپرده گذاران را به سران قوا تفویض اختیار کردند و تاکنون دو جلسه در این زمینه برگزار شده که هم نشانه اهمیت موضوع است و هم کل حاکمیت متوجه این شده که باید فعل و انفعالاتی انجام دهد که این واقعه را مهار کند.وی افزود: همان زمان که موسسات اعتباری غیرمجاز شکل گرفت و اوراق قرضه زیادی چاپ شد و در عرصه اقتصادی بدهی سازمان تامین اجتماعی، بازنشستگی و دولت به بانک ها زیاد شد مشخص بود که این کار آثار و پیامدهای سوء اقتصادی به دنبال دارد. دولت‌ها در بدو فعالیت می‌گویند که باید بدهی‌مان را به بانک‌ها کم کنیم و یا مجالس می‌گویند نباید تکلیف مالایطاق برای سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی بوجود بیاوریم که نتوانند ادای وظیفه کنند اما بعد به این گفته‌های خود عمل نمی‌کنند و این بیشتر دلایل سیاسی دارد.

قاضی پور: روحانی خلف وعده کرد
 
نادر قاضی‌پور در ارومیه ضمن انتقاد از معرفی نشدن یک وزیر از خطه آذربایجان، اظهار کرد: در اخطاری که در این رابطه به رئیس‌جمهور داده شد وی انتخاب وزیر از زنجان را پاسخ این سوال عنوان کرد.وی با بیان اینکه مردم آذربایجان، زنجان را جزئی از این خطه می‌دانند، اضافه کرد: ولی طبق وعده رئیس‌جمهور قرار بود یک وزیر از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی یا اردبیل انتخاب شود که در عمل چنین اتفاقی نیفتاد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق اصل 19 مردم ایران از هر قوم و قبیله‌ای باشند از حق مساوی برخودار هستند و نژاد و قوم هیچ امتیازی را برای آنان ایجاد نمی‌کند و داشتن یک نماینده به عنوان وزیر از این خطه حق قانونی مردم است./فارس

ناطق‌نوری با چه عنوانی به عرصه سیاست باز می‎گردد؟
 
احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح طلب پیرامون نسبت ناطق نوری امروز با هر یک از جریان های سیاسی گفت: فکر نمی کنم ناطق نوری تمایل داشته باشد که از نظر تشکیلاتی به اصلاح طلبان نزدیک شود. همان طور که اصلاح طلبان چنین تمایلی ندارند. به هر حال او برای سال های طولانی در جریان اصولگرا نقش کلیدی داشته و به عبارتی در آن جریان حق آب و گل دارد.شیرزاد توضیح داد: «این تغییر در همه جا و همه جریان ها وجود دارد. همان طور که اصلاح طلبان امروز اگرچه از تبار چپ های اول انقلاب هستند اما با آن ها فرق دارند. یا مثلا مجموعه لاریجانی و همفکران او در مجلس اگرچه اصولگرا هستند اما همان دیدگاه های 20 سال قبل را ندارند. ناطق نوری نیز اصولگرایی است که مثل خیلی از اصولگرایان در 30 سال قبل درجا نزده و با زمان جلو رفته است. این همان اتفاقی است که در چهره های دیگری مثل علی مطهری افتاده است».وی با اشاره به اینکه ناطق نوری از نگاه ما یک اصولگرای خوب، قابل احترام و دوست داشتنی است، گفت: «فکر می کنم که خودش نیز ترجیح می دهد همچنان اصولگرا معرفی شود. البته این معنی عدم همکاری با اصلاح طلبان نیست. آقای روحانی اصول گرایی است که با اصلاح طلبان همکاری می کند».

وی افزود: « به هرحال شخصیت و توان سیاسی او به حدی است که اگر وارد صحنه شود می تواند فضا را کاملا تغییر دهد. حتی می توان یک جریان سیاسی جدید پدید آورد و مدیریت کشور سهم داشته باشد».ناطق‌نوری با چه عنوانی به عرصه سیاست باز می‎گردد؟این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به اینکه جریان جدید نزدیک به اعتدالیون خواهد بود یا خیر، گفت: « ناطق نوری از نظر تشکیلاتی ارتباط با جریان موسوم به اعتدال ندارد اما تیپ شخصیتی او اعتدالی است و افرادی که دور او جمع می شوند نیز اغلب همان گروه متدین، وفادار به نظام و انقلاب و کسانی که در عین حال جمود فکری اصولگرایان سنتی تر را ندارند، خواهند بود. ضمن اینکه ناطق نوری از نظر شخصیتی خیلی گرم و صمیمی است لذا دوستان زیادی دارد و اگر بخواهد که وارد شود حتما طیف هواداران گسترده ای خواهد داشت»./نامه نیوز

انتقاد یک رسانه اصولگرا از شورای نگهبان
 
روزنامه سیاست روز نوشت:سوال رایج این روزها این است که آیا شورای نگهبان باید مصلحت‌سنجی کند یا باید به وظیفه خودش در بیان احکام شرعی مشغول باشد؟ پاسخ این سوال ظاهرا خیلی روشن است. هر چند که این سوال درپی تفسیرهایی که این روزها از مشکلی که برای سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد پیش آمده است جای تامل داشته و فراگیر شده است.تصور رایج ما چنین است که وظیفه شورای نگهبان بیان احکام شرع و وظیفه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رعایت مصلحت است. از این منظر شورای نگهبان وظیفه دارد تنها به بیان شرع بپردازد و مهم نیست که رعایت شرعیات چه تاثیری بر اداره کشور داشته باشد چون نهاد دیگری بنام مجمع تشخیص مصلحت وجود دارد.اما نگاه حضرت امام خلاف این برداشت است. امام معتقد است رعایت مصلحت چیزی خارج از حکم شرعی نیست. رعایت مصلحت درون احکام شرع است. به تعبیر دیگر صدور یک حکم شرعی نمی‌تواند بدون توجه به اقتضای زمان و مصالح مهمتری مثل حاکمیت اسلامی صادر شود. این مصلحت‌سنجی خودش حکم دین است نه اینکه نهادی دیگر مصلحت را به حکم شرعی ضمیمه کند.جالب‌تر اینکه حضرت امام این بحث را در درس فقهی‌شان مطرح نکردند بلکه در نامه‌ای خطاب به اعضای شورای نگهبان این اصل کلیدی را تذکر دادند و مهمتر اینکه رعایت آن را در پیام شان به اعضای مجمع تشخیص مصلحت بیان کردند. «تذکرى پدرانه به اعضاى عزیز شوراى نگهبان مى‏‌دهم که خودشان قبل از این گیر‌ها، مصلحت نظام را در نظر بگیرند، چراکه یکى از مسائل بسیار مهم در دنیاى پرآشوب کنونى نقش زمان و مکان در اجتهاد و نوع تصمیم گیری‌ها است. حکومتْ فلسفه عملىِ برخورد با شرک و کفر و معضلات داخلى و خارجى را تعیین مى‏‌کند. و این بحثهاى طلبگى مدارس، که در چهارچوب تئوری‌هاست، نه تنها قابل حل نیست، که ما را به بن‌بست‌هایى مى‏‌کشاند که منجر به نقض ظاهرى قانون اساسى مى‏‌گردد. شما در عین اینکه باید تمام توان خودتان را بگذارید که خلاف شرعى صورت نگیرد - و خدا آن روز را نیاورد - باید تمام سعى خودتان را بنمایید که خداى ناکرده اسلام در پیچ و خمهاى اقتصادى، نظامى، اجتماعى و سیاسى، متهم به عدم قدرت اداره جهان نگردد.» (۸/۱۰/۶۷، پیام به اعضای مجلس تشخیص مصلحت نظام)ممکن است سوال شود چه فرقی می‌کند؛ شورای نگهبان مصلحت‌سنجی کند یا مجمع تشخیص مصلحت؟ واقع ماجرا این است که بسیار متفاوت است. رعایت مصلحت در بیان احکام شرعی شورای نگهبان، نشانه کارآمدی دین و اجتهادست.

ادعای بدون سند روزنامه جوان: پاسارگاد مقبره کورش نیست

روزنامه جوان نوشت: در ایران هیچ‌کس مخالف کورش نیست، آثار تمدنی عصر کورش از نگاه مقام معظم رهبری «قابل تحسین» و «موجب افتخار» است، اما کورش نه زیارتگاه است، نه شفا می‌دهد، نه معنویت تزریق می‌کند و نه مانند سعدی و حافظ تفریحگاه است و نه اصلاً آنجا مقبره کورش است.آنچه امروز و در دو، سه سال اخير مي‌بينيم يک حرکت اجتماعي يا واگرايي هويتي نيست، بلکه يک رفتار سياسي است که سلطنت‌طلبان به كمك شبكه‌هاي اجتماعي عليه نظام جمهوري اسلامي سامان داده‌اند، به همين دليل است که حکومت و دولتي که براي کورش گراميداشت برگزار کرد و حتي به شکل افراطي بر گردن آن چفيه مي‌انداخت، چنين مراسمي را قبول ندارند.بزرگ‌ترين ظلم به کورش اين است که سلطنت‌طلبان پشت وي مخفي شوند و بخواهند اين ميراث ملي را با ناکامي‌هاي خود به كامروايي تبديل کنند.درگير کردن هويت ملي با هويت ديني و برعکس، بازي باخت- باخت به هويت غربي است که سامان‌دهندگان اين درگيري از آبشخور غرب تغذيه مي‌شوند؛ البته ملي‌گراها در ۱۵۰ ساله گذشته از مباني معرفتي غرب سيراب شده‌اند نه مباني معرفتي ايراني- اسلامي...آنچه قطعي و حتمي است و بر سر آن اختلاف وجود ندارد، اين است که تاريخ باستان ايران در همين ۲۰۰ سال اخير به دست مستشرقين و پشتيباني پارسيان هند (جرياني که حاضر به پذيرش اسلام نشدند و از ايران به هند مهاجرت و دين و زبان خود را حفظ كردند) نوشته شد و مستشرقين با زيركي عناصري ملي - باستاني را که مي‌توانست به انشقاق هويتي ايران و اسلام منجر شود، در آن نهادينه کرده‌اند، بنابراين تاريخ کورش 2 هزار و ۳۰۰ سال بعد از تحقق آن ثبت شده است و قابل استناد قطعي نیست، به همين دليل هر کس از کورش صحبت مي‌کند واژه «احتمالاً» را از نظر دور نمي‌دارد.

انتقاد کیهان از برگزاری هفته فیلم آلمان
 
روزنامه کیهان نوشت:سفارت آلمان از هفت تا 13 آبان، «هفته فیلم آلمان» را در تهران و شیراز و کرمان برگزار می‌کند.در این هفته فیلم که با همکاری گروه هنر و تجربه سازمان سینمایی وزارت ارشاد برگزار می‌شود، هفت فیلم از آثار سینمای به اصطلاح هنری آلمان مابین سال‌های 2008 تا 2016 به نمایش درمی‌آید. این درحالی است که در همین روزها (6 تا 10 آبان) «جشنواره فیلم زنان ایرانی» در شهر کوبلنتس آلمان توسط دولت این کشور برگزار شد (که در آن فیلم‌های سیاهی همچون «گیلانه» و «عصر جمعه» به عنوان تصویر زن ایرانی به نمایش درآمد!) و حتی آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) برای حمایت از آن پیامی صادر کرد. اما از فیلم‌هایی که در «هفته فیلم آلمان» توسط سفارت این کشور در تهران و دو شهر دیگر نمایش داده شد، برخی به افسانه هلوکاست پرداخته و ماجرای یک دختر یهودی را در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم روایت کرده و برخی دیگر از برگزیدگان جشنواره حیفا اسرائیل به شمار می‌آیند. ضمن اینکه یکی از این فیلم‌ها از سوی «انجمن منتقدان سرگرمی‌های همجنس بازان» نیز نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی بوده است!

مشایی: شاید حکمتی در «زنبیل سرخ» باشد!
 
اسفندیار رحیم مشایی با انتشار ویدئویی در خصوص پرونده حمید بقایی ضمن افسوس خوردن برای این پرونده گفت که امیدوار است این پرونده طلیعه‌ای بر اصلاح باشد و گفت: «شاید حکمتی در «زنبیل سرخ» باشد.»/انتخاب

شکرگزاری آیت‌الله جنتی برای اربعین و زائران میلیونی آن
 
دبیر شورای نگهبان گفت: ما برای وجود نعمت عظیم اربعین و زائرین میلیونی آن باید شکرگزار درگاه الهی باشیم. هر قدمی که انسان در این راه می‌گذارد عبادت و مشمول ثواب است. آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: ما برای نعمت وجود اربعین و زائرین میلیونی آن باید شکرگزار درگاه الهی باشیم. هر قدمی که انسان در این راه می‌گذارد عبادت و مشمول ثواب است./فارس

امام جمعه اصفهان: هیچگاه در کار مدیران استان، کارشکنی نکرده‌ام
 
آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حفظ و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمت به مردم برای من اصل است، تصریح کرد: در این راستا به سلیقه ها و گرایش های سیاسی کاری ندارم و معتقدم سلیقه ها باید در جای خود قرار داشته باشند و با این رویکرد هیچگاه با مدیران مخالفت نکرده یا در کار آنها کارشکنی نکرده ام./ایرنا

کی‌روش: خانمی پول تیم ملی را برای مصارف شخصی‌اش برداشت
 
کارلوس کی‌روش در ابتدای تمرین امروز (پنجشنبه) تیم ملی اظهار کرد: خانمی پولی که متعلق به تیم بود را برای مصارف شخصی اش برداشت ولی فدراسیون از این خانم حمایت کرد تا به تیم لطمه بخورد. الان نیاز به بازی خوب دوستانه مانند بلغارستان، پرتغال و... داریم ولی پولی که نیاز داریم در حساب فیفا نیست. کیروش تصریح کرد: منظورم پولی است که متعلق به بازیکنان تیم ملی برای حضور در جام جهانی قبلی بود. این سرکار خانم جوری رفتار کردند که انگار او این پول را آورده است ولی این پول بازیکنان بود. شما فکر می‌کنید فدراسیون از کدام گروه حمایت می‌کند؟ بارها گفتم که نمی‌خواهم درباره این مسائل صحبت کنم. شما باید بروید و بپرسید این پول کجاست؟ بودجه آماده سازی کجاست؟ از من دیگر نپرسید. بگذارید کارم را ادامه دهم. درباره هوا، چمن، زندگی و... از من بپرسید. من هم اگر بخواهم می‌توانم پروپاگاندای خوبی باشم ولی خسته ام. از دفعه دیگر راجع به هواشناسی از من بپرسید./ایسنا

ادعای وکیل بقایی علیه قاضی‌پور و جعفرزاده
 
وکیل بقایی درباره تبرئه ایمن آبادی از شکایت بقایی گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با حمایت از همکار خودشان، اجازه ندادند که شکایت ما علیه آقای ایمن آبادی در دادگاه رسیدگی شود. از این رو دادسرا هم به شکایت ما ورود نکرد و به ماهیت شکایت ما رسیدگی نشد. این به هیچ وجه به منزله ی برائت ایشان و صحت ادعاهای مطروحه توسط این نماینده مجلس علیه موکل اینجانب نبوده و آقای ایمن آبادی ادعای دروغی مبنی بر خروج مبلغ هنگفت ۲۰ هزار میلیارد تومان! از کشور توسط آقای بقایی مطرح کرد که علی رغم درخواست های مکرر ما برای انتشار مدارک مربوط به این ادعا، هیچ مدرکی توسط وی ارائه نشد و ایشان در مقام اثبات ادعاهای خود تاکنون هیچ سندی ارائه نکرده است و حاضر به پذیرش اشتباه خود هم نیست. وی افزود: روز چهارشنبه دهم آبانماه پیرو تماس تلفنی آقای نادر قاضی پور، اینجانب در محل ساختمان مجلس شورای اسلامی با این نماینده ی مجلس ملاقات کرده و جزئیات پرونده آقای بقایی را به اطلاع وی رساندم و توضیح دادم که مطالب مطروحه در مصاحبه ی اخیر این نماینده مجلس در خصوص اتهامات انتسابی به آقای بقایی، به هیچ وجه صحت نداشته و صرفاً ناشی از سوء برداشت آقای قاضی پور از ادعاهای مندرج در کیفرخواست صادره علیه آقای بقایی توسط دادسرای تهران بوده است. وی افزود: آقای قاضی پور از آنچه توهین آقای بقایی به خودشان نامیدند، ناراحت بودند و گفتند به این دلیل حاضر به تصحیح اظهارات خود و عذرخواهی نیستند. حسینی ادامه داد: پس از توضیحات اینجانب مبنی بر اینکه اظهارات آقای بقایی در واکنش به اتهامات خلاف واقعی بوده که توسط شما به ایشان منتسب شده، نهایتاً آقای قاضی پور گفت که اظهارنظر دیگری نمی کند./دولت بهار

امام اجازه ندادند نام مدرسه زرتشتیان اردکان عوض شود
 
حبیب الله بیطرف استاندار اسبق یزد در همایش یزد میراث جهانی گفت: «اوایل سال ۶۷ بود در دفتر استانداری نشسته بودم. دفتردار آمد و گفت که حاج احمد آقا با شما کار دارند. تعجب کردم که حاج احمدآقا با استاندار یزد چه کار دارند! گوشی را گرفتم ایشان گفتند که حضرت امام در روزنامه جمهوری اسلامی به خبری برخوردهاند. نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی اعتراض کرده به تغییر نام مدرسه وقف شده زرتشتیان به نام مدرسه شاهد اردکان؛ ایشان گفتند بگویید همین امروز تابلو را بردارند و تابلوی قبلی را نصب کنند. من به عنوان استاندار خبر نداشتم که چنین اتفاقی در اردکان افتاده که تابلوی مدرسه زرتشتیان اردکان را کنده‌اند و به جای آن تابلوی شاهد اردکان نصب کردهاند. ماجرا را پیگیر شدم و دستور امام اجرا شد.»/جماران

روماریوی ایران با 28 گرم مواد مخدر هنگام مرخصی دستگیر شد
 
ستاره‌ی سابق فوتبال ایران که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را در کارنامه دارد، با مواد مخدر دستگیر شد. علی اکبریان ستاره دهه هفتاد تیم های استقلال و پرسپولیس که به خاطر تکنیک بالایش به روماریوی فوتبال ایران مشهور بود پس از گذراندن یک دوره طولانی مدت در زندان و زمانی که برای سپری کردن مرخصی به بیرون آمده بود بازهم درگیر ماجرایی عجیب شد. یکی از مسئولان زندان قزل حصار با تایید این موضوع گفت: ایشان آخرین بار که به مرخصی رفته با 28.5 گرم شیشه دوباره دستگیر می شود و به زندان می آید. دادگاه او را به بیست سال دیگر محکوم کرد و با توجه به اینکه حکم قبلی اش حبس ابد بوده باید بگویم کار او بسیار سخت شده و باید در زندان بماند. همچنین به دلیل اینکه او در دوران مرخصی بازهم دستگیر شده دیگر امکان مرخصی ندارد. در واقع حبس ابد او امروز بیست سال دیگر افزایش یافته است و این می تواند به معنای از دست رفتن شانس های بزرگی مثل عفو یا کم شدن حبس او باشد./ایلنا

استقبال سپاه از طرح گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان
 
سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به پیشنهاد تعامل و گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان با سپاه، از تعامل با همه جریان های پایبند به انقلاب استقبال کرد. مرتضی حاجی از چهره‌های اصلاح‌طلب روز سه شنبه پیشنهاد داده بود که اصلاح‌طلبان با سپاه هم وارد گفت‌وگو و تعامل شوند. او به خبرآنلاین گفته بود: «رایزنی با شورای نگهبان، مجلس، عناصر اثرگذار، قوه قضائیه، حتی تشکل‌های دیگر اثرگذار بد نیست. سپاه یک مجموعه‌ای از درون ملت است. هیچ مجموعه‌ای نیست که نقصی در کارش نباشد و ایرادی به کارش نباشد، اما با وجود آن ایرادها باید ارتباطات حفظ شود و تا جایی که امکانش است برای رفع آن ایرادها به هم کمک کنیم.» وی افزوده بود: «معتقدم اصلاح‌طلبان با احزاب رقیب، با اصلاح‌طلبانی که می‌گویند ما بیرون ماندیم، با اصولگراهای خیلی تند، با سپاه و ... گفت‌وگو کنند، بالاخره ما منادی گفت‌وگو هستیم. وقتی می‌توان با یک دولت خارجی نشست، گفت‌وگو کرد و به نتیجه رسید، پس در درون کشور هم باید این هنر را داشته باشیم که با گفت‌وگو به نتیجه برسیم.» سردار رمضان شریف روز گذشته در غرفه روزنامه ایران در نمایشگاه مطبوعات و در واکنش به این پیشنهاد گفت: من از آن طرف ماجرا نگاه می‌کنم و می‌گویم سپاه ورای جریان‌های سیاسی و نامگذاری‌هایی که در سال‌های اخیر بیشتر با عناوینی همچون اصلاح‌طلبی، اصولگرایی و اعتدالی مطرح شده است، متعلق به همه ملت ایران است. به گفته وی، سپاه علاقه‌مند است از همه ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد برای پیشرفت، آبادانی، رفاه و امنیت کشور استفاده کند و متقابلاً به آنها هم کمک کند. شریف ادامه داد: حالا برخی جریان‌های سیاسی که در تعاملات و مناسبات بین خود ممکن است تفاوت‌هایی در خط مشی‌های خود احساس کنند که این به خودشان مربوط است ولی سپاه متعلق به همه است. سخنگوی سپاه تأکید کرد: جریان‌های سیاسی به هر میزان که به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب پایبند باشند، سپاه مخلص آنها هم هست./انتخاب

روایت نماینده شیراز از اتفاقات روز کوروش در پاسارگاد
 
نماینده شیراز با اشاره به حواشی ایجاد شده در سالگرد تولد کوروش تاکید کرد: به شدت متاسفم که یک مساله فرهنگی و اجتماعی به علت بی‌تدبیری و سوءمدیریت به سمت امنیتی شدن پیش رفت و باعث لجاجت بیشتر مردم روی این موضوع شد. بهرام پارسایی درباره آخرین تحولات روز جهانی کوروش در پاسارگاد گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد که در این روز مردم در محوطه پاسارگاد و تخت جمشید حضور نداشته باشند، لذا تصور نمی‌کنم که کسی بازداشت شده باشد. سخنگوی فراکسیون امید تصریح کرد: این مساله را می‌شد به راحتی حل کرد و از حاشیه‌های ایجاد شده جلوگیری کرد. با توجه به اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه‌های مسئولان کشور اشتغال است، حساسیت ایجاد کردن روی مقوله‌های گردشگری درست نیست. وی ادامه داد: به گفته کارشناسان اگر مقوله گردشگری جدی گرفته شود و با توجه به موقعیت تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی کشورمان برنامه‌ریزی درستی برای این بخش داشته باشیم به راحتی می‌توانیم درآمدهای حوزه گردشگری را جایگزین نفت کنیم. اما ظاهرا هیچ برنامه‌ای برای پیشبرد صنعت توریسم در کشور نداریم جز اینکه فرصت‌ها را تبدیل به تهدید کنیم و باعث نگرانی افکار عمومی، تشنج و تنش در سطح جامعه شویم./ایلنا

400 نیروی غیر متخصص در دوره احمدی نژاد استخدام کتابخانه ملی شدند

 اشرف بروجردی رئیس کتابخانه ملی گفت: یک ماه مانده به پایان دولت دهم و زمانی که متوجه شدند گزینه مورد نظر آنها در دولت یازدهم رای نمی‌آورد دستور دادند تا تمام 400 نفر نیرو که تخصص نداشتند از حالت شرکتی به قراردادی تغییر وضعیت پیدا کنند./ایلنا

آمارتکان دهنده از طلاق، کودک‌آزاری، کودکان خیابانی و جرایم

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: در نیمه نخست سال 96 بیش از 190 درصد کشف پیش‌سازهای مواد هروئین و شیشه در کشور افزایش یافت. در سه سال اخیر نرخ طلاق شیب ملایمی داشته است، آمار طلاق از سال 90، 1.9 دهم به ازای هر هزار نفر به 2.1 در سال 95 رسیده است. حدود 6 تا 7 درصد تماس با مرکز فوریتهای اجتماعی مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری است. در سال 90 نرخ مصرف مواد_مخدر در بانوان 4.5 درصد بود و در سال 94 این آمار به 10 درصد رسیده است. حدود 23.6 درصد مردم از یکی از اختلالات خلقی و روانی رنج می‌برند. میزان افسردگی در خانمها 15 درصد و در آقایان 10 درصد است./ایرنا

امیدواری برای بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد

مهدی شیخ، نماینده تهران در رابطه با وضعیت سپنتا نیکنام گفت: تفسیر مجلس از تفسیر شورای نگهبان در رابطه با منتخب شورای شهر یزد متفاوت است. امیدوارم در روزهای آینده مشکل منتخب مردم در شورای شهر یزد حل شود. شیخ در رابطه با اینکه اقدامات مجلس برای رفع مشکل سپنتا نیکنام ادامه خواهد داشت گفت: تا چندی پیش جلسات هیات رییسه مجلس در این خصوص در جریان بود و آقای لاریجانی هم پیگیری و اقداماتی را صورت دادند ولی اکنون نمی دانم که این جلسات همچنان ادامه دارد یا خیر. موضوعی عجیب برای ما این است که آقای نیکنام دوره قبل با رای مردم در شورای شهر یزد حضور داشته ولی این دوره با این مخالفت ها روبرو شدند.  در حال حاضر شورای نگهبان می گوید این بند قانونی که اشاره دارد اقلیت های مذهبی می توانند عضو شورای شهر شوند را ما قبول نداریم. امروز بحث شورای نگهبان بر روی شخص نیست آن ها با کلیت حضور اقلیت ها در این پارلمان مخالف هستند. به نظر من شورای نگهبان بهتر بود که قبل از انتخابات به این موضوع ورود پیدا می کرد که اینقدر جامعه دچار شبهه، تنش و التهاب نمی شد./رویداد24

امیدواریم آزادی ملاقات محصورین برای همه عینیت پیدا کند

 غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران و عضو کمیته حصر در مجلس شورای اسلامی درباره سخنان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص حصر سه چهره سیاسی گفت: این صحبت آقای شمخانی را به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی به فال نیک می‌گیریم و امیدوار هستیم به گفته او آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد بتوانند با هرکسی که مایل باشند ملاقات کنند و این مسئله برای همه عینیت پیدا کند. مسئله فوق نشانگر آن است که اراده چنین تعلق‌ گرفته که انشاالله موضوعی که به نظر ما در شان نظام جمهوری اسلامی و در راستای منافع ملی کشور نبود، رفع شود. مسئله رفع حصر به‌شدت دنبال می‌شود، اما از آنجا که قول داده‌ شده خبرهای مربوط به آن رسانه‌ای نشود، فعلاً اطلاع‌رسانی انجام نمی‌شود.  حیدری در خصوص رابطه بین محدودیت اخیر برای سید محمد خاتمی و اثرگذاری او در سطح جامعه اضافه کرد: تا امروز نتیجه چنین عملکردی چنین بوده که محبوبیت آقای خاتمی افزایش‌یافته و به‌قول‌معروف اگر تصویر او را از صفحه سیمای جمهوری اسلامی حذف کردند، ولی بر قلب‌های جماعت زیادی از ایرانیان حک شد، بطوریکه در چند انتخابات اخیر با توصیه او و «تکرار می‌کنم» نتایج انتخابات برخلاف انتظاراتی که از محدودیت‌های ایجاد کرده، داشتند رقم خورد. رویداد24

روحانی اقدام مشخصی در رفع حصر نکرده است، اما خیلی دست ایشان هم نیست

محمدعلی ابطحی درباره‌ی چرخش روحانی و دنبال نکردن اهداف اصلاح‌طلبانه نیز گفت: آقای روحانی از اول هم یک چهره‌‎ی اصلاح‌طلب نبود و خودشان هم چنین ادعایی نداشتند، اما به پشتوانه‌ی اصلاح‌طلبی آمدند. ما هنوز معتقدیم آقای روحانی وقتی موفق می‌شود که بتواند شعارهایی که خودش در انتخابات داده است را عملی کند.  مسوول دفتر محمد خاتمی در دولت اصلاحات در پاسخ به این پرسش که «آیا خود اصلاح‌طلبان هم می‌دانستند که عملکرد آقای روحانی این‌گونه می‌شود؟»، پاسخ داد: در حقیقت انتخاب دیگری هم نداشتند.  ابطحی درباره‌ی ارزیابی عملکرد روحانی برای رفع حصر نیز گفت: من نشنیدم که آقای روحانی اقدام مشخصی در این حوزه کرده باشد و من تمایل ایشان به رفع حصر را نمی‎دانم، اما خیلی دست ایشان نیست./انصاف نیوز 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان