بازدید 3288

دستگیری بیش از ۳۰ زائر بدون ویزا در عراق

سرکنسول ایران در عراق با اشاره به دستگیری ۳۰ تا ۴۰ زائر بدون مدارک قانونی در عراق گفت: اگر کار این افراد به دادگاه می‌رسید ۳ سال زندانی می‌شدند.
کد خبر: ۷۴۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴ 02 November 2017
سرکنسول ایران در عراق با اشاره به دستگیری ۳۰ تا ۴۰ زائر بدون مدارک قانونی در عراق گفت: اگر کار این افراد به دادگاه می‌رسید ۳ سال زندانی می‌شدند.

به گزارش مهر، میرمسعود حسینیان در سخنانی با اشاره به اینکه کربلا آماده پذیرش زوار شده است، اظهار داشت: در اطراف حرم هیچ جایی برای ماشین ها نیست و همه خیابان ها پر از موکب شده است.

وی با بیان اینکه از دو شب گذشته مواکب ایرانی مستقر در کربلا نیز آماده پذیرش مهمانان هستند و صبحانه و نهار و شام زائران را تامین می کنند، تصریح کرد: مواکب عراقی همه کوچه ها و پس کوچه ها را گرفته اند و فضا برای استقبال از زائران فراهم است.

سرکنسول ایران در عراق با تاکید بر اینکه در روزهای گذشته نیروهای عراقی ۳۰ تا ۴۰ زائر بدون مدارک قانونی را دستگیر کرده اند که تواسنتیم آنها را آزاد کنیم، افزود: اما اگر کار این افراد به دادگاه می رسید ۳ سال زندانی می شدند؛ بر اساس صحبت های یکی از مقامات عراقی ممکن است زائرانی که ورود غیرقانونی داشته اند به طور دائم ممنوع الورود شوند و حتی ممکن است مرزها بسته شود.

حسینیان با اشاره به اینکه اتمام حجت شده و بارها در مورد مخاطرات خروج غیرقانونی گفته شده است، گفت: اگر زائران بدون مدارک قانونی را به ما تحویل ندهند و پای شان به دادگاه برسد، زندانی می شوند.

وی با بیان اینکه زائران از مسیرهای مشخص شده حرکت کنند و در مسیر ماشین رو تردد نداشته باشند، تصریح کرد: سال گذشته در این حوزه تصادفات منجر به فوت داشتیم.

سرکنسول ایران در عراق با تاکید بر اینکه ما در جاهای مختلف نمایندگی داریم و اگر در نجف پول و مدارک زائری گم شده به نمایندگی همان شهر مراجعه کند، افزود: هنوز یک هفته به شروع مراسم اربعین مانده، ۱۵۰ برگه خروج صادر کرده ایم.

حسینیان خاطرنشان کرد: در نگهداری پاسپورت دقت شود و در صفحه آخر پاسپورت یک شماره تماس نوشته شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر