بازدید 20931

عرضه محصولات قاچاق تاینی موویز در شبکه رسمی VOD!

در رویکردی عجیب همزمان با تعطیلی وب سایت تاینی موویز، تعدادی از فیلم‌های دوبله شده توسط این وب سایت را بارگذاری کرده و در حال فروش این فیلم‌ها هستند! نکته قابل توجه اینکه این VOD که سابقه عرضه بدون مجوز بازی تاج و تخت را دارند، در این حرکت عجیب حتی به خود زحمت محو کردن لوگوی تاینی موویز از پایین فیلم‌ها را نداده‌اند و عیناً فیلم‌ها را باگذاری کرده‌اند.
کد خبر: ۷۴۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 04 November 2017
عرضه محصولات قاچاق تاینی موویز در شبکه رسمی VOD!
پس از بسته شدن سایت دانلود فیلم تاینی مویز و از دسترس خارج شدن این محتوا، برخی سامانه عرضه فیلم و سریال که از قضا مجوز قانونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند، برخی از آثار دوبله شده توسط عوامل همان سایت را با لوگوی تاینی مویز عرضه می‌کنند و از این طریق کسب درآمد می‌‌کنند!
 
به گزارش «تابناک»؛ تاینی موویز یکی از وب‌سایت‌هایی بود که در سال‌های اخیر اقدام به زیرنویس و دوبله گسترده فیلم‌ها و سریال‌ها تلویزیونی کرده بود و از طریق فروش اشتراک درآمد بسیار کلانی نیز داشت. آدرس این وب سایت برخلاف دیگر وب‌سایت‌های دانلود فیلم و سریال به دوره زمانی طولانی فیلتر می‌شد و به همین دلیل در مقطعی جزو سی سایت پربیننده ایران قرار گرفته بود که نشان از مداومت فعالیت دامنه و عدم فیلتر در یک دوره قابل توجه داشت.
 
البته مدتی بعد نه تنها این سایت فیلتر شد، بلکه با گردانندگانش نیز برخورد قضایی انجام شد و در نهایت با از کارافتادن سرورهای این سایت غیرقانونی دانلود فیلم، پایان عمر این حرکت فرارسید. آن گونه که مسئولان قضایی اعلام کردند بر روی سرورهای سایت تاینی موویز قریب به هجده هزار فیلم سریال بوده و مدیر این وب سایت نیز ماهیانه درآمدی صد میلیونی تومانی داشته که نشان از حجم بالای مخاطبان این وب سایت دانلود فیلم و عطش تماشای آثار روز سینمای ایران دارد.
 
عرضه محصولات قاچاق تاینی موویز در شبکه رسمی VOD! 
با توجه به عدم پاسخ مناسب به این عطش در فضای رسمی نظیر اکران‌های عمومی سینما، شبکه نمایش خانگی و سامانه‌های VOD و IPTV و سرعت کند یا عدم عرضه بخش قابل توجهی از محتواهای تولیدیِ جذاب برای مردم، دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور شاهد رونمایی از یک وب سایت مشابه، این بار در خارج از محدوده جغرافیایی ایران باشیم.
 
هرچند چنین رویه‌ای در خارج از ایران دشوار است و حتی به زعم برخی صاحب نظران تقریباً غیرممکن است؛ چرا که با تعقیب قضایی کشور میزبان به واسطه نقض کپی رایت مواجه می‌شود. اگر در ایران نیز برخی شرکت‌های بستر سروری لازم را برای این سایت فراهم نمی‌کردند و از پهنای باند حاصله سود نمی‌بردند، بعید بود تاینی موویز با وجود درآمدزایی عمری تا این حد طولانی نسبت به دیگر رقبا که حذف شدند، داشته باشد.
 
در این میان برخی وب‌سایت‌های قانونی VOD که از سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه فعالیت دارند، در رویکردی عجیب همزمان با تعطیلی وب سایت تاینی موویز، تعدادی از فیلم‌های دوبله شده توسط این وب سایت را بارگذاری کرده و در حال فروش این فیلم‌ها هستند! نکته قابل توجه اینکه این VOD که سابقه عرضه بدون مجوز بازی تاج و تخت را دارند، در این حرکت عجیب حتی به خود زحمت محو کردن لوگوی تاینی موویز از پایین فیلم‌ها را نداده‌اند و عیناً فیلم‌ها را باگذاری کرده‌اند.
 
حقیقتاً اگر قرار است سایت‌های دارای مجوز نیز نسخه‌های قاچاق آثار را دانلود و به فروش برسانند، چه تفاوتی میان پروسه قانونی تعیین شده و روال غیرقانونی گذشته وجود دارد؟ البته بدون شک وضعیت کنونی بی‌ارتباط با عدم نظارت کافی و مستمر موسسه رسانه‌های تصویری بر عملکرد VOD هایی که به آنها مجوز داده، نیست؛ چرا که در غیر این صورت چنین اتفاقاتی عجیبی تکرار نمی‌شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۱۶
VOD چیه
نه می ذارن مردم کار کنن و نه خودشون کار می کنن
رقیب ها رو حذف کردند که باز انحصار برای یک عده ای ایجاد بشه
برای شادی روح آن مرحوم مغفور تاینی مویز عزیزمان ... :(
چه خوب :)
"عطش تماشای آثار روز سینمای ایران" نه، عطش تماشای آثار روز سینمای جهان!
احتمالا نقشه اسراعیله
اونا دارن ما رو مشغول چیزای دیگه ای می کنن تا اصل رو فراموش کنیم.


مرگ مرگ مرگ بر آمریکا
خب چه ربطی به شما داره
همین فیلم مینیونز، به نظر من مناسب سن بچه ها نیست و دوبلش هم با محوریت مخاطب بزرگسال انجام شده.
خود تاینی موویز چطور حق پخش تولید‌کننده‌های انیمیشن و فیلمها را داده است؟
به بیانی دیگر ملت برید پای ماهواره
که دانلود فیلم هم بستن
خدا خیرشون بده این تاینی مویز رو
یه سایته صد هزار سر و گردن بالا تر از رسانه میلی
فکر نکنید صدا و سیما هم پولی پرداخت میکنه و قانونی داره پخش میکنه !
فقط میتونم بگم متاسفم !
بچه‌های تاینی موویز ژن خوب نداشتن.
نکنه صدا و سیما که ریپ های ترجمه شده پخش میکنه کارش قانونیه؟!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان