بازدید 13222

چرا اپل، آیفون 10 را «انقلابی» می‌داند؟

کد خبر: ۷۴۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 04 November 2017
خبر انتشار یک آیفون متفاوت پیش از معرفی رسمی آن از سوی اپل، ماه‌ها در رسانه ها مطرح می‌شد. کارشناسان علت معرفی این آیفون را تولد ده سالگی خانواده آیفون می‌ دانستند. با نزدیک شدن به رویداد معرفی اپل این شایعات بیشتر و بیشتر شدند و رنگ و بوی واقعیت به خود گرفتند.
 
به گزارش تابناک، اپل در آخرین رویداد خود، از سه عضو جدید خانواده آیفون رونمایی کرد. دو آیفون همان روند و ترتیب قبلی این خانواده را طی می‌کنند و آیفون ۸ و ۸پلاس نامیده می شوند. اما آیفون سوم نام متفاوتی به خود گرفته و "X" نام دارد.
 
تغییر سیستم نامگذاری آیفون‌های جدید و حذف حرف S از نام آیفون‌ها اولین تغییری است که به چشم می‌خورد. آیفون ۸ از لحاظ طراحی، کیفیت دوربین و پردازنده تغییراتی را به خود دیده است. اما داستان آیفون X متفاوت است.
 
اپل در جریان مراسم خود، آیفون سوم را ۱۰ نامید. گرچه بر تمامی اسلایدهای نمایش داده شده عبارت iPhone X نوشته شده بود، اما این آیفون، ۱۰ خوانده می‌شد. علت آن هم به حروف یونانی و معادل عددی آنها باز می‌گردد.
 
اما اپل چرا این آیفون 10 را انقلابی می‌داند؟ قرار است تا پاسخ این سوال را شرکت آروند، واردکننده رسمی محصولات اپل به کشورمان بدهد.
 
با بررسی آیفون ۱۰، شاید به سختی بتوان یک ویژگی یا امتیاز انقلابی را در آن پیدا کرد. گرچه امکاناتی مانند Animoji و یا FaceID بسیار مهم به نظر می‌رسند، اما آیا تمام صفت انقلابی بودن این آیفون به همین ویژگی‌ها برمی‌گردد؟
با این‌که عموم کاربران، کلمه انقلابی را شایسته آیفونی می‌دانند که ویژگی‌های کاملاً متمایز و جدیدی داشته باشد اما به نظر می‌رسد شرکت اپل تعریف متفاوتی از کلمه "انقلابی" دارد. پس "انقلابی" چیست؟
 
آن ‌طور که از رفتارهای اپل می‌توان فهمید، از دید طراحان اپل، واژه‌ی "انقلابی" ارتباطی با ویژگی‌های متمایز ندارد! در حقیقت اپل معتقد است که انقلابی بودن می ‌تواند صفتی برای یک محصول بلوغ یافته باشد. و آیفون ۱۰ بدین جهت انقلابی نامیده می شود که ویژگی های به کار رفته در آن "به بلوغ" رسیده‌اند.
 
حتماً می‌دانید که مدت‌هاست اپل هیچ ارتباطی با شارژ بی سیم برقرار نکرده و برای اولین بار آن را در آیفون های ۲۰۱۷ خود به کار برده است. استفاده از صفحه نمایش  OLED  نیز موضوع دیگریست که اپل برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ از آن بهره می‌برد! این رفتارها بیشتر نشان می‌دهند که صرفاً "اولین بودن" در استفاده از یک ویژگی برای اپل اهمیتی ندارد. بلکه این کمپانی بزرگ زمانی از یک تکنولوژی استفاده میکند که آن مورد به بلوغ کافی رسیده باشد و برای همگان جذاب باشد.
 
اجازه دهید تا با همه اینها نگاهی به ویژگی FaceID و Animoji بیندازیم:
 
FaceID  و Animoji

ه لطف سنسورهای به کار رفته در آیفون ۱۰، قابلیت تشخیص چهره به آیفون آمده است. این قابلیت به صورت سه بعدی عمل می‌کند و نسبت به نمونه های موجود در رقبا، پیشرفته تر است. بنابراین با توجه به صحبت‌های فوق، می توان گفت اپل از قابلیت تشخیص چهره "بلوغ یافته" استفاده کرده است. البته پیشرفته بودن FaceID و تغییرات طراحی آیفون ۱۰، باعث شده تا دیگر چیزی به نام حسگر اثر انگشت وجود نداشته باشد. و FaceID به تنهایی وظیفه تأمین امنیت آیفون ۱۰ را برعهده گرفته است. برنامه‌ هایی که پیشتر با حسگر اثر انگشت کار می‌کردند نیز به صورت خودکار با FaceID  هماهنگ شده‌اند.
 
 
 
انیموجی قابلیت دیگریست که بخش زیادی از کنفرانس معرفی محصولات جدید آیفون  را به خود اختصاص داد. در آیفون ۱۰، با تشخیص دقیق چهره کاربر، می توان حالت ایموجی‌ها را با چهره مطابقت داد و ارسال کرد. حتی این قابلیت وجود دارد که از حرکات ایموجی‌ها که با حرکات صورت کاربر تطابق یافته، یک فایل گیف تهیه و ارسال کرد! این قابلیت به نظر بسیار جذاب است، و  حکایت از وجود سنسورهای تشخیص چهره پیشرفته در آیفون ۱۰ دارد.
 
جازه دهید تا در پایان، آیفون ۱۰ را یک آیفون انقلابی بدانیم. اما انقلابی از آن جهت که ویژگی‌های به کار رفته در این آیفون گرچه متمایز با رقبا نیست، اما پیشرفته‌تر است. و پس از تاخیر کمپانی اپل در استفاده از تکنولوژی‌های جدید در آیفون، حالا شاهد حضور این موارد در حالی هستیم که به بلوغ کافی رسیده اند و پیشرفت های لازم را داشته اند. بنابراین آیفون ۱۰ یک آیفون انقلابیست که تمامی ویژگی های آن، امتحان خود را به خوبی پس داده اند.
شما هم نظرتان را با ما در میان بگذارید. آیا آیفون ۱۰ از نظر شما یک آیفون انقلابی است؟
 
قیمت و زمان عرضه

پیش فروش جهانی آیفون 10 از روز پنجم آبان ماه آغاز شده است و آغاز عرضه جهانی این محصول نیز از 3 نوامبر یا 12 آبان آغاز شده است. قیمت این محصول در ایالات متحده و در مدل 64 گیگابایتی 999 دلار است. آروند هم به عنوان واردکننده رسمی محصولات اپل در ایران، آیفون 10 را در اولین فرصت ممکن با گارانتی اصلی و معتبر و به صورت قانونی وارد کشور نموده و در اختیار هموطنان عزیز قرار خواهد داد.
 
 
 
شایان ذکر است که آروند با دریافت مجوز از وزارت صنعت معدن تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، به عنوان واردکننده رسمی محصولات اپل در کشورمان شناخته می‌شود.  این بدان معناست که آیفون‌های وارداتی توسط این شرکت، هیچ مشکلی با طرح رجیستری نخواهند داشت. آروند، هم اکنون نه تنها یک مرجع مهم برای تهیه محصولات اپل در ایران است، بلکه به عنوان یکی از مراکز مهم تعمیرات آیفون و خدمات پس از فروش محصولات اپل نیز شناخته می‌شود.
 
 

خرید با ضمانت رسمی از آروند
 
با اینکه محصولات خانواده آیفون، دستگاه‌های خوش ساخت و مرغوبی هستند اما همیشه احتمال رخ دادن حوادث غیر مترقبه وجود دارد. بنابراین برای صرفه‌جویی در هزینه‌های احتمالی تعمیرات این نوع دستگاه‌ها و آسودگی خیال از اصل بودن کالا، بهتر است که کالاها با ضمانت تکمیلی طلایی آروند شامل پوشش حوادث اتفاقی (مثل شکستگی، آبخوردگی، آسیب های ناشی از نوسانات برق و …) خریداری شوند.

 
 
شما نیز نظرتان را با ما در میان بگذارید. آیا آیفون 10 یک محصول انقلابیست؟ و "انقلابی بودن" از دید شما چه معنایی دارد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر