بازدید 36106

واژگوني مرگبار اتوبوس بعد از تونل دوگل سواد كوه/ اتوبوس در عمق 12 متري دره سقوط كرد/ اسامي مصدمان حادثه اعلام شد

ساعاتي قبل و در استان مازندارن، بعد از تونل دوگل شهرستان سوادكوه،‌يك اتوبوس مسافربري به عمق 12 متري دره سقوط كرد. در حال حاضر اورژانس استان مازندران و نيروهاي جمعيت هلال احمر شهرستان سوادكوه در حال امداد رساني به قربانيان حادثه هستند.
کد خبر: ۷۴۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ 05 November 2017
واژگوني مرگبار اتوبوس بعد از تونل دوگل سواد كوه/ اتوبوس در عمق 12 متري دره سقوط كرد/  هنوز آمار دقيقي از تعداد جانباختگان در دست نيست
 ساعاتي قبل و در استان مازندارن، بعد از تونل دوگل شهرستان سوادكوه،‌يك اتوبوس مسافربري به عمق 12 متري دره سقوط كرد. در حال حاضر اورژانس استان مازندران و نيروهاي جمعيت هلال احمر شهرستان سوادكوه در حال امداد رساني به قربانيان حادثه هستند. 
 
به گزارش «تابناك»، سرهنگ علیرضا قدمی فرمانده پلیس راه مازندران دقايقي قبل از واژگونی اتوبوس در پیچ دوگل محور سوادکوه خبرداد و افزود: هنوز از تعداد کشته و مصدومان حادثه اطلاع دقيقي در دست نيست.

 رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه نیز گفت: اتوبوس به عمق ۱۲  متری دره پس از تونل دوگل سقوط کرد و هم اينك مصدومان در حال انتقال به بیمارستان زیراب هستند.

زکریا اشکپور سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان مازندران  در رابطه با جزئيات اين حادثه به «مهر» گفت: در  ساعت ۱۸:۴۶ خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام  شد و  آمبولانس های پایگاه های اورژانس ورسک، پلسفید، زیراب و یک آمبولانس پشتیبان و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از ساری، به همراه دو دستگاه آمبولانس از پایگاه های فیروزکوه و ۳ دستگاه آمبولانس از هلال احمر به محل حادثه در منطقه دوگل اعزام شدند.
 
 اخبار تكميلي اين حادثه اعلام مي شود
 
جزئياتي بيشتر از كيفيت امدادرساني به حادثه ديدگان
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۳:۴۴
جزئيات بيشتر از كيفيت امداد رساني به حادثه ديدگان را مي توانيد در اين ويدئو به همراه تصاويري از محل حادثه ببينيد. تصاوير به خوبي تلاش نيروهاي امدادي و البته مزاحمت هاي مردمي كه كار امداد رساني را با دشواري همراه كرده است، نشان مي دهد.
 
تعداد بازدید : 1738
 
مزاحمت هاي مردمي در امر خدمت رساني
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۳:۴۰
گزارش هاي رسيده از محل حادثه حكايت از اين دارد كه مزاحمت هاي برخي اهالي منطقه و نيز رانندگان عبوري كه در محل اجتماع كرده اند، فرايند امداد رساني را با سختي هايي همراه كرده است. در اين شرايط كه ارتفاع سقوط و نيز تاريكي هوا به خودي خود امداد رساني را سخت كرده است، اين پديده تكراري نيز حاشيه غم انگيز سانحه امشب است.
اسامي مصدومان حادثه اتوبوس اعلام شد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۳:۰۶
 رئیس اورژانس مازندران در گفت و گويي كوتاه با رسانه ها، اسامي مصدومان حادثه اتوبوس را به شرح زير اعلام كرد:
 
مریم براری، پارمیس آزموده، مهرانه مصطفوی، سید حسین موسوی، موسی محمدخانی، فاطمه و صفیه کوهکن، آتنا حسن‌پور، حسن حسنی، محمود فرجی، علی زارعی، عبدالعزیز صحنه، اعظم جهان تیغ، عشرت فصلی، اقبال صارانی، حسن زمانی، جلال غفاری، مهدی کهنسال، عبدالرحمان آرش، فاطمه حسینی، رضا آهنگر، عیسی جهان تیغ و معصومه حسن‌پور

گفتني است هنوز هویت یکی از زخمی‌ها مشخص نشده است.
جزئياتي بيشتر از روند امداد رساني به حادثه ديدگان اتوبوس تهران-گنبد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۲:۳۸
ابراهیم تاجیک نوری سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مازندران،، در  رابطه با جزئيات بيشتر حادثه اتوبوس گفت: در پی حادثه واژگونی اتوبوس ولوو در سوادکوه و درخواست همکاران ما در جمعیت هلال احمر استان مازندران ۳ تیم امدادی شامل ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودرو ست به همراه ۴ نفر پرسنل و ۷ نجات گر از فیروزکوه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: یک مصدوم این حادثه توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان تهران به بیمارستان فیروزکوه منتقل شد.

بر اساس این گزارش، به گفته سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان مازندران، ساعت ۱۸:۴۶ خبر واژگونی اتوبوس ولوو به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام  شده است و تاکنون در این حادثه ۱۲ نفر کشته شدند و  ۱۹ مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.
اولين تصاوير منشتر شده از محل واژگوني اتوبوس تهران-گنبد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۱:۴۳
اولين تصاوير منشتر شده از محل واژگوني اتوبوس تهران-گنبد حكايت از شرايط تلخ و غم انگيز سانحه است.
 
 
دليل سانحه اعلام شد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۱:۲۴
بررسي هاي پليس راهور و كارشناسان حاضر در محل حادثه حكايت از اين مهم دارد كه بريدن ترمز اتوبوس دليل اصلي سانحه است. بر اين اساس به نظر ضروريست با واحدهاي مرتبط كه پيش از حركت مجوزهاي لازم را صادر كرده اند، بر اساس قانون برخورد شود.
جزئياتي دقيق از آمار قربانيان حادثه
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۱:۱۰
بر اساس اطلاعات رسيده، كشته شدن 12 نفر از مسافران اتوبوس تهران-گنبد تا كنون تأييد شده است و همچنين 23 نفر از مسافران نيز مصدوم شدند.
گفتني است، دو نفر از جان باختگان اين حادثه زير 4 سال سن داشتند.
جزئيات حادثه از زبان سرپرست اورژانس كشور
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۵
در ادامه جزئیات حادثه سقوط اتوبوس در محور فیروزکوه با دستکم ۱۴ کشته و ۱۸ مجروح را از زبان کولیوند سرپرست اوژانس کشور مي شنويد.
 
تعداد بازدید : 708
 
مبدأ دقيق اتوبوس حادثه ديده اعلام شد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۲
این اتوبوس ساعت سه بعدازظهر از تعاونی هفت ترمینال تهرانپارس تهران در حال بازگشت به گنبد کاووس بود که به علت ناتوانی راننده در کنترل خودرو  و بريدگي ترمز به داخل دره سقوط کرد.
مبدأ و مقصد اتوبوس مشخص شد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۰
بر اساس اطلاعات رسيده مبدأ اين اتوبوس تهران و مقصد آن گنبد بود.
دست كم 14 نفر از مسافران كشته شدند
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۴۰
اخبار رسيده حكايت از عمق فاجعه دارد و دست كم 14 نفر از مسافران اين اتوبوس جان باختند.
اتوبوس به عمق 12 متري سقوط كرد
۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۲۰:۱۵
رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه ضمن تأييد اين حادثه، گفت: اتوبوس به عمق ۱۲  متری دره پس از تونل دوگل سقوط کرده است و كار امداد رساني به دليل تاريكي شب و ارتفاع زياد به سختي در جريان است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۶
عرض تسليت به خانواده هاشون
بی کفایت وزیر راه
خدا به خانواده هاشون صبر بده..
براستی تعداد جان باختگان ،حوادث رانندگی ،آنهم خودروهای مجاز مسافرتی ،از تعداد جنگ ،منطقه ای بیشتر است ،و کاها از تعدا ،شهدای حرم ،و جنگ با داعش بیشتر است ؟ چرا ،،، آیا جاده ها غیر استاندارد است ،؟ یا خودروها ؟ ویا رانندها صلاحیت ندارند؟ مسول این همه تلفات ،وخسارات ،چه نهادی میباشد ؟
هیچ کاری مسولین برای حفظ جان مردم انجام نمی دهند درد این است که مسولین از مرگ مردم غمگین نمی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
فقط به فکر گرفتن عوارض هستن
باز هم فاجعه و بازی با جان مردم.
همین چند روز پیش بود که یکی از مسئولین مجترم در غرفه ی تابناک اظهارفضل فرموده بودن که "ما در سالهای اخیر وضعیت حمل و نقل عمومی رو بسیار ارتقاء بخشیدیم و باید کار رو به جایی رسوند که هزینه استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای مردم بیش از پیش افزایش یابد!!"
همون موقع من نظری نوشتم که متاسفانه تابناک منتشر نکرد!
از همین جا خواستم یه بار دیگه از مسئولین تشکر کنم، به خاطر اتوموبیلهای استاندارد، وسایل نقلیه عمومی استاندارد، جاده های استاندارد، رانندکان استاندارد، کلا هرچیز استانداردی که در وطن عزیزم برای هموطنان فراهم کردن!!!!! ):
خدا رحمتشون کنه
اتومبیلها در کشورهای خارجی چنانچه بخواهند از شهری به شهر دیگر بروند،باید قبل از ایستگاه پلیس همه قسمتهای اتومبیل را چک نمایند،چون درموقع گذشتن از ایستگاه عیب وایراد اتومبیل الکترونیکی تشخیص داده خواهد شد،و از حرکت اتومبیل جلوگیری میگردد.
سر مسئولین سلامت جون مردم که ارزشی نداره ،پست و میز و مقام ارزشش بیشتر از جون هموطنانه
خواست خداست .حتما حکمتی در کار بوده .شاید این اتوبوس کمی جلوتر میزد چهار نفر ادم رو میکشت .در هرصورت خدا بیامرزشون .بدنیست در این ایام یادی هم بکنیم از یوم الله سیزده ابان و تسخیر لانه جاسوسی و رشادت های دلیرمردان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خیلی نامردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خودتو مسخره کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
خيلي بلايي
خوبه آقایان بجای عکس با هواپیما از جاده های خطرناک و وسایل نقلیه جاده ای عکس غرورآمیز بگیرند چون در دنیا بی نظیریم
خدا به بازماندگان صبر بدهد. نوع خبر رسانیتان را با پوشش حبری شهادت ۸ سرباز در چالدران مقایسه کنید. واقعا به حال خبر و خبررسانی بایستی گریست. شهدای آذربایجانی مظلومترینند.
من هفته ی پیش سوار اتوبوس شدم از تهران به همدان اتوبوس مدتی در ترافیک ماند بعد با یک سرعت زیاد و سبقتهای خطرناک می رفت وقتی به پلیس اطلاع دادم،شاگرد راننده مدام می اومد به مسافرا می گفت مگه ما تند میریم اگه تند نریم اون مدتی که موندیم تو ترافیک جبران نمیشد.بعد چند نفر می گفتن تند برو زودتر برسیم،باورتون نمیشه این اتوبوس با چه سرعتی می رفت...تازه بعد از تذکر پلیس کمی ارامتر رفت.
متاسفم متاسفم برای بعضی از رانندگان اتوبوس که همه چیز رو به شوخی میگیرند و تابهشون انتقاد میکنی میگن ما بهترین راننده ایم و مهم رانندگی و متاسفم برای کسانی که میگن پلیس فقط برای جریمه کردن میگه کمربند ببندید...
تا کی؟تاکی؟...این همه کشته
فیلم های بدون صدای صد سال پیش اروپا رو نشون میده که با قطار مسافرت می کنن اونوقت ما فقط چسبیدیم به اتوبوس
و این داستان مرگ جاده ای و امار بالای کشته ها همچنان ادامه دارد ....
وقتی هیچ نظارتی بر عملکرد راننده ها نیست همین است نتیجه کار. راننده معلوم نیست کی خوابیدی کی بیدار شده آیا سالم است یا تا حناق مواد کشیده است .وضعیت ماشینش چگونه است و ... کسی هم به فکر نیست مسوولین که سوار اتوبوس نمیشوند که غصه مردم را بخورند.
متاسفنه وقتی فیلم رو نگاه می کنی ، رفتار امدادگران خیلی حرفه ای نیست. انگار آماتور هستند.
با سلام و عرض تسلیت به خانواده های محترم که در این حادثه دلخراش عزیزان خود را از دست داده اند . واقعا تاسف میخورم برای وزیرراه و شهرسازی ( بخاطر جاده های غیر استاندارد و حادثه خیز ) و وزیر صنعت ، معدن و تجارت (بخاطر واردادت و تولیدخودروهای بی کیفیت ) .
از هر گوشه ی این خاک مرگ میبارد
اعتیاد،بیکاری،فساد و فحشا،تجاوز به کودکان و قتل آنها،ماشینهای قرن بوقی،راننده های معتاد،بی کفایتی مسئولین و ....... و .............. و ................. و ................
این چندمین حادثه ای است که در این جاده روی می دهد
فقط به فکر گرفتن عوارض و جیب خود را پر کردن هستید
شرم بر شما باد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل