بازدید 9814
۵
پیمانه اقتصادی؛

از «جهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم» تا «رمز موفقیت خودروساز آلمانی در آمریکا»

این پیمانه تیترهایی همچون قدم‌های بورس در راه رسیدن به کانال ۸۸ هزار واحد، "شصفها" 947 درصد زیان انباشته را افزایش داد، ایران ارزان‌ترین کشور جهان از نظر قیمت سوخت، وعده ۲۰ روزه برای پرداخت باقی پول گندم‌کاران، افزایش ۵ هزار تومانی سکه طرح جدید، گرانی دلار در کنار ثبات ارزهای بانکی، زمستان اقتصادی برای سرمایه گذاران بین المللی، ایران از افغانستان چه می‌خرد؟ و ترامپ و نقشه هایش برای شرکت سعودی آرامکو را در بر دارد.
کد خبر: ۷۴۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ 06 November 2017
از «جهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم» تا «رمز موفقیت خودروساز آلمانی در آمریکا»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبر‌ها و رویدادهای جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیترهایی همچون قدم‌های بورس در راه رسیدن به کانال ۸۸ هزار واحد، "شصفها" 947 درصد زیان انباشته را افزایش داد، ایران ارزان‌ترین کشور جهان از نظر قیمت سوخت، وعده ۲۰ روزه برای پرداخت باقی پول گندم‌کاران، افزایش ۵ هزار تومانی سکه طرح جدید، گرانی دلار در کنار ثبات ارزهای بانکی، زمستان اقتصادی برای سرمایه گذاران بین المللی، ایران از افغانستان چه می‌خرد؟ و ترامپ و نقشه هایش برای شرکت سعودی آرامکو را در بر دارد.

قدم‌های بورس در راه رسیدن به کانال ۸۸ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه چهاردهم آبان‌ماه 96 با افزایش 36 واحدی معادل 0.04 درصد به رقم 87 هزار و 905 واحد رسید. تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته شاهد روند صعودی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 11 واحدی به رقم 28 هزار و 211 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 54 واحدی، عدد 17 هزار و 616 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 41 واحدی به رقم 13 هزار و 309 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور بر خلاف روز گذشته با رشد 0.11 درصد، 108 واحد افزایش را رقم زد به سطح 94 هزار و 790 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 30 واحد کاهش به رقم 61 هزار و 490 واحد رسید و شاخص بازار دوم، با افزایش 373 واحد معادل 0.19 درصد همراه بود و عدد 192 هزار و 220 واحد را به نمایش گذاشت.

از «جهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم» تا «رمز موفقیت خودروساز آلمانی در آمریکا»

"شصفها" 947 درصد زیان انباشته را افزایش داد

شرکت پتروشیمی اصفهان گزارش شش ماهه سال مالی منتهی با پایان اسفند امسال را اعلام کرد. "شصفها" برای دوره 6 ماهه امسال به ازای هر سهم 929 ریال زیان خالص شناسایی کرد. این شرکت برای دوره 6 ماهه سال گذشته به ازای هر سهم یک هزار و 552 ریال زیان شناسایی کرده بود و برای امسال این زیان را در شش ماهه 68 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داد. این شرکت در پایان دوره 12 ماهه سال مالی قبل به ازای هر سهم 721 ریال زیان محقق کرد. همچنین زیان انباشته پایان دوره برای 6 ماهه امسال 373میلیارد و 232میلیون ریال اعلام شده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 947 درصد افزایش داشته است. /سنا

ایران ارزان‌ترین کشور جهان از نظر قیمت سوخت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه های پنجم و ششم توسعه گفت: آزادسازی قیمت ها در این برنامه ها آمده و وزارت راه و شهرسازی نیز در دو بخش ریلی و هوایی این کار را انجام داده است اما هنوز این موضوع مورد اجماع ملی نیست. مردم همواره از مقامات دولتی انتظار قیمت گذاری دارند که با اصل خصوصی سازی مغایرت بنیادین دارد. آخوندی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نیز خود باید از دولت عدم مداخله را مطالبه کند، گفت: نتیجه همین مداخله این است که ایران به عنوان ارزان ترین کشور جهان در زمینه قیمت سوخت شناخته می شود که به عنوان یک مانع جدی در توسعه ترانزیت عمل کرده است. وی مفهوم نظام سوبسیدی را دخالت دولت در بازار دانست و گفت: در بازاری که دولت در آن دخالت کند امکان رقابت بخش خصوصی وجود ندارد. ما کمتر در جلسات گفت وگوی دولت و بخش خصوصی می بینیم که این بخش از دولتی ها چنین مطالبه ای را داشته باشد. جزئیات بیشتر

وعده ۲۰ روزه برای پرداخت باقی پول گندم‌کاران

معاون وزیر جهاد کشاورزی از باقی‌ماندن ۲۵ درصد از مطالبات گندم‌کاران خبر داد و گفت: تا دو سه هفته آینده باقی‌مانده این مطالبات تامین و پرداخت می‌شود. یزدان سیف اظهار کرد: خرید تضمینی گندم به پایان رسیده و از ابتدای فصل برداشت تاکنون هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تن از این محصول استراتژیک از گندم‌کاران خریداری شده که ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان داشته و تاکنون ۸۸۰۰ میلیارد تومان به حساب گندم‌کاران واریز شده و ۲۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز باقی مانده است. جزئیات بیشتر

جهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم

بر اساس آمارهای منتشره تا پایان مهر ماه سال جاری واردات روغن پالم به کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 49.9 درصدی مواجه شده است. بر این اساس در مدت مورد اشاره بیش از 223 میلیون دلار صرف واردات 284 هزار تن روغن پالم شده است. به نقل از تسنیم، گفتنی است تا شهریور ماه سال جاری 216هزار تن روغن پالم وارد کشور شده بود که به این ترتیب واردات این محصول در عرض یک ماه 68 هزار تن افزایش پیدا کرده است.

افزایش ۵ هزار تومانی سکه طرح جدید

در معاملات روز گذشته، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم با ۵ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان، طرح قدیم با سه هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۸۱ هزار تومان، نیم سکه با هزار تومان افزایش به ۶۷۷ هزار تومان و ربع سکه با هزار تومان افزایش به ۳۸۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

گرانی دلار در کنار ثبات ارزهای بانکی

در پایان معاملات بازار آزاد روز یکشنبه، هر دلار آمریکا با رشد 67 ریال نسبت به روز شنبه، به قیمت 40 هزار و 497 ریال فروخته شد. هر یورو نیز با افت 5 ریال مواجه شد و در پایان روز به رقم فروش 47 هزارد و 612 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد دومین روز هفته، 11 هزار و 87 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل، 11 ریال گران تر فروخته شد. همچنین تعطیلی بازارهای جهانی سبب شد تا روز یکشنبه نرخ 39 ارز عمده اعلامی در بانک مرکزی نسبت به دیروز ثابت بماند.

از «جهش ۵۰ درصدی واردات روغن پالم» تا «رمز موفقیت خودروساز آلمانی در آمریکا»


زمانی برای طلای 5000 دلاری! شاید وقتی دیگر.../ زمستان اقتصادی برای سرمایه گذاران بین المللی

هری دنت، تحلیلگر و استراتژیست ارشد اقتصادی در سخنانی تأکید کرد: انتظار نداشته باشید که قیمت طلا در زمان حیات و زندگی شما به 5000 دلار در هر اونس برسد. بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: برخی اقتصاددانان بر این باورند که قیمت طلا طی سال های آینده یا بلندمدت به بیش از 5000 دلار خواهد رسید، ولی این اتفاق شاید زمانی بیفتد که آنها دیگر زنده نباشند. این تحلیلگر اقتصادی گفت: گرچه قیمت جهانی طلا در بلندمدت صعودی خواهد بود، ولی من از این مسأله متعجب نخواهم شد. اگر قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش 50 درصدی روبرو شود و در ادامه بار دیگر روند صعودی را دنبال کند. وی در ادامه افزود: نتایج تحقیقات من نشان می دهد که چرخه افزایش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی معمولا هر 30 سال اتفاق افتاده است، مانند آنچه در سال های 1920 یا 1949 و 1950 و 1980 و همین اواخر 2011 میلادی با آن روبرو شدیم و قیمت طلا تا سطح 1900 دلار در هر اونس افزایش یافت.
 
هری دنت اظهار داشت: به نظر من رشد فزاینده قیمت جهانی طلا بر اساس این الگو بار دیگر طی سال های 2038 تا 2040 میلادی به وقوع خواهد پیوست. وی در ادامه ضمن هشدار نسبت به کاهش شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی، گفت: سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر زمستان اقتصادی باشند. به رغم افزایش چشمگیر شاخص سهام در بازارهای بین المللی، به نظر می رسد خطر بزرگی بازارهای سهام دنیا را تهدید می کند. به نقل از سایت طلا، وی افزود: از سال 2009 تاکنون شاهد تشکیل حباب در بازار سهام بوده ایم و پیش بینی من این است که شاخص سهام داوجونز آمریکا تا سه سال آینده به کمتر از 5000 تا 5500 واحد خواهد رسید.

ایران از افغانستان چه می‌خرد؟

رئیس میز افغانستان در سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در افغانستان تولید چندانی برای صادر کردن به ایران وجود ندارد، گفت: بر همین اساس صادرات این کشور به ایران در اغلب موارد به محصولات حوزه کشاورزی و گاه سنگ‌های کار نشده و مرمر و تراورتن محدود می‌شود که رقم آن در قیاس با صادرات ایران به افغانستان بسیار پایین محسوب می‌شود. جوانمرد قصاب با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از صادرات افغانستان به ایران به محصولاتی مانند کنجد مربوط می‌شود، ادامه داد: همچنین در موارد متعدد شاهد صادرات میوه‌های افغانستان به ایران هستیم و انار، سیب‌، انگور یا چلغوز از این کشور وارد ایران شود که این محصولات در بسیاری موارد ارگانیک بوده و کیفیتی مناسب دارند. جزئیات بیشتر

ترامپ و نقشه هایش برای شرکت سعودی آرامکو!

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که برای مذاکره با مقامات ژاپن در این کشور به سر می برد، اعلام کرده که با پادشاه عربستان سعودی در خصوص قرار دادن سهام شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) در بورس نیویورک صحبت کرده و مقامات سعودی این موضوع را در نظر خواهند گرفت. به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در این خصوص در حساب کاربری توییتر خود بیان داشته است از عرضه ی اولیه ی عمومی سهام شرکت آرامکو در بورس سهام نیویورک قدردانی می کند و آن را برای ایالات متحده مهم می داند. مقامات عربستان سعودی، که با مشکلات مالی ناشی از پایین بودن قیمت نفت دست و پنجه نرم می کنند، تصمیم دارند تا در سال آینده میلادی با فروش حدود ۵ درصد سهام شرکت آرامکو (به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار) برای اقتصاد این کشور درآمدزایی کنند. همچنین، مقامات سعودی تا کنون به طور کلی اعلام کرده اند که تصمیم دارند تا سهام آرامکو را در ریاض و یک یا چند بازار بورس خارجی به عرضه ی عمومی بگذارند و بدین ترتیب بین بورس نیویورک، لندن، هنگ کنگ، توکیو و سایر بورس های خارجی ایجاد رقابت کنند. البته آنها هنوز به طور رسمی اعلام نکرده اند که کدام بازارهای بورس را برای عرضه ی سهام آرامکو در نظر گرفته اند. جزئیات بیشتر

رمز موفقیت خودروساز آلمانی در آمریکا

آئودی در ماه اکتبر رکورد افزایش فروش در ۹۶ ماه متوالی را ثبت کرد. به گزارش اتوموتیو نیوز، هیچ خودروساز دیگری چنین رکوردی در بازار آمریکا کسب نکرده است. پیتر دانلان، مدیر ارشد خدمات پس از فروش آئودی در آمریکا عقیده دارد این موفقیت در سایه ارائه خدمات ممتاز به مشتریان دست آمده است. به نقل از دنیای اقتصاد، طی هشت سال گذشته، آئودی سطح خدمات خود را بسیار بهبود بخشیده است. این خودروساز در سال ۲۰۰۸ از نظر ارائه خدمات پس از فروش، در میان خودروسازان در جایگاه نوزدهم قرار داشت، اما در چهار سال اخیر، آئودی برای کسب جایگاه نخست با مرسدس بنز و لکسوس در رقابت بوده است. دانلان از سال ۲۰۱۱ برنامه دقیقی برای افزایش سطح خدمات ارائه شده به مشتریان تدوین کرد و استاندارد خدمات ارائه شده به خودروهای یک‌ تا پنج ساله را به نحو قابل‌توجهی افزایش داد. فراخوان تعمیر رایگان برای برخی عیوب احتمالی نیز دیگر عامل موفقیت آئودی در بازار آمریکا عنوان شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
قبلا من آماری از قیمت بنزین در کشور های مختلف دیده بودم که خلاف وزیر بود. مغلطه تا کجا!!!!
آقای آخوندی و امثال ایشان فقط جاهایی که به نفع خودشان هست خوب حساب و کتاب بلدند و در غیر این موارد هیچ خبری از دنیا ندارند. آقای وزیر بد نیست از وضعیت جاده های بقیه نقاط جهان هم حرفی بزنید، از قیمت خودرو و بقیه اجناس آنجاها، از میزان حقوق و دستمزدها و ... ، از احترام گذاشتن به مردم توسط مسولان و خیلی چیزای دیگه!
نظر وزیر بهداشت را در مورد واردات پالم جویا شوید .،
کمی انصاف هم خوب چیزیه، چرا به موضوع گرانی انهم گرانی سوخت از منظر گرانی دلار و بی ارزش شدن واحد پول ایران نگاه نمیکنید. خب هر چی روزبروز دلار گرونتر میشه و پولمون بی ارزش تر همه اجناس و سوخت در ایران ارزونتر از کل دنیا میشه مردم رو گول نزنید لطفا
آقای وزیر عزیز فقط به فیش حقوق خود نگاه نکنید شما که امکان دسترسی به همه حقوق هااعم از کارگر کارمند نظامی وغیره دارید پس به انها نظری بیندازید بعد از ارزانی بنزین وغیره صحبت کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر